Checklist voor succesvolle advertenties!

Voordat je begint met adverteren wil je de kans op succes natuurlijk zo groot mogelijk maken. Adverteren kost namelijk vaak best wat geld en daarom ben je op zoek naar zekerheid, dat begrijpen wij maar al te goed. Precies om die reden hebben we een advertentie checklist gemaakt om jouw product, dienst of campagne even goed tegen het licht te houden. Doet jouw advertentie campagne wat je ervan verwacht? Laten we het uitzoeken.

1. Kun je jouw concept in één zin omschrijven?

Als je jouw concept niet in één of twee zinnen kunt uitleggen, is het lastig om succesvolle advertentie campagnes op te zetten. Potentiële klanten beslissen namelijk in enkele seconden of ze een advertentie de moeite waard vinden of niet. Je concept moet dus in een paar zinnen duidelijk zijn.

2. Wie is je doelgroep?

Via welk platform je ook adverteert, je hebt vooraf een duidelijke doelgroep nodig. Op deze manier zorg je ervoor dat alleen potentiële klanten je berichten te zien krijgen en je geen onnodig budget verspilt.

3. Welke boodschap wil je uitdragen?

De boodschap die je wil uitdragen moet aansluiten bij je doelgroep. Vraag jezelf dus af, welke boodschap wil ik uitdragen en waarom zit mijn doelgroep hierop te wachten. Lever je echt wat de doelgroep wil, of moet je wellicht nog wat aan je aanbod schaven.

4. Wat zijn jouw usp’s ten opzichte van de concurrentie?

Tegenwoordig is er op vrijwel alle vlakken een hoop concurrentie, daarom is het belangrijk om de meerwaarde van je dienst of product zo snel mogelijk duidelijk te maken. Laat dus zien waarom klanten naar jou toe zouden moeten komen in plaats van naar de concurrentie.

5. Stralen je advertenties de juiste boodschap uit?

Als je antwoord hebt gegeven op bovenstaande vragen, kun je je advertenties gaan vormgeven. Wanneer je dit hebt gedaan is het belangrijk om te checken of de advertentie overeenkomt met de antwoorden op bovenstaande vragen en of het voor de (potentiële) klanten direct duidelijk is wat ze van je kunnen verwachten.

6. Sluit je landingspagina aan bij je advertenties en de doelgroep?

Een succesvolle advertentie levert je altijd iets op. Vaak betekent dit meer verkopen van een online programma of producten in een webshop. Of je advertentie succesvol is hangt dus ook samen met de pagina of de website waar bezoekers terecht komen, nadat ze op je advertentie hebben geklikt. Als deze niet aansluit bij de advertentie, niet genoeg informatie bevat of juist teveel afleiding, bestaat de kans dat bezoekers zonder aankoop weer vertrekken. Denk dus ook goed na over de landingspagina’s.

BONUS: Leer van je concurrenten en je fouten

Natuurlijk bieden in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst, maar je kunt wel een hoop leren van eerdere advertentie campagnes. Blijf dus continu optimaliseren en leer van je fouten. Schrijf deze op en neem ze mee. Het kan ook geen kwaad om te kijken hoe andere bedrijven advertenties inzetten om succesvol te zijn.

Ben je klaar voor een succesvolle advertentie campagne?

Als je alle vragen kunt beantwoorden, dan ben je wat ons betreft klaar voor de campagne! Als je hulp nodig hebt met het begrijpen van je doelgroep, deze te bereiken, je creatieve ideeën om te zetten naar advertenties en een hoe je een solide marketing campagne opzet, let us know!

Oeps! We konden je formulier niet vinden.

Gerelateerde artikelen

Mobiele website laten bouwen doe je zo

Social media uitbesteden

Google marketing bureau

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Stop met scrollen
plan een pittig bakkie.

Contact

Follow us on:

Google Beoordelingen
5.0
Gebaseerd op 55 beoordelingen
js_loader
© 2022 Pittig Bakkie

 | Privacy policy | Algemene voorwaarden

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Riekie Wiermans

Copywriter en social expert

Deze woorden virtuoos tovert teksten op papier alsof elk woord haar laatste is. Altijd aansprekend, vol inhoud en met een flinke dosis humor. De rest van de tijd helpt ze bedrijven aan meer websitebezoekers en verkopen door SEO teksten te schrijven en social advertentie campagnes op te zetten.

De afgelopen periode heeft Riekie SEO teksten geschreven voor onze eigen website, Van Vught Fysio Therapie en Jonkcars. Verder heeft Riekie advertenties gemaakt voor Anytime Fitness en Atama Solar Energy.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Sjoerd de Kleijn

Social strateeg en advertentie tijger

De social strateeg van ons kantoor. Hij zit boordevol creatieve ideeën en schudt in no-time een effectieve social strategie uit zijn mouw voor elk bedrijf. Adverteren, social posts en e-mail marketing. Sjoerd zorgt ervoor dat je bedrijf straalt op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter.

Sjoerd heeft zijn creativiteit de laatste tijd besteed aan succesvolle campagnes voor Fitnessdelivery, ArizeGrow, Spirited Union, Marjan van Heerde en AAA New Energy Zonnepanelen. Hij kijkt daarbij naar het complete plaatje, waardoor de advertenties, het aanbod en de landingspagina goed op elkaar aansluiten.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.