Reviews: Belangrijk voor elke webshop!

Mond tot mond reclame, is de allerbeste reclame! Dat weten we natuurlijk allemaal. Juist daarom zijn online reviews voor je bedrijf zo ontzettend belangrijk. Het is de mond op mond reclame van deze tijd. Waar en hoe je reviews kunt verzamelen en hoe je deze het beste kunt gebruiken, lees je in deze blog!

De beste shopify tools

Het belang van online reviews

Mensen laten weten hoe goed je product of service is, zonder dat jij ze dat hoeft te vertellen? Klinkt te mooi om waar te zijn, maar het kan echt! Met een paar pakkende en positieve reviews krijgen klanten meer vertrouwen in je bedrijf en is de kans groter dat ze een aankoop doen. Dat blijkt wel uit de cijfers van verschillende review onderzoeken.

  • 92% van je klanten leest de beoordeling van andere klanten.
  • 68% van de klanten geeft aan dat een positieve review ze meer vertrouwen geeft in het bedrijf.
  • Het aantal beoordelingssterren is de belangrijkste factor om een bedrijf te beoordelen.
  • 88% van de consumenten geeft aan dat ze een mening vormen op basis van reviews.
  • 80% van de klanten vindt online beoordelingen even zwaar wegen als persoonlijke aanbevelingen van vrienden of familie.
  • 86% van de consumenten geeft aan te twijfelen over een aankoop van een bedrijf met veel slechte reviews.

De verschillende soorten reviews

Nu je weet dat reviews ontzettend belangrijk zijn, is het natuurlijk fijn om te weten op welke platformen jij het beste reviews kunt verzamelen en hoe je ze vervolgens het beste kunt inzetten.

Google-reviews

Google Reviews

Een veel gebruikt platform om reviews te verzamelen is Google. Dat is natuurlijk niet helemaal toevallig. Google is namelijk de meest gebruikte zoekmachine ter wereld en daar wil je als bedrijf natuurlijk goed voor de dag komen. Het verzamelen van Google Reviews is vrij simpel, tenminste als je een Google mijn bedrijf account hebt aangemaakt.

Wanneer je hier inlogt vind je een onderdeel “Meer reviews ontvangen”, als je daar op klikt krijg je een linkje, dat eruit ziet zoals: https://g.page/Internetmarketingbureau/review?gm. Dit linkje kun je aan je klanten toesturen en vragen om een review. Ze worden via deze link direct naar een review pagina gebracht, dus het wordt kinderlijk eenvoudig om een leuke review achter te laten.

Wist je dat jouw reviews ook getoond worden in Google Maps?

Reviews op Facebook

Ook op Facebook kun je reviews proberen te verzamelen. Vooral als je de Facebook of Instagram shop functie gebruikt kan dit erg interessant zijn voor jouw bedrijf. Op deze manier kunnen potentiële klanten eenvoudig recensies lezen en krijgen ze direct te zien waarom ze bij jouw bedrijf moeten zijn.

Reviews-op-website-webshop

Reviews op je website

Naast Google en Facebook reviews kun je natuurlijk ook klant beoordelingen verzamelen op je website of webshop. Vooral voor webshops is dit erg interessant, aangezien mensen ook graag product reviews lezen. Ze laten zich graag overtuigen door recensies van andere klanten, ze zijn tenslotte al geïnteresseerd en kijken niet voor niets op je webshop.

Het enige nadeel hiervan is, dat de reviews niet centraal staan en je ze niet eenvoudig kunt gebruiken. Je kunt er dus ook voor kiezen om je Google of Facebook beoordelingen op je website in te laden.

Google-reviews-op-website

Hoe verzamel je klant beoordelingen?

Mensen houden van gemak. Of dat nu komt door ons drukke bestaan of dat we graag een beetje lui zijn, maakt niet uit. Om meer klant beoordelingen te ontvangen moeten we het daarom zo eenvoudig mogelijk maken voor klanten om een review achter te laten. Probeer klanten daarom reviews te laten schrijven op platformen die ze al gebruiken (dan hoeven ze niet in te loggen). Geef ze meerdere keren de mogelijkheid (blijf ze herinneren) en stuur ze kant en klare linkjes toe, waarbij ze direct een review kunnen achterlaten.

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.