FAQ
Het antwoord op de meest gestelde online marketing vragen.
Algemeen
Goede vraag! Bij ons kun je terecht voor alles op het gebied van online marketing. Denk aan: Zoekmachine optimalisatie, WordPress websites, webshops, HTML, CSS, JS, Facebook adverteren, Google Ads, Branding, LinkedIn en nog veel meer. Hoe we jou het beste kunnen helpen hangt af van je wensen, je bedrijf en je doelgroep.
Met marketing advies geven wij antwoord op al je online marketing vragen, tijdens een van onze trainingen leren wij je nieuwe skills, maar we kunnen je ook compleet ontzorgen.
Samen met jou maken wij de wereld graag elke dag een beetje mooier! Dus als er in jou een kleine (of grote) wereldverbeteraar schuilt zit je bij ons helemaal goed. Bij Pittig Bakkie helpen we jou namelijk graag echt impact te maken op de wereld om je heen. Dat doen we door je bedrijf online te laten stralen als nooit tevoren. Zo bereik je meer mensen, zorg je voor meer klanten en uiteindelijk een hogere omzet.
Meer ontdekken over Pittig Bakkie doe je op de over ons pagina.
Wij vinden het belangrijk dat onze klanten blij zijn. Dan hebben wij ons werk tenslotte goed gedaan. Juist daarom houden wij van een persoonlijke aanpak. We starten dan ook altijd met een Pittig Bakkie. Zo kunnen we elkaar wat beter leren kennen en daarna direct aan de slag!
Tijdens onze samenwerking houden wij je altijd op de hoogte van de werkzaamheden en de resultaten. Niet zomaar via een on-persoonlijk dashboard of een standaard mailtje, maar via een maandelijkse (zoom)meeting. Tijdens deze meeting bespreken wij de resultaten, leggen wij je uit wat we hebben gedaan en bekijken we samen hoe we het beste verder kunnen gaan. Zo weet je altijd vooraf precies wat we voor je gaan doen en waar je aan toe bent. Wel zo fijn!
Meer ontdekken over Pittig Bakkie doe je op de over ons pagina.
Wij werken voor een hoop verschillende bedrijven, klein en groot. Dat maakt ons werk leuk en uitdagend. Elke ondernemer heeft namelijk andere wensen en elk bedrijf een andere doelgroep. Op onze portfolio pagina vind je een greep uit onze laatste projecten.
Weet jij eigenlijk waar onze naam vandaan komt, waar we voor staan en wat we doen? Dan komt hier het antwoord: De moeder van Martien komt uit de kop van Noord-Holland, en daar is het dialect, anders dan in Nijmegen, waar wij wonen. Elke keer als we een kopje koffie buiten de deur gingen drinken, bestelde ze in west-fries dialect, een pittig bakkie. En tja, als je dan op zoek bent naar een bedrijfsnaam, blijft dat al snel hangen. Wat vind jij eigenlijk van onze naam, beetje Rivella, vreemd maar wel lekker?!
Bij ons zit je nooit vast aan een lang contract. We geloven namelijk in onze eigen aanpak en zijn altijd op zoek naar win-win situaties. Als je blij bent, blijf je klant en mochten de resultaten onverhoopt tegenvallen, dan willen wij je niet vasthouden aan een contract.
De kosten van onze online marketing werkzaamheden hangen samen met jouw wensen. Het is dus lastig om deze vraag zo te beantwoorden. Hiervoor hebben we iets meer informatie van je nodig.
Ben je benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen en het bijbehorende kostenplaatje? Neem dan gewoon even contact met ons op, of vraag eerst een gratis quickscan aan. Dan kijken onze professionals gratis met je mee.
Hoe starten jullie de werkdag?
This is how we roll! Wij houden van zoetigheid, hard werken en van resultaat! En daarvoor zorgen we graag voor een goede start van de dag. We beginnen daarom elke werkdag het liefste met een goede bak koffie, een bakje yoghurt en een eitje. Daarna een paar uurtjes werken, gevolgd door een flinke workout! Hoe start jij je werkdag het liefste?
Marketing advies
Alles op het gebied van online marketing, SEO, WordPress websites, webshops, HTML, CSS, JS, Facebook adverteren, Google Ads, Branding, LinkedIn en nog veel meer. Zoals je ziet kun je het beter omdraaien, welke vragen kan ik niet stellen tijdens marketing advies ;-).
