Future Proof online marketing: Luister naar je klant!

De future proof online marketing strategie is meer dan alleen toffe content zenden. Het is weten wie je wilt bereiken, je doelgroep kennen en prikkelen, zorgen voor een optimale klantbeleving en blijven communiceren met je (potentiële) klanten. Hoe jij zorgt voor een toekomstbestendige marketing strategie? Dat vertellen onze reclame tijgers en marketing gekkies je in deze blog!

Pittig Bakkie Online Marketing Nijmegen

Weet jij wie je wilt bereiken met je marketing?

Een toekomstbestendige marketing strategie begint met jou en je bedrijf. Het is namelijk belangrijk dat je (potentiële) klanten kunt vertellen waarvoor ze bij jou moeten zijn en wat ze van je kunnen verwachten. Het draait namelijk allemaal om: kwaliteit, authenticiteit en herhaling. Hoe je dat doet? Nou simpel, antwoord geven op de volgende vraag: “waarom doet je bedrijf wat het doet?”.  Let wel op: dit gaat verder dan de grootste of beste worden, of veel geld verdienen. De “waarom” vraag is de bestaansreden van je bedrijf. In dit filmpje legt Simon Sinek je uit waarom alles begint met deze essentiële vraag.

Pittig Bakkie Online Marketing Nijmegen

Ken je klant, maar dan écht!

Natuurlijk ken jij je klanten! Maar ken je ze ook echt? Weet je wat ze belangrijk vinden en waar ze van houden? Waarom ze naar jou toe komen en met welke “problemen” je ze kunt helpen of ontlasten? Het lijkt een simpele vraag, maar denk er maar een serieus over na. Want als jij je klanten écht kent, kun je daar op inspelen en je online marketing op aanpassen. Er gaat namelijk vaak een heel keuze process vooraf aan het daadwerkelijk aankoopmoment. En daar kun jij op inspelen! Tenminste als je je klant kent.

Praktische tips:

  • Maak een buyer persona ofwel een levendige en typerende omschrijving van jouw ideale klant(en). Hoe je dat doet? Lees je in onze blog.
  • Inventariseer de customer journey ofwel de klantreis. Van de eerste gedachte tot en met het aankoopmoment in je winkel of webshop. Kijk naar de details en ontdek hoe jij je website en marketingcampagnes nog beter kunt maken en zo je conversie kunt verhogen.
  • Bekijk de touchpoints ofwel contactmomenten die klanten hebben met jou en/of je bedrijf. Ontdek wat ze van je zien en hoe ze met jou in aanraking komen en zorg voor een fijne klantervaring in elke fase van het aankoop traject.

Social-media-marketing-bureau

Wek interesse met een prikkelende online marketing campagne!

Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende manieren waarop je met potentiële klanten in contact kan komen. Zorg er daarom voor dat je vooraf weet hoe en op welke manier je de aandacht van de klant wil pakken: op de juiste plaats en tijd. Hier kun je dus de touchpoints van de klantreis gebruiken. Zo kom je erachter hoe jouw klanten zich gedragen op de mobiele apparaten of achter de laptop. Vraag jezelf af of ze via social media, Google of een andere website op je pagina komen. Als je al een tijdje bezig bent kun je hiervoor de gegevens uit je Google Analytics account gebruiken en informatie van de Facebook pixel.

Praktische tips:

  • Breng de gebruikte marketing kanalen van je doelgroep in kaart.
  • Think big, start small. Begin met een paar online marketing kanalen en zorg dat je die goed instelt. Denk hierbij aan kanalen waarmee je snel extra omzet kunt genereren of die je op korte termijn zichtbaarheid opleveren.

 

Online Marketing Challenge - Deel 5: Maak toffe content en een marketing planning!

Vraag je klanten om feedback via social media of e-mail automation

Als je ons kent, heb je het ons vast een keer horen zeggen: “Het gaat er niet om wat wij mooi vinden, of jij (nou misschien een beetje), maar het gaat er vooral om wat jouw klant aanspreekt!”.  Het is namelijk je klant die je wil bereiken! Schroom daarom niet om je (potentiële) klanten om advies en feedback te vragen.

Praktische tips:

  • Vraag klanten direct na hun aankoop om een review achter te laten.
  • Pak relevante klachten en feedback zo snel mogelijk op en probeer je klanten daar ook terugkoppeling van te geven.

Social-media-beheer-uitbesteden

Blijf meten, optimaliseren en jezelf verbeteren

Wees niet bang om dingen uit te proberen, maar hou je klant in het oog en zorg ervoor dat blijft meten. Dit kun je eenvoudig doen door verschillende analyse tools in te zetten. Zo creëer je de ideale klantervaring en voorkom je onnodige verspilling van advertentie budget.

Praktische tips:

  • Gebruik Google Analytics en Hotjar om zoveel mogelijk data over je bezoekers te verzamelen.
  • Gebruik Google Ads en de Facebook Pixel om zoveel mogelijk gegevens van je advertentie campagnes te verzamelen.
  • Ga met de data aan de slag. Als je ziet dat veel bezoekers via hun mobiel gebruik maken van je website, zorg dan voor een ideale mobiele ervaring. Denk na over de plek van een review, de kleur van een knop en de informatie die je je klanten voorschotelt.

Online marketing strategiesessie iets voor jou?

Kan jouw bedrijf wel een online marketing boost gebruiken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Laat je ons even weten wat we voor je kunnen betekenen en hoe jij je bakkie drinkt? Zetten wij op tijd de koffie klaar (thee mag natuurlijk ook)!

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.