Een succesvolle Google Ads campagne opzetten

In de digitale marketingwereld van vandaag de dag zijn Google Ads onmisbaar. Het succesvol inzetten van Google Ads vereist meer dan alleen een willekeurige strategie; het vereist inzicht, precisie en een dosis creativiteit. In dit blog duiken we in de kunst van het opzetten van een succesvolle Google Ads campagne. Toch liever je Google Ads uitbesteden? Bij Pittig Bakkie denken we graag met je mee.

Ken je doelgroep en definieer je doelstellingen

De sleutel tot elke succesvolle campagne is het begrijpen van je doelgroep. Wie zijn ze? Wat beweegt ze? Welke problemen kun je voor ze oplossen? Een grondige analyse van je doelgroep is essentieel om de juiste toon en boodschap in de advertenties te kunnen bepalen. Verder is het belangrijk om te weten wat je wil bereiken met je Google Ads campagne? Meer websitebezoekers, leads genereren of directe verkoop stimuleren? Het is cruciaal om meetbare doelen op te stellen. Deze doelen bepalen de richting van de hele campagne.

Creëer overtuigende Google Ads

Keywords zijn het fundament van een Google Ads campagne. Gebruik tools zoals ‘Google Keyword Planner’ om relevante en veelgezochte keywords te vinden. Focus niet alleen op de meest populaire zoekwoorden, maar overweeg ook keywords die specifiek en minder competitief zijn. Ook ligt de kunst van Google Ads in het maken van advertenties die zowel aanspreken als converteren. De advertentieteksten moeten duidelijk, beknopt en gericht zijn. Een sterke call-to-action is hierbij belangrijk. Zorg er ook voor dat de advertenties aansluiten bij de landingspagina’s voor een optimale gebruikerservaring.

Gebruik slimme items en optimaliseer

Items zijn extensies die de advertenties meer laten opvallen. Locaties, highlights en sitelinks zijn enkele voorbeelden die je kunt gebruiken om meer informatie toe te voegen aan de advertenties. Zo maak je de advertenties aantrekkelijk om op de klikken. Daarnaast is het met het toenemende gebruik voor mobiele apparaten van cruciaal belang dat de campagnes geoptimaliseerd zijn voor mobiel. Dit betekent mobielvriendelijke landingspagina’s en advertenties die effectief zijn op kleinere schermen. Dit kan door responsive advertenties in te zetten. Google biedt responsive advertenties die automatisch hun formaat, uiterlijk en indeling aanpassen om te passen in de advertentieruimte.

Testen, analyseren en optimaliseren van jouw Google Ads

Succes in Google Ads is een voortdurend proces. Voer A/B-tests uit om te bepalen welke advertenties het meest effectief zijn. Analyseer de resultaten om het gedrag van de doelgroep te begrijpen en pas de strategie waar nodig aan. Het succesvol opzetten en onderhouden van Google Ads vraagt om een expertise die je misschien niet in huis hebt. Pittig Bakkie denkt graag mee om jouw bedrijf te laten groeien met Google Ads. Met onze expertise van Google Ads en jullie kennis van de markt, zorgen wij er samen voor dat je bedrijf echt gaat groeien. We helpen je niet alleen aan nieuwe leads, aanvragen en verkopen, maar laten je tijdens onze maandelijkse performance calls ook exact zien hoe wij te werk gaan en geven je inzicht in de resultaten.

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.