5 simpele tips die jouw SEO teksten verbeteren

Je hebt een mooie rij zoekwoorden klaarstaan, misschien zelfs al wat zelfgeschreven SEO teksten op je website, maar nog steeds wordt je niet opgepakt door Google. Wat nu!? Om je op weg te helpen hebben we hier een vijftal tips om jouw SEO verder te optimaliseren! Zo schrijf je straks binnen no-time website teksten als een echte SEO specialist.

1. Deel je teksten op in alinea’s

Mensen zijn tegenwoordig net… (ooo daar komt een auto voorbij)… goudvissen. We zijn allemaal erg snel afgeleid door prikkels van buitenaf. Het is daarom een goed idee om je content in blokken op te delen, daar zullen je lezers blij mee zijn. Je SEO teksten in kleine alinea’s opdelen maakt teksten leuker en makkelijker om te lezen. Wanneer je er ook nog een paar mooie afbeeldingen of video’s aan toevoegt wordt de beleving nog beter.

2. Zorg voor je de juiste structuur

Een goed gestructureerde SEO tekst is niet alleen fijn voor je lezers, maar ook voor Google. Zo kan de zoekmachine goed herkennen en onderscheiden wat echt belangrijk is op je pagina. Een goede opzet bestaat uit een Koptekst (H2) gevolgd door een alinea van maximaal 300 woorden. Gevolgd door weer een koptekst en een alinea.

5 simpele seo tips

3. Schrijf je teksten voor je doelgroep

In welke business je ook zit, het is altijd een goed idee om je teksten specifiek te schrijven voor je doelgroep. Probeer dus niet teveel voor Google te schrijven en onnodig zoekwoorden te gebruiken. Zorg voor een natuurlijke tekst en bedenk voor het schrijven altijd voor wie je de tekst schrijft en hoe je kunt helpen. Een goede SEO tekst is niet geschreven voor iedereen, maar juist voor een specifieke doelgroep. Wil je daar meer over leren? Kijk dan eens hier of hier.

4. Hou het kort en bondig

Laat overbodige prietpraat in je teksten achterwege. Probeer zoveel mogelijk waarde te leveren. Elk woord dat je tikt moet eigenlijk raak zijn. Natuurlijk mag je wel wat extra woorden gebruiken om je teksten extra swung en diepte te geven, maar let op dat je niet teveel in herhaling valt.

5 seo tips - kort maar krachtig

5. Voeg een FAQ sectie toe in je tekst

Ongeacht in welke business je ook zit, het is altijd een goed idee om vragen van je klanten te beantwoorden. Niet alleen om duidelijkheid te verschaffen over je diensten, maar ook voor je vindbaarheid. Door dit op een bepaalde manier aan te bieden kan Google deze vragen aanbieden aan hun klanten. Hier lees je er meer over: https://developers.google.com/search/docs/advanced/structured-data/faqpage

Ready, set…

Go! Tijd om aan de slag te gaan met het optimaliseren van jouw SEO teksten! Heb je nog vragen over deze tips? Of gewoon een andere vraag over jouw SEO bezigheden? Neem dan eens contact met ons op! We helpen je graag een stapje verder.

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.