Vergroot jouw online zichtbaarheid!

Online zichtbaarheid is voor veel ondernemers nu misschien wel belangrijker dan ooit. Er worden namelijk meer online bestellingen geplaatst dan ooit tevoren. Hier liggen kansen! En jij wilt dat jouw potentiële klanten je kunnen vinden, want kunnen ze je niet vinden, dan kunnen ze ook niet voor jou kiezen. 🤗  Daarom helpen onze online marketing helden jou graag op weg!

online-zichtbaar-zijn

Wat is online zichtbaarheid?

Online zichtbaar zijn betekent dat je sneller gevonden wordt en blijft hangen bij jouw (potentiële) klanten. Door middel van online zichtbaarheid haal je nieuwe kwalitatieve leads binnen en laat je zien wat jij te bieden hebt! Door het inzetten van de juiste kanalen kun je meer potentiële klanten bereiken en jouw (omzet)doelen behalen. Voor veel ondernemers klinkt dit misschien als een logisch verhaal, maar toch laten nog veel ondernemers kansen liggen als het gaat om online zichtbaarheid.

Misschien weet je niet waar je moet beginnen en zie je door het digitale bos de bomen niet meer, of ben je juist naar je gevoel zo goed bezig maar zie je dit (nog) niet terug in je hoeveelheid klanten en verkopen. Om jouw online zichtbaarheid te vergroten, kun je verschillende middelen inzetten. Welke dit allemaal zijn? 🤔 Onze marketing gekkies helpen je hier graag bij op weg!

Online zichtbaarheid vergroten

Voordat je begint met het inzetten van middelen om jouw online zichtbaarheid te vergroten, is het belangrijk dat je eerst je doelen, strategie en doelgroep voor ogen hebt. Stel jezelf vooraf vragen zoals: Wat wil ik bereiken? Wie wil ik hiermee aanspreken? En hoe ga ik dit aanpakken? Heb je dit duidelijk voor ogen, dan kun je verschillende middelen gaan inzetten. Wohoo! 🤩

Branding en huisstijl

Zie jouw branding als jouw online visitekaartje. Hiermee kun je online echt jouw unieke stempel drukken. Denk bijvoorbeeld goed na over je huisstijl, je logo en je slogan. Wat past bij jouw bedrijf en op welke manier herkennen klanten je? Gebruik bijvoorbeeld altijd dezelfde kleurstijlen en lettertypes. Zorg dat volgers je herkennen, zodat ze je herinneren en jouw website of social media kanalen sneller opzoeken.

SEO: vindbaarheid in de zoekmachines optimaliseren

SEO is een mooie manier om extra klanten te bereiken. SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel: zoekmachineoptimalisatie. Met SEO zorg je ervoor dat zoekmachines, zoals Google, je website beter kunnen lezen. Hierdoor vergroot je de kans om hoger te ranken. Met een hoge positie in Google is je website of webshop dan ook veel beter zichtbaar! Dit kan je een hoop bezoekers, klanten en omzet opleveren.

Krijg de toppositie in Google!

zoekmachineoptimalisatie

Sharing = caring!

Wanneer je jouw kennis, informatie en nieuws online deelt creëer je een hogere betrokkenheid met je volgers en websitebezoekers. Je kunt je kennis bijvoorbeeld delen door te gaan bloggen of video’s te maken. Op deze manier laat je jouw volgers zien wat voor kennis je in huis hebt (en profileer je jezelf als expert in jouw branche 🤓). Daarnaast kan het plaatsen van blogs tot extra verkeer leiden naar jouw website. Verdiep je wel eerst even in hoe je jouw website teksten zo SEO-proof mogelijk kan maken! Varieer daarnaast in je content. Door te variëren, spreek je namelijk meer mensen aan. Zo blijf je hangen en zullen mensen jouw content sneller met elkaar delen!

Social media

Deze voelde je misschien al aankomen. Want als het gaat om het vergroten van je online zichtbaarheid, mag social media echt niet ontbreken! Het aantal gebruikers van populaire platformen zoals Instagram, Facebook, Twitter en Tik Tok stijgt ieder jaar nog steeds aanzienlijk. Social media is een super goede manier om jezelf te laten zien. Houd hierbij vooral rekening met jouw volgers en geef hier een persoonlijke touch aan. Vraag aan je volgers waar ze behoefte aan hebben en wat ze willen zien. Aan de hand hiervan kun je content creëeren waar mensen wat aan hebben! Hierbij hoef je echt niet op álle kanalen actief te zijn. Focus je vooral op het kanaal dat bij jou (en jouw doelgroep) past.

Succesvolle social media content creëren?

Blijf actief en in contact met je doelgroep

Online zichtbaar zijn betekent ook de interactie aangaan met mensen en reageren op vragen die via je (social media) kanalen gesteld worden. Blijf daarom in contact met jouw volgers, maar reageer ook onder de posts van anderen. Wanneer mensen jouw naam en logo vaak voorbij zien komen, zullen ze je sneller onthouden en nieuwsgierig worden naar wie je bent en wat je te bieden hebt.

online-zichtbaar

Adverteren

Adverteren is interessanter dan je misschien denkt. Online adverteren kan via veel verschillende kanalen. Je kunt tegenwoordig heel gericht adverteren op basis van onder andere interesses en demografische gegevens. Resultaten van een advertentie zijn daarnaast vaak direct meetbaar en inzichtelijk. Door middel van gerichte advertenties met een goede boodschap val je echt op!

Nieuwsbrieven: deel waardevolle content!

Door middel van een nieuwsbrief kun je klanten regelmatig op de hoogte van nieuwtjes, tips, ontwikkelingen in je bedrijf of nieuwe producten. Begin met het opbouwen van een mailinglijst. Laat mensen weten wat ze van je nieuwsbrieven kunnen verwachten. Maak het aantrekkelijk voor jouw abonnees door exclusieve en waardevolle content te delen. En bied iedereen die zich inschrijft voor de nieuwsbrief bijvoorbeeld een leuke korting aan, zo vergroot je de kans dat mensen zich inschrijven én haal je er omzet uit. 🙌🏼

Een gratis quickscan aanvragen?

Onze marketingtijgers bij Pittig Bakkie denken graag met je mee. Ben je benieuwd naar hoe jouw bedrijf online kan verbeteren? Vraag dan een gratis quickscan aan bij hét reclamebureau uit Nijmegen!

 

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.