Yes, dat kan zeker. Wanneer je jouw marketing advies sessie ingepland hebt, krijgen wij een mailtje met daarin alvast een overzicht van je wensen en vragen. Op basis van deze informatie zullen wij ook alvast een inschatting maken van de tijd die we nodig hebben om jou goed te kunnen helpen. Hebben we veel minder tijd nodig, of is het taaie kost? Dan zullen we zelf voorstellen om de sessie op te delen in meerdere delen.
Yes, jij krijgt van ons de garantie dat we ons best doen om een zo duidelijk mogelijk antwoord op je online marketing vraag te geven. Wij hebben een hoop experts rondlopen op verschillende vlakken, dus grote kans dat wij je vraag kunnen beantwoorden.
Alles, maar niet tijdens marketing advies. Bij ons kun je terecht voor een hoop verschillende werkzaamheden zoals:
- Adverteren op Google Ads
- Facebook adverteren
- Het ontwerpen en bouwen van je website
- E-mail marketing
- Influencer marketing
- Webinar ondersteuning
- SEO werkzaamheden
En nog veel meer. Alleen tijdens marketing advies houden wij het bij de vragen, uitleg en kleine klusjes.
Goede vraag! Natuurlijk wil je vooraf weten waar je aan toe bent. Vinden wij ook fijn. Daarom hebben we marketing advies in drie simpele pakketten opgedeeld.
Oploskoffie klein
€125,-
Tijdens onze 1-uur durende sessie helpen wij je o.a. met:
- Op weg helpen met SEO
- Facebook Pixel installeren
- Google analytics koppelen
- Advies geven over adverteren
Oploskoffie medium
€550,-
5 uur aan marketing advies nodig? Dan biedt dit kopje oploskoffie de helpende hand. In te zetten voor al jouw marketing of website vraagstukken. Wij helpen je o.a. met:
- Inrichten van e-mail automation
- Facebook advertenties
- Inrichten Google Ads
- Vinden van kansrijke zoekwoorden
Oploskoffie large
€950,-
10 uur aan marketing advies nodig? Dan moet je deze grootverpakking oploskoffie hebben, wel zo voordelig. In te zetten voor al jouw marketing of website vraagstukken. Wij helpen je o.a. met:
- Online marketing strategiesessie
- Opzetten landingspagina
- Uitgebreide SEO strategie
- Website/website optimalisatie (UX)
SEO cursus
Wil jij je graag meer verdiepen in hoe je zonder een grote investering meer bezoekers naar jouw website krijgt? Dan is de SEO cursus voor jou! Tijdens de cursus leer je hoe je een SEO strategie moet opstellen en toepassen op je eigen website zodat je daarna direct aan de slag kan met het optimaliseren van je website.
SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertising) zijn beide manieren om je doelgroep via zoekmachines op jouw website te krijgen. Het verschil tussen de twee is dat je bij SEO tijd investeert in het verbeteren van de kwaliteit en relevantie van je website om op die manier een hogere plek te krijgen in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. In het geval van SEA zet je een advertentiebudget in om met jouw pagina bovenaan in de zoekresultaten te komen. Heb jij een goede SEO strategie? Dan heeft dat een positief effect op jouw SEA! Door zowel SEO als SEA in te zetten, zullen je kosten bij SEA lager worden.
Het effect van de SEO cursus zul je vrijwel direct merken. Je kunt direct aan de slag met het optimaliseren van jouw website zodat het uiteindelijk beter vindbaar wordt in de zoekmachines. Meteen aan de slag dus! Het resultaat van jouw SEO optimalisatie zal echter even op zich laten wachten. SEO is iets waar je aan werkt voor de toekomst. Het duurt namelijk even voordat zoekmachines jouw pagina optimalisaties oppakken. Hoe lang precies? Dat is lastig te zeggen. Dit heeft namelijk te maken met je eigen pagina autoriteit en de concurrentie.
Wil je wel direct resultaat zien? Kijk dan eens naar onze Facebook ads cursus of vraag ons naar de mogelijkheden rondom een cursus SEA. Wil je het adverteren liever uitbesteden? Dat kan natuurlijk ook! Wij kunnen zowel je SEA uit handen nemen als je ontzorgen rondom je social media advertenties.
