SEA specialist
Dus jij bent op zoek naar een SEA specialist die jou kan helpen bij het opzetten van succesvolle Google Ads advertenties? Dan zit je hier helemaal goed. Onze advertentie experts doen namelijk niets liever dan jou helpen bij het adverteren met resultaat.
Wat doet een SEA specialist eigenlijk?
Als je nieuw bent in de wereld van marketing en e-commerce is deze alinea voor jou, (heb je al wat meer ervaring kun je deze ook overslaan). SEA staat voor search engine advertising ofwel adverteren binnen zoekmachines. Een SEA specialist helpt jou bij het adverteren in zoekmachines. Meestal door Google ads in te zetten. Dit is de tool van de grootste zoekmachine ter wereld, waarin je op verschillende manieren kunt adverteren.
Verschillende soorten Google advertenties
Er zijn binnen Google Ads, vroeger ook wel Google Adwords genoemd, meerdere manieren om te adverteren. Om je een klein beetje uitleg te geven laten we de meest gebruikte soorten advertenties hieronder zien. Deze Google advertenties kan jouw Google Ads specialist inzetten om de vindbaarheid van je bedrijf te vergroten.
Google Search
Google search advertenties zijn de advertenties die je ziet als je zoekt op een bepaald onderwerp, je kent ze vast wel. Het is de meest gebruikte advertentie methode binnen Google. Je geeft aan dat jouw advertentie op getoond moet worden als er op een bepaald zoekwoord gezocht wordt.
Google Display
Met de Google display campagnes maakt jouw SEA specialist gebruik van het netwerk van aangesloten partner websites. Op deze manier kun je een banner laten tonen aan mensen die gezocht hebben op een bepaald zoekwoord en vervolgens op een van deze websites rond surfen. Vaak is dit een vorm van remarketing, dat wil zeggen dat je personen probeert te bereiken die op een bepaald zoekwoord hebben gezocht of interactie met je advertentie of website hebben gehad.
Google ads uitbesteden aan een SEA specialist
Natuurlijk kun je zelf aan de slag met het adverteren op Google. Je kunt eenvoudig een account aanmaken en met een paar simpele stappen een advertentie opzetten. Uit ervaring weten we dat dit vaak niet het gewenste resultaat oplevert. Wanneer je je Google ads uitbesteed aan een Google ads specialist weet je zeker dat je het meeste haalt uit je budget. De specialist weet namelijk precies aan welke voorwaarden een goede Google advertentie moet voldoen en aan welke knopjes hij moet draaien om de campagne bij te sturen. Hij houdt de campagne ook nauwlettend in de gaten, zo hoef jij zelf nooit je campagne te monitoren en kun jij je richten op het runnen van je bedrijf. Wil jij je Google ads uitbesteden, neem gewoon even contact met ons op. Vinden we leuk!
Ervaringen goede google ads specialist
Waaraan herken je nu eigenlijk een goede Google Ads of SEA specialist? Goede vraag! Gelukkig is het antwoord simpel. Een goede specialist heeft om te beginnen een Google Partner Badge onderaan de website staan. Dit betekent dat het bedrijf of de SEA specialist trainingen bij Google heeft afgerond en al een aantal lopende Google Ads campagnes heeft waarbij een hoop budget wordt uitgegeven. Daarnaast herken je een goede Google Ads specialist ook aan de manier van werken. Als het goed is stelt de specialist jou in eerste instantie een hoop vragen over je bedrijf en de manier van werken. Door deze vragen weet de SEA expert precies of Google Ads überhaupt interessant is voor jou bedrijf en de doelgroep die je probeert te bereiken en hoe hij deze marketing tool kan inzetten om jouw business verder te laten groeien.
Benieuwd of Google ads iets is voor jouw bedrijf?
Natuurlijk wil je vooraf graag weten waar je aan toe bent. Begrijpen wij maar al te goed. Daarom kun je op onze website een gratis SEA quickscan aanvragen. Hier vul je wat gegevens in over je bedrijf en vervolgens gaan onze SEA specialisten voor je aan de slag. Je krijgt dan een duidelijk beeld van de kansen en mogelijkheden die Google Ads bied voor jouw bedrijf.
Google Ads, (vroeger Google AdWords genoemd), is het portaal waarmee wij adverteren op de grootste zoekmachine ter wereld en partnernetwerken. Hiermee kunnen wij duizenden potentiële klanten bereiken en in contact brengen met jouw bedrijf!
Een SEA specialist helpt jou bij het adverteren in zoekmachines. Meestal door Google ads in te zetten, Google is tenslotte de grootste zoekmachine ter wereld.
SEA staat voor search engine advertising ofwel adverteren binnen zoekmachines. Een SEA specialist kan je helpen succesvol te adverteren op een zoekmachine.
Goede vraag! Gelukkig is het antwoord simpel. Een goede specialist heeft om te beginnen een Google Partner Badge onderaan de website staan. Dit betekent dat het bedrijf of de SEA specialist trainingen bij Google heeft afgerond en al een aantal lopende Google Ads campagnes heeft waarbij een hoop budget wordt uitgegeven. Daarnaast herken je een goede Google Ads specialist ook aan de manier van werken.
De haalbaarheid van een Google Ads campagne wordt beïnvloed door je budget, de winstmarge en de kosten per klik of kosten per conversie (aankoop of aanvraag). Samen bepalen zij eigenlijk de “return on ads spend”, ook wel ROAS genoemd. Deze waarden zijn voor ons belangrijk om uitspraken te kunnen doen over de haalbaarheid van campagnes voor jouw website, webshop of bedrijf. Wij geven je hier graag helder en eerlijk advies over! Soms kun je namelijk beter met Social Advertising of SEO aan de slag. Of adverteren op Google bij jouw bedrijf past, kunnen wij je vertellen na een pittig bakkie.
Wij houden alleen van leuke verrassingen, daarom meten we alles wat we doen. Door Google Ads te koppelen aan Google Analytics en Google Search Console kunnen we 24/7 precies in de gaten houden wat er gebeurt. Zo kunnen we niet alleen zien hoeveel mensen er op je advertenties klikken of iets bestellen, maar ook op welke zoekwoorden ze zoeken en waar ze afhaken. Deze info gebruiken wij vervolgen om je advertenties nog beter te maken en zo het resultaat van je budget te verhogen.
Dat is een hele goede vraag! Helaas hebben we daar geen panklaar antwoord op. De kosten van adverteren op Google lopen namelijk nogal uiteen. Dit heeft voornamelijk te maken met de concurrentie. Uiteindelijk kan er maar één partij helemaal bovenaan staan, dus hoe meer concurrentie er op een zoekterm is, hoe hoger de kosten. Mocht je het interessant vinden om te weten wat de verwachte kosten zijn per klik of per conversie, dan kunnen onze ads specialisten dat voor je uitzoeken. Dankzij het slimme algoritme van Google en andere tools kunnen wij vooraf redelijk inschatten hoe hoog het budget is wat je nodig hebt om succesvol te kunnen adverteren op Google.