Google Shopping Ads inzetten voor jouw bedrijf

In de huidige digitale wereld is het belangrijker dan ooit om als bedrijf online aanwezig te zijn. Google Ads is een van de meest effectieve manieren om jouw producten onder de aandacht te brengen bij de potentiële klant. Verkoop jij jouw producten online? Dan is het gebruik van Google Shopping Ads een goede manier om jouw bedrijf te laten groeien. In dit blog lees je wat de voordelen van Google Shopping Ads zijn en hoe je hiermee kan beginnen.

Wat zijn Google Shopping Ads?

Google Shopping Ads is een type advertentie die valt binnen Google Ads. Deze optie is speciaal ontworpen om jouw producten te promoten. Dit wordt gedaan door, naast het gebruik van tekst, ook een product afbeelding, prijs en winkelnaam te gebruiken. Deze visuele advertenties zijn meteen bovenaan in de zoekresultaten te vinden. Dus wanneer een gebruiker op zoek is naar een product dat jij verkoopt, zal deze bovenaan in de zoekresultaten verschijnen.

Een van de grootste voordelen van Google Shopping Ads is dat het de zichtbaarheid van je producten vergroot. Daarnaast zijn de shopping advertenties dus zo gericht dat het alleen wordt getoond aan gebruikers die al op zoek zijn naar een bepaald product. Omdat de advertentie ook een visueel beeld geeft, en de gebruiker al op zoek is naar het product, zal de kans groter zijn dat een potentiële klant op jouw shopping advertentie klikt. Door gebruik te maken van deze Google Ads mogelijkheid kun je dus niet alleen meer verkeer naar je website genereren, maar vergroot je ook de kans van een conversie. Meer verkeer kan leiden tot meer aankopen.

Google Shopping Ads inzetten voor jouw bedrijf

Hoe start je met Google Shopping Ads?

De eerste stap om te beginnen met Google Shopping adverteren, is het aanmaken van een Google Merchant Center-account. In dit account voeg je jouw productgegevens toe. Denk aan een beschrijving, afbeeldingen en prijzen van producten. Google zet vervolgens deze gegevens door en maakt er advertenties van. Het is daarom ook van belang dat je de productinformatie nauwkeurig invult. Alles heeft invloed op de prestaties van je advertenties. Zorg er dus ook voor dat je deze up to date houdt en je Google Shopping campagnes blijft optimaliseren.

Nadat je al jouw product gegevens hebt ingevoerd worden de Shopping Ads online gezet. Zodra dit is gebeurd kan je de belangrijkste statistieken gaan bijhouden, zoals de klikfrequentie (CTR) en conversie ratio. Experimenteer tussendoor met verschillende afbeeldingen en product titels om te zien wat het beste werkt. Ook is het belangrijk om je biedstrategieën regelmatig te evalueren. Dit kan bijvoorbeeld te betekenen dat je meer biedt op producten die goed verkopen en minder op de producten die minder goed presteren. 

Houd het Google shopping adverteren up to date

We zien dat het niet up to date houden van de Google Shopping Ads een veel voorkomende fout is. Het niet up to date houden van productinformatie in het Google Merchant Center kan leiden tot afkeuring van advertenties en gemiste kansen. Daarnaast is het ook erg belangrijk om de juiste zoekwoorden en negatieve zoekwoorden in te stellen. Het verkeerd instellen hiervan kan leiden tot klikken van gebruikers die niet geïnteresseerd zijn in jouw producten. Het is dus zonde van je tijd en je geld om fouten te maken. Door aandacht te besteden aan deze details, kun je Google Shopping Ads effectiever maken en meer rendement behalen.

Met de juiste strategie en constante optimalisatie kan Google Ads Shopping je website een enorme boost geven. Heb je liever hulp bij het adverteren op Google? Bij Pittig Bakkie staan onze SEA specialisten voor je klaar! Plan een bakkie in en ontdek de mogelijkheden.

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.