Er zijn een aantal tools om te zien wat voor effect jouw SEO werkzaamheden hebben gehad. Tijdens de SEO cursus laten we je precies zien hoe jij jouw resultaten kan inzien en welke tools je kunt gebruiken om het effect van jouw acties bij te houden. Maar het houdt natuurlijk niet op bij het kijken naar cijfers. Om te blijven verbeteren is het belangrijk om die cijfers op de juiste manier te interpreteren en te gebruiken om je huidige strategie te optimaliseren of om nieuwe onderdelen toe te voegen aan je SEO strategie. Dat lijkt misschien veel en lastig, maar maak je niet druk! Aan de hand van voorbeelden leren we je tijdens de cursus precies hoe je dit doet.
Mocht je er na de cursus een keer niet uitkomen of toch nog wat advies willen over jouw SEO strategie? Mail of bel ons dan gerust! Ook na het volgen van een cursus helpen we je graag verder met hoe jij jouw website omtovert tot een SEO paradijs zodat je die mooie posities bovenaan in de zoekmachines kunt blijven scoren!
Het optimaliseren van je website voor de zoekmachines kost voornamelijk tijd. Je zult aardig wat tijd kwijt gaan zijn aan het doen van zoekwoorden analyses, het schrijven van SEO teksten voor landingspagina’s en het optimaliseren van je website. Maar dit zorgt uiteindelijk wel voor een gratis groei van organisch verkeer naar jouw website. Daarnaast zorgt een goed geoptimaliseerde website voor lagere kosten wanneer je SEA wil inzetten. Zeker de moeite waard dus!
Doordat onze SEO cursus een maatwerk cursus is, is er niet één vaste prijs. De een heeft al wat ervaring in de wereld van SEO en wil vooral zijn kennis opfrissen of een paar dingen bijleren. Voor de ander is de wereld van zoekmachine optimalisatie helemaal nieuw en starten we bij het begin. Om iedereen een eerlijke prijs te bieden voor deze cursus hebben we daarom besloten om de prijs hiervan afhankelijk te maken. Wil je weten wat jij ongeveer kwijt zal zijn aan deze uitgebreide cursus SEO? Neem dan even contact met ons op. Dan kijken we samen hoeveel jij al weet en wat we nog moeten behandelen tijdens de cursus om jou om te toveren tot SEO expert!
Als jij een goed idee hebt van wie je doelgroep nou eigenlijk is, kom je al heel ver. Het is belangrijk om een inzicht te hebben in welke zoekwoorden potentiële klanten gebruiken zodat je daar op in kan gaan zetten met jouw SEO strategie. Google is de grootste zoekmachine ter wereld. De vraag is dan ook niet of je je doelgroep kan bereiken met Google, maar hoe je ze kunt bereiken.
Onze SEO cursus wordt gevolgd door MKB’ers en zelfstandige professionals. Bij Pittig Bakkie helpen wij graag gepassioneerde ondernemers om de wereld een stukje mooier te maken, daar krijgen wij namelijk energie van! We willen de mensen met passie, gedrevenheid en energie helpen om online beter zichtbaar te worden.
Voorbeelden van bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:
- Autorijscholen
- Bloemisten
- Coaches
- Horeca
- Interieurstylisten
- Makelaars
- Scholen
- Multinationals
- Schoonheidsspecialisten
- Sportscholen
- Stichtingen en Verenigingen
- Winkels
Ben je er nou achter gekomen dat SEO teksten, zoekwoord onderzoeken en linkbuilding niks voor jou is? Dan staan onze SEO specialisten voor je klaar om het werk bij je uit handen te nemen! SEO uitbesteden bij Pittig Bakkie betekent dat wij zorgen dat jouw bedrijf hoger in Google komt te staan terwijl jij je kan bezig houden met wat jij het liefste doet: ondernemen en je klanten blij maken! Omdat je natuurlijk wel inzicht wil houden in waar je nou eigenlijk voor betaald, bespreken we elke maand de resultaten en bespreken we samen hoe we vanaf dat punt het beste verder kunnen gaan om die resultaten te blijven verbeteren!
Liever je SEO uitbesteden? Neem contact op met een van onze SEO specialisten!
