Online marketing challenge deel 1: De basis van elke reclamecampagne is een goed verhaal!

We houden tegenwoordig niet meer van gladde verkooppraatjes. Op dit moment draait alles daarom om storytelling, het vertellen van je eigen unieke en geloofwaardige verhaal. Het gaat erom dat je jouw doelgroep weet te prikkelen en laat zien waar je als bedrijf voor staat. Juist dat is belangrijk, dus waarom doet jouw bedrijf wat het doet?

Als reclamebureau zien we veel verschillende type ondernemers voorbij komen. En iedereen pakt de (online) marketing van zijn bedrijf op zijn eigen manier aan. Dat is maar goed ook, want wat voor het bedrijf van je buurman werkt, hoeft voor jou niet te werken. Toch komt een goed resultaat vaak op 3 punten neer, namelijk kwaliteit, authenticiteit en herhaling. Hoe dat zit leggen onze reclame tijgers en online marketing specialisten je hier graag uit.

Laat zien waar je voor staat

Online marketing challenge deel 1: De basis van elke reclamecampagne is een goed verhaal!

Voordat je begint met social media posts of adverteren is het belangrijk dat het duidelijk is waar je als bedrijf voor staat. Want als jij weet waar je voor staat, kun je dat ook aan je (potentiële) klanten laten zien. Daarom gaan we vandaag op zoek naar een antwoord op de vraag: “waarom doet je bedrijf wat het doet?”. Dit zal fungeren als jouw drijfveer en extra motivatie als het even tegenzit. Dit gaat dieper dan de grootste of beste worden, of veel geld verdienen. De “waarom” vraag is de bestaansreden van je bedrijf. In dit filmpje legt Simon Sinek je uit waarom alles begint met deze essentiële vraag.

Deze antwoorden creëren de basis van alle toekomstige reclame campagnes

Om je eigen unieke verhaal te kunnen vertellen, gaan we op zoek naar antwoorden op belangrijke vragen, zodat je deze antwoorden in jouw eigen marketingplan kunt verwerken. Zorg ervoor dat je de volgende vragen beantwoordt:

  • Waarom ben je het bedrijf gestart?
  • Hoe ben je op het idee gekomen?
  • Wat wil je met het bedrijf bijdragen?
  • Wat is er uniek aan je bedrijf?
  • Waar krijg je (binnen het bedrijf) energie van?
  • Waar staat het bedrijf nu en waar wil je heen?
  • Wat vind je belangrijk binnen het bedrijf?

Online-marketing-bureau-Nijmegen-Pittig-Bakkie-Team

Schrijf nu je eigen verhaal!

Na het beantwoorden van deze essentiële vragen kan je hier een korte samenvatting van maken. Zo heb je altijd in een paar zinnen duidelijk, waar je als bedrijf voor staat en kun je dit ook eenvoudig uitleggen aan je (potentiële) klanten. Om je een beetje op weg te helpen hebben we hieronder onze eigen antwoorden verwerkt in een paar korte zinnen.

Dit is ons verhaal:

“Doen waar je goed in bent, passie voor hebt en energie van krijgt. Dat zijn volgens ons, de basis ingrediënten voor succes. Het draait voor ons allemaal om kwaliteit, betrokkenheid, eerlijk advies en natuurlijk een goed bakkie koffie”.

Zoals je wellicht is opgevallen, zeggen onze antwoorden niet direct wat over de werkzaamheden die wij uitvoeren, maar meer over de kernwaarden van ons bedrijf. Onze diensten zijn voortgekomen uit onze passie, waarmee we anderen willen helpen, ondersteunen en inspireren om te doen waar ze goed in zijn.

Online marketing challenge deel 1: De basis van elke reclamecampagne is een goed verhaal!

What’s next?

Huiswerk, het klinkt zo lekker ouderwets. Toch is het precies wat we willen dat je gaat doen. Het serieus beantwoorden van de bovenstaande vragen en het achterhalen van de “waarom” vraag, is namelijk de basis voor alle online marketing werkzaamheden van jouw bedrijf. Dus pak een sterke bak koffie en ga direct aan de slag! Bekijk de video van Simon Sinek, beantwoord te vragen en vat het samen in een beknopte “why”.

Hulp nodig?

Onze marketing tijgers en reclame gekkies helpen je graag op weg! Neem daarom gerust even contact met ons op, vraag een gratis quickscan aan of plan een strategiesessie.

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.