Online marketing challenge deel 2: Prikkel je doelgroep!

Nu je weet waar je bedrijf voor staat, sta je natuurlijk te springen om dit aan de wereld te laten zien. Alleen zomaar iedereen proberen te bereiken is niet handig. Je wil tenslotte geen tijd, geld en moeite verspillen. Juist daarom gaan we je vandaag helpen met het bereiken van de juiste doelgroep. Daarbij kun je het beste beginnen met het uitwerken van jouw ideale klant. (Nog geen goed verhaal? (Lees dan eerst deel 1)

Wie zit er aan de andere kant van je beeldscherm?

Pittig Bakkie Online Marketing Nijmegen

Om je eigen unieke verhaal op de juiste manier te vertellen, is het belangrijk om te weten wie er tegenover je zit. Toch is dat online vaak een stuk lastiger, je weet tenslotte niet precies wie er aan de andere kant van het beeldscherm je social berichten ziet of blogs leest. Om je daarbij te helpen hebben we een paar vragen voor je. Dit helpt je om je ideale klant ofwel buyer persona te schetsen.

Wie is jouw ideale klant?

Zoals je inmiddels al wel hebt meegekregen zijn de uitstraling van je bedrijf en de manier waarop je met je (potentiële) klanten communiceert van grote invloed op de klanten die je aantrekt. Daarom is het belangrijk, om naast een goed eigen verhaal, na te denken over hoe je ideale klant eruit ziet. De antwoorden op de volgende vragen helpen je om in te schatten wie er aan de andere kant van het beeldscherm zit.

  • Is het een man/vrouw?
  • Wat is zijn leeftijd?
  • Wat is het opleidingsniveau?
  • Wat is zijn achtergrond?
  • Wat voor werk doet hij/zij?
  • Wat doen ze in hun vrije tijd?
  • Wat vinden ze belangrijk in het leven?
  • Waar lopen ze tegenaan? Wat zijn hun uitdagingen?

Let op, het gaat er niet om welke klanten er momenteel al zijn, maar meer om wie jij met je bedrijf zou willen bereiken. Dit kan wel overeenkomen, maar hoeft dus niet.

What’s next?

Door je ideale klant zo concreet mogelijk te omschrijven, zorg je ervoor dat je hier tijdens al je online marketing activiteiten op terug kunt vallen. Op deze manier weet je precies voor wie jij je teksten schrijft en waar je jouw doelgroep het beste mee kunt bereiken. Je wil je doelgroep tenslotte ook prikkelen. In de volgende blog ontdek je tijdens de training welke tools je kunt inzetten om jouw doelgroep te bereiken.

Online marketing challenge deel 2: Prikkel je doelgroep!

Hulp nodig?

Onze reclame tijgers en marketing gekkies houden van hun job. Ze vertellen je dan ook graag uitgebreid hoe het werkt en hoe online marketing werkzaamheden je bedrijf kunnen helpen om je zichtbaarheid op het internet te vergroten. Je bent dus altijd welkom voor een pittig bakkie, neem gerust eens contact op!

Gerelateerde artikelen

Je website optimaliseren voor meer aanvragen of verkopen!

Deze tips verbeteren je vindbaarheid via Google Mijn Bedrijf!

5 simpele tips die jouw SEO teksten verbeteren

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Stop met scrollen
plan een pittig bakkie.

Contact

Follow us on:

Google Beoordelingen
5.0
Gebaseerd op 56 beoordelingen
js_loader
© 2022 Pittig Bakkie

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Riekie Wiermans

Copywriter en social expert

Deze woorden virtuoos tovert teksten op papier alsof elk woord haar laatste is. Altijd aansprekend, vol inhoud en met een flinke dosis humor. De rest van de tijd helpt ze bedrijven aan meer websitebezoekers en verkopen door SEO teksten te schrijven en social advertentie campagnes op te zetten.

De afgelopen periode heeft Riekie SEO teksten geschreven voor onze eigen website, Van Vught Fysio Therapie en Jonkcars. Verder heeft Riekie advertenties gemaakt voor Anytime Fitness en Atama Solar Energy.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Sjoerd de Kleijn

Social strateeg en advertentie tijger

De social strateeg van ons kantoor. Hij zit boordevol creatieve ideeën en schudt in no-time een effectieve social strategie uit zijn mouw voor elk bedrijf. Adverteren, social posts en e-mail marketing. Sjoerd zorgt ervoor dat je bedrijf straalt op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter.

Sjoerd heeft zijn creativiteit de laatste tijd besteed aan succesvolle campagnes voor Fitnessdelivery, ArizeGrow, Spirited Union, Marjan van Heerde en AAA New Energy Zonnepanelen. Hij kijkt daarbij naar het complete plaatje, waardoor de advertenties, het aanbod en de landingspagina goed op elkaar aansluiten.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.