Naast onze SEO cursus, bieden wij ook een cursus SEA. Voor zij die hun website verkeer nu al een kleine boost willen geven! De cursus heeft wat overlap met de SEO cursus doordat een groot gedeelte van SEO ook van sprake is bij SEA. Zoals eerder verteld, is het grootste verschil tussen de twee de kosten. Waar je SEO voornamelijk tijd (en ja tijd is natuurlijk ook geld) in beslag neemt, moet je voor SEA een advertentiebudget gaan vrijstellen. Tijdens onze SEA cursus leer je hoe je dat advertentiebudget het meest effectief kunt inzetten en waarom je welke keuzes moet maken. Dit aan de hand van voorbeelden van bijvoorbeeld je eigen website.
Heb je interesse in een SEA cursus? Neem contact met ons op, vinden we leuk!
Een vraag die we vaak horen over onze cursussen is of deze later nog terug te kijken zijn. Deze cursus geven we live aan je. Dat kan online of bij onze op kantoor. Volg je de cursus online? Dan is het mogelijk om de cursus op te nemen en later terug te kijken. Kom je gezellig bij ons op kantoor om de SEO cursus te volgen, dan kunnen we het gesprek opnemen. Maar hoe je de cursus ook volgt, je kunt altijd bellen of mailen als je na de cursus SEO nog vragen hebt!
Facebook ads cursus
Dit is inderdaad geen onbelangrijke vraag om te stellen voordat je start met een Facebook ads cursus. Als het antwoord namelijk ‘nee’ is, kun je het geld beter in iets anders investeren. Gelukkig is over het algemeen het antwoord op deze vraag voor elke onderneming ‘ja’. De reden hiervan is dat het aantal Facebook gebruikers op de wereld zo hoog is, dat het zeer onwaarschijnlijk is dat jouw doelgroep hier niet te vinden is.
Daarnaast biedt Facebook ads ook nog eens heel veel mogelijkheden als het gaat om targeten van deze mensen. Je kunt bijvoorbeeld targeten op interesses die jij zelf instelt, maar het is ook mogelijk om een doelgroep te maken die lijkt op de mensen die bijvoorbeeld al een aankoop hebben gedaan op jouw website. Handig hè?
Het voordeel van adverteren op Facebook is dat je relatief goedkoop je bedrijf, product en boodschap aan je doelgroep kan laten zien. Het kost ongeveer een tientje om jouw advertentie aan zo’n duizend mensen te laten zien. Dankzij de targeting mogelijkheden van Facebook, kun jij zorgen dat die duizend mensen ook enige affiniteit met jouw bedrijf hebben. Zo weet je zeker dat jouw tientje effectief wordt uitgegeven!
Een ander voordeel van adverteren op Facebook, is dat het andere grote bekende social media platform Instagram, onderdeel is van Facebook. Met hetzelfde systeem plaats je jouw advertenties dus op zowel Instagram als Facebook! Dus ook als jouw doelgroep vooral bestaat uit jongeren, is het leren van Facebook ads een goed idee!
Nog een voordeel van Facebook ads, is het algoritme van Facebook! Die helpt jou namelijk een handje targeten van de juiste mensen. Binnen de door jou aangegeven doelgroep, gaat dit algoritme op zoek naar de mensen die het meest geneigd zijn om bijvoorbeeld op jouw advertentie te klikken. Zo helpt Facebook met het effectief uitgeven van het advertentiebudget.
Ook dit behandelen we tijdens deze Facebook ads cursus, maar we zullen het je alvast wat toelichten. De Facebook pixel is een klein stukje code dat je op je eigen website zet. Via dit stukje code kan Facebook meten welke acties mensen, die via jouw advertenties op je website komen, op je website ondernemen. Met behulp van deze informatie laat Facebook aan je zien welke resultaten je hebt geboekt met je advertenties. Facebook gebruikt deze informatie ook als je een vergelijkbare doelgroep wil maken van de mensen die bijvoorbeeld een aankoop hebben gedaan op je website.
Meer over de Facebook pixel en hoe je die installeert, behandelen we tijdens de Facebook ads cursus. Meld je dus snel aan!
