Online marketing challenge deel 2: Prikkel je doelgroep!

Nu je weet waar je bedrijf voor staat, sta je natuurlijk te springen om dit aan de wereld te laten zien. Alleen zomaar iedereen proberen te bereiken is niet handig. Je wil tenslotte geen tijd, geld en moeite verspillen. Juist daarom gaan we je vandaag helpen met het bereiken van de juiste doelgroep. Daarbij kun je het beste beginnen met het uitwerken van jouw ideale klant. (Nog geen goed verhaal? (Lees dan eerst deel 1)

Wie zit er aan de andere kant van je beeldscherm?

Pittig Bakkie Online Marketing Nijmegen

Om je eigen unieke verhaal op de juiste manier te vertellen, is het belangrijk om te weten wie er tegenover je zit. Toch is dat online vaak een stuk lastiger, je weet tenslotte niet precies wie er aan de andere kant van het beeldscherm je social berichten ziet of blogs leest. Om je daarbij te helpen hebben we een paar vragen voor je. Dit helpt je om je ideale klant ofwel buyer persona te schetsen.

Wie is jouw ideale klant?

Zoals je inmiddels al wel hebt meegekregen zijn de uitstraling van je bedrijf en de manier waarop je met je (potentiële) klanten communiceert van grote invloed op de klanten die je aantrekt. Daarom is het belangrijk, om naast een goed eigen verhaal, na te denken over hoe je ideale klant eruit ziet. De antwoorden op de volgende vragen helpen je om in te schatten wie er aan de andere kant van het beeldscherm zit.

  • Is het een man/vrouw?
  • Wat is zijn leeftijd?
  • Wat is het opleidingsniveau?
  • Wat is zijn achtergrond?
  • Wat voor werk doet hij/zij?
  • Wat doen ze in hun vrije tijd?
  • Wat vinden ze belangrijk in het leven?
  • Waar lopen ze tegenaan? Wat zijn hun uitdagingen?

Let op, het gaat er niet om welke klanten er momenteel al zijn, maar meer om wie jij met je bedrijf zou willen bereiken. Dit kan wel overeenkomen, maar hoeft dus niet.

What’s next?

Door je ideale klant zo concreet mogelijk te omschrijven, zorg je ervoor dat je hier tijdens al je online marketing activiteiten op terug kunt vallen. Op deze manier weet je precies voor wie jij je teksten schrijft en waar je jouw doelgroep het beste mee kunt bereiken. Je wil je doelgroep tenslotte ook prikkelen. In de volgende blog ontdek je tijdens de training welke tools je kunt inzetten om jouw doelgroep te bereiken.

Online marketing challenge deel 2: Prikkel je doelgroep!

Hulp nodig?

Onze reclame tijgers en marketing gekkies houden van hun job. Ze vertellen je dan ook graag uitgebreid hoe het werkt en hoe online marketing werkzaamheden je bedrijf kunnen helpen om je zichtbaarheid op het internet te vergroten. Je bent dus altijd welkom voor een pittig bakkie, neem gerust eens contact op!

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.