LinkedIn adverteren.

Ben jij van plan je B2B doelgroep te targeten door te adverteren op LinkedIn? Dan ga je al een heel eind de goede kant op! Maar een idee moet ook tot uitvoering komen. En misschien is adverteren helemaal niet jouw ding of heb je gewoonweg te weinig tijd om je erin te verdiepen. Dan kun je je LinkedIn ads natuurlijk gewoon uitbesteden!

Moet ik dat wel doen?

Adverteren op LinkedIn.

Misschien adverteer je al een tijdje via Facebook of Instagram, maar merk je dat je daar tegen een muur aan loopt. Er komen steeds minder leads binnen, waardoor je het idee krijgt dat jouw advertentiebudget niet optimaal meer benut wordt. Dan wordt het tijd om LinkedIn in te zetten! Dit is hét zakelijke social media platform en dus dé plek om je te richten op andere ondernemers. Of wist je dit al en heb je al eens eerder geprobeerd te adverteren op LinkedIn? Misschien kwam je er zelf niet helemaal uit, klikten de mensen niet op je advertenties waardoor je geen leads kreeg of vind je het simpelweg niet leuk om zo’n advertentie op te zetten, te analyseren en te optimaliseren. Dat kan natuurlijk ook.

In beide gevallen is het uitbesteden van LinkedIn adverteren aan een online marketing bureau iets voor jou! Wij nemen al die ‘vervelende’ klusjes uit handen, want wij worden hier juist enthousiast van! Daarmee zorgen we ervoor dat jij je kan focussen op de leads die we voor jou binnenhengelen.

Pittig Bakkie Online Marketing Nijmegen - Sjoerd de Kleijn
LinkedIn adverteren | Pittig Bakkie - Online marketing met een missie

Focus op je doelgroep

Laat je bedrijf groeien met LinkedIn adverteren.

LinkedIn is het grootste zakelijke social media platform. Wij gaan er dan ook van uit dat je bekend bent met dit platform. Waar je waarschijnlijk nog niet zo bekend mee bent, is LinkedIn adverteren. Terwijl juist deze dienst van LinkedIn jou gaat helpen om precies te bereiken wie jij zoekt. Binnen LinkedIn target je namelijk niet op interesses, maar bijvoorbeeld op iemands functie binnen een bedrijf. Dit zorgt voor een hele nieuwe wereld aan mogelijkheden in vergelijking met bijvoorbeeld adverteren op Facebook of Instagram. Dankzij deze mogelijkheden komt jouw verhaal direct bij de juiste persoon aan. 

Is jouw bedrijf dankzij jouw ondernemings skills al een groot succes, maar ligt er daardoor nu zoveel werk dat je je klanten moet laten wachten? Dan wordt het misschien tijd voor een ander soort groei voor je bedrijf. Doordat de hele zakelijke wereld actief is op LinkedIn, is het ook dé plek om nieuwe collega’s te vinden. Je vacature promoten via LinkedIn is dus zeker geen gek idee! Zeker als je zometeen meer hebt gelezen over de targeting mogelijkheden van LinkedIn. Op LinkedIn target je namelijk op vacature eisen als jaren werkervaring, een bepaalde skill set of een bepaalde opleidingsachtergrond. Hierdoor wordt jouw vacature gezien door de mensen die passen in de functie en dat scheelt weer in je selectie.

Wij helpen je met het
ontwerpen, schrijven en monitoren
van succesvolle campagnes.

Wij zijn trots op deze projecten.

Door de jaren heen hebben we al een hoop verschillende websites gemaakt. Natuurlijk laten we deze website ontwerpen graag aan je zien, maar we laten ons ook graag uitdagen. Dus heb je een leuk idee, challenge us!

Watts OneFlow

OneFlow het beste alternatief voor een waterontharder

MAUS

Voor jouw digitale werkplek.

Current

GE current, a Daintree company

Spirited Union

Botanical Rum.
Ontdek de kleurrijke wereld van Botanicals

Vorige
Volgende

Watts OneFlow

OneFlow het beste alternatief voor een waterontharder

MAUS

Voor jouw digitale werkplek.

