7 redenen om je eigen online leeracademie te starten!

Vroeger dacht je er misschien anders over, maar leren is leuk! Vooral e-learning heeft de afgelopen jaren gezorgd voor een flinke verandering. In tegenstelling tot traditioneel onderwijs, kun je namelijk zelf kiezen wat je wil leren, kun je eenvoudig doorspoelen en een training volgen op het moment dat het jou het beste uitkomt. In deze blog lees je de ‘7 redenen om met je eigen online leeracademie te starten”!

1. Je passie delen!

Het delen van je eigen passie is misschien wel de beste reden om je eigen online leeracademie op te zetten. Het is namelijk de ideale manier om andere mensen te laten zien waarom jij zo enthousiast bent over bepaalde onderwerpen en om ze daadwerkelijk iets te leren. Anders dan een online seminar, kun je op je eigen leerplatform meerdere trainingen geven, die je vervolgens kunt onderverdelen in verschillende lessen en hoofdstukken, zodat iedereen op zijn eigen niveau mee kan doen.

2. E-learning is hot

Recente studies laten zien dat de e-learning markt helemaal hot is. In 2015 werd er een omzet van 165 miljard dollar gerealiseerd en in 2025 zal dit groeien naar een omzet van 325 miljard dollar. Dit is niet voor niets. Er is namelijk een hoop vraag naar specifieke kennis en online leren is ook praktisch voor het trainen van medewerkers.

3. Vrijheid

De reden dat veel mensen online trainingen volgen, is dezelfde reden waarom jij ze zou moeten maken. Je kunt namelijk zelf kiezen welke trainingen je maakt en waar en wanneer je de trainingen online zet. Het enige dat je nodig hebt is kennis, internet en een laptop. Je kunt je werk dus overal ter wereld uitvoeren.

4. Minimale investering

De grootste investering voor het opzetten van je eigen online leerplatform bestaat voornamelijk uit je eigen tijd. Het opzetten van een goede training kan namelijk best even duren. Je wilt tenslotte wel echt meerwaarde leveren voor je cursisten. Denk hierbij aan het uitwerken van verschillende trainingen, het filmen en editen van je workshops en het samenstellen van e-books. Daarnaast heb je een platform nodig om je trainingen op te zetten. Dit kun je doen op online leerplatformen zoals Udemy of Skillshare, maar daar is de concurrentie best hoog. Een goede optie is een eigen online leeracademie die je al hebt voor 49,95 per maand.

Doelgroep kiezen

5. Geld verdienen

We kunnen er niet om heen, een goede reden om je eigen leerplatform te maken is geld verdienen. Vooral in deze tijd is het een mooie kans om voor extra inkomsten te zorgen. Hoewel het ook hard werken is en blijft om succesvol te zijn met online trainingen, heeft het een groot voordeel. Zolang iemand internet heeft, kan hij jouw trainingen blijven volgen.

6. Betrokkenheid verhogen

Door online trainingen aan te bieden kun je de betrokkenheid van je klanten en volgers vergroten. Daarbij hoef je natuurlijk echt niet al je kennis te delen, maar je kunt mensen wel op weg helpen. Op deze manier help je een handje en vergroot je je eigen expert status. Door badges en certificaten te gebruiken op je eigen leeracademie vergroot je het leerplezier en kan iemand ook nog eens trots laten zien dat hij van jou iets heeft geleerd.

7. Passief inkomen

Door je kennis online te delen kun je zorgen voor een passief inkomen. Een online leerplatform waarin je workshops betaald kunt aanbieden is daarbij ideaal. Je kunt workshops éénmalig verkopen of in abonnementsvorm, de keuze is aan jou.

Ook om je medewerkers te trainen

Wanneer je een eigen bedrijf hebt, waarbij je medewerkers iedere paar maanden nieuwe trainingen moeten volgen, kan een online leerplatform een mooie kostenbesparing zijn. In plaats van een training op locatie, kun je de training namelijk ook online aanbieden. Uit onderzoek bij IBM blijkt dat e-learning de productiviteit flink had verhoogd. Niet alleen waren de medewerkers eerder klaar, maar de nieuw aangeleerde skills zorgden ook voor een beter resultaat.

Hulp nodig bij het opzetten van je eigen online leeracademie of een online platform toevoegen op je huidige website? Let us know![gravityform id=”2″ title=”false” description=”true”]

 

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.