Alle Google ads extensies op een rij

Je kunt het waarschijnlijk al raden, maar de Google Ads extensies zijn een toevoeging aan je advertenties. Deze extensies kun je gebruiken om de gebruikers meer informatie te geven en nog meer op te vallen! Je advertenties nemen door het toevoegen van deze extensies nog meer ruimte in beslag. Dat zorgt voor Een hogere CTR, meer kliks en betere leads. Wij laten je zien welke Extensies er zijn en waarvoor je ze kunt gebruiken.

Waarom zou je Google ads extensies gebruiken?

Maar dat is niet het enige, er zijn namelijk nog een aantal redenen waarom jij de GA extensies zou moeten gebruiken. Onze online marketing specialisten leggen het je graag uit. Als Google ads bureau weten we namelijk precies waar je op moet letten. Bij ons kun je terecht voor SEA marketing.

Verbeterde lead kwaliteit

Door meer informatie toe te voegen val je niet alleen meer op, maar zorg je er ook voor dat je minder relevante kliks krijgt waar je uiteindelijk voor moet betalen. Mensen die toch niet echt geïnteresseerd zijn kun je zo buiten de deur houden. Stel je bent schilder en wil niet eindeloos offertes maken, dan kun je aangeven in je extensie dat je persoonlijk op bezoek komt. Van de mensen die dan toch doorklikken is de kans groter dat ze ook overgaan tot actie.

Betere ranking

Google gebruikt verschillende factoren om je advertenties en haar positie te beoordelen. Denk aan het doorklikratio, bouncepercentage en de ervaring van je landingspagina. Het toevoegen van extensies zal automatisch een betere zichtbaarheid opleveren, omdat het Google in staat stelt meer informatie aan je advertentie toe te voegen.

Lagere kosten

Doordat je CTR ofwel je doorklikratio omhoog gaat zullen je kosten per klik naar beneden gaan. Dat betekent dat je meer resultaat uit hetzelfde advertentiebudget kunt halen.

De verschillende soorten Google Ads extensies

  • Locatie extensie

De locatie extensie maakt het mogelijk om je adres met bijbehorende Google maps link toe te voegen aan je advertentie. Ideaal voor lokale bedrijven.

Google ads locatie extensie

  • Product extensie

Door je Google Merchant center account te koppelen met Google Ads kun je de gehele productcatalogus gebruiken. Zo kun je jouw producten extra zichtbaarheid geven.

Google ads product extensie

  • Sitelink extensie

Deze extensie is ideaal voor de gebruiker die al weet waar hij/zij naar op zoek is. Met een Sitelink extensie kun je tot wel 4 verschillende urls met een korte tekst toevoegen aan je advertentie. Dit vergroot niet alleen de ruimte die jouw advertentie opneemt, maar maakt het ook makkelijker voor de gebruiker om op de juiste plek uit te komen. Dit kan een positief effect hebben op je CTR.

  • Reviews

Met de review extensie kun je beoordelingen voor jouw bedrijf inladen. Google verzameld reviews van vertrouwenswaardige reviewsites en hun eigen GMB reviews en voegt deze samen tot één beoordeling. Zo krijgen klanten extra vertrouwen, tenminste als je goede beoordelingen hebt natuurlijk ;-). Hiervoor heb je wel een mini

  • Highlight extensie

Met deze extensie kun je verschillende usps extra belichten. Het zijn tekstjes van maximaal 25 tekens, waarmee je bijvoorbeeld kunt aangeven dat je “24/7 bereikbaar” bent, “25% korting” geeft, “gratis verzending” hebt of dat je “online kunt reserveren” enz.  

  • Service extensie

Deze extensie kan gebruikt worden om bepaalde producten of diensten uit te lichten. Deze extensie kan verantwoordelijk zijn voor wel 30% van het totale aantal kliks op je advertenties. 

  • Bellen extensie

Met deze extensie voeg je eenvoudig je telefoonnummer toe aan je advertenties. Zo maak je het wel heel eenvoudig voor potentiële klanten om contact met je op te nemen. En het mooie is dat deze ook als conversies kunnen worden gemeten. Zo weet je precies hoeveel mensen contact hebben opgenomen via je advertenties.

  • Prijs extensie

Het mag geen verrassing zijn dat prijs een bepalende factor is bij het maken van een koopbeslissing. Juist daarom is deze extensie ideaal. Hiermee kun je namelijk verwachtingen scheppen over de kosten van jouw product of dienst.  Zo voorkom je dat koopjesjagers op je link klikken en zijn de potentiële klanten die dat wel doen beter geïnformeerd.

  • Promotie extensie

Deze extensie kan gebruikt worden om aanbiedingen en promoties van je diensten of producten weer te geven. Ze komen onder je advertentie te staan met een prijs of kortingspercentage. Je kunt tot wel twee regels aan tekst plaatsen. Je kunt deze extensie ook flexibel inzetten, je kunt er een datum, prijs, kortingspercentage, dag of tijdstip aanhangen.

  • Lead form extension

Één van de nieuwste Google Ads extensies is het lead formulier. Met deze extensie hoeft een gebruiker niet eerst naar een landingspagina toe te gaan om een aanvraag te doen. Als iemand is ingelogd met zijn Google account, worden de gegevens met één druk op de knop verstuurd.

Google ads foto extensie

  • Video en foto extensies

Een beeld zegt vaak veel meer dan 1000 woorden. Daarom zijn de video en foto extensies een mooie toevoeging. Hou er wel rekening mee dat de afbeeldingen en vooral video’s niet bij elke soort plaatsing kunnen worden getoont. Om deze extensie te mogen gebruiken, moet je goedgekeurd zijn. Dat gebeurt op basis van je eerdere advertenties en of je je aan de Google spelregels hebt gehouden.

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.