E-mail marketing.

E-mail marketing is hot! En wij denken dat dit ook nog jaren zo blijft. Daarom leggen onze online marketing experts je graag uit wat e-mail marketing precies is, wat de voordelen zijn, welke software het beste past bij jouw bedrijf en hoe wij je kunnen helpen bij het opzetten van een succesvolle e-mail campagne opzet voor jouw bedrijf! Dus neem 7 minuten de tijd, pak even een bakkie koffie en ga er goed voor zitten. Komt ie!

Resultaat voor je bedrijf

Wat is e-mail marketing.

E-mail marketing tools zijn misschien wel de meest effectieve marketing tools van het moment. Met deze software verstuur je namelijk eenvoudig geautomatiseerde e-mail berichten. Zo verstuur je dus e-mails aan de juiste persoon op het juiste moment. Zo wordt het wel heel makkelijk om repetitieve taken van je to-do lijst te halen en de customer journey van je klanten te verbeteren! Zo kun jij meer tijd besteden aan de zaken die echt belangrijk zijn. 

Nieuwe leads

Aanmeldingen

E-book

Downloads

Deze bedrijven gingen je voor:

SEO-voor-mkb

Meer tijd, meer

E-mail automation zoveel meer dan een nieuwsbrief.

Je kunt e-mail marketing niet alleen gebruiken om een maandelijkse nieuwsbrief te versturen. Je kunt het gebruiken om klanten meer over je merk te vertellen, de betrokkenheid te verhogen, producten te upsellen of een reminder te sturen. Vrijwel alle e-mails die je elke dag opnieuw verstuurd, kun je hiermee automatiseren. E-mail marketing is dus ideaal om je business te schalen en als ondernemer waardevolle tijd te besparen die je weer kunt gebruiken om je business te laten groeien!

Wij maken ontwerpen je
E-mail marketing

Play Video

De voordelen van e-mail marketing.

Een warm welkom!

Een blije klant staat vaak gelijk aan een blije ondernemer. Daarom geven veel succesvolle bedrijven je als nieuwe klant een warm welkom. Dat doen ze door jou als klant de juiste e-mail op het juiste moment toe te sturen. Zo krijg jij een warm welkom, alle informatie die je als klant nodig hebt en antwoord op al je mogelijke vragen. En het bedrijf… dat heeft veel minder werk, omdat jij als klant precies weet wat je kunt verwachten.

Geautomatiseerde berichten, maar dan persoonlijk.

Persoonlijke berichten trekken de aandacht en geven je als lezer een fijn gevoel. Je zou dus kunnen zeggen hoe persoonlijker, hoe beter. Alleen kost dat vaak veel tijd. Met e-mailmarketing hoeft dat niet en kun je twee vliegen in één klap slaan. Je kunt geautomatiseerde berichten namelijk persoonlijk maken met de beschikbare informatie over je klant of potentiële klant.

Extra omzet uit bestaande klanten.

Heb jij er al eens over nagedacht hoeveel extra omzet je zou kunnen halen uit bestaande klanten? Door te upsellen kun je leuke resultaten behalen. Niet door nieuwe klanten te benaderen, maar door je huidige klantenbestand aan te spreken. Vooral bij lijsten met meer dan 1000 e-mailadressen of meer wordt dit erg interessant. 

Schaalbaar maken van je business.

Wat ons betreft misschien wel de belangrijkste reden om met e-mail marketing aan de slag te gaan. Je bedrijf laten groeien doe je namelijk niet door harder te werken, dat doe je door slimmer te werken. Het automatiseren van zoveel mogelijk onderdelen van je business, zonder kwaliteit te verliezen is daarbij belangrijk. Met goede e-mail marketing workflows doe je precies dat, maar dan nog beter!

E-mail automation zoveel meer dan een nieuwsbrief.

Voordat je begint met deze vorm van marketing moet je een keuze maken over het email marketing automation programma dat je gaat gebruiken. Je wilt tenslotte wel de juiste email marketing tools gebruiken. Maar wat is nu eigenlijk het beste e-mail marketing programma? Kies je voor Mailchimp, ActiveCampaign of toch Mailerlite of Drip? Lees snel verder en kom erachter welke software jij het beste kunt gebruiken.

Mailchimp Logo

Mailchimp * Meest compleet

Mailchimp is het meest bekende e-mail marketing programma. Het is volgens veel kenners ook het meest complete programma. Je kunt er automations mee inrichten, eenvoudig A/B testen en uitgebreide rapporten draaien waarin je het doorklikratio, afmeldingen en open ratio kan zien. Tot 2000 contacten is Mailchimp helemaal gratis.

Voordelen:

  • Gratis tot 2000 contacten
  • Blokken module voor e-mail layout
  • Heldere rapportages van de resultaten
  • Eenvoudig te koppelen met tal van andere software, zoals bijv. Wordpress of Shopify.

Nadelen:

  • Prijzig voor grotere e-mail lijsten
  • Gelimiteerde support via de chat of e-mail

Mailchimp gratis uitproberen>> Dat kan! Klik hier

ActiveCampaign Logo

ActiveCampaign *Onze voorkeur!

ActiveCampaign heeft onze voorkeur voor e-mail automation. Je kunt er namelijk honderden templates terugvinden om je campagnes te personaliseren en de opzet is ook nog eens rete eenvoudig en overzichtelijk. Groot voordeel van ActiveCampaign is dat er een hoop uitleg video’s te vinden zijn op het platform, zodat je aan de hand van tutorials snel zelfstandig aan de slag kunt gaan. 

Voordelen:

  • Geweldige automation weergave, zodat het makkelijk wordt om deze in te richten.
  • Vriendelijke en behulpzame klantenservice. 
  • Hoop koppelingsmogelijkheden met tal van andere software, zoals bijv. Wordpress, Shopify of Squarespace.

Nadelen:

  • Gratis abonnement is gelimiteerd en bevat de AC branding.
  • Je abonnement gaat omhoog wanneer je meer contacten in je e-maillijst hebt staan.

ActiveCampaign gratis uitproberen>> Dat kan! Klik hier

Mailerlite logo

MailerLite * Eenvoudig in gebruik

Dankzij het gebruiksvriendelijk drag en drop systeem is MailerLite het eenvoudigste e-mail marketing programma. Gebruiksgemak staat bij dit programma voorop, daarom is de software ideaal voor beginners.

Voordelen:

  • Drag & Drop systeem maakt het ideaal voor starters
  • Gratis tot 1000 contacten
  • E-mail support
  • Veel e-mail templates om uit te kiezen

Nadelen:

  • Geen CRM functionaliteiten (kan wel worden gekoppeld)
  • Gelimiteerde mogelijkheden om aan andere software te koppelen.

MailerLite gratis uitproberen>> Dat kan! Klik hier

Drip email logo

Drip *Ideaal voor e-commerce

Drip is de ideale e-mail marketing software voor e-commerce bedrijven, vanwege de uitgebreide workflows en geavanceerde segmentatie mogelijkheden. Zo kun je gepersonaliseerde e-mails versturen op basis van het shopping gedrag op je website. Waardoor je elke (potentiële) klant op het juiste moment de juiste e-mails kan toesturen. Hierdoor verbeter je de klantervaring van je klanten en website bezoekers.

Voordelen:

  • Simpele maar krachtige campagne mogelijkheden
  • Eenvoudig om op te zetten en te gebruiken
  • Geweldige klantenservice
  • Veel segmentatie mogelijkheden in je lijst

Nadelen:

  • Beperkte integraties met andere software
  • Geen drag & drop mogelijkheden
  • Support beperkt bereikbaar

Drip gratis uitproberen>> Dat kan! Klik hier

De beste e-mail automation voorbeelden.

Natuurlijk ben je benieuwd en wil je voorbeelden zien van e-mails die jij ook zou kunnen sturen. Daarom hebben we een hoop voorbeelden van e-mails, die je in je automation kunt gebruiken, voor je op een rijtje gezet. Zo kun je een welkomstbericht sturen, een bedankje, Een onboardingsmail, abandoned cart bericht, upsell en cross-sell mails en lead nurturing emails. Stuk voor stuk mailtjes die je in je automated workflows kunt gebruiken.

Succesvolle campagne laten opzetten of e-mail marketing uitbesteden.

Of je nu net begint of al een hele e-mail funnel hebt ingericht, maakt voor onze specialisten niet zoveel uit. Wij helpen je graag opstarten, maar vinden het ook heerlijk om jou te helpen bij het optimaliseren van je campagnes. Daar worden wij enthousiast van! Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Of wil je vrijblijvend een keer sparren? Vinden we leuk! Het enige dat jij hoeft te doen is even contact opnemen of het formulier hieronder in te vullen.

Veelgestelde vragen over e-mail marketing.

Wanneer je je e-mail marketing wil uitbesteden, wil je natuurlijk zeker weten dat je de juiste keuze maakt. Dat begrijpen wij maar al te goed, daarom vind je hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen.

Goede vraag!

Wil je jouw online zichtbaarheid vergroten en jouw bedrijf schaalbaar en duurzaam laten groeien? Dan kun je e-mail marketing zeker goed gebruiken. Het helpt je om je doelgroep echt te bereiken en is een mooie manier om extra verkopen en aanvragen binnen te halen.

Let’s talk money! Natuurlijk ben je benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen, maar we snappen ook dat je graag wil weten wat e-mail marketing in nu eigenlijk kost. De kosten hangen af van jouw doel(en). Elke ondernemer heeft andere wensen, daarom is het voor ons lastig om standaard prijzen te hanteren. We proberen namelijk altijd rekening te houden met elk budget en samen met jou te kijken hoe we je bedrijf daarmee het beste kunnen helpen. Maar wees gerust: we gaan met jouw budget om alsof het ons eigen is. Elke cent wordt goed besteed!

Goede vraag! Garanties kunnen we helaas nooit geven, wij houden namelijk niet van loze beloftes. Uitspraken zoals: wij zetten je op 1 in Google of ik ga je verkopen verdubbelen zal je dan ook niet horen. Wel doen we altijd ons best om het maximale resultaat te behalen en krijg je van ons elke maand een uitgebreide rapportage. Het voordeel van e-mail- en online marketing is dat we alles door kunnen meten, zo weet je precies waar je budget heen gaat.