Influencer marketing effectief inzetten

Influencer marketing is de afgelopen jaren uitgegroeid tot één van de meest effectieve online marketing manieren om je doelgroep bekend te maken met jouw merk. Benieuwd naar wat influencer marketing voor jou als ondernemer kan betekenen? Lees dan snel verder! 👇🏼

influencer

Wat is influencer marketing?

Een influencer is een invloedrijk persoon die in staat is om de mening of het (koop)gedrag van zijn of haar volgers te beïnvloeden. Influencer marketing is een vorm van marketing waarbij influencers worden ingezet om potentiële klanten te bereiken en te beïnvloeden. Meestal wordt influencer marketing ingezet om naamsbekendheid te creëren, volgers te werven en het engagement te verhogen, met uiteindelijk als doel om de verkoop te verhogen!

Op welke manieren kan influencer marketing effectief zijn voor jouw bedrijf?

Om influencer marketing effectief in te zetten voor jouw bedrijf, is het belangrijk dat je je beseft dat verschillende doelstellingen vragen om verschillende campagnes. Wil je graag de best mogelijke resultaten behalen, dan is het belangrijk dat je een influencer kiest die past bij jouw campagne en doelstellingen. Houd ook rekening met op welk platform deze influencer zich voornamelijk bevindt. Kies je voor een influencer die zich grotendeels bevindt op Instagram, YouTube of TikTok? Of ga je juist voor een influencer met een succesvolle blog? Het fijne is dat in iedere branche er wel influencers te vinden zijn: van fashion tot sport en van gezonde voeding tot het reisleven.

Maar dan: je hebt een (of meerdere) influencer(s) gevonden waar je een samenwerking mee aan wilt gaan. Waarom is juist deze samenwerking zo effectief? Onze marketing gekkies hebben een aantal belangrijke redenen voor je onder elkaar gezet!

content-creatie

Hogere betrokkenheid met je klanten

Een relatie en vertrouwensband aangaan met je klanten wordt steeds belangrijker. Gebruikers willen graag een ‘kijkje achter de schermen’ zien, dat is precies waarom wij als reclamebureau daarop inzetten. Een logische en sprekende samenwerking aangaan met een influencer biedt de mogelijkheid om het vertrouwen van jouw potentiële klanten te winnen. Wanneer jouw merk en de influencer goed matchen, dan komt de marketingcampagne pas echt authentiek en geloofwaardig over. Als volgers de indruk hebben dat een post oprecht is, zullen zij de influencer vertrouwen wat de content extra effectief maakt. Hiermee kan de influencer ervoor zorgen dat zijn of haar volgers (en dus jouw potentiële klanten) een positieve associatie met jouw product of merk krijgen.

Creëren van krachtige content

Naast dat influencers invloedrijk zijn, zijn ze meestal specialisten in het vak van content-creatie! De meeste influencers weten vaak precies wat werkt en wat hun doelgroep aanspreekt en wat wel of niet aanslaat. Zo bespaar jij uiteindelijk veel tijd voor de productie van content.

Benieuwd naar de do’s en don’ts van goede content creëren?

Influencer marketing en sales

We kunnen hier wel de conclusie trekken dat influencer marketing een hele effectieve manier kan zijn om je verkoop een flinke boost te geven. Klinkt goed, toch?! Influencer marketing blijkt al jaren een succesvolle strategie in de online marketingwereld. Het doel van influencer marketing is uiteindelijk om door een lange blootstelling aan het merk of product de doelgroep te overtuigen om het product of de dienst te kopen. Influencer marketing en sales kunnen daarom een win-win situatie zijn!

Een influencer kan bijvoorbeeld kortingscodes geven aan hun volgers, Instagram stories plaatsen met linkjes naar jouw productpagina’s of jouw nieuwste product promoten. Bij de lancering van een nieuw product kijken mensen vaak eerst even de kat uit de boom. Wanneer je je producten naar verschillende influencers rondstuurt om te laten promoten, heb je soms binnen enkele dagen al (honderd)duizenden mensen bereikt!

Het is dus niet verwonderlijk dat samenwerkingen met influencers een mooie toekomst lijken te hebben. Uiteindelijk kun je een super waardevolle samenwerking aangaan met een influencer! Heb je hulp nodig bij het vinden van een relevante influencer?

Pittig Bakkie doen?

Wil je jouw social media beheer graag laten uitbesteden? Of kunnen onze marketingtijgers je ergens anders bij helpen? Kom dan even langs voor een Pittig Bakkie! Laat je ons even weten hoe jij je bakkie drinkt? Zetten wij op tijd de koffie klaar (thee mag natuurlijk ook)!

Gerelateerde artikelen

10 social media campagne ideeën voor jouw bedrijf!

Microsoft ads: Adverteren via Bing

Je website optimaliseren voor meer aanvragen of verkopen!

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Stop met scrollen
plan een pittig bakkie.

Contact

Follow us on:

Google Beoordelingen
4.9
Gebaseerd op 59 beoordelingen
js_loader
© 2022 Pittig Bakkie

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Sjoerd de Kleijn

Social strateeg en advertentie tijger

De social strateeg van ons kantoor. Hij zit boordevol creatieve ideeën en schudt in no-time een effectieve social strategie uit zijn mouw voor elk bedrijf. Adverteren, social posts en e-mail marketing. Sjoerd zorgt ervoor dat je bedrijf straalt op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter.

Sjoerd heeft zijn creativiteit de laatste tijd besteed aan succesvolle campagnes voor Fitnessdelivery, ArizeGrow, Spirited Union, Marjan van Heerde en AAA New Energy Zonnepanelen. Hij kijkt daarbij naar het complete plaatje, waardoor de advertenties, het aanbod en de landingspagina goed op elkaar aansluiten.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.