7x Conversie verhogen: Kleine verandering, grote impact

Dus jij hebt een eigen webshop? Dan ben je waarschijnlijk altijd op zoek naar manieren om je conversie te verhogen. Logisch, want uiteindelijk wil je zoveel mogelijk mensen blij maken met jouw fantastische producten en meer sales genereren. Dat begrijpen wij bij Pittig Bakkie helemaal, daarom vind je hieronder 7 (kleine) tips die je conversie verhogen!

1. Zorg voor een fijne gebruikerservaring

Hoewel dit advies ontzettend logisch klinkt, gaat het bij veel webshops toch nog mis. Klanten beslissen namelijk binnen luttele seconden of ze een webshop de moeite waard vinden. Als het laden van de pagina te lang duurt of wanneer knoppen niet goed werken zijn klanten snel vertrokken. Een fijne gebruikerservaring is daarom van grote ervaring op de conversie in je webshop.

2. Maak gebruik van echte reviews en zet ze op de juiste plek!

Natuurlijk weet je al hoe belangrijk reviews zijn, daarom heb je er vast al een paar op de homepage van je website neergezet. Maar wist je dat reviews nog beter werken, wanneer deze tijdens het winkelen naar voren komen. Probeer daarom reviews te plaatsen naast je producten, of laat een pop up omhoog komen tijdens het bestelproces. Dit kan je klanten net overtuigen om het product toch aan te schaffen.

3. Gebruik de juiste woorden en verkoop emotie

Woorden kunnen grote invloed hebben op iemands emotie en daarmee ook op het aantal verkopen in je webwinkel. Daarom is het zo belangrijk dat je de taal van jouw doelgroep spreekt en ze weet te raken. Want hoewel je natuurlijk graag producten wil verkopen, wil je potentiële kopers natuurlijk ook niet afschrikken. Zorg daarom voor een stuk storytelling en neem mensen mee in het verhaal van je bedrijf, laat zien hoe je de dingen doet en (misschien nog belangrijker) waarom je deze dingen doet. Speel met de woorden in je knoppen en kies voor A/B testen om je conversie verder te verhogen.

4. Vertrouw in je eigen product

Jij weet dat je een goed product levert, waar veel mensen lang plezier aan kunnen beleven. Alleen je potentiële klanten weten dat vaak nog niet, zorg daarom naast reviews ook voor een goede productgarantie en duidelijke algemene voorwaarden.  Zo weten potentiële klanten direct waar ze aan toe zijn en dit zorgt vaak voor meer vertrouwen in je bedrijf, wat uiteindelijk zal zorgen voor meer sales. Kortom, laat zien hoeveel vertrouwen je hebt in je eigen product en zorg ervoor dat klanten dit vertrouwen ook voelen.

5. Help je klanten kiezen

Soms sta je in de winkel en is er zoveel keuze, dat je gewoonweg niet kunt kiezen. Dat gevoel hebben meer mensen en is zelfs logisch te verklaren door “Hicks Law”. Waar het eigenlijk op neerkomt is het volgende: Hoe meer keuzes klanten voorgeschoteld krijgen, hoe langer het duurt voordat ze een keuze kunnen maken (en soms zelfs uitstellen). Het is daarom belangrijk dat we klanten helpen kiezen, door ze het gevoel te geven dat ze kunnen kiezen, zonder ze te overladen met keuzes. Denk daar dus bij na wanneer je jouw webshop inricht en het aantal variaties dat je aanbiedt.

6. Maak bestellen zo eenvoudig mogelijk

Als je een eigen webshop hebt, is het je waarschijnlijk al wel eens opgevallen; van die bezoekers die een product in hun winkelmandje stoppen en uiteindelijk toch niet afrekenen. Het is vaak één van de grote frustraties van veel online ondernemers. Na al het harde werk, stopt de bezoeker eindelijk een product in zijn mandje en besluit deze vervolgens toch niet te kopen. Zonde, want de klant geeft eigenlijk een duidelijk koopsignaal af. Wanneer dit het geval is, raden we altijd aan om het bestelproces grondig onder de loep te nemen en verder te optimaliseren.

7. Quickscan van je website aanvragen?

Bij Pittig Bakkie denken we graag met je mee, of je nu een kleine webshop runt of een bedrijf met meer dan 50 man personeel. Ben je benieuwd hoe jouw webshop ervoor staat? Sta je op het punt om een nieuwe webshop te beginnen? Of ben je benieuwd wat jouw bedrijf kan verbeteren, vraag dan een gratis quickscan aan.

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.