Online Marketing Challenge – Deel 5: Maak toffe content en een marketing planning!

Je bent er bijna helemaal klaar voor! Nu je alle informatie hebt verzameld, (in Deel 1, Deel 2, Deel 3 en Deel 4 van de online marketing challenge), kun je namelijk aan de slag met het maken van je eigen content strategie. Je weet nu tenslotte waar je voor staat, waar je doelgroep zich bevindt, wie je wil aanspreken en wat je doelen zijn voor 2020. Laten we dus snel beginnen!

Wat moet je doen om je marketing doelen te behalen?

Allereerst is het belangrijk om in kaart te brengen, welke acties je moet ondernemen om je online marketing doelen te behalen en er een topjaar van te maken!

Wil je bijvoorbeeld je bereik verhogen op je social berichten? Hou er dan rekening mee dat je meerdere keren moet gaan plaatsen en bekijk op welke tijden jij je content het beste kunt droppen. Welke content het goed heeft gedaan, kun je zien in de statistieken van FB of IG.Wil je zorgen voor meer engagement op IG of FB? Zorg dan dat je live gaat op Instagram TV of op Facebook. Wil je meer scoren via Google? Begin dan zo snel mogelijk met een goede zoekwoord analyse en ga aan de slag met het schrijven van waardevolle content voor jouw doelgroep. Kijk voor meer SEO tips in dit artikel: Zoekmachine optimalisatie: Wat is SEO en hoe werkt het?

Online Marketing Challenge - Deel 4: Doelen stellen en analyseren

 

Waardevolle en herkenbare content

Plan voor jezelf in wanneer je je berichten en content gaat maken en hou vast aan dit schema. De meeste platformen houden namelijk van continuïteit en waardevolle en herkenbare content! Gelukkig weet jij precies waar je voor staat en wie je wil bereiken. Het creëren van interessante en herkenbare content is voor jou dan ook geen probleem. Mocht je toch wat hulp nodig hebben, dan staat de deur natuurlijk altijd open voor een Pittig Bakkie.

Online-marketing-bureau-Nijmegen-Pittig-Bakkie-Team

Maak een content planning

Natuurlijk kun je een “fancy” content planner gebruiken om ervoor te zorgen dat alle taken worden uitgevoerd en je content op tijd wordt geplaatst. Wij gebruiken echter gewoon een losse Google Agenda om onze planning in te zetten, dat werkt ook prima. Hieronder vind je een voorbeeldplanning en wat ideeën die je kunt gebruiken. Dit kun je als houvast gebruiken, maar laat je creativiteit zeker de vrije loop!

  • Je kunt eigen content maken en delen. Denk hierbij aan een bedrijfsvideo, een leuke foto van je bedrijf of een mooie productfoto.
  • Je kunt kennis delen met je volgers of potentiële klanten. Probeer bijvoorbeeld om een interessante blog te maken vol waardevolle informatie voor je doelgroep. Verkoop je bijvoorbeeld camera’s? Laat dan zien hoe je de camera het beste kunt gebruiken en wat voor prachtige resultaten je kunt behalen.
  • Geef een kijkje achter de schermen bij je bedrijf. Deel bijvoorbeeld een leuke groepsfoto of laat zien hoe jullie er elke dag een feestje van maken op de werkvloer.
  • Beantwoord bijvoorbeeld een klantvraag. Dit kun je bijvoorbeeld doen in videovorm of door live te streamen op bijvoorbeeld Instagram of Facebook.
  • Deel relevante content van anderen. Vraag natuurlijk vooraf wel even toestemming en zorg voor een goede bronvermelding ;-).

Voorbeeldplanning:

Online marketing planning voorbeeld

Gebruik plan tools!

Juist als je meer uit je social media kanalen wil halen, is het verstandig om een goede planning te maken. Gelukkig is het op de meeste social media platformen mogelijk om berichten vooraf in te plannen. Vooral het inplannen van je Facebook berichten inplannen en Instagram berichten scheelt een hoop last minute frustratie en zorgt voor continuïteit in je feed. En daar houden de algoritmes van de meeste social media platformen wel van!

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.