Je kunt het waarschijnlijk al raden, maar de Google Ads extensies zijn een toevoeging aan je advertenties. Deze extensies kun je gebruiken om de gebruikers meer informatie te geven en nog meer op te vallen! Je advertenties nemen door het toevoegen van deze extensies nog meer ruimte in beslag. Dat zorgt voor Een hogere CTR, meer kliks en betere leads. Wij laten je zien welke Extensies er zijn en waarvoor je ze kunt gebruiken.
Waarom zou je Google ads extensies gebruiken?
Maar dat is niet het enige, er zijn namelijk nog een aantal redenen waarom jij de GA extensies zou moeten gebruiken. Onze online marketing specialisten leggen het je graag uit. Als Google ads bureau weten we namelijk precies waar je op moet letten. Bij ons kun je terecht voor SEA marketing.
Verbeterde lead kwaliteit
Door meer informatie toe te voegen val je niet alleen meer op, maar zorg je er ook voor dat je minder relevante kliks krijgt waar je uiteindelijk voor moet betalen. Mensen die toch niet echt geïnteresseerd zijn kun je zo buiten de deur houden. Stel je bent schilder en wil niet eindeloos offertes maken, dan kun je aangeven in je extensie dat je persoonlijk op bezoek komt. Van de mensen die dan toch doorklikken is de kans groter dat ze ook overgaan tot actie.
Betere ranking
Google gebruikt verschillende factoren om je advertenties en haar positie te beoordelen. Denk aan het doorklikratio, bouncepercentage en de ervaring van je landingspagina. Het toevoegen van extensies zal automatisch een betere zichtbaarheid opleveren, omdat het Google in staat stelt meer informatie aan je advertentie toe te voegen.
Lagere kosten
Doordat je CTR ofwel je doorklikratio omhoog gaat zullen je kosten per klik naar beneden gaan. Dat betekent dat je meer resultaat uit hetzelfde advertentiebudget kunt halen.
De verschillende soorten Google Ads extensies
-
Locatie extensie
De locatie extensie maakt het mogelijk om je adres met bijbehorende Google maps link toe te voegen aan je advertentie. Ideaal voor lokale bedrijven.
-
Product extensie
Door je Google Merchant center account te koppelen met Google Ads kun je de gehele productcatalogus gebruiken. Zo kun je jouw producten extra zichtbaarheid geven.
-
Sitelink extensie
Deze extensie is ideaal voor de gebruiker die al weet waar hij/zij naar op zoek is. Met een Sitelink extensie kun je tot wel 4 verschillende urls met een korte tekst toevoegen aan je advertentie. Dit vergroot niet alleen de ruimte die jouw advertentie opneemt, maar maakt het ook makkelijker voor de gebruiker om op de juiste plek uit te komen. Dit kan een positief effect hebben op je CTR.
-
Reviews
Met de review extensie kun je beoordelingen voor jouw bedrijf inladen. Google verzameld reviews van vertrouwenswaardige reviewsites en hun eigen GMB reviews en voegt deze samen tot één beoordeling. Zo krijgen klanten extra vertrouwen, tenminste als je goede beoordelingen hebt natuurlijk ;-). Hiervoor heb je wel een mini
-
Highlight extensie
Met deze extensie kun je verschillende usps extra belichten. Het zijn tekstjes van maximaal 25 tekens, waarmee je bijvoorbeeld kunt aangeven dat je “24/7 bereikbaar” bent, “25% korting” geeft, “gratis verzending” hebt of dat je “online kunt reserveren” enz.
-
Service extensie
Deze extensie kan gebruikt worden om bepaalde producten of diensten uit te lichten. Deze extensie kan verantwoordelijk zijn voor wel 30% van het totale aantal kliks op je advertenties.
-
Bellen extensie
Met deze extensie voeg je eenvoudig je telefoonnummer toe aan je advertenties. Zo maak je het wel heel eenvoudig voor potentiële klanten om contact met je op te nemen. En het mooie is dat deze ook als conversies kunnen worden gemeten. Zo weet je precies hoeveel mensen contact hebben opgenomen via je advertenties.
-
Prijs extensie
Het mag geen verrassing zijn dat prijs een bepalende factor is bij het maken van een koopbeslissing. Juist daarom is deze extensie ideaal. Hiermee kun je namelijk verwachtingen scheppen over de kosten van jouw product of dienst. Zo voorkom je dat koopjesjagers op je link klikken en zijn de potentiële klanten die dat wel doen beter geïnformeerd.
-
Promotie extensie
Deze extensie kan gebruikt worden om aanbiedingen en promoties van je diensten of producten weer te geven. Ze komen onder je advertentie te staan met een prijs of kortingspercentage. Je kunt tot wel twee regels aan tekst plaatsen. Je kunt deze extensie ook flexibel inzetten, je kunt er een datum, prijs, kortingspercentage, dag of tijdstip aanhangen.
-
Lead form extension
Één van de nieuwste Google Ads extensies is het lead formulier. Met deze extensie hoeft een gebruiker niet eerst naar een landingspagina toe te gaan om een aanvraag te doen. Als iemand is ingelogd met zijn Google account, worden de gegevens met één druk op de knop verstuurd.
-
Video en foto extensies
Een beeld zegt vaak veel meer dan 1000 woorden. Daarom zijn de video en foto extensies een mooie toevoeging. Hou er wel rekening mee dat de afbeeldingen en vooral video’s niet bij elke soort plaatsing kunnen worden getoont. Om deze extensie te mogen gebruiken, moet je goedgekeurd zijn. Dat gebeurt op basis van je eerdere advertenties en of je je aan de Google spelregels hebt gehouden.