TikTok adverteren: zo doe je dat!

Met meer dan 500 miljoen actieve gebruikers wereldwijd is TikTok, in korte tijd, één van de meest gebruike social media platformen van dit moment geworden. Niet alleen is TikTok al populairder dan Twitter en Snapchat, maar het is ook nog eens een platform waarop nog weinig wordt geadverteerd. Dat biedt kansen om op TikTok te adverteren. Als online marketing bureau laten we je graag zien wat de kansen zijn voor jouw bedrijf!

TikTok-snelst-groeiende-social-media-platform

Wat is TikTok

TikTok is een social media platform waarop gebruikers korte videos (ca. 15 sec) met elkaar kunnen delen. Je zou het de ideale mix van Instagram, Youtube en Snapchat kunnen noemen. Dat is ook de reden dat veel grote bedrijven zoals, Nike en Apple het platform al sinds 2019 zijn gaan omarmen. Het platform biedt niet alleen vermaak voor (op dit moment voornamelijk) jongeren, maar biedt ook mooie mogelijkheden voor bedrijven. Je kunt er namelijk op een unieke en visueel aantrekkelijke manier producten aan je potentiële klanten voorschotelen.

Toch is TikTok adverteren niet voor ieder bedrijf interessant. Voordat je je tijd dus gaat investeren in TikTok advertenties zijn er twee vragen die je moet beantwoorden om te beoordelen of dit social media platform jouw tijd waard is.

Is TikTok adverteren iets voor mijn bedrijf?

De eerste vraag die je jezelf als ondernemer of marketing manager moet stellen is of je doelgroep zich op TikTok bevindt. Als je je richt op klanten jonger dan 30 jaar, zit je op dit moment helemaal goed. 66% van de TikTok gebruikers zijn namelijk jonger dan 30 jaar en 41% zelfs tussen de 16-24 jaar. De verwachting is dat de gemiddelde leeftijd de aankomende jaren omhoog zal gaan. De oudere doelgroep, volgt de jongere doelgroep namelijk vaak. Dus als jouw doelgroep zich momenteel nog niet op TikTok bevindt, is het wel verstandig om het platform in de gaten te houden. In de tussentijd kun je de mogelijkheden bekijken om te adverteren op Facebook of via Google Ads.

Veel actieve gebruikers!

De gebruiksfrequentie van de app ofwel de betrokkenheid van gebruikers is een goede indicatie van het succes van TikTok. Zoals je in bovenstaande tabel goed kunt zien is de totale betrokkenheid van TikTok gebruikers over de 70%. Dit zijn gebruikers die meerdere keren per maand en soms wel meerdere keren per dag gebruik maken van dit razend populaire social media platform.

Adverteren via TikTok?

Op dit moment kun je je in NL nog niet vrij aanmelden om te adverteren op TikTok. Toch kun je er al wel gebruik van maken. Je moet dan een contactformulier invullen met je gegevens en vervolgens bekijken ze of jouw bedrijf past bij het platform. Wanneer dit het geval is, kun je gaan adverteren op TikTok.

Wat kost TikTok adverteren?

Het is pas sinds kort mogelijk om echt te adverteren via het social media platform zelf. Voorheen werd er dus veelal gebruik gemaakt van influencers. Influencer marketing is over het algemeen redelijk kostbaar. Een campagne kostte je dus al snel meerdere duizenden euro’s. Gelukkig is dat dus nu anders. Wat de exacte kosten zijn van je advertenties hangt af van je doelen en natuurlijk je content. Wel moet er voldoende (meer dan 400 euro,- p.m.) beschikbaar zijn voor advertenties om succesvol te kunnen adverteren op het platform. Met dit budget kan het algoritme namelijk leren en jou helpen om de best mogelijke resultaten te bereiken.

adverteren in de zomer

TikTok eerst zelf proberen!

Om dit nieuwe platform te ontdekken en te begrijpen is het handig dat je het ook zelf probeert. Via de Appstore of Playstore kun je de TikTok app eenvoudig downloaden. Mocht je hulp nodig hebben met adverteren op dit social media platform weet je ons te vinden. Onze online marketing specialisten helpen je graag op weg. Fijne dag!

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.