Clubhouse: de nieuwste social media hit!

In de huidige tijd dat nieuwe apps en sociale platformen als paddenstoelen uit de grond springen, komt het niet zo vaak voor dat een nieuwe social media app een echte hype wordt. Al helemaal gezien platformen zoals TikTok, Instagram en Facebook bijna onverslaanbaar populair lijken te zijn. Toch zijn er in de wondere online marketing wereld toch altijd een paar uitzonderingen te vinden. Het is Clubhouse namelijk wel gelukt om in redelijk korte tijd enorm populair te worden! 🙌🏼

clubhouse-app

Wat is Clubhouse precies?

Bij Instagram gaat het vooral om het posten van mooie foto’s en bij TikTok gaat het juist weer om het plaatsen van korte video’s, maar bij Clubhouse staat iets heel anders centraal, namelijk communicatie via live audio! De app kan worden gezien als een ‘digitaal clubhuis’ waarin gesprekken worden gevoerd aan de hand van audioberichten. Deze kamers zijn toegankelijk voor leden, oftewel genodigden, wat het meepraten over een bepaald onderwerp vrij exclusief maakt. Wanneer je een virtuele kamer betreedt, kun je direct luisteren of deelnemen aan een live gesprek over een specifiek onderwerp. Je kunt ook ieder moment weer de kamer verlaten. Net als bij een podcast luister je naar een spreker die een bepaald onderwerp bespreekt, maar het verschil is dat een gesprek op Clubhouse live plaatsvindt. De onderwerpen zijn heel erg uiteenlopend: van gesprekken over actuele onderwerpen tot het nabespreken van voetbalwedstrijden. Er kunnen maximaal vijfduizend mensen in een kamer. Om te voorkomen dat iedereen door elkaar heen gaat praten, geeft de organisator van de kamer mensen één voor één het woord. Wil je iets vertellen of delen over het onderwerp, dan steek je je virtuele hand op. 🙋🏼‍♀️

De 6 voordelen van social media!

Wat maakt Clubhouse zo populair?

Clubhouse wordt niet voor niets omschreven als de nieuwste social media hit. Maar wat maakt de app nou zo enorm populair? Vooral in de huidige tijd is het fijn om weer even in gesprek te zijn met anderen. Normaal spreek je met vrienden af in de voetbalkantine of in een kroeg, maar dat kan nu niet. De app biedt daardoor een laagdrempelig alternatief om in gesprek te blijven met anderen. Daarnaast vinden alle gesprekken live plaats en zijn ze later niet meer terug te luisteren. Clubhouse lijkt daarom op een combinatie van een Podcast en een live talkshow. Je krijgt momenteel alleen nog toegang tot de app op uitnodiging, maar laat dit je vooral niet weerhouden van het downloaden van de app! Het is een laagdrempelige manier van in contact komen met anderen en het vinden van een publiek. Je hoeft namelijk niet actief zelf op zoek te gaan naar een publiek voor bijvoorbeeld een podcast, dit doet Clubhouse voor je. Niet alleen handig als reclamebureau.

app-clubhouse

Inspiratie nodig? 60 content ideeën voor jouw social media kanalen!

Clubhouse voor je bedrijf

Super tof, dat Clubhouse, maar we horen je al denken: ‘wat kan ik hier zakelijk gezien mee?’ Er liggen hier verschillende kansen! Het is vooral een mooie kans om als ondernemer jouw expertise te delen door zogenoemde Rooms te gaan hosten. En juist doordat Clubhouse een laagdrempelige manier is om een connectie te zoeken en te vinden, kun je ook werken aan je imago of je relatie met werknemers. Daarnaast is het goed om te beseffen dat audio in de toekomst een steeds belangrijkere rol zal gaan spelen. Podcasts worden steeds populairder en voice based search groeit aanzienlijk. Zo vinden Alexa en Google Home steeds vaker een weg in ons leven. En hoewel we natuurlijk niet precies weten wat de toekomst gaat brengen, zijn wij ervan overtuigd dat de app op dit moment zeker kansen biedt om jouw business én imago sterker te maken! Lijkt dit je wel wat? De app is gratis te downloaden. Houd er wel rekening mee dat de app momenteel alleen nog toegankelijk is voor de iPhone (al hebben de ontwikkelaars beloofd dat er een Android-versie aan zit te komen). 🤗

Een gratis quickscan aanvragen?

Hulp nodig van een online marketing bureau uit Nijmegen? Onze marketing tijgers bij Pittig Bakkie denken graag met je mee. Ben je benieuwd naar wat jouw bedrijf kan verbeteren? Vraag dan een gratis quickscan aan!

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.