5 Belangrijke factoren voor een succesvolle Google Ads Campagne!

Je krijgt niet veel ruimte, 25 karakters in de titel, 70 karakters advertentie tekst en 35 karakters voor de getoonde url. Dan hebben we het natuurlijk over de kleine advertenties die in Google naar voren komen als je iets zoekt. Sommige bedrijven runnen hele succesvolle Google Ads campagnes terwijl andere bedrijven alleen geld verbrassen. Om je op weg te helpen vind je hieronder 5 belangrijke factoren voor een succesvolle Google Ads campagne, voor grote en kleine bedrijven!

succesvolle-google-ads-campagne

1. Gebruik nummers in je advertentie tekst

Een hoop succesvolle Google advertenties bevatten nummers.  Ze zorgen ervoor dat je advertenties visueel in blokken word opgebroken en daardoor beter leesbaar is. Daarnaast maken nummers het voor klanten heel duidelijk wat ze precies kunnen verwachten. Denk aan het communiceren van de prijs (€100,-), een percentage (50% korting) of een niet goed –  geld terug garantie (30 dagen).

2. Focus op de voordelen voor de klant

Het benoemen van de voordelen van de klant is een belangrijk onderdeel voor een succesvolle advertentie. Klanten zijn namelijk onbewust op zoek naar een bevestiging van hun zoekopdracht. Als je bijvoorbeeld op zoek bent naar een online marketing bureau vind je het waarschijnlijk fijn dat ze bij jou uit de regio komen, zodat je snel kunt schakelen. Het toevoegen van de woonplaats, in ons geval online marketing bureau Nijmegen, heeft dan voordelen. Ook zou je een aanbieding kunnen plaatsen of direct de prijzen communiceren indien mogelijk.

google-ads-call-to-action3. Gebruik een pakkende Call to action

Een goede call to action, kan echt het verschil maken. Dus laat je klanten weten wat ze moeten doen als ze van jouw diensten of aanbieding gebruik willen maken. Moeten ze zich aanmelden, bellen, mailen of kunnen ze jouw product online bestellen als ze op de advertentie link klikken. Wees zo duidelijk mogelijk!

google-ads-trust

4. Wek vertrouwen op met reviews en zorg voor simpele oplossingen

Naast het benoemen van de voordelen, is het ook fijn als je voor vertrouwen zorgt. Dit kun je doen, door je advertentie eruit te laten zien als een review of garanties te geven. Daarnaast houden mensen altijd van simpele oplossingen, maak het dus vooral niet te moeilijk. Geef dus zo concreet mogelijk weer wat ze van je kunnen verwachten en waarom ze bij jou moeten zijn.

5. Zorg voor een goede landingspagina

Uiteindelijk is het succes van een goede campagne ook afhankelijk van de landingspagina of je website. Zorg dus naast een strakke Google Ads campagne ook voor een gebruiksvriendelijke landingspagina, waar je bezoekers de juiste informatie geeft. Laat ze zien waar ze naar op zoek zijn, maar geef ze wat ze nodig hebben.

Hulp nodig bij Google Ads?

Onze marketing gekkies en online specialisten helpen je graag op weg. Neem gewoon even contact op, vinden we leuk!

Gerelateerde artikelen

Mobiele website laten bouwen doe je zo

Social media uitbesteden

Google marketing bureau

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Stop met scrollen
plan een pittig bakkie.

Contact

Follow us on:

Google Beoordelingen
5.0
Gebaseerd op 55 beoordelingen
js_loader
© 2022 Pittig Bakkie

 | Privacy policy | Algemene voorwaarden

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Riekie Wiermans

Copywriter en social expert

Deze woorden virtuoos tovert teksten op papier alsof elk woord haar laatste is. Altijd aansprekend, vol inhoud en met een flinke dosis humor. De rest van de tijd helpt ze bedrijven aan meer websitebezoekers en verkopen door SEO teksten te schrijven en social advertentie campagnes op te zetten.

De afgelopen periode heeft Riekie SEO teksten geschreven voor onze eigen website, Van Vught Fysio Therapie en Jonkcars. Verder heeft Riekie advertenties gemaakt voor Anytime Fitness en Atama Solar Energy.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Sjoerd de Kleijn

Social strateeg en advertentie tijger

De social strateeg van ons kantoor. Hij zit boordevol creatieve ideeën en schudt in no-time een effectieve social strategie uit zijn mouw voor elk bedrijf. Adverteren, social posts en e-mail marketing. Sjoerd zorgt ervoor dat je bedrijf straalt op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter.

Sjoerd heeft zijn creativiteit de laatste tijd besteed aan succesvolle campagnes voor Fitnessdelivery, ArizeGrow, Spirited Union, Marjan van Heerde en AAA New Energy Zonnepanelen. Hij kijkt daarbij naar het complete plaatje, waardoor de advertenties, het aanbod en de landingspagina goed op elkaar aansluiten.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.