Current

GE current, a Daintree company

Spirited Union

Botanical Rum.
Ontdek de kleurrijke wereld van Botanicals

Vorige
Volgende

Wij ontwerpen runnen monitoren je
LinkedIn advertenties

Video afspelen

Hoe wij omgaan met adverteren op LinkedIn.

Start met strategie

Allereerst gaan we met jou in je gesprek over je bedrijf en de passie achter jouw bedrijf. We vinden het namelijk belangrijk dat de strategie die we voor je ontwikkelen, past bij waar jouw bedrijf voor staat en wat je met jouw bedrijf wil bereiken. Adverteren voor jou betekent voor ons namelijk dat we jouw verhaal vertalen naar een topadvertentie die zorgt dat jouw doelgroep je verhaal leert kennen en gaat doorvertellen.

Een budget voor LinkedIn ads

“We gaan met jouw geld om alsof het ons eigen geld is.” Dat is ons motto. Dat betekent dat wij dagelijks behouden of jouw advertentiebudget nog steeds effectief wordt uitgegeven en waar nodig zo snel mogelijk bijsturen. Door deze manier van werken halen we altijd het best mogelijke resultaat en kun jij dus steeds meer bereiken met hetzelfde budget.

Om jou op de hoogte te houden van wat er met jouw advertentiebudget gebeurt, plannen we elke maand een zoom call. Hierin nemen we je mee door de cijfers die wij gebruiken om onze keuzes te onderbouwen en laten we je zien welke resultaten er die maand geboekt zijn.

LinkedIn adverteren uitbesteden, wat betekent dat?

Dat betekent dat wij het complete advertentie proces voor je uit handen nemen. We starten bij het bepalen van een strategie. Daarbij bepalen we wie je doelgroep is, op welke manier we deze mensen gaan bereiken en hoe we ze gaan aanspreken. Daarna zetten we deze strategie om in een daadwerkelijke advertentie met scherpe, aansprekende teksten en opvallend en strak beeldmateriaal. Zodra de LinkedIn ads live zijn, beginnen we met het dagelijks analyseren van de resultaten. Vaak duurt het een paar dagen voordat we daadwerkelijk iets kunnen zeggen over deze resultaten, maar als die voorbij zijn, gaan we direct aan de slag met (bij)sturen. Dit betekent dat we kijken welke teksten, beelden en doelgroepen wel of niet de gewenste resultaten boeken en gaan a/b testen met nieuwe ads tot we die resultaten wél op onze beeldschermen te zien krijgen. Vanaf daar is de sky the limit. Het enige wat we van jou vragen is het basis beeldmateriaal en eventueel een goede landings- en bedankpagina om de mensen naartoe te sturen.

Eén ding staat vast

Maar dat is niet je contract! Wij geloven in goede samenwerkingen, niet in vaste contracten. Bevalt je samenwerking met ons? Dan maken we hier natuurlijk graag een langdurige samenwerking van, maar je zit nergens aan vast. We vragen alleen om een stukje commitment in de vorm van een samenwerkingsperiode van minimaal drie maanden. 

Wat wel vaststaat, is dat we hoe dan ook starten met een pittig bakje koffie! Een glas thee of water mag natuurlijk ook, maar je snapt het idee. We gaan even aan tafel om te kijken of het aansluit. Jouw wensen bij je doelen, maar ook onze manier van werken bij jou.

Pak een stoel en schuif aan! Hieronder reserveer je gemakkelijk een plekje in onze agenda.

Dit zeggen onze
klanten over ons.

Linkedin Ads

Afgelopen periode samen met Pittig Bakkie druk bezig geweest om een goede advertentie campagne op te zetten. De vruchten lijken zich af te werpen, want elke week komen er nu een paar aanvragen binnen. Nu verder uitbreiden.

