Nu je weet waar je bedrijf voor staat, sta je natuurlijk te springen om dit aan de wereld te laten zien. Alleen zomaar iedereen proberen te bereiken is niet handig. Je wil tenslotte geen tijd, geld en moeite verspillen. Juist daarom gaan we je vandaag helpen met het bereiken van de juiste doelgroep. Daarbij kun je het beste beginnen met het uitwerken van jouw ideale klant. (Nog geen goed verhaal? (Lees dan eerst deel 1)
Wie zit er aan de andere kant van je beeldscherm?
Om je eigen unieke verhaal op de juiste manier te vertellen, is het belangrijk om te weten wie er tegenover je zit. Toch is dat online vaak een stuk lastiger, je weet tenslotte niet precies wie er aan de andere kant van het beeldscherm je social berichten ziet of blogs leest. Om je daarbij te helpen hebben we een paar vragen voor je. Dit helpt je om je ideale klant ofwel buyer persona te schetsen.
Wie is jouw ideale klant?
Zoals je inmiddels al wel hebt meegekregen zijn de uitstraling van je bedrijf en de manier waarop je met je (potentiële) klanten communiceert van grote invloed op de klanten die je aantrekt. Daarom is het belangrijk, om naast een goed eigen verhaal, na te denken over hoe je ideale klant eruit ziet. De antwoorden op de volgende vragen helpen je om in te schatten wie er aan de andere kant van het beeldscherm zit.
- Is het een man/vrouw?
- Wat is zijn leeftijd?
- Wat is het opleidingsniveau?
- Wat is zijn achtergrond?
- Wat voor werk doet hij/zij?
- Wat doen ze in hun vrije tijd?
- Wat vinden ze belangrijk in het leven?
- Waar lopen ze tegenaan? Wat zijn hun uitdagingen?
Let op, het gaat er niet om welke klanten er momenteel al zijn, maar meer om wie jij met je bedrijf zou willen bereiken. Dit kan wel overeenkomen, maar hoeft dus niet.
What’s next?
Door je ideale klant zo concreet mogelijk te omschrijven, zorg je ervoor dat je hier tijdens al je online marketing activiteiten op terug kunt vallen. Op deze manier weet je precies voor wie jij je teksten schrijft en waar je jouw doelgroep het beste mee kunt bereiken. Je wil je doelgroep tenslotte ook prikkelen. In de volgende blog ontdek je tijdens de training welke tools je kunt inzetten om jouw doelgroep te bereiken.
Hulp nodig?
Onze reclame tijgers en marketing gekkies houden van hun job. Ze vertellen je dan ook graag uitgebreid hoe het werkt en hoe online marketing werkzaamheden je bedrijf kunnen helpen om je zichtbaarheid op het internet te vergroten. Je bent dus altijd welkom voor een pittig bakkie, neem gerust eens contact op!