Wil jij nou wel graag adverteren op Facebook, maar lijkt deze Facebook ads cursus of überhaupt het adverteren op Facebook jou helemaal niet leuk om zelf te gaan doen? Dan kunnen we Facebook adverteren ook volledig voor je uit handen nemen. Dit betekent dat wij alles voor A tot Z voor je gaan uitvoeren. We richten je advertentieaccount in, denken mee in je strategie en gaan aan de slag met het schrijven van teksten voor je advertenties. Lopen je campagnes eenmaal? Dan zitten wij niet stil. We checken dagelijks wat de voortgang is van je campagne en op basis van de resultaten sturen we dan bij. Op deze manier zorgen wij op dagelijkse basis dat jouw campagnes optimaal blijven lopen en je advertentiebudget dus ook effectief wordt besteed!
Een vraag die we vaak horen is ‘Wat kost dat nou? Adverteren op Facebook?’. Hoewel de vraag makkelijk gesteld is, ligt het antwoord niet zo voor de hand als dat we graag zouden willen. We schreven al eerder over de kosten van Facebook adverteren. In het kort kun je er van uitgaan dat het ongeveer een tientje kost om je advertentie aan duizend mensen te laten zien. Maar de kosten van adverteren zijn ook afhankelijk van jouw bedrijf, je product, je doelgroep en van wat jij wil bereiken met adverteren op Facebook. Als jij alleen je merkbekendheid wil vergroten, kom je er met een paar euro per dag al vanaf. Wil jij echt sales gaan halen uit je advertenties? Dan moet je er toch wat meer aan uitgeven.
Wil je een duidelijker beeld van wat jij ongeveer kwijt zou zijn aan adverteren op Facebook? Bel dan met een van onze online marketeers!
Omdat dit een maatwerk cursus is, is er niet één vaste prijs. De kosten van de cursus zijn dus afhankelijk van jouw huidige kennis. Weet jij al het een en ander van adverteren op Facebook? Dan hoeven we daar wat minder aandacht aan te besteden en kunnen we direct over naar de punten waar jij hulp bij nodig hebt. In dat geval hoef je dus ook niet de volle mep te betalen.
Wil je weten wat de Facebook ads cursus voor jou kost? Bel dan even met onze Facebook specialisten!
Tijdens deze cursus helpen we je in principe door het hele proces heen. Dit start bij het opzetten van jouw advertentieaccount en gaat door tot het analyseren van je resultaten en optimaliseren van je campagnes. Je hoeft hier dus eigenlijk niks aan voor te bereiden, maar als je je graag van te voren even in wil lezen, mag dat natuurlijk wel. Zorg bij de start van de cursus wel dat je jouw Facebook inloggegevens bij de hand hebt! Anders kunnen we je namelijk niet helpen met je advertentieaccount.
De Facebook ads cursus is voor allerlei MKB’ers en zelfstandige professionals. Bij Pittig Bakkie willen wij graag gepassioneerde ondernemers helpen om de wereld een beetje mooier te maken, daar krijgen wij namelijk energie van! We willen de mensen met passie, gedrevenheid en energie helpen om online meer zichtbaar te worden. Daarom bieden we niet alleen maar om om dat volledig voor je te doen, maar helpen we je ook graag om te leren hoe je dit zelf kunt verwezenlijken!
Voorbeelden van bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:
- Autorijscholen
- Bloemisten
- Coaches
- Horeca
- Interieurstylisten
- Makelaars
- Scholen
- Schoonheidsspecialisten
- Sportscholen
- Stichtingen en Verenigingen
- Winkels
Ja zeker gaat dat tegelijkertijd! Misschien heb je al wel eens gelezen of gehoord dat Instagram onderdeel is van Facebook. Hierdoor is het heel makkelijk om via Facebook ads, ook op Instagram te adverteren. Alle advertenties die jij namelijk op Facebook laat zien, kun je tegelijkertijd op Instagram laten zien! Ook dit behandelen we tijdens de Facebook ads cursus. Juist omdat het zo’n handig trucje is. Zeker als jouw doelgroep bestaat uit mensen tussen de 18 en 40 jaar. Die zijn namelijk heel actief op Instagram!
