Jij laat toch niet zomaar 10% extra omzet liggen? Precies! Waarom zou je dan alleen adverteren via Google en Microsoft ads niet gebruiken om te adverteren via Bing? In dit artikel vertellen
Wat is microsoft ads eigenlijk?
Als je al een tijdje bezig bent met online ondernemen heb je hoogstwaarschijnlijk al wel eens van Google ads gehoord. Sterker nog, grote kans dat je al google ads campagnes hebt draaien voor jouw bedrijf. Adverteren via microsoft ads is eigenlijk hetzelfde. Alleen gebruik je dan de zoekmachine van microsoft in plaats van de grootste zoekmachine ter wereld. Hoewel Bing niet de grootste zoekmachine is, wordt deze zoekmachine door ca. 10% van de mensen online gebruikt. 10% lijkt niet zoveel, maar omdat veel bedrijven niet adverteren in bing, liggen er hier nog mooie kansen.
Adverteren in Bing, voorheen bing ads.
Adverteren in Bing is ontzettend eenvoudig, vooral voor de ondernemers en bedrijven die al adverteren via google ads. Je kunt namelijk hele advertentie campagnes overnemen vanuit je google ads account. Het enige wat je hoeft te doen is een account aanmaken en vervolgens je microsoft advertising account koppelen. Tijdens dit proces wordt er zelfs al gevraagd of je campagnes wil overzetten vanuit Google.
De voordelen van microsoft advertising
Zoals al eerder gezegd heeft microsoft ads (nog) maar een klein marktaandeel. Als je het vergelijkt met Google wordt deze search engine een stuk minder gebruikt. Toch kan het ontzettend lucratief zijn om met de microsoft advertising interface aan de slag te gaan.
Minder concurrentie
Nog niet alle bedrijven hebben Bing ads ontdekt. Daar kun jij als ondernemer je voordeel mee doen. We houden tenslotte allemaal van buitenkansjes om onze online marketing een boost te geven. Wat ons betreft is het juist vanwege de lage concurrentie de moeite waard.
Goedkoper: lage kosten per klik
Misschien wel het grootste voordeel is dat adverteren via microsoft ads een stuk goedkoper kan zijn. De “costs per click” ofwel de kosten per klik liggen door de lagere concurrentie een stuk lager. Hoewel dit niet alles zegt, is het wel een mooie graadmeter om te zien of er kansen liggen voor jouw bedrijf.
(Bijna) geen extra moeite
Zoals we net al schreven kost het geen moeite om een campagne in Bing aan te maken. Vooral wanneer je al succesvolle advertenties hebt draaien via Google ads. Je kunt de boel namelijk eenvoudig overzetten. Zo ben je binnen enkele minuten zichtbaar in twee zoekmachines, zonder dat je dat veel extra werkt heeft gekost. Het enige dat je moet doen is het volgende:
Microsoft ads account aanmaken
Starten met adverteren via de zoekmachine van Microsoft ofwel Bing is gemakkelijk. Het enige dat je hoeft te doen is een account aanmaken en vervolgens je advertenties kopiëren uit Google ads. Wanneer je dat hebt gedaan zijn er nog twee belangrijke zaken die je moet doen om echt te kunnen starten.
Pixel koppelen
Wanneer je gaat adverteren wil je natuurlijk je resultaten kunnen meten. Hiervoor kun je de Microsoft advertising Pixel gebruiken. Microsoft noemt dit de Universal Event Tracking (UET) tag. Dit gaat in 4 eenvoudige stappen:
- Maak een tag aan via: Tools -> UET tag
- Voeg de tag toe aan je website. Dit doe je door het script in de header sectie te plaatsen.
- Maak een doel aan in het microsoft dashboard.
- Verifieer of de tag werkt.
Wanneer je bovenstaande stappen hebt doorlopen ben je er bijna helemaal klaar voor. Het enige wat je nog moet doen is de betalingsinformatie aanleveren.
Betalingsinformatie aanleveren
Het toevoegen van je betaalinformatie is de laatste stap. Ga hiervoor naar: Tools -> Billing & Payments -> Payment methods en selecteer de door jouw gewenste betaalmethode.
De mogelijkheden van Bing ads?
Zo nu je weet hoe je een account aanmaakt en je advertenties kunt importeren is het tijd om het te hebben over de mogelijkheden van Bing ads. Om je op weg te helpen zijn dit de verschillende soorten advertentie campagnes die je via Microsoft kunt draaien.
Expanded Text Ads
Dit os de meest voorkomende manier van adverteren en bij vrijwel iedereen bekend. Je kiest zoekwoorden uit en maakt een advertentie.
Responsive Search Ads
Dit is eigenlijk hetzelfde als het opzetten van een text ad, alleen zet je hier bing zelf aan het werk. Je laat Bing een advertentie maken op basis van je zoekwoord en ingevoerde gegevens.
Product Ads
Product ads zijn eigenlijk hetzelfde als Google shopping. Je kunt het perfect gebruiken om je producten mee te promoten. Daarnaast zijn er nog:
- Multimedia Ads
- Microsoft doelgroep Ads
- Microsoft Advertising in Bing Smart Search
- Dynamic Search Ads
- App Install Ads