Stephan Arts

Linkedin Ads

Super tevreden over het team van Pittig Bakkie. Ze realiseerden voor ons de nieuwe website en we zijn net een week gestart met de online marketingcampagne. Communicatie is laagdrempelig en ze denken goed met je mee. Zijn erg flexibel en niks is teveel, er kan veel. Nu hopen dat de online marketing campagne net zo’n succes wordt als de website! Complimenten Pittig Bakkie!

Maurice Kouws

Vorige
Volgende

Linkedin Ads

Afgelopen periode samen met Pittig Bakkie druk bezig geweest om een goede advertentie campagne op te zetten. De vruchten lijken zich af te werpen, want elke week komen er nu een paar aanvragen binnen. Nu verder uitbreiden.

Stephan Arts

Linkedin Ads

Super tevreden over het team van Pittig Bakkie. Ze realiseerden voor ons de nieuwe website en we zijn net een week gestart met de online marketingcampagne. Communicatie is laagdrempelig en ze denken goed met je mee. Zijn erg flexibel en niks is teveel, er kan veel. Nu hopen dat de online marketing campagne net zo’n succes wordt als de website! Complimenten Pittig Bakkie!

Maurice Kouws

Vorige
Volgende

Meet the Bakkies

Het Pittig Bakkie Team.

Meet the Bakkies

Riekie Wiermans

Copywriter en social expert

Deze woorden virtuoos tovert teksten op papier alsof elk woord haar laatste is. Altijd aansprekend, vol inhoud en met een flinke dosis humor. De rest van de tijd helpt ze bedrijven aan meer websitebezoekers en verkopen door SEO teksten te schrijven en social advertentie campagnes op te zetten.  

Online marketing Nijmegen en Websites

Sjoerd de Kleijn

Social strateeg en advertentie tijger

De social strateeg van ons kantoor. Hij zit boordevol creatieve ideeën en schudt in no-time een effectieve social strategie uit zijn mouw voor elk bedrijf. Adverteren, social posts en e-mail marketing. Sjoerd zorgt ervoor dat je bedrijf straalt op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter. 

Iris-Pittig-Bakkie-Marketingbureau-Nijmegen (1)

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Samen met jou maken wij de
wereld graag elke dag een
beetje mooier.

Pittig Bakkie Online Marketing Nijmegen

Gericht adverteren

De voordelen van adverteren op LinkedIn.

Ben je nog niet overtuigd van adverteren op LinkedIn? Dan is jouw doelgroep vast niet de zakelijke markt. Adverteren op LinkedIn biedt namelijk heel veel voordelen als jij je richt op mede-ondernemers. In Nederland alleen al zijn er rond de 7,5 miljoen LinkedIn accounts, die allemaal binnen handbereik liggen met goede inzet van LinkedIn ads.

LinkedIn biedt opties! Wil jij dat zoveel mogelijk ondernemers jouw verhaal kennen en zo je merkbekendheid vergroten? Dan is LinkedIn de place to be. Maar ook als je meer verkeer op je website wil hebben, of meer interactie, clicks en volgers op je LinkedIn pagina. Ook voor het krijgen van meer leads en het vergroten van je conversies ben je met adverteren op LinkedIn op de goede weg.

Naast het delen van jouw verhaal of verkopen van jouw product aan ondernemers, is LinkedIn ook erg handig om je nieuwe collega te vinden. Met LinkedIn kun je targeten op alle eisen die jij al op je vacature zet. Hierdoor zijn je kandidaten al een stuk waardevoller dan wanneer je je vacature zomaar op Indeed plaatst. Je gaat namelijk op zoek naar de juiste kandidaat, in plaats van dat je hoopt dat die kandidaat jouw vacature vindt.

Starten met een klein budget

LinkedIn zonder advertentiebudget.

Ook zonder adverteren, is LinkedIn een van de belangrijkste social media platforms als jij je richt op ondernemers. Door regelmatig interessante informatie over jouw bedrijf of vakgebied te delen, zullen meer mensen je leren kennen en gaan volgen. Hierdoor groeit je organische LinkedIn kanaal. Vind je het nou lastig om dit goed bij te houden? Heb je de tijd er niet voor of is het moeilijk om goede content te blijven bedenken? Dan kun je je social media beheer bij ons neerleggen. Wij maken professionele, relevante LinkedIn berichten waardoor het voor andere ondernemers interessant wordt om jou te (blijven) volgen.

