Microsoft ads: Adverteren via Bing

Jij laat toch niet zomaar 10% extra omzet liggen? Precies! Waarom zou je dan alleen adverteren via Google en Microsoft ads niet gebruiken om te adverteren via Bing? In dit artikel vertellen

Wat is microsoft ads eigenlijk?

Als je al een tijdje bezig bent met online ondernemen heb je hoogstwaarschijnlijk al wel eens van Google ads gehoord. Sterker nog, grote kans dat je al google ads campagnes hebt draaien voor jouw bedrijf. Adverteren via microsoft ads is eigenlijk hetzelfde. Alleen gebruik je dan de zoekmachine van microsoft in plaats van de grootste zoekmachine ter wereld. Hoewel Bing niet de grootste zoekmachine is, wordt deze zoekmachine door ca. 10% van de mensen online gebruikt. 10% lijkt niet zoveel, maar omdat veel bedrijven niet adverteren in bing, liggen er hier nog mooie kansen.

Adverteren in Bing, voorheen bing ads.

Adverteren in Bing is ontzettend eenvoudig, vooral voor de ondernemers en bedrijven die al adverteren via google ads. Je kunt namelijk hele advertentie campagnes overnemen vanuit je google ads account. Het enige wat je hoeft te doen is een account aanmaken en vervolgens je microsoft advertising account koppelen. Tijdens dit proces wordt er zelfs al gevraagd of je campagnes wil overzetten vanuit Google.

De voordelen van bing ads

De voordelen van microsoft advertising

Zoals al eerder gezegd heeft microsoft ads (nog) maar een klein marktaandeel. Als je het vergelijkt met Google wordt deze search engine een stuk minder gebruikt. Toch kan het ontzettend lucratief zijn om met de microsoft advertising interface aan de slag te gaan.

Minder concurrentie

Nog niet alle bedrijven hebben Bing ads ontdekt. Daar kun jij als ondernemer je voordeel mee doen. We houden tenslotte allemaal van buitenkansjes om onze online marketing een boost te geven. Wat ons betreft is het juist vanwege de lage concurrentie de moeite waard.

Goedkoper: lage kosten per klik

Misschien wel het grootste voordeel is dat adverteren via microsoft ads een stuk goedkoper kan zijn. De “costs per click” ofwel de kosten per klik liggen door de lagere concurrentie een stuk lager. Hoewel dit niet alles zegt, is het wel een mooie graadmeter om te zien of er kansen liggen voor jouw bedrijf.

(Bijna) geen extra moeite

Zoals we net al schreven kost het geen moeite om een campagne in Bing aan te maken. Vooral wanneer je al succesvolle advertenties hebt draaien via Google ads. Je kunt de boel namelijk eenvoudig overzetten. Zo ben je binnen enkele minuten zichtbaar in twee zoekmachines, zonder dat je dat veel extra werkt heeft gekost. Het enige dat je moet doen is het volgende:

Microsoft ads account aanmaken

Starten met adverteren via de zoekmachine van Microsoft ofwel Bing is gemakkelijk. Het enige dat je hoeft te doen is een account aanmaken en vervolgens je advertenties kopiëren uit Google ads. Wanneer je dat hebt gedaan zijn er nog twee belangrijke zaken die je moet doen om echt te kunnen starten.

Pixel koppelen

Wanneer je gaat adverteren wil je natuurlijk je resultaten kunnen meten. Hiervoor kun je de Microsoft advertising Pixel gebruiken. Microsoft noemt dit de Universal Event Tracking (UET) tag. Dit gaat in 4 eenvoudige stappen:

  1. Maak een tag aan via: Tools -> UET tag
  2. Voeg de tag toe aan je website. Dit doe je door het script in de header sectie te plaatsen.
  3. Maak een doel aan in het microsoft dashboard.
  4. Verifieer of de tag werkt.

Wanneer je bovenstaande stappen hebt doorlopen ben je er bijna helemaal klaar voor. Het enige wat je nog moet doen is de betalingsinformatie aanleveren.

Betalingsinformatie aanleveren

Het toevoegen van je betaalinformatie is de laatste stap. Ga hiervoor naar: Tools -> Billing & Payments -> Payment methods en selecteer de door jouw gewenste betaalmethode.

De mogelijkheden van Bing ads?

Zo nu je weet hoe je een account aanmaakt en je advertenties kunt importeren is het tijd om het te hebben over de mogelijkheden van Bing ads. Om je op weg te helpen zijn dit de verschillende soorten advertentie campagnes die je via Microsoft kunt draaien.

Expanded Text Ads

Dit os de meest voorkomende manier van adverteren en bij vrijwel iedereen bekend. Je kiest zoekwoorden uit en maakt een advertentie.

Responsive Search Ads

Dit is eigenlijk hetzelfde als het opzetten van een text ad, alleen zet je hier bing zelf aan het werk. Je laat Bing een advertentie maken op basis van je zoekwoord en ingevoerde gegevens.

Product Ads

Product ads zijn eigenlijk hetzelfde als Google shopping. Je kunt het perfect gebruiken om je producten mee te promoten. Daarnaast zijn er nog:

  • Multimedia Ads
  • Microsoft doelgroep Ads
  • Microsoft Advertising in Bing Smart Search
  • Dynamic Search Ads
  • App Install Ads

 

Gerelateerde artikelen

Het belang van consistente merk branding

Tips voor effectief adverteren in Google Maps

Waarom een WordPress website laten bouwen de slimste keuze is

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.