5 E-mail marketing trends en de toekomst van E-Mail Marketing!

Maak jij, naast het versturen van een maandelijkse nieuwsbrief, al gebruik van E-mail marketing trends voor je business? Echt niet…? Dan laat je als ondernemer een hoop mooie kansen op extra omzet liggen. Hoe je E-mail marketing succesvol inzet voor jou business vertellen onze online marketing specialisten je in deze blog.

Waarom zou je iets met E-mail marketing moeten doen in 2021/2022

Nou, simpel! E-mail marketing kan je een hoop extra omzet opleveren en de business groeit elk jaar. Wist je dat er meer dan 4 Biljoen email gebruikers zijn over de hele wereld? En elke gebruiker heeft vaak nog meer dan één e-mail account. De meeste jongeren hebben gemiddeld twee e-mail adressen. Eén voor persoonlijk gebruik en één voor werk of studie gerelateerde zaken. Hoewel e-mail marketing een competitieve markt is, zijn er nog wel een hoop mooie kansen. Tenminste, als je het op de juiste manier aanpakt. Innoveren en blijven leren staan hierbij voorop. Daarom hebben wij de nieuwste E-mail marketing trends en ontwikkelingen op het gebied van E-mail marketing hieronder voor je onder elkaar gezet.

5 E-mail marketing trends en de toekomst van E-Mail Marketing!

1. Optimaliseer je e-mails voor Mobiele apparaten

Mobile First is het toverwoord. Mensen lezen namelijk meer dan 60% van alle e-mails op hun slimme apparaten. En bijna 80% van de mobiele gebruikers plaatst een bestelling via hun telefoon. Statistieken wijzen op een steeds duidelijkere verschuiving van computers naar smartphones, als het gaat om het bekijken van e-mails en andere online activiteiten. Wil je dus indruk maken op je potentiële klanten, zorg dan voor een fijne mobiele gebruikerservaring. Als je benieuwd bent hoe dit op jouw website zit? Bekijk dan even je statistieken in Google Analytics. Ga naar Doelgroep –> Mobiel –> Overzicht.

2. Haal meer uit je e-mail marketing met minimalistische ontwerpen

Eenvoudige en slimme e-mail ontwerpen zorgen voor een betere gebruikservaring en een hoge doorklik ratio. Een minimalistisch design is niet alleen geschikt voor een grote doelgroep, maar helpt ook de aandacht te trekken en vast te houden. Zorg dus voor een strakke layout met een simpele uitstraling. Minder is vaak meer, wanneer het aankomt op e-mail marketing. De aandachtsspanne van (vooral jongere) gebruikers is namelijk vaak maar 10 tot 15 seconden. Staat er teveel informatie, ben je ze kwijt.

Bekijk de 5 beste e-mail marketing tools

5 E-mail marketing trends en de toekomst van E-Mail Marketing!

3. E-mail marketing en social media

Het combineren van e-mailmarketing met social media zal de aankomende periode steeds populairder worden. Dit betekent

Dit betekent meer dan simpelweg sociale pictogrammen en links toevoegen aan de kopteksten of voetteksten van uw marketing-e-mail. Een geïntegreerde campagne helpt zo om meer verkoop te stimuleren door middel van social proofing. Denk hierbij aan het delen van reviews, feedback, ratings maar ook de combinatie van retargeting en e-mail marketing. Een goed voorbeeld hiervan is de abandoned cart e-mail die automatisch verstuurd wordt wanneer een gebruiker zijn of haar bestelling niet afrekent.

4. Animaties, video’s en bewegende beelden

Een beeld zegt vaak meer dan 1000 woorden. Het is dan ook niet verwonderlijk dat er online steeds meer gebruik gemaakt wordt van bewegende beelden, videos en animaties. Wanneer je snel de aandacht wil trekken van je potentiële klanten is bewegend beeld precies wat je nodig hebt. Probeer dit dus ook in je e-mail marketing campagnes te gebruiken. Denk aan bewegende knoppen of uitleg videos.

5 E-mail marketing trends en de toekomst van E-Mail Marketing!

5. Vertel je eigen verhaal!

Veel draait om emotie. Denk maar eens aan de reden dat je de schoenen hebt gekocht, die tas of die leuke trui. Hoewel we graag willen geloven dat dit anders is, schaffen we veel dingen aan op basis van emotie. Natuurlijk moet de prijs ook niet buitensporig zijn, maar als het gevoel klopt is de kans groot dat we het aanschaffen. Hier kun jij je voordeel mee doen. Het vertellen van je eigen verhaal kan mensen namelijk een goede gevoel geven. Het helpt bij het creëren van een band met je klanten en zorgt voor meer betrokkenheid. Zo creëer je fans in plaats van klanten. Ontdek hoe jij je verhaal vertelt in deze blog: Zo springt jouw bedrijf eruit!

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.