Dat kan zeker! Als online marketing bureau zijn wij regelmatig bezig met het opstellen van content kalenders en zelfs het uitwerken van wekelijkse/maandelijkse posts voor verschillende van onze klanten. Hiervoor is geen aparte cursus, maar kijk eens naar onze dienst ‘Oploskoffie’. Hierbij beantwoorden we, uurtje factuurtje, alle vragen die je hebt over online marketing. Dus ook hoe jij een goede contentkalender maakt en relevant blijft op social media!
Ja hoor! Als jij al bekend bent met bepaalde onderdelen van Facebook ads, is het mogelijk om deze over te slaan tijdens de cursus. Wij vinden het zonde om je tijdens onderdelen van de cursus dingen te vertellen die je al weet, we helpen je liever bij het leren van nieuws!
Als je de cursus online volgt, via Zoom bijvoorbeeld, kunnen we de Facebook ads cursus opnemen. Zo kun je het later op elk moment terugkijken. Ook handig als je even iets niet meer weet over een bepaald onderdeel! Kom je bij ons op kantoor om de Facebook ads cursus te volgen? Dan kunnen we het gesprek ook opnemen. Maar je mag ons natuurlijk ook altijd even mailen of bellen als je na de cursus nog ergens vragen over hebt!
Facebook adverteren
Of Facebook adverteren bij jou past, is afhankelijk van je doel en doelgroep. We gaan altijd samen met je in gesprek om deze te bepalen en kijken samen of Facebook ads in jouw strategie passen. We kijken of jouw doel haalbaar is met Facebook adverteren, jouw doelgroep wel gebruik maakt van Facebook en bekijken ook welke andere opties er zijn om te adverteren.
Facebook heeft als voordeel dat er heel veel gebruikers zijn. Hierdoor is de kans dat jouw doelgroep daar tussen zit erg groot. Daarnaast biedt Facebook veel verschillende mogelijkheden en informatie die wij kunnen gebruiken om jouw Facebook ads te optimaliseren en is hun algoritme ook altijd bezig met het zo effectief mogelijk targeten binnen de ingestelde doelgroep op basis van de campagnedoelstelling. Wil jij bijvoorbeeld meer websiteverkeer, dan laat Facebook de advertentie zien aan de mensen binnen de doelgroep waarvan de kans het grootst is dat ze naar jouw website klikken.
Meten is weten! Daarvoor gebruiken wij bijvoorbeeld de Facebook pixel. Dit is klein een stukje code dat je op je website zet. Hierdoor kunnen wij meten wat de mensen die via jouw advertentie naar je website gaan, op jouw website doen. Het is erg belangrijk dat deze pixel goed is ingesteld, want zonder deze informatie is het moeilijk in te zien wat het effect van de Facebook ads nou daadwerkelijk is.
In de afgelopen jaren is privacy een steeds belangrijker onderwerp geworden. Dit heeft gevolgen voor adverteren via Facebook. De iOS 14 update is hier een goed voorbeeld van. Sinds deze update is Facebook verplicht om gebruikers te vragen of zij gebruiksgegevens buiten de Facebook app willen delen, geven zij aan dit niet te willen. Dan kunnen zij niet meer via de Facebook pixel gevolgd worden.
Gelukkig is de Facebook pixel niet de enige manier om het effect van Facebook adverteren te meten. Naast de Facebook pixel, biedt Facebook ook een Conversie API aan. Door deze te gebruiken, stuurt jouw website de nodige data door aan Facebook, waardoor we de resultaten van je Facebook ads toch kunnen analyseren en zo je campagne optimaliseren. Daarnaast zijn er nog partijen los van Facebook die we kunnen gebruiken om het effect van Facebook adverteren te meten en hierop te sturen. Een voorbeeld hiervan is Google Analytics.
Als experts op het gebied van adverteren op Facebook zorgen wij voor scherpe, aantrekkelijke teksten. Hierbij houden we ook rekening met wie je doelgroep is en met de manier waarop zij de tekst te zien krijgen in jouw Facebook ads. Daarnaast geven wij advies over het beeldgebruik voor Facebook adverteren. Het basis beeldmateriaal hebben we wel van jou nodig, op die manier sluit het ook het best aan bij jouw bedrijf.
