Dus jij wil met je bedrijf hoger scoren in Google? Dan is de kans groot dat je met SEO aan de slag wil gaan. Maar moet je je SEO uitbesteden of moet je zoekmachine optimalisatie zelf doen? Onze experts leggen het je uit.
Waarom zou je met SEO aan de slag gaan?
Als je niet onder een steen hebt geleefd is de kans groot dat je wel eens van SEO of zoekmachine optimalisatie hebt gehoord. Het is een manier om hoger te scoren in de grootste zoekmachine te wereld, namelijk Google. Door je teksten en afbeeldingen op de juiste manier aan te bieden en te voorzien van de juiste zoekwoorden vergroot je de online vindbaarheid van je bedrijf. Met miljoenen gebruikers is de vraag, waarom je met SEO aan de slag moet gaan eigenlijk overbodig. De vraag of je SEO moet uitbesteden of zelf met zoekmachine optimalisatie aan de slag moet gaan is echter wel relevant.
SEO uitbesteden de voordelen
Je SEO uitbesteden heeft verschillende voordelen. Allereerst kun jij je blijven richten op het runnen van je business, vervolgens zijn dit wat ons betreft de belangrijkste voordelen:
- Je hoeft het zelf niet te doen
- Door SEO uit te besteden weet je zeker dat het goed gebeurt (tenminste door de juiste expert)
- Je krijgt hulp bij het schrijven van je teksten
- Zelf hoef je geen zoekwoordenonderzoek te doen en dit scheelt een hoop tijd
- Je hoeft geen linkbuilding te doen
- Je kunt je richten op het runnen van je business!
Waarom zou je SEO zelf doen?
Er zijn een hoop redenen te bedenken om zelf met SEO aan de slag te gaan. Voor het gemak hebben we de belangrijkste even voor je op een rijtje gezet.
- Je hebt op dit moment meer tijd dan budget beschikbaar
- SEO zelf doen vind je interessant en leuk
- Je volgt een cursus SEO en wil zelf aan de slag
- Teksten schrijven doe je graag zelf
Wil je graag zelf met SEO aan de slag? Download dan ons gratis SEO e-book.
De hybride SEO oplossing
Misschien vraag je jezelf af, is er geen tussen oplossing te bedenken? Het antwoord is simpel, natuurlijk wel! Je kunt samen met een SEO specialist aan de slag en afspreken wie wat doet. Zo kan een SEO specialist je voorzien van de juiste zoekwoorden, je teksten redigeren en waar nodig wat linkbuilding voor je uitzetten. Jij kunt dan zelf de teksten schrijven en houdt zelf de regie, maar krijgt zo wel hulp van een expert. Wat ons betreft is dat het beste van twee werelden. Zo kun je namelijk budget besparen, maar ga je wel aan de slag met de juiste zaken. Samen bedenk je namelijk een strategie en zo weet je in ieder geval zeker dat je de juiste dingen doet.