Jouw ultieme doel behalen als ondernemer!

Met het nieuwe jaar in zicht en een bewogen jaar achter de rug is het nu een goede tijd om te reflecteren en nieuwe doelen te stellen voor het nieuwe jaar. Maar hoe stel je goede doelen op? En nog belangrijker: hoe ga je deze doelen behalen? 💪🏼  In deze blog laten wij je zien hoe wij in ons online marketing bureau doelen stellen en hoe jij dit ook kunt doen.

zakelijke-doelen-opstellen

Waarom doelen stellen?

Doelen geven je inzicht in waar je nu staat en waar je naartoe wilt met jouw bedrijf. En om te shinen met je bedrijf moet je wel eerst weten welke richting je op wilt gaan! Vind je het stellen van doelen voor jouw business lastig? No worries, je bent niet de enige! Veel ondernemers hebben hier moeite mee. Daarom helpen onze marketing gekkies je graag op weg bij het behalen van jouw doelen!

Hoe stel je zakelijke doelen op?

Er zijn verschillende stappen die je kunt doorlopen om uiteindelijk een paar kick-ass doelen onder elkaar te zetten. Hier komen ze!

Sterktes en zwaktes

Bedenk je eerst wat de kernwaarden zijn binnen jouw bedrijf. Schrijf 3-5 belangrijke kernwaarden onder elkaar op. Bijvoorbeeld: duurzaamheid, eerlijkheid en kwaliteit. Omschrijf ook wat deze kernwaarden voor jou betekenen. Vervolgens kun je gaan nadenken over jouw kernkwaliteiten, oftewel jouw sterktes. Waar ben je goed in? Wat gaat er goed binnen jouw bedrijf? Noem minstens drie dingen!

Daarnaast is het belangrijk om stil te staan bij wat er minder goed is gegaan dit jaar of wat nog verbetering nodig heeft. Oftewel: wat zijn jouw zwaktes? Kijk ook eens bij anderen. Wie waren dit jaar echt voorbeelden voor jou? Hoe pakken zij dingen aan? Dit kan jou inspiratie geven in dingen die je wilt verbeteren. Noem er weer minstens drie.

SMART-doelen opstellen

Oké, nu heb je helder waar jouw sterktes en zwaktes liggen. Vanuit hier kun je beginnen met het opstellen van jouw doelen. Hierbij kun je een bekende methode aanhouden, namelijk de SMART-methode. Door middel van dit principe kun je haalbare en concrete doelen opstellen die Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden zijn.

  • Specifiek: wat ga je doen?
  • Meetbaar: kun je de resultaten meten?
  • Acceptabel: zijn de doelen acceptabel voor jou en je omgeving?
  • Realistisch: is het doel haalbaar?
  • Tijdsgebonden: wanneer ga je beginnen en wanneer ben je klaar?

zakelijke-doelen-behalen

Jouw KICK-ASS doel!

Dit is een leuke! Hierbij mag je namelijk verder gaan denken dan je allergrootste dromen! Wat zou je allemaal willen doen en verwezenlijken als geld absoluut geen rol zou spelen? Wat is dan je ultieme doel met jouw business? Probeer je in te beelden waar jouw bedrijf staat over 1, 5 of 10 jaar. Een voorbeeld van zo’n KICK-ASS doel kan zijn: ‘Een succesvolle webshop met minstens 250 bestellingen per maand.’ Schrijf dit voor jezelf op!

Heb je hem? Topper! Deel nu dit KICK-ASS doel op in meerdere kleine acties die je gaat ondernemen om dit doel te verwezenlijken. Laten we nog even het vorige voorbeeld erbij pakken. Om dit doel uiteindelijk te verwezenlijken, kunnen je de volgende acties ondernemen: onderzoek doen naar adverteren, productpagina’s optimaliseren, social media beheer uitbesteden, etc. Zo kun je in kleine stapjes steeds dichter bij jouw ultieme doel komen!

Gerichte marketing doelen stellen en analyseren doe je zo!

 

Jouw ultieme doel behalen als ondernemer!

Hoe ga je deze doelen behalen?

Yes! Nu heb je je zakelijke doelen duidelijk voor ogen. Maar nu komt eigenlijk pas de grotere uitdaging. Want het opstellen van zakelijke doelen is één. Maar deze doelen behalen, dat is vaak een stuk lastiger! Maar het is absoluut niet onmogelijk. Onze marketing gekkies zouden zichzelf niet zijn als ze je niet een paar magische tips zouden geven over hoe jij je doelen kunt behalen! 🤩

One step at a time

Juist door het nemen van kleine stapjes, kun je uiteindelijk grote doelen behalen! Het is belangrijk om te beseffen dat niet alles in één keer kan. Wanneer je je doelen concreet en meetbaar maakt, is de kans namelijk veel groter dat je je doelen gaat behalen. Te weinig tijd kan je daarnaast enorm demotiveren en stress geven, waardoor je je doelen uit het oog gaat verliezen. Vraag je ook af waarom je het wilt bereiken en deel het met anderen. Dit kan helpen om jouw doel daadwerkelijk te behalen!

Meer geld is nooit het enige doel

Probeer je niet alleen maar te focussen op geld. Geld is namelijk een resultaat vanuit je doelen, maar geen doel op zich. Focus je daarom voornamelijk op de klantenrelaties, je collega’s, je interne processen etc. Als je dit goed doet, dan zul je dit ook terug gaan zien in je verkoopcijfers!

Vier je succes!

Stel je eens voor: je hebt zojuist de allerbeste week van verkopen achter de rug. Je hebt al je records verbroken. Wohoo! Wat doe je op zo’n moment? Schreeuw je van de daken hoe trots je bent op jezelf en je collega’s voor al het harde werk? Pop je de champagne? Waarschijnlijk niet. Misschien wil je niet opscheppen tegenover anderen. En je wilt al helemaal niet overkomen alsof je je beter voelt dan anderen. Je succes vieren voelt misschien een beetje ongemakkelijk. Maar het is juist zo belangrijk om je successen te vieren! Trakteer jezelf en je collega’s op een heerlijk stuk taart, drink een glaasje champagne of houd een te gekke silent disco dance-party (op afstand natuurlijk). Je hebt één van je doelen behaald en dat mag worden gevierd! 🥳

Pittig Bakkie doen?

Hulp nodig om jouw doelen te verwezenlijken en te SHINEN met jouw business? Wij maken voor jou een plan de champagne waarbij we ons hebben ingeleefd in je bedrijf en de doelgroep en waarin we je precies vertellen hoe wij je bedrijf de aankomende periode kunnen gaan laten “schitteren”! Klinkt goed, toch?! Neem dan contact met ons op!

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.