Je Instagram posts inplannen verandert je leven!

Het klinkt wellicht wat melodramatisch, maar het inplannen van je social media posts heeft een hoop voordelen voor jou en je business. Door het inplannen van je berichten hoef je niet meer elke dag opnieuw te bedenken wat je moet posten, maar kun je gestructureerd en met een goede planning vooruit werken. Hierdoor kun je veel tijd besparen en ook nog eens de perfecte timing kiezen waarop je berichten gepubliceerd worden. Je instagram posts inplannen geeft vaak rust en duidelijkheid. Ontdek dus snel hoe je jouw berichten kunt plannen en welke tools je het beste kunt gebruiken.

hootsuite-inplannen-instagram-postsInstagram berichten inplannen

Bij de meeste social media platformen kun je al een tijdje berichten inplannen. Denk hierbij aan Facebook of Pinterest en zelfs via Youtube kunnen video’s ingepland worden. Bij Instagram duurde deze ontwikkeling iets langer, pas sinds halverwege 2019 is het mogelijk om instagram berichten direct in te plannen via de Creator Studio. Voor die tijd was het ook mogelijk om berichten te plannen, maar dan via externe tools, zoals Later, Buffer, Planoly, Hootsuite en Sprout Social. Deze Tools zijn (op dit moment) vaak uitgebreider dan de Facebook Creator Studio, daarom gaan we daar eerst dieper op in.

planoly-instagram-berichten-inplannenDe voordelen van Later, Buffer, Sprout of Hootsuite

Externe Tools zoals Later, Buffer of Hootsuite, maken het niet alleen mogelijk om op Instagram berichten te plannen, maar ook op andere social media platformen, zoals bijvoorbeeld Facebook, Pinterest, Youtube of Twitter. Ideaal voor iedereen die zijn content op één plek wil hebben. Ook Sprout Social en Coosto zijn hiervoor handige tools. Vooral het feit dat je (mits je internet hebt) overal op de wereld je content kunt inzien en plannen is voor veel marketeers en ondernemers erg prettig. Daarnaast bieden deze oplossingen vaak uitgebreide analyse mogelijkheden van je social accounts.

De nadelen van externe planning tools

Nu vraag jij je natuurlijk af, als er zoveel goede planning tools zijn, waarom zou ik dan überhaupt overwegen om de Creator Studio van Facebook zelf te gebruiken? Nou, ondanks alle voordelen zitten er ook twee (grote) nadelen aan het gebruik van externe tools om je Instagram berichten in te plannen.

1. Het is en blijft een externe tool

Het grootste nadeel van deze tools, is dat ze niet gemaakt zijn en onderhouden worden door de social media platformen zelf. Hierdoor kan het zijn dat de koppeling tussen de tool en het social media platform soms niet optimaal werkt en berichten niet geplaatst worden. Het is dus bij het gebruik van deze tools, altijd verstandig om wekelijks te checken of de berichten netjes geplaatst worden.

2. Deze tools kosten geld

Tja, keuzes maken we niet alleen op basis van effectiviteit, maar ook op basis van de portemonnee. Vraag jezelf dus af, of je 20,- tot 100,- euro per maand wil besteden aan dit soort tools, soms kan een kleine investering je namelijk veel tijd opleveren. Wil je liever geen geld uitgeven aan een externe tools, dan kun je het beste gebruik maken van de planningsmogelijkheden bij het platform zelf, bijvoorbeeld de Facebook Creator Studio. Of kiezen voor de gratis variant van een tool zoals Planoly.

creator-studio-instagramFacebook Creator Studio

Sinds augustus 2019 heeft Facebook, Instagram Planning, beschikbaar gemaakt. Zo kun je vanaf nu via de Facebook Creator Studio berichten inplannen, die vervolgens op jouw Instagram account worden gedeeld. Zo bespaar je tijd en kun je je content klaarzetten op momenten dat het jou uitkomt. Direct aan de slag? Kijk dan even hier.

Heb je verder nog vragen of ben je benieuwd naar de mogelijkheden om je social media uit te laten besteden? Neem dan gerust even contact met ons op, vinden we leuk! Of vraag hieronder een gratis quickscan aan van je Instagram Bedrijfsaccount.

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.