Meer verkopen via je website? Zo doe je dat!

☝️Heb jij een eigen webshop? Dan ben je vast op zoek naar nieuwe manieren om je conversie te verhogen. Hier alvast een nuttige tip van ons: help je klanten kiezen!

Help je klanten kiezen en verhoog je omzet!

Mensen willen genoeg keuze hebben, maar niet zóveel keuze dat ze gewoonweg niet meer kunnen kiezen. Dit gevoel is te verklaren door ‘Hicks Law’. Dit houdt in dat hoe meer keuzes klanten voorgeschoteld krijgen, hoe langer het duurt voordat ze een keuze maken. Sommige mensen kunnen hierdoor zelfs keuzestress ervaren. Daarom is het belangrijk om klanten het gevoel geven dat ze kunnen kiezen, zonder ze daadwerkelijk te overladen met keuzes. Maar hoe help je ze nu eigenlijk kiezen?

Doelgroep kiezen

Voorkom keuzestress bij je klant

Geef je klanten niet teveel keus. Zorg ervoor dat ze alleen de maat of de kleur moeten kiezen van een product. Over het algemeen geldt namelijk hoe meer kliks, hoe groter de kans dat ze afhaken. Dus laat je klanten zoveel mogelijk zien, waar ze naar op zoek zijn.

Voeg reviews toe op de juiste plekken

Het verzamelen van reviews is altijd een goed idee, het zorgt namelijk voor vertrouwen en kan klanten daadwerkelijk overtuigen om een aankoop te doen op jouw website. Maar wist je ook dat het uitmaakt op welke plekken je de reviews laat zien. Zo kan het op de productpagina een goed idee zijn om reviews te tonen, maar op de afreken pagina juist afleiden. Het dus belangrijk om hier vooraf goed overna te denken en zo snel mogelijk te beginnen met het verzamelen van reviews. Doe dit op een platform dat voor jouw bedrijf interessant is. Denk aan Google, Facebook, TripAdvisor, Kiyoh, Trustpilot etc.

Zorg voor goede en duidelijke voorwaarden

Of klanten je producten retour kunnen sturen, wat ze moeten doen met klachten en hoe ze contact op kunnen nemen zijn belangrijke zaken voor klanten. Wat je voorwaarden ook zijn, maakt eigenlijk niet zoveel uit, zolang vooraf maar duidelijk is wat ze van jouw bedrijf kunnen verwachten. Ook op deze manier help je je klanten kiezen. De kans dat ze iets bij je bestellen is, namelijk groter wanneer ze vooraf weten waar ze aan toe zijn. Zorg dus voor duidelijke voorwaarden op je website of webshop.

Meerdere betalingsmogelijkheden

Waar je normaal gesproken het aantal keuzes niet te groot wil maken, geldt dit voor het toevoegen van betalingsmogelijkheden tot op zekere hoogte niet. Het wekt juist vertrouwen wanneer bezoekers op de meest gangbare manieren kunnen afrekenen.

Neem die gedachte mee bij het inrichten van jouw webshop en let dus op het aantal variaties dat je aanbiedt. Wil je nog meer tips om je conversie te verhogen? Die geven we je graag onder het genot van een bakkie ☕️.

[gravityform id=”8″ title=”false” description=”false”]

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.