De #33 beste clickbait titels voor je nieuwe blog!

Herken je dit? Je hebt net een blog geschreven, deze enthousiast gedeeld op social media en uiteindelijk zijn er bar weinig mensen die je blog lezen. Sterker nog, de enige personen die reageren op je blog zijn je tante en een buurvrouw van een paar huizen verderop. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Gelukkig hebben onze online marketing experts daar wel een oplossing voor,. Daarom hebben we de #33 beste clickbait titels voor je op een rijtje gezet!

De #33 beste clickbait titels voor je nieuwe blog!

Wat is Clickbait?

Tja…clickbait is voor veel mensen een misleidende tekst van een advertentie of een blog, waarmee je wordt verleid om op een link te klikken waar je eigenlijk niet op wil klikken. Toch is clickbait voor ons veel meer dan dat. Het is namelijk een aansprekende titel of headline die lezers nieuwsgierig maakt en interesse op wekt. Of clickbait negatief of positief is, hangt af van de content die je krijgt voorgeschoteld, nadat je op een link hebt geklikt. Juist daarom raden we het gebruik van clickbait titels ook alleen aan, wanneer je zeker weet dat je content of product goed genoeg is om een onvergetelijke indruk achter te laten. Vooral wanneer je weinig tekstruimte

clickbait

Onze nieuwsgierigheid is de reden dat we klikken

Mensen zijn van nature nieuwsgierig, het is de manier waarop wij mensen ons de afgelopen jaren hebben ontwikkeld. Het is ook precies de reden dat clickbait titels werken. Ook al weten we soms (rationeel gezien) best dat we teleurgesteld raken, wanneer we op een link klikken. Toch willen we graag met eigen ogen zien, wat er achter een bepaalde link of titel schuil gaat. Deze nieuwsgierigheid kun je dan ook gebruiken om meer bezoekers naar je webshop of website te krijgen. Onthoud alleen wel, dat je dan wel een goede indruk moet achterlaten.

Clickbait titels inzetten voor je Facebook of Google advertenties

Soms wil je direct de interesse van je doelgroep wekken, maar heb je weinig ruimte en tijd om willekeurige bezoekers te overtuigen van je mooie product of super service. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer je adverteert via Google Ads of Facebook. De advertentie berichten komen dan voorbij op iemands tijdlijn of in de zoekresultaten en moeten direct de interesse wekken en opvallen. Hiervoor kun je dan clickbait elementen inzetten. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van (oneven) nummers in je advertentie teksten of  van trigger woorden.

De #33 beste clickbait titels voor je nieuwe blog!

De #33 clickbait titels 

Het woord clickbait heeft misschien een slecht imago, maar zolang je content goed is, mag je best wat clickbait titels gebruiken. Met veel tromgeroffel kondigen we ze dan ook aan… Hier zijn ze dan… Bedacht door onze marketing tijgers en creatieve reclame goeroe’s… de #33 beste clickbait titels voor jouw blog.

  1. Alles wat je moet weten over ….
  2. De waarheid over
  3. 5 verrassende inzichten over…
  4. De 3 redenen waarom…
  5. Dit is de reden waarom …. een ander effect heeft op mannen en vrouwen.
  6. De reden waarom je zou moeten stoppen met….
  7. 10 manieren waarop …. je proberen te beïnvloeden
  8. Zo werkt….
  9. 6 redenen waarom je verslaafd bent aan….
  10. Dit is de alleszeggende waarheid over…
  11. 3 … mythes ontkracht in 3 minuten
  12. De toekomst van… ziet er zo uit!
  13. Zo begin je een gesprek met…
  14. De 8 fascinerende redenen waarom we…
  15. Dit is de toekomst van … volgens specialisten!
  16. Wist jij dat ….?
  17. Zo zorgen … voor …
  18. Zo beïnvloed … de rest van je carrière.
  19. Een intro in de wereld van … in 10 minuten!
  20. Neem een … en laat je verleiden!
  21. De 7 redenen om…
  22.  5 films over … die je moet zien!
  23. De ultieme gids voor …
  24. 10 geheimen over… waar jij je voordeel mee kan doen!
  25. De 24 beste … over
  26. De do’s en don’ts van …
  27. 7 tips voor jouw ….
  28. De verrassende reden waarom …
  29. Deze 3 onderzoeken laten zien dat ….
  30. Hierom zijn we ….
  31. 4 … verhalen die echt de moeite waard zijn om te lezen!
  32. Zo veranderde … mijn leven
  33. Dit moet je nooit doen wanneer je…

Meer clickbait titels nodig?

Zo dat waren ze dan… de 33 beste clickbait titels voor je nieuwe blog. Heb je nog meer clickbait titels nodig of kun je er gewoon geen genoeg van krijgen? Gebruik dan de Content Row clickbait generator en genereer nog meer aansprekende clickbait titels om een verpletterende indruk te maken.

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.