10 social media campagne ideeën voor jouw bedrijf!

Social media is overal en niet meer weg te denken. Dus hoewel je zelf misschien niet veel hebt met social media, is het voor je bedrijf wel een goed idee om zichtbaar te zijn. Met een goed uitgedachte social media campagne verhoog je de merkbekendheid van je bedrijf en leg je het fundament voor een geweldige marketing funnel. Om je op weg te helpen hebben onze social media goeroes en marketing tijgers 10 creatieve social media campagne ideeën voor je op een rijtje gezet. In ons online marketing bureau weten we namelijk wel wat over social media ;-).

1. Gebruik je eigen hashtags

Social media zijn de ideale tool om je merk op te bouwen. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van eigen hastags. Daarmee kunnen gebruikers reviews achterlaten of jou tagen wanneer ze een leuke ervaring hebben met je bedrijf.  Dit zorgt voor social proof, zonder dat het “reclame-achtig” overkomt.

2. Storytelling op social media

Wat ons betreft begint een sterk merk met een goed verhaal. Een verhaal dat je klanten weet te prikkelen, inspireren en waarmee ze zich kunnen identificeren. Dat is toch precies wat je wil bereiken? De beste merken hoeven geen moeite te doen om hun producten te “verkopen”. Die vertellen een verhaal met emotie. Emotie is namelijk precies waarmee we veel van onze beslissingen maken. Waar komt anders de aantrekkingskracht van nike, een tesla of een rolex vandaan? Dit waren de eerste twee social media ideeën, klaar voor meer?!

3. Deel een kijkje achter de schermen

Door een kijkje achter de schermen te delen, open je deuren. Allereerst geef je je klanten een kans om up to date te blijven. Daarnaast kun je je team voorstellen en vertellen over het werk wat je doet. En als laatste kunnen je klanten kennismaken met je bedrijf en bouw je een band met ze op. Je kunt ze kennis laten maken met de bedrijfscultuur, jullie normen en waarden, de missie en andere activiteiten.

4. Call to action knoppen in je berichten

Mensen zijn veel vaker geneigd om te reageren als ze daar een reden voor hebben. Wat is duidelijkere reden dan een vraag of een knop? Precies, geen. Om je CTR te verhogen kun je je klanten dus best voorstellen om zich aan te melden, te liken, subscriben of om een berichtje achter te laten. Zo vergroot je het succes van je social media campagnes.

5. Je klanten op social media

Natuurlijk kun je zelf het verhaal van je bedrijf vertellen, maar je kunt dit ook laten doen door je klanten. Uit eigen ervaring weten we tenslotte dat mond tot mond reclame nog steeds het beste werkt. Maak van je blije klanten dus ambassadeurs. Vraag ze om hun ervaringen te delen en hun verhaal op je socials te vertellen.

6. Plaats deals en promoties

Iedereen houdt van een leuke aanbieding op zijn tijd. Hoewel het geen goed idee is om je tijdlijn hiermee te vullen, kan het geen kwaad om af en toe een leuke deal of korting in je posts te vermelden.

social media campagne

7. Ga live op Social

Of je nu live gaat op Instagram, Facebook, TikTok of Youtube, maakt eigenlijk niet uit. Als je doelgroep er maar zit en je iets leuks te melden hebt! Niet alleen je doelgroep gaat je dankbaar zijn, maar ook de meeste social media platformen vinden het leuk als mensen gebruik maken van de live functie op hun platform. Zo zorg je voor meer interactie, naamsbekendheid en als het goed is ook extra inkomsten. Met een live Q&A sessie of een kijkje achter de schermen maak je het allemaal nog wat spannender.

8. Gebruik video in je voordeel

Maak een video campagne om het gebruik van je producten te demonstreren. Je kunt een simpele “how-to” video maken of een uitgebreidere video of zelfs een serie waarin je de mogelijkheden van je producten of de uitdagingen van je klanten bespreekt. Je kunt de videos ook op verschillende plekken gebruiken, dus niet alleen op Youtube. Denk maar eens aan het gebruik voor in je social ads campagnes of op je eigen website of op TikTok of Instagram. Laten zien waar je bedrijf voor staat en wat je doet in video vorm is goud!

9. Creer je eigen hype

Door een social campagne op te zetten vlak voor de lancering van een nieuw product of evenement, zorg je voor extra aandacht. Zo kun je een kleine sneak preview geven van je dienst of product. Je wilt tenslotte dat mensen over je merk praten, zodat de kans op verkopen toeneemt. Maak posts, teaser videos, een countdown pagina of zorg ervoor dat mensen kunnen pre-orderen. En natuurlijk zorg je dan ook voor je eigen #hashtag.

10. Organiseer een influencer give away

Influencer marketing is niet zomaar een marketing tool. Door de juiste connecties aan te gaan krijg je veel voor elkaar. Het organiseren van een influencer marketing campagne met een gerenommeerde Youtuber of nieuwe TikTok ster kan ontzettend goed zijn voor je merk. Een influencer zoeken? Dat doe je op influencerzoekmachine.nl

Hulp of advies nodig? Kom langs op ons marketing bureau in Arnhem, plan een online meeting of bezoek ons online marketing bureau in Nijmegen. De keuze is aan jou.

 

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.