Je hebt altijd toegang tot je Facebook advertentieaccount. Hier kun je alle resultaten van Facebook adverteren op elk moment terugzien. Maar wij maken je het liever wat makkelijker. Daarom plannen we één keer per maand een zoom call om de resultaten van het adverteren op Facebook met je door te nemen. Wij vertalen dan al die cijfers en informatie die Facebook geeft in concrete conclusies die te begrijpen zijn. Mocht je toch meer willen weten over je resultaten, vraag het dan gerust! Wij leggen je graag uit hoe wij tot die conclusie zijn gekomen! Naast deze zoom call ontvang je je resultaten ook nog in een net, overzichtelijk rapport.
Ben je benieuwd wat jouw website gaat kosten? Vraag dan een offerte aan en wij doen jou een scherp aanbod!
“Hoe duur is Facebook adverteren?” Is een vraag die we regelmatig horen. Daarom schreven we er eerder al eens over. Het antwoord is echter niet zo makkelijk. De kosten van adverteren op Facebook zijn afhankelijk van bijvoorbeeld het doel, de doelgroep, het budget, maar ook de kwaliteit van je advertentie. Door al deze variabelen is het lastig om te zeggen “Adverteren op Facebook kost X.”. Maar als we een idee hebben van wat je wil bereiken, kunnen we van tevoren altijd al een inschatting doen van het budget dat we daarvoor nodig hebben.
Naast het budget dat nodig is om je Facebook ads bij je doelgroep te krijgen, hanteren wij nog een vaste maandelijkse fee per doelstelling. Wil jij harde sales? Dan rekenen wij €299,00 per maand voor een conversie campagne. Wil jij je doelgroep kennis laten maken met je merk? Dan runnen wij een merkbekendheid campagne voor je en betaal je €225,00 per maand.
Bij een eerste gesprek over Facebook adverteren, kijken onze social media experts altijd of Facebook wel het geschikte platform is voor jou. Soms past een ander platform namelijk net beter bij jouw doelstelling of doelgroep. LinkedIn bijvoorbeeld, omdat je je in een B2B markt bevindt. Of Instagram, omdat jouw product of dienst helemaal om beeld draait. In dat geval nemen we dit ook direct mee in ons advies en in de strategie.
Op basis van jouw behoeften kunnen we adverteren op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter! Wist je trouwens dat als je met adverteren op Facebook je advertenties ook op Instagram kunt laten zien? Handig hè!
Wij adverteren op Facebook voor allerlei MKB’ers en zelfstandige professionals. Bij Pittig Bakkie willen wij graag gepassioneerde ondernemers helpen om de wereld een beetje mooier te maken, daar krijgen wij namelijk energie van! We willen de mensen met passie, gedrevenheid en energie helpen om online meer zichtbaar te worden.
Voorbeelden van bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:
- Autorijscholen
- Bloemisten
- Coaches
- Horeca
- Interieurstylisten
- Makelaars
- Scholen
- Schoonheidsspecialisten
- Sportscholen
- Stichtingen en Verenigingen
- Winkels
Ja! Als we voor jou adverteren op Facebook, kost het niks extra om jouw ads ook op Instagram te laten zien. Adverteren op Instagram loopt namelijk volledig via Facebook.
“Give a man a fish and you feed him for a day. Teach him how to fish and you feed him for his lifetime.”.
We willen gepassioneerde ondernemers helpen om de wereld een beetje mooier te maken. Of dat nou is door ze volledig te ontzorgen op het gebied van Facebook adverteren of door ze de juiste kennis en tools aan te bieden om het zelf te doen! Wij leren je graag Facebook adverteren! Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Probeer je al regelmatig wat berichten te plaatsen op Facebook en zo het gesprek met je doelgroep aan te gaan, maar wil het nog niet helemaal lukken of heb je er gewoonweg niet genoeg tijd voor? Ook hierin kunnen we je ontzorgen. Om het social media beheer bij je uit handen te nemen, kijken we samen hoe vaak je een bericht wil plaatsen en gaan wij aan de slag met het bedenken van content voor jouw socials. Net zoals bij adverteren op Facebook vragen we je nog wel om beeldmateriaal, waar we gebruik van kunnen maken, bij ons aan te leveren.
Wij vinden dat een samenwerking moet passen. Daarom hanteren wij geen vaste contracten. Als wij voor je gaan adverteren op Facebook vragen we wel een stukje commitment in de vorm van een samenwerkingsperiode van drie maanden. Op deze manier willen we laten zien dat we serieus voor je aