Je bericht promoten op Facebook

Als je actief bent op Facebook heb je vast al eens een bericht gepromoot. Hartstikke logisch, want je wilt tenslotte zoveel mogelijk mensen bereiken via je website. Maar als je dan toch geld uitgeeft om mensen te bereiken via Facebook, zorg dan dat je het aanpakt als een echte Facebook marketeer. Heb je 5 minuten? Dan vertellen onze Facebook experts je precies hoe het werkt.

Je bericht op Facebook promoten

Meer mensen bereiken met een facebook advertentie.

Wanneer je een bericht plaatst op Facebook, zie je vaak een extra knop verschijnen. Je kent hem wel, de knop bericht promoten. Door op deze knop te drukken kun je meer mensen bereiken dan alleen je volgers. Je kunt jouw bericht namelijk aan iedereen binnen jouw doelgroep laten zien. Tenminste wanneer je een paar euro betaalt. Maar adverteren op Facebook kan natuurlijk veel slimmer. Je kunt namelijk zoveel meer uit je advertenties halen dan alleen een bericht promoten. Benieuwd hoe jij kunt adverteren als een social media pro?

Facebook bericht promoten tips

Het verschil tussen een bericht promoten via Facebook en echt Facebook advertenties voor je bedrijf opzetten is groot. Hoewel het ontzettend simpel is om gewoonweg een berichtje te boosten, kun je ook echt adverteren binnen Facebook en Instagram. Je kunt dan niet alleen veel meer informatie data inzien, maar je doelgroep ook veel beter bereiken. Zo pakken wij dat aan:

Advertentie account aanmaken

Om te starten met adverteren heb je een advertentie account nodig. Wanneer je al eerder een bericht hebt gepromoot is deze waarschijnlijk al aanwezig. Heb je nog geen advertentie account? Dan kun je deze eenvoudig in je business manager aanmaken. Dit is de plek waar de advertentie specialisten hun werk doen. De achterkant van Facebook zeg maar.

Domein verifiëren

Heb je een Facebook advertentieaccount? Dan is het belangrijk om een aantal dingen te doen voordat je verder gaat. Allereerst moet je je domein verifiëren. Door dit te doen, geef je bij Facebook aan dat de website waar je voor adverteert ook daadwerkelijk jouw website is. Door dit te doen, zit je bij het adverteren niet vast bij de paginanaam die je misschien voor je SEO hebt ingesteld, maar kun je een aantrekkelijke titel maken voor je link.

Facebook pixel maken

Om te bekijken hoe gebruikers op je advertenties reageren en wat ze op je website doen heb je een Facebook Pixel nodig. Dat is een klein stukje code dat je in de header van je website zet, zodat Facebook alle interactie met jouw advertentie en je website kan vastleggen. Zo hou je grip op je advertenties en kun je zaken snel ingrijpen.

Kies de juiste strategie

Heb je alles klaarstaan om je advertenties te gaan meten? Dan is het tijd om een strategie op te stellen! Wat wil je bereiken met je advertenties? Wie wil je bereiken? Wat wil je aan die mensen laten zien? Dat zijn allemaal vragen die je hierbij kunt stellen.

De vraag ‘Wat wil je bereiken?’ is prima te beantwoorden met een x aantal omzet of een x aantal leads. Het is belangrijk om een concreet doel voor jezelf op te stellen zodat je weet waar je naartoe werkt en tussentijds ook kunt inzien of je op de goede weg zit. Het is ook handig om tussentijdse doelen te stellen. Stel dat je na vier weken 100 conversies wil hebben, dan is het redelijk om te zeggen dat je er na twee weken al zeker 50 wil hebben. Is dat nog niet het geval? Dan weet je dat je iets moet verbeteren in je advertenties.

Je doelgroep kiezen

Een ander onderdeel van je strategie is ‘Wie wil ik bereiken?’. Zorg dat dus dat je weet wie je doelgroep is. Wat zijn hun interesses, in welke leeftijdsgroep zitten ze en waar wonen ze? Facebook biedt veel opties rondom het instellen van je doelgroep. Denk aan de opgeslagen doelgroep, de aangepaste doelgroep en de vergelijkbare doelgroep. Als je deze slim inzet, kun je uiteindelijk heel makkelijk de juiste mensen gebruiken!

Campagne uitwerken

Nu je weet wat je wil en op welke doelgroep je je gaat richten is het tijd om een campagne in elkaar te zetten. Zorg hiervoor dat je aansprekende teksten en beeldmateriaal klaar hebt liggen en uiteraard een landingspagina hebt ingericht. Vervolgens kies je een campagnedoel binnen Facebook. Zorg ervoor dat deze aansluit bij het doel uit jouw strategie! Wil jij graag meer verkopen realiseren met je advertenties? Dan kies je voor een conversie campagne. Wil je vooral meer verkeer naar je website? Kies dan voor een verkeerscampagne.

Facebook Ads in 10 stappen

 

E-book in 10 stappen succesvolle Facebook advertenties

Alles ingesteld en driedubbel gecheckt? Dan kunnen je campagnes in principe live! Maar we hebben hier natuurlijk maar kort aangegeven hoe wij het aanpakken. Wil jij meer informatie over het adverteren op Facebook en je berichten op een professionele manier promoten? Dan kun je helemaal gratis ons e-book over Facebook adverteren downloaden. Zo kun je op Facebook ads adverteren als een pro!

Benieuwd naar de kosten van Facebook adverteren? Kijk dan even hier.

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.