Je website optimaliseren voor meer aanvragen of verkopen!

Heb je vandaag 3 minuten tijd? Dat is namelijk precies de tijd die wij nodig hebben om je te laten zien hoe jij je website kunt optimaliseren om meer aanvragen of verkopen te krijgen! In drie simpele stappen laten onze experts zien hoe zij te werk gaan en hoe jij zelf met je website optimalisatie aan de slag kunt gaan.

LET OP > Voor de onderstaande stappen heb je al website bezoekers nodig en moet je alles wat er op je website gebeurt al kunnen meten. Heb je dit nog niet voor elkaar? Geen probleem, download dan ons SEO e-book of het e-book Facebook adverteren

website optimalisatie

Stap 1: Ontdek wat je website bezoekers doen op je website!

Meer leren over je website bezoekers kun je doen wanneer je de meetinstrumenten waar wij het in de vorige blog over hebben gehad goed hebt ingesteld. Google analytics, Search Console, Facebook Pixel en Hotjar geven je alle informatie die je nodig hebt, denk maar aan: 

  • Welke pagina’s het meest bekeken worden
  • Hoe lang mensen op de pagina’s/website blijven
  • Hoe mensen doorklikken op je website
  • Waar mensen afhaken. 

Met deze informatie kun jij zelf aan de slag. De grote vraag is, waar begin je nu eigenlijk? In stap 2 leggen wij je uit hoe je zelf prioriteiten kunt stellen bij het optimaliseren van je website, zodat je de juiste dingen doet.

Stap 2: Bepaal waar je de website kunt verbeteren.

Nu je weet waar je allemaal op kunt letten is het handig om een lijstje te maken met verbeterpunten voor je website. Dit kun je het beste doen per pagina, zo blijft alles lekker overzichtelijk. In deze fase is het belangrijk om alle verbeterpunten voor je pagina’s te noteren. Denk dus niet in beperkingen, maar juist in mogelijkheden. Wat ons betreft kun je hiervoor het beste het doel per pagina noteren, zo kun je namelijk per pagina bekijken hoe jij je website aantrekkelijker kan maken voor je (potentiële) klanten. Even een kort voorbeeldje:

Pagina doel Probleem Aanpakken
Offerte aanvragen verzamelen Er komen geen aanvragen binnen en veel mensen haken af. (Dit betekent vaak dat mensen nog niet overtuigd zijn. Dit kan komen doordat ze informatie missen, maar het zou ook kunnen dat het formulier niet werkt, te veel vragen bevat of gewoonweg te lang is).
  • Formulier checken, werkt alles? Hebben we echt alle informatie nodig of kan het korter?
  • Pagina checken, staat alle informatie erop? Wat zou iemand nog nodig kunnen hebben om een aanvraag te doen? Wat moet een potentiële klant echt weten?

 Doe dit vervolgens voor alle pagina’s en bekijk welke website optimalisaties en wijzigingen het meest urgent zijn. 

Stap 3: Zelf je website aanpassen of uitbesteden.

Als je je lijstje compleet hebt kun je de aanpassingen voor je website prioriteren. Dat kun je wat ons betreft het beste doen aan de hand van de verwachte opbrengst ofwel de impact van de wijzigingen en de behoefte van je potentiële klanten. Wanneer je dat hebt gedaan kun je bekijken of je de wijzigingen zelf kunt maken of dat je ze door iemand anders laat uitvoeren. Onze experts kunnen je ook helpen als je je website wil laten maken.

Gerelateerde artikelen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Linkbuilding is essentieel voor betere zichtbaarheid

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.