SEA specialist: Succesvol adverteren met een Google ads expert

SEA specialist

Dus jij bent op zoek naar een SEA specialist die jou kan helpen bij het opzetten van succesvolle Google Ads advertenties? Dan zit je hier helemaal goed. Onze advertentie experts doen namelijk niets liever dan jou helpen bij het adverteren met resultaat.

Wat doet een SEA specialist eigenlijk?

Als je nieuw bent in de wereld van marketing en e-commerce is deze alinea voor jou, (heb je al wat meer ervaring kun je deze ook overslaan). SEA staat voor search engine advertising ofwel adverteren binnen zoekmachines. Een SEA specialist helpt jou bij het adverteren in zoekmachines. Meestal door Google ads in te zetten. Dit is de tool van de grootste zoekmachine ter wereld, waarin je op verschillende manieren kunt adverteren.

Verschillende soorten Google advertenties

Er zijn binnen Google Ads, vroeger ook wel Google Adwords genoemd, meerdere manieren om te adverteren. Om je een klein beetje uitleg te geven laten we de meest gebruikte soorten advertenties hieronder zien. Deze Google advertenties kan jouw Google Ads specialist inzetten om de vindbaarheid van je bedrijf te vergroten.

Google Search

Google search advertenties zijn de advertenties die je ziet als je zoekt op een bepaald onderwerp, je kent ze vast wel. Het is de meest gebruikte advertentie methode binnen Google. Je geeft aan dat jouw advertentie op getoond moet worden als er op een bepaald zoekwoord gezocht wordt.

Google Display

Met de Google display campagnes maakt jouw SEA specialist gebruik van het netwerk van aangesloten partner websites. Op deze manier kun je een banner laten tonen aan mensen die gezocht hebben op een bepaald zoekwoord en vervolgens op een van deze websites rond surfen. Vaak is dit een vorm van remarketing, dat wil zeggen dat je personen probeert te bereiken die op een bepaald zoekwoord hebben gezocht of interactie met je advertentie of website hebben gehad.

SEA specialist

Google ads uitbesteden aan een SEA specialist

Natuurlijk kun je zelf aan de slag met het adverteren op Google. Je kunt eenvoudig een account aanmaken en met een paar simpele stappen een advertentie opzetten. Uit ervaring weten we dat dit vaak niet het gewenste resultaat oplevert. Wanneer je je Google ads uitbesteed aan een Google ads specialist weet je zeker dat je het meeste haalt uit je budget. De specialist weet namelijk precies aan welke voorwaarden een goede Google advertentie moet voldoen en aan welke knopjes hij moet draaien om de campagne bij te sturen. Hij houdt de campagne ook nauwlettend in de gaten, zo hoef jij zelf nooit je campagne te monitoren en kun jij je richten op het runnen van je bedrijf. Wil jij je Google ads uitbesteden, neem gewoon even contact met ons op. Vinden we leuk!

Google Ads specialist

Ervaringen goede google ads specialist

Waaraan herken je nu eigenlijk een goede Google Ads of SEA specialist? Goede vraag! Gelukkig is het antwoord simpel. Een goede specialist heeft om te beginnen een Google Partner Badge onderaan de website staan. Dit betekent dat het bedrijf of de SEA specialist trainingen bij Google heeft afgerond en al een aantal lopende Google Ads campagnes heeft waarbij een hoop budget wordt uitgegeven. Daarnaast herken je een goede Google Ads specialist ook aan de manier van werken. Als het goed is stelt de specialist jou in eerste instantie een hoop vragen over je bedrijf en de manier van werken. Door deze vragen weet de SEA expert precies of Google Ads überhaupt interessant is voor jou bedrijf en de doelgroep die je probeert te bereiken en hoe hij deze marketing tool kan inzetten om jouw business verder te laten groeien.

Benieuwd of Google ads iets is voor jouw bedrijf?

Natuurlijk wil je vooraf graag weten waar je aan toe bent. Begrijpen wij maar al te goed. Daarom kun je op onze website een gratis SEA quickscan aanvragen. Hier vul je wat gegevens in over je bedrijf en vervolgens gaan onze SEA specialisten voor je aan de slag. Je krijgt dan een duidelijk beeld van de kansen en mogelijkheden die Google Ads bied voor jouw bedrijf.

Google Ads, (vroeger Google AdWords genoemd), is het portaal waarmee wij adverteren op de grootste zoekmachine ter wereld en partnernetwerken. Hiermee kunnen wij duizenden potentiële klanten bereiken en in contact brengen met jouw bedrijf!

Een SEA specialist helpt jou bij het adverteren in zoekmachines. Meestal door Google ads in te zetten, Google is tenslotte de grootste zoekmachine ter wereld. 

SEA staat voor search engine advertising ofwel adverteren binnen zoekmachines. Een SEA specialist kan je helpen succesvol te adverteren op een zoekmachine.

Goede vraag! Gelukkig is het antwoord simpel. Een goede specialist heeft om te beginnen een Google Partner Badge onderaan de website staan. Dit betekent dat het bedrijf of de SEA specialist trainingen bij Google heeft afgerond en al een aantal lopende Google Ads campagnes heeft waarbij een hoop budget wordt uitgegeven. Daarnaast herken je een goede Google Ads specialist ook aan de manier van werken.

De haalbaarheid van een Google Ads campagne wordt beïnvloed door je budget, de winstmarge en de kosten per klik of kosten per conversie (aankoop of aanvraag). Samen bepalen zij eigenlijk de “return on ads spend”, ook wel ROAS genoemd. Deze waarden zijn voor ons belangrijk om uitspraken te kunnen doen over de haalbaarheid van campagnes voor jouw website, webshop of bedrijf. Wij geven je hier graag helder en eerlijk advies over! Soms kun je namelijk beter met Social Advertising of SEO aan de slag. Of adverteren op Google bij jouw bedrijf past, kunnen wij je vertellen na een pittig bakkie.

Wij houden alleen van leuke verrassingen, daarom meten we alles wat we doen. Door Google Ads te koppelen aan Google Analytics en Google Search Console kunnen we 24/7 precies in de gaten houden wat er gebeurt. Zo kunnen we niet alleen zien hoeveel mensen er op je advertenties klikken of iets bestellen, maar ook op welke zoekwoorden ze zoeken en waar ze afhaken. Deze info gebruiken wij vervolgen om je advertenties nog beter te maken en zo het resultaat van je budget te verhogen.

Dat is een hele goede vraag! Helaas hebben we daar geen panklaar antwoord op. De kosten van adverteren op Google lopen namelijk nogal uiteen. Dit heeft voornamelijk te maken met de concurrentie. Uiteindelijk kan er maar één partij helemaal bovenaan staan, dus hoe meer concurrentie er op een zoekterm is, hoe hoger de kosten. Mocht je het interessant vinden om te weten wat de verwachte kosten zijn per klik of per conversie, dan kunnen onze ads specialisten dat voor je uitzoeken. Dankzij het slimme algoritme van Google en andere tools kunnen wij vooraf redelijk inschatten hoe hoog het budget is wat je nodig hebt om succesvol te kunnen adverteren op Google.

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.