Influencer marketing effectief inzetten

Influencer marketing is de afgelopen jaren uitgegroeid tot één van de meest effectieve online marketing manieren om je doelgroep bekend te maken met jouw merk. Benieuwd naar wat influencer marketing voor jou als ondernemer kan betekenen? Lees dan snel verder! 👇🏼

influencer

Wat is influencer marketing?

Een influencer is een invloedrijk persoon die in staat is om de mening of het (koop)gedrag van zijn of haar volgers te beïnvloeden. Influencer marketing is een vorm van marketing waarbij influencers worden ingezet om potentiële klanten te bereiken en te beïnvloeden. Meestal wordt influencer marketing ingezet om naamsbekendheid te creëren, volgers te werven en het engagement te verhogen, met uiteindelijk als doel om de verkoop te verhogen!

Op welke manieren kan influencer marketing effectief zijn voor jouw bedrijf?

Om influencer marketing effectief in te zetten voor jouw bedrijf, is het belangrijk dat je je beseft dat verschillende doelstellingen vragen om verschillende campagnes. Wil je graag de best mogelijke resultaten behalen, dan is het belangrijk dat je een influencer kiest die past bij jouw campagne en doelstellingen. Houd ook rekening met op welk platform deze influencer zich voornamelijk bevindt. Kies je voor een influencer die zich grotendeels bevindt op Instagram, YouTube of TikTok? Of ga je juist voor een influencer met een succesvolle blog? Het fijne is dat in iedere branche er wel influencers te vinden zijn: van fashion tot sport en van gezonde voeding tot het reisleven.

Maar dan: je hebt een (of meerdere) influencer(s) gevonden waar je een samenwerking mee aan wilt gaan. Waarom is juist deze samenwerking zo effectief? Onze marketing gekkies hebben een aantal belangrijke redenen voor je onder elkaar gezet!

content-creatie

Hogere betrokkenheid met je klanten

Een relatie en vertrouwensband aangaan met je klanten wordt steeds belangrijker. Gebruikers willen graag een ‘kijkje achter de schermen’ zien, dat is precies waarom wij als reclamebureau daarop inzetten. Een logische en sprekende samenwerking aangaan met een influencer biedt de mogelijkheid om het vertrouwen van jouw potentiële klanten te winnen. Wanneer jouw merk en de influencer goed matchen, dan komt de marketingcampagne pas echt authentiek en geloofwaardig over. Als volgers de indruk hebben dat een post oprecht is, zullen zij de influencer vertrouwen wat de content extra effectief maakt. Hiermee kan de influencer ervoor zorgen dat zijn of haar volgers (en dus jouw potentiële klanten) een positieve associatie met jouw product of merk krijgen.

Creëren van krachtige content

Naast dat influencers invloedrijk zijn, zijn ze meestal specialisten in het vak van content-creatie! De meeste influencers weten vaak precies wat werkt en wat hun doelgroep aanspreekt en wat wel of niet aanslaat. Zo bespaar jij uiteindelijk veel tijd voor de productie van content.

Benieuwd naar de do’s en don’ts van goede content creëren?

Influencer marketing en sales

We kunnen hier wel de conclusie trekken dat influencer marketing een hele effectieve manier kan zijn om je verkoop een flinke boost te geven. Klinkt goed, toch?! Influencer marketing blijkt al jaren een succesvolle strategie in de online marketingwereld. Het doel van influencer marketing is uiteindelijk om door een lange blootstelling aan het merk of product de doelgroep te overtuigen om het product of de dienst te kopen. Influencer marketing en sales kunnen daarom een win-win situatie zijn!

Een influencer kan bijvoorbeeld kortingscodes geven aan hun volgers, Instagram stories plaatsen met linkjes naar jouw productpagina’s of jouw nieuwste product promoten. Bij de lancering van een nieuw product kijken mensen vaak eerst even de kat uit de boom. Wanneer je je producten naar verschillende influencers rondstuurt om te laten promoten, heb je soms binnen enkele dagen al (honderd)duizenden mensen bereikt!

Het is dus niet verwonderlijk dat samenwerkingen met influencers een mooie toekomst lijken te hebben. Uiteindelijk kun je een super waardevolle samenwerking aangaan met een influencer! Heb je hulp nodig bij het vinden van een relevante influencer?

Pittig Bakkie doen?

Wil je jouw social media beheer graag laten uitbesteden? Of kunnen onze marketingtijgers je ergens anders bij helpen? Kom dan even langs voor een Pittig Bakkie! Laat je ons even weten hoe jij je bakkie drinkt? Zetten wij op tijd de koffie klaar (thee mag natuurlijk ook)!

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.