Misschien heb je zelf al eens geprobeerd om te adverteren op Google, om uiteindelijk te merken dat je vastloopt op hoge kosten en matige resultaten. Of misschien ben je al met een marketingbureau in zee gegaan, maar blijven de beloofde gouden bergen uit.
Het is een bekend scenario voor veel bedrijven, en de frustratie die daarbij komt kijken is begrijpelijk. Maar wat als we je vertellen dat het ook anders kan? Dat er een manier is om op een kostenefficiënte, transparante en vooral succesvolle manier je online marketing naar een hoger niveau te tillen? Dat is precies waar deze blog over gaat. Wij laten je zien hoe wij met onze SEA performance groeistrategie de ROI en ROAS naar een nieuw niveau brengen.
Herkenbare problemen bij adverteren via Google ads.
Hoewel wij weten dat er mooie resultaten behaald kunnen worden met het adverteren op Google, zijn er toch veel bedrijven die dit nog niet hebben mogen ervaren. Herkenbare problemen zijn:
- Weinig resultaat uit Google ads campagnes
- Geen of weinig inzicht in de resultaten
- Jij of je Google ads partner zien geen groeikansen Aanvragen of verkopen via ads zijn (te) duur
- Er komen veel aanvragen van slechte kwaliteit binnen
- Je hebt het gevoel dat je kansen laat liggen.
De reden waarom je (nog) geen resultaat behaald.
We zien het vaak genoeg: bedrijven die enthousiast beginnen met adverteren op Google maar uiteindelijk teleurgesteld zijn in de resultaten. Al deze bedrijven hebben een paar dingen met elkaar gemeen. Ze maken vaak dezelfde fouten.
- Gebrek aan een inzicht in de cijfers.
- Te veel campagnes tegelijk
- Verkeerde doelen ingesteld
- Niet de juiste landingspagina’s
- Aanpassingen maken op basis van emotie
- Verkeerde regio-instellingen
- Doelen zijn niet meetbaar
Voorkom dat je dezelfde misstappen maakt door onze blog over de 10 meest gemaakte fouten bij Google ads te lezen.
Onze oplossing: SEA performance groeistrategie
Onze SEA performance groeistrategie is meer dan het simpelweg plaatsen van advertenties. Het is een datagedreven, integrale aanpak om jouw bedrijf echt op de kaart te zetten. De focus ligt op voortdurende optimalisatie, een positieve ROI en schaalbaarheid.
Datagedreven aanpak
Eerst voeren we uitgebreid onderzoek uit naar zoekwoorden, doelgroepen en concurrenten. Deze data vormt de basis van strategische beslissingen die verder gaan dan alleen oppervlakkige metrics.
Voortdurende optimalisatie
Succesvolle campagnes vergen onderhoud. We voeren A/B-tests uit, analyseren resultaten en sturen bij waar nodig.
ROI-focus
Elke euro moet meer opleveren dan hij kost. We focussen op kosten-per-conversie, kosten-per-klik en andere ROI-gerelateerde metrics om de prestaties van je campagnes nauwkeurig te meten.
De resultaten waar je op zit te wachten met Google Ads
En nu de hamvraag: wat levert het op? Het antwoord is eenvoudig: meer relevante clicks, hogere conversieratio’s en een betere ROI. Dankzij de datagedreven aanpak en constante optimalisatie kunnen we niet alleen meer verkeer naar je website leiden, maar ook zorgen dat dit verkeer converteert.
Onze Succesverhalen
Wil je meer weten over hoe onze SEA performance groeistrategie in de praktijk werkt? Download dan onze gratis whitepaper. Meer dan 150 ondernemers en bedrijven gingen je al voor en ervoeren de voordelen van onze aanpak. Geef je bedrijf vleugels met SEA performance Onze strategie is flexibel en schaalbaar. We kunnen campagnes in real-time aanpassen, inspelen op trends en seizoensgebondenheid. Het is een dynamische manier om jouw bedrijf echt te laten groeien.