Online adverteren? Hou het weerbericht in de gaten!

Of het nu koud of warm weer is, online advertenties zijn een mooie manier om extra verkopen genereren en je zichtbaarheid te vergroten. Toch kan het weerbericht wel degelijk invloed hebben op je advertentie resultaten. Hoe dat precies zit en hoe je het weer ook online in jouw voordeel kunt gebruiken lees je in deze blog!

online adverteren en het weer

Hoe kan het weerbericht mijn advertentie resultaten beïnvloeden?

Hoewel je het misschien niet direct zou verwachten, kan het weer grote invloed hebben op de resultaten van je online marketing campagnes. Bij een periode van bijvoorbeeld prachtig zomers weer, zien we vaak de eerste periode van het goede weer een daling in het algemene internetverkeer. Minder mensen maken dan gebruik van Google, Facebook, Instagram of Youtube. Als er minder mensen bereikt kunnen worden, stijgen de advertentiekosten en dalen de inkomsten. Bij koud weer is dit vaak andersom. Na de zomer, zien we bijvoorbeeld vaak een flinke stijging in het aantal gebruikers.

Moet ik in de zomer wel adverteren op Facebook of via Google?

Hoewel veel internetgebruikers in de zomer online minder actief zijn, is adverteren in de zomer vaak toch wel de moeite waard. Want minder actief, betekent natuurlijk niet dat we helemaal niet meer op het internet rondstruinen. Er zijn nog genoeg mensen die gebruik maken van Facebook, Instagram, Whatsapp of hun traditionele internetbrowser. Daarnaast heeft het zomerse weer ook vaak een positief effect op mensen. Uit onderzoek van Kliger et. al. (2015) blijkt namelijk dat we meer geld aan producten willen uitgeven, wanneer het goed weer is. Vooral impulsaankopen doen het goed in de zomer.

Wat moet ik doen om bij elke weersverwachting succesvol te adverteren?

Hoe jij het beste met de weersverwachting kunt omgaan hangt helemaal af van jouw product. Het belangrijkste is dat je ook met je online marketing campagnes inspeelt op de behoefte van de doelgroep en het weer! Een voorbeeld: Als sportschool eigenaar (met airco) zou je bij warm weer een advertentie kunnen gebruiken, die vertelt dat mensen in een koele ruimte kunnen sporten. Bij koud regenachtig weer, laat je dan juist weer zien dat ze droog kunnen sporten. Zorg er dus voor dat je altijd relevant bent of je nu kiest voor Google Ads of Social Advertising.

adverteren in de zomer

Verlaag je kosten, verhoog je omzet met relevante advertentie campagnes

Weermarketing advertenties in Google en Facebook hebben ook nog een ander voordeel: doordat ze relevanter zijn voor de doelgroep krijgen ze vaak een hogere kwaliteitsscore, waardoor je advertenties beter scoren. Een hogere kwaliteit score betekent tevens dat je kosten per klik aanzienlijk verlaagd kunnen worden. Dit betekent betere prestaties van je advertenties, lagere kosten en meer verkopen. Mocht het onverhoopt toch niet aanslaan, kun je er tijdens deze periodes ook voor kiezen om het budget tijdelijk te verlagen en in te zetten op het moment dat jouw doelgroep weer online is.

Heb je alles geprobeerd?

Hulp nodig bij online adverteren? Neem dan gewoon even contact op, vinden we leuk!

Gerelateerde artikelen

Je website optimaliseren voor meer aanvragen of verkopen!

Deze tips verbeteren je vindbaarheid via Google Mijn Bedrijf!

5 simpele tips die jouw SEO teksten verbeteren

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Stop met scrollen
plan een pittig bakkie.

Contact

Follow us on:

Google Beoordelingen
5.0
Gebaseerd op 56 beoordelingen
js_loader
© 2022 Pittig Bakkie

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Riekie Wiermans

Copywriter en social expert

Deze woorden virtuoos tovert teksten op papier alsof elk woord haar laatste is. Altijd aansprekend, vol inhoud en met een flinke dosis humor. De rest van de tijd helpt ze bedrijven aan meer websitebezoekers en verkopen door SEO teksten te schrijven en social advertentie campagnes op te zetten.

De afgelopen periode heeft Riekie SEO teksten geschreven voor onze eigen website, Van Vught Fysio Therapie en Jonkcars. Verder heeft Riekie advertenties gemaakt voor Anytime Fitness en Atama Solar Energy.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Sjoerd de Kleijn

Social strateeg en advertentie tijger

De social strateeg van ons kantoor. Hij zit boordevol creatieve ideeën en schudt in no-time een effectieve social strategie uit zijn mouw voor elk bedrijf. Adverteren, social posts en e-mail marketing. Sjoerd zorgt ervoor dat je bedrijf straalt op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter.

Sjoerd heeft zijn creativiteit de laatste tijd besteed aan succesvolle campagnes voor Fitnessdelivery, ArizeGrow, Spirited Union, Marjan van Heerde en AAA New Energy Zonnepanelen. Hij kijkt daarbij naar het complete plaatje, waardoor de advertenties, het aanbod en de landingspagina goed op elkaar aansluiten.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.