Whatsapp knop als chatfunctie op je website

Je wilt graag zo goed mogelijk bereikbaar zijn voor je klanten. Niet alleen omdat klanten nu misschien wel meer vragen hebben dan ooit, maar ook omdat de behoefte aan snel en direct contact met bedrijven steeds meer toeneemt onder online consumenten. Dan is een whatsapp knop op je website dus een mooie kans om aan die behoefte te voldoen. Dit kun je zelf doen of uitbesteden aan je online marketing of reclamebureau.

klantencontact

Waarom hebben klanten behoefte aan snel contact?

Klanten verwachten een positieve ervaring met het bedrijf waarbij ze een aankoop doen. Service wordt hierbij gezien als de nummer één prioriteit in het onderhouden van klantenrelaties. Wanneer je goede service biedt, geef je klanten het gevoel dat je echt naar ze luistert. Na het verlenen van goede en snelle service stijgt de loyaliteit bij klanten dan ook aanzienlijk! Niemand heeft namelijk zin om een week te wachten op een reactie via de mail (in die tijd ben je vaak al tot aankoop overgegaan bij een ander bedrijf). Een Whatsapp knop als chatfunctie op jouw website maakt het makkelijk voor je klanten om contact met je op te nemen. Daarnaast biedt de Whatsapp chat functie de mogelijkheid tot persoonlijk contact. Klanten praten namelijk liever met een echt persoon dan met een chatbot. Wanneer mensen weten dat ze met een echt persoon chatten, is er meer waardering voor de service. En hoewel chatbots prima kunnen werken bij veelgestelde vragen over bijvoorbeeld de openingstijden of verschillende diensten, toch zijn ze een stuk minder succesvol bij persoonlijke of ingewikkelde vragen.

Whatsapp knop als extra service op jouw website

Wil je dat klanten snel met jou in contact kunnen komen? Dan biedt een Whatsapp knop op je website de perfecte oplossing! Nog niet overtuigd? We hebben een aantal belangrijke voordelen voor jouw klant én voor jou als ondernemer onder elkaar gezet.

chatfunctie

Klanten kunnen direct met je in contact komen.

Doordat je snel vragen kunt beantwoorden, wek je het vertrouwen van klanten en kun je het aantal conversies positief beïnvloeden. Daarnaast liegen de cijfers er niet om. De tevredenheidsscore bij een chatfunctie op de website is namelijk 73%, ten opzichte van 61% bij contact via de mail en 44% bij telefonisch contact. Er zijn veel verschillende soorten chatfuncties waar je gebruik van kunt maken, maar een Whatsapp knop als chatfunctie op je website is al snel voldoende om je klanten snel en klantvriendelijk te kunnen helpen. Je hebt daarnaast je telefoon waarschijnlijk het grootste deel van de dag bij de hand, dus dit is voor jezelf ook een fijne en snelle manier om in contact te zijn met je klanten.

Hoe gaat conversie optimalisatie in zijn werk?

Je kunt zelf aangeven wanneer je bereikbaar bent

Het is een fijn idee dat je constant bereikbaar bent als een klant een prangende vraag heeft, want deze vraag kan een lead zijn die leidt tot een aankoop. Maar je zit er waarschijnlijk niet op te wachten om op je vrije dag of avond te worden overspoeld met meldingen van berichten die binnen komen. Zo kom je nooit helemaal tot rust! Daarom kun je zelf aangeven wanneer je bereikbaar bent. Ook fijn voor je klanten om te weten. 😌

Het is een laagdrempelige manier om contact op te nemen

Contact opnemen via een chatfunctie op de website is laagdrempeliger dan telefonisch contact opnemen of het versturen van een e-mail. Hierdoor vergroot je de kans dat een potentiële klant contact met je opneemt. Stel je voor: je bent je online aan het oriënteren om een jas te kopen. Je komt uiteindelijk uit op twee verschillende websites waar dezelfde jas te koop is voor dezelfde prijs. Je hebt alleen een aantal vragen, waar je graag direct antwoord op wilt. Je wilt de jas namelijk het liefst zo snel mogelijk bestellen zodat hij deze week nog binnen is! De ene website heeft een chatfunctie rechtsonderin, waardoor je binnen een paar minuten direct in contact bent met de verkoper. De andere website heeft (na eventjes zoeken) enkel een e-mail adres en telefoonnummer onder de contactgegevens staan. Je wilt graag snel met de verkoper in contact komen, dus kies je ervoor om op de website mét chatfunctie contact op te nemen. De chatoperator staat je direct vriendelijk te woord en geeft antwoord op je vragen. Je bedankt de chatoperator voor het meedenken en gaat uiteindelijk over tot een aankoop op de website waar je zo goed en snel geholpen bent. Hierbij is net dat extra beetje service dus een goede reden voor de consument om tot een aankoop over te gaan. Het is dus belangrijk dat jij die extra service biedt, om ervoor te zorgen dat klanten voor jou kiezen en niet voor jouw concurrenten. 😉

Bakkie doen?

Klinkt goed, toch?! Heb je interesse in deze feature? Wij zorgen ervoor dat de Whatsapp knop op jouw website komt te staan. Neem even contact met ons op en laat die gesprekken maar komen!

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.