De stylescape als kompas voor je nieuwe huisstijl

Je hebt besloten dat het tijd is voor een nieuwe huisstijl. Spannend! Maar, waar begin je? Bij Pittig Bakkie maken we graag gebruik van een stylescape in het ontwerpproces. In deze blog leggen we je uit waarom deze tool eigenlijk gezien kan worden als het kompas van je nieuwe huisstijl.

Wat is een stylescape?

Een stylescape is een visueel overzicht dat de stijl, sfeer en richting van je toekomstige huisstijl vastlegt. Het is een uitgebreider en gedetailleerder moodboard waarin we de eerste ideeën voor kleurgebruik, typografie en vormgeving in beeld brengen. Maar waarom is dat eigenlijk zo waardevol?

stylescape voor kompas

Het belang van een stylescape bij Pittig Bakkie

Voorkom miscommunicatie

Een stylescape zorgt voor een duidelijke visuele taal tussen ons en jou als klant. We hebben allemaal wel eens een project meegemaakt waarin de eindresultaten niet overeenkwamen met de verwachtingen, puur door miscommunicatie. Een stylescape helpt dit te voorkomen.

Bespaar tijd en geld

Fouten maken is menselijk, maar in een designproces kunnen die fouten kostbaar zijn. Door in een vroeg stadium met een stylescape te werken, krijgen we snel inzicht in wat wel en niet werkt. Dat bespaart uiteindelijk tijd én budget.

Samenwerking en betrekking

We vinden het belangrijk om jou als klant actief te betrekken bij het proces. De stylescape geeft je de mogelijkheid feedback te geven en zelf richting te bepalen. Het is immers jóuw huisstijl die we ontwikkelen.

Google-ads-bureau

Onze werkwijze in praktijk

Stap 1: Moodboard en brainstorm

We starten met een brainstorm en een moodboard om gevoel en richting te geven aan de nieuwe huisstijl. Hierin kunnen we al jouw wensen en ideeën meenemen.

Stap 2: Drie conceptuele richtingen

Op basis van het moodboard werken we drie verschillende, abstracte concepten uit. Deze variatie zorgt ervoor dat we verschillende richtingen verkennen en niets over het hoofd zien.

Stap 3: Feedbackronde

Deze concepten leggen we aan je voor in een feedbackronde. Hierin bepalen we samen welke richting het beste past bij jouw onderneming.

Fotostudio 22 - Branding & design Influencerzoekmachine.nl - Branding & design

Samen naar een sterk merk

Bij Pittig Bakkie zien we de stylescape als een essentieel kompas. Het is een methode die zorgt voor duidelijkheid, tijdsbesparing en een optimaal eindresultaat. We ontwikkelen niet alleen een huisstijl vóór je, maar vooral mét je. Nadat we richting hebben bepaald gaan onze designers verder met het uitwerken van je nieuwe huisstijl. Alle elementen worden vervolgens vastgelegd in een styleguide of brandbook. Zo weten jij, je medewerkers en samenwerkingspartners precies hoe je bedrijf zich wil presenteren. 

Investering in de toekomst

Een nieuwe huisstijl is een investering in de toekomst van je merk. Maar het is niet zomaar een financiële uitgave; het is een strategische zet die je bedrijf helpt groeien op meerdere fronten. Een doordachte huisstijl vergroot je merkbekendheid en zorgt voor een uniforme, professionele uitstraling. Hierdoor kun je je beter onderscheiden in de markt, wat weer leidt tot meer klantvertrouwen en uiteindelijk tot meer omzet.

Bovendien, in een tijdperk waarin alles digitaal en vluchtig is, geeft een sterke huisstijl je merk een tastbaar karakter. Het wordt het gezicht van je onderneming, herkenbaar voor zowel huidige als toekomstige klanten. Met een stylescape als kompas stel je zeker dat deze investering optimaal benut wordt, omdat je een visuele route kaart hebt die de koers bepaalt.

Dus, ben je bereid om die investering te maken? Dan zijn wij er om je te begeleiden op deze spannende reis naar een sterkere merkidentiteit. Bij Pittig Bakkie – online marketing bureau – werken we samen aan het ontwikkelen van een huisstijl die niet alleen mooi, maar ook effectief en duurzaam is. We kijken er naar uit om met je samen te werken!

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.