De perfecte landingspagina maken: zo doe je dat!

Je conversie verhogen en meer verkopen realiseren? Dit kan allemaal met een aparte landingspagina! Dat is een term die veel door online marketing bureau’s en reclame goeroes wordt gebruikt. Leren hoe een landingspagina werkt en hoe je die zelf kunt maken? Lees dan snel verder! 🤗

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een aparte pagina op je website waarop bezoekers binnenkomen. Op deze pagina wordt een bepaald aanbod gepromoot om conversies te realiseren en worden mensen overtuigd om tot actie over te gaan. Bezoekers komen op jouw landingspagina terecht doordat ze doorklikken vanuit bijvoorbeeld een advertentiecampagne of via zoektermen in Google. Jouw landingspagina heeft slechts één doel. Dit kan bijvoorbeeld om het verkopen van een product of dienst gaan en het aanvragen van een offerte, maar ook om inschrijvingen voor een webinar of het downloaden van een gratis e-book.

landingspagina-maken

Hoe maak je de perfecte landingspagina?

Als je een sterke landingspagina wilt maken, dan is het belangrijk dat je rekening houdt met verschillende elementen die de conversieratio (percentage bezoekers dat overgaat tot conversie) zullen verhogen. Benieuwd naar welke elementen dit zijn? Hier komen ze! 🥳

De eerste indruk!

Bezoekers willen vaak in één oogopslag zien of ze op de juiste pagina zitten. Ze bepalen dan ook in een paar seconden al of ze op de landingspagina willen blijven. Zet dus alle informatie in een logische volgorde, de top is hierbij het belangrijkste dus zet de belangrijkste informatie dan ook bovenaan. Begin hier met een pakkende introductie die de aandacht trekt van de lezer. Je wilt de bezoekers daarnaast zo min mogelijk afleiden van het uiteindelijke doel. Zet daarom ook geen linkjes naar bijvoorbeeld je social media kanalen op je landingspagina, dit kan de bezoeker juist wegsturen van de pagina zonder dat ze tot actie zijn overgegaan. Stap voor stap ga je de lezer steeds meer overtuigen om uiteindelijk over te gaan tot actie! 🙌🏼

Speel in op de ‘pain’ van de doelgroep

Het is belangrijk dat je op de landingspagina de pain (het probleem of obstakel waar de klant tegenaan loopt) benadrukt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: ‘Vind jij spreken in het openbaar ook zo enorm spannend?’ of ‘Wil je ook graag minder vlees eten, maar vind je het lastig om vegetarisch te koken?’ Wanneer de bezoeker zich in jouw verhaal herkent, zal hij of zij sneller overgaan tot actie. Benadruk daarnaast ook zeker de voordelen die de klant ervaart wanneer hij of zij overgaat tot actie.

Creëer schaarste

Wanneer je schaarste creëert en een bepaalde tijdsdruk ergens achter zet, geef je de klant het gevoel dat ze snel moeten beslissen omdat jouw product of dienst niet oneindig te verkrijgen is. Je kunt bijvoorbeeld zinnen gebruiken zoals: ‘Let op: er zijn nog maar een paar plekken beschikbaar!’ Of: ‘deze actie verloopt binnen 48 uur!’

Laat resultaten zien!

Veel klanten willen vaak eerst resultaten zien voordat ze vertrouwen hebben in jouw product of dienst. Het is daarom een gemiste kans als je nergens op je landingspagina resultaten laat zien of cijfers van wat jouw product of dienst de klant tot nu toe al heeft opgeleverd. Je geeft mensen hiermee het gevoel dat ze iets mislopen als ze niet tot actie overgaan. Je kunt bijvoorbeeld zinnen gebruiken als: ‘Al meer dan 1000 vrouwen hebben aangegeven enorm veel baat te hebben gehad bij ons product!’ of ‘Bedrijf X heeft al 200% meer omzet gedraaid door het gebruik van onze dienst!’

Genereer extra verkopen door middel van affiliate marketing!

Call to action knop (CTA)

De call to action knop is een onmisbaar element op jouw landingspagina. De knop moet iemand aanzetten tot het ondernemen van actie (zoals de naam al zegt). De knop moet natuurlijk wel opvallen, dus geef de knop een opvallende kleur en een prominente plek op jouw landingspagina. Een aantal voorbeelden van een call to action knop zijn: ‘neem nu contact op’, ‘meld je hier aan’ of ‘yes, dit wil ik!’

Een landingspagina maken

Je kunt ervoor kiezen om een landingspagina zelf te maken in de achterkant van je website, maar hier heb je wel de kennis voor nodig. Ben je hier zelf niet zo handig in, dan heb je hier ook handige tools voor. Een voorbeeld van zo’n landingspagina tool is AdPage. Hiermee creëer je in korte tijd een professionele en converterende landingspagina.

Pittig Bakkie doen?

Vind je een sterke landingspagina maken toch nog lastig? Onze marketing gekkies in ons reclamebureau in Nijmegen helpen je hier graag bij! Laat je even weten hoe je je bakkie drinkt? 

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.