Pittig Bakkie Online Marketing Nijmegen

Veelgestelde vragen over LinkedIn adverteren.

Wanneer je op LinkedIn wil gaan adverteren, wil je natuurlijk zeker weten dat het goed gebeurt. Dat begrijpen wij maar al te goed, daarom vind je hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen.

Richt jij je met jouw business op ondernemers? Of ben je op zoek naar de perfecte nieuwe collega? Dan ja! Maar het ligt natuurlijk wat genuanceerder. Zo hangt de klik tussen LinkedIn adverteren en jouw bedrijf ook af van jouw doelstellingen en budget. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook of Instagram is het bij adverteren op LinkedIn namelijk duurder om resultaten te boeken. Hiervoor krijg je wel terug dat de resultaten kwalitatief beter zijn dan op de andere platformen.

Adverteren op LinkedIn brengt een aantal grote voordelen ten opzichte van de andere social media kanalen waarop wij adverteren. Als jouw doelgroep uit ondernemers bestaat ten minste. Via LinkedIn is het bijvoorbeeld mogelijk om te targeten op bepaalde bedrijfsgrootte, specifieke functies binnen een bedrijf of bedrijven binnen een bepaalde branche. Zo weet je zeker dat je het juiste bedrijf en de juiste persoon binnen een bedrijf bereikt. Door deze opties is het adverteren op LinkedIn wat duurder dan bij andere partijen, maar daar krijg je dus voor terug dat je heel gericht kan targeten en veel waardevollere leads binnenhaalt.

Meten is weten! Ook voor adverteren op LinkedIn. Om de juiste gegevens te kunnen meten voor jouw LinkedIn ads installeren wij de LinkedIn Insights tag op je website. Dit is een klein stukje code dat ervoor zorgt dat LinkedIn kan bijhouden wat je doelgroep op jouw website doet, nadat zij op jouw advertenties hebben geklikt. Met de informatie die LinkedIn op die manier verzamelt, kunnen wij zien hoe jouw LinkedIn ads scoren. Voor ons is deze informatie erg belangrijk, dit zijn namelijk de cijfers die wij analyseren en gebruiken om de advertenties bij te sturen waar nodig. Zo optimaliseren we jouw LinkedIn ads op dagelijkse basis. Handig toch?

Wil je starten met adverteren op LinkedIn? Dan is daar niet veel voor nodig. Om voor jou toppers van LinkedIn ads te draaien, is er natuurlijk allereerst een advertentiebudget nodig. Hoeveel? Dat hangt af van jouw doelgroep, product en doelstellingen. Naast een advertentiebudget vragen wij je om wat beeldmateriaal. Dit hebben we nodig om goede, opvallende LinkedIn ads voor je te maken. Last, but definitely not least: een goed verhaal. Het is belangrijk dat jouw bedrijf een missie heeft, een goed verhaal waar mensen zich in kunnen herkennen en onderdeel van willen zijn. Op die manier verkoop je niet alleen producten, maar verkoop je je merk aan je doelgroep. Dat is nog veel waardevoller!

Als onze social media specialisten voor jou aan de slag gaan, zorgen zij voor aantrekkelijke, professionele teksten en content. We vragen je alleen om wat basis beeldmateriaal, hiermee maken wij beelden die perfect op LinkedIn passen en de aandacht van je doelgroep trekken. Per campagne zorgen we ervoor dat er meerdere beelden en teksten gemaakt worden. Door hiermee te a/b testen weten we precies wat goed werkt voor jouw doelgroep waardoor de resultaten steeds beter zullen worden. Jij blij, wij blij.

