Succesvol social media berichten inzetten voor jouw bedrijf, doe je zo!

Social media is booming. Als bedrijf kun je er eigenlijk niet meer omheen. Mensen verwachten simpelweg dat je te vinden bent op verschillende platformen en dat je genoeg social media berichten plaatst. Wel met unieke content natuurlijk, maar waar, wanneer, hoe vaak en wat moet je eigenlijk op je social media plaatsen? In deze blog leggen wij het je uit!

Waarom moet ik eigenlijk content plaatsen op mijn social media?

Het plaatsen van nieuwe berichten op je social media hoort er tegenwoordig gewoon bij, maar waarom eigenlijk? Simpel, omdat je via social media op een vrijblijvende manier in contact kan komen met je doelgroep. Door regelmatig nieuwe berichten te delen kun je niet alleen je naamsbekendheid vergroten, maar kun je jouw bedrijf ook echt op de kaart zetten! Met social berichten werk je namelijk ook aan het imago van je bedrijf en kun je jouw volgers (lees: potentiële klanten) ook eenvoudig om hun mening vragen. Een actief account zorgt voor een professionele uitstraling en interessante of leuke content zorgen ervoor dat je “on top of mind” blijft bij je doelgroep. 

social-media-beheer-nijmegen

Hoe vaak moet ik nieuwe social media berichten plaatsen?

Als je deze vraag aan de makers van Facebook, Instagram, Youtube of Pinterest zou vragen, zou het antwoord zijn: zo vaak mogelijk. Deze social media platformen zien namelijk het liefste dat je continu aan je telefoon geplakt blijft en de interactie aangaat met andere gebruikers. Maar natuurlijk moet er ook gewoon gewerkt worden, dus is meerdere keren per dag een berichtje plaatsen vaak niet wenselijk. Daarom hanteren wij vaak de stelregel, plaats minimaal 3/4x per week nieuwe content, maar zorg er wel voor dat je social media berichten plaatst die iets toevoegen. Ga niet plaatsen om het plaatsen.

Wanneer en op welke tijd moet ik nieuwe content droppen?

Wanneer jouw doelgroep online is natuurlijk! Dit kun je achterhalen door je doelgroep verder onder de loep te nemen en eens naar de statistieken van je social media accounts te kijken. Zo kun je achterhalen, wanneer jouw volgers online zijn, welke content ze leuk vinden en misschien nog belangrijker of je wel de juiste doelgroep bereikt. 

Voor Instagram volg je de volgende stappen:

  1. Start de Instagram app.
  2. Ga naar je bedrijfsprofiel (icoontje rechts onderaan)
  3. Klik rechtsboven op de drie streepjes en kies voor Statistieken
  4. Er zijn nu drie tabbladen beschikbaar met statistieken over jouw Instagram account.

Voor Facebook kijk je hier:

  1. Start Facebook
  2. Ga naar je bedrijfsprofiel
  3. Klik op Statistieken bovenin het menu. 
  4. Vervolgens klik je op de statistieken die je wilt bekijken.
  5. Onder het kopje Berichten kan je zien wanneer jouw doelgroep het meest actief is.

Social media

Welk soort berichten moet ik op social media plaatsen?  

Wat voor soort berichten je plaatst op social media hangt natuurlijk af van je bedrijf en je doelgroep. Denk daarom vooral na over de vraag, waar zitten mijn (potentiële) klanten en volgers nu eigenlijk op te wachten? En probeer daar je berichten op aan te passen. Zorg daarnaast ook voor regelmaat en herkenbaarheid in je berichten. Denk bijvoorbeeld aan een interessante blog, een kijkje achter de schermen, nieuwe producten of gave content van anderen. Je kunt je berichten bij vrijwel elk platform eenvoudig inplannen. Zo hoef je er niet elke dag aan te denken, maar kun je 1 keer per week je berichten maken en inplannen.

Op welk platform moet ik mijn berichten plaatsen?

Op welk platform jouw bedrijf het beste actief kan zijn, hangt heel erg af van de doelgroep die je wilt bereiken. Ben je op zoek naar oudere mensen? Dan zijn Snapchat of Instagram wellicht niet zo interessant. Wil je jonge mensen bereiken, zijn deze platformen juist wel weer de eerste keus. Ga dus altijd op zoek naar platformen waar jouw doelgroep aanwezig is en focus daarop je aandacht. Zorg daarom altijd dat je precies weet wie je doelgroep is. Dit bespaart een hoop tijd, moeite en geld. Weet je nog niet precies waar je doelgroep zich bevindt, lees dan even dit blog artikel: Zo springt jouw bedrijf eruit!

Hulp nodig bij Social media?

Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Wij houden ons namelijk niet alleen bezig met onze eigen content, maar helpen bedrijven ook graag met de content. We kunnen je helpen bij het maken van prikkelende berichten, een strategie of een planning. Voor een aantal leuke bedrijven, nemen we zelfs alles uit handen met social beheer. benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan even contact op, vinden we leuk!

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.