Je krijgt niet veel ruimte, 25 karakters in de titel, 70 karakters advertentie tekst en 35 karakters voor de getoonde url. Dan hebben we het natuurlijk over de kleine advertenties die in Google naar voren komen als je iets zoekt. Sommige bedrijven runnen hele succesvolle Google Ads campagnes terwijl andere bedrijven alleen geld verbrassen. Om je op weg te helpen vind je hieronder 5 belangrijke factoren voor een succesvolle Google Ads campagne, voor grote en kleine bedrijven!
1. Gebruik nummers in je advertentie tekst
Een hoop succesvolle Google advertenties bevatten nummers. Ze zorgen ervoor dat je advertenties visueel in blokken word opgebroken en daardoor beter leesbaar is. Daarnaast maken nummers het voor klanten heel duidelijk wat ze precies kunnen verwachten. Denk aan het communiceren van de prijs (€100,-), een percentage (50% korting) of een niet goed – geld terug garantie (30 dagen).
2. Focus op de voordelen voor de klant
Het benoemen van de voordelen van de klant is een belangrijk onderdeel voor een succesvolle advertentie. Klanten zijn namelijk onbewust op zoek naar een bevestiging van hun zoekopdracht. Als je bijvoorbeeld op zoek bent naar een online marketing bureau vind je het waarschijnlijk fijn dat ze bij jou uit de regio komen, zodat je snel kunt schakelen. Het toevoegen van de woonplaats, in ons geval online marketing bureau Nijmegen, heeft dan voordelen. Ook zou je een aanbieding kunnen plaatsen of direct de prijzen communiceren indien mogelijk.
3. Gebruik een pakkende Call to action
Een goede call to action, kan echt het verschil maken. Dus laat je klanten weten wat ze moeten doen als ze van jouw diensten of aanbieding gebruik willen maken. Moeten ze zich aanmelden, bellen, mailen of kunnen ze jouw product online bestellen als ze op de advertentie link klikken. Wees zo duidelijk mogelijk!
4. Wek vertrouwen op met reviews en zorg voor simpele oplossingen
Naast het benoemen van de voordelen, is het ook fijn als je voor vertrouwen zorgt. Dit kun je doen, door je advertentie eruit te laten zien als een review of garanties te geven. Daarnaast houden mensen altijd van simpele oplossingen, maak het dus vooral niet te moeilijk. Geef dus zo concreet mogelijk weer wat ze van je kunnen verwachten en waarom ze bij jou moeten zijn.
5. Zorg voor een goede landingspagina
Uiteindelijk is het succes van een goede campagne ook afhankelijk van de landingspagina of je website. Zorg dus naast een strakke Google Ads campagne ook voor een gebruiksvriendelijke landingspagina, waar je bezoekers de juiste informatie geeft. Laat ze zien waar ze naar op zoek zijn, maar geef ze wat ze nodig hebben.
Hulp nodig bij Google Ads?
Onze marketing gekkies en online specialisten helpen je graag op weg. Neem gewoon even contact op, vinden we leuk!