Natuurlijk! LinkedIn adverteren doen we altijd via jouw eigen LinkedIn pagina. Hierdoor heb je altijd toegang tot de resultaten van jouw LinkedIn ads. Naast dat je de resultaten zelf kan inzien, laten wij het hier natuurlijk niet bij. Elke maand plannen we een (zoom) call met je in om de resultaten van die maand met je door te nemen en toe te lichten wat ze voor jou betekenen. Tijdens deze meeting beantwoorden we ook eventuele andere vragen die jij nog hebt over jouw advertenties en geven we advies over hoe we het beste verder kunnen met LinkedIn adverteren.

Het is lastig om je zo 1, 2, 3 te vertellen wat adverteren op LinkedIn precies kost. Heb je al ervaring met adverteren op bijvoorbeeld Facebook of Instagram? Reken er dan op dat LinkedIn wat duurder is dan die twee. Daar krijg je wel voor terug dat adverteren op LinkedIn zorgt voor meer waardevolle leads. Heb je nou geen idee wat online adverteren ongeveer kost? We schreven eerder al over de kosten van adverteren op Facebook. Je kunt natuurlijk ook even de telefoon oppakken en bellen met een van onze social media experts! Op basis van jouw doelgroep, bedrijf, product en verhaal kunnen zij alvast een inschatting maken van wat voor budget er nodig is om je doelstellingen te behalen.

Zijn ondernemers niet jouw (enige) doelgroep of wil je jouw verhaal niet alleen met ondernemers, maar ook met de rest van de wereld delen? Dan is het inderdaad een goed idee om ook andere sociale media toe te voegen aan je social media marketing strategie! Wij denken hier ook graag met je over mee en nemen die mogelijkheden altijd mee in ons advies. De sociale media platformen waar wij, naast LinkedIn, voor je kunnen adverteren zijn Twitter, Facebook en Instagram.

Wij adverteren op LinkedIn voor allerlei MKB’ers en zelfstandige professionals. Bij Pittig Bakkie willen wij graag gepassioneerde ondernemers helpen om de wereld een beetje mooier te maken, daar krijgen wij namelijk energie van! We willen de mensen met passie, gedrevenheid en energie helpen om online meer zichtbaar te worden. 

 

Voorbeelden van bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:

  • Autorijscholen
  • Bloemisten
  • Coaches
  • Horeca
  • Interieurstylisten
  • Makelaars
  • Scholen
  • Schoonheidsspecialisten
  • Sportscholen
  • Stichtingen en Verenigingen
  • Winkels

“Give a man a fish and you feed him for a day. Teach him how to fish and you feed him for his lifetime.”. 

Oftewel: dat kan zeker! Naast het volledig uit handen nemen van jouw LinkedIn ads, kunnen we je ook zelf leren hoe je deze inricht, analyseert en optimaliseert. Sterker nog, dit vinden wij hartstikke leuk om te doen! Zo leer je precies hoe je zelf die waardevolle leads binnenhaalt en wordt jij ook een LinkedIn ads specialist! 

Voor meer informatie over leren LinkedIn adverteren, neem contact met ons op!

Dat doen we graag! Onze social media experts zorgen ervoor dat er interessante, relevante en professionele teksten komen. Ze hebben van jou alleen wat basis beeldmateriaal nodig dat ze kunnen gebruiken voor jouw berichten. Zij zorgen voor de laatste touch aan dit beeldmateriaal, zodat het 100% social media klaar is. Op basis van wat jij nodig hebt in social media beheer maken we maandelijks jouw berichten. Wil je deze eerst even controleren? Geen probleem! Voordat de berichten worden ingepland, kun je nog enige aanpassingen doorgeven. Zo weten we zeker dat jij achter de posts staat en dat jouw verhaal goed vertaald is!

Bij Pittig Bakkie geloven we in goede, passende en misschien wel langdurige samenwerkingen. Niet in vaste contracten. Daarom is het enige stukje commitment dat wij vragen aan de start van zo’n samenwerking, een minimale periode van drie maanden. Niet zodat je toch voor drie maanden aan ons vast zit, maar zodat we de tijd hebben om de juiste resultaten te boeken en je kan zien hoe wij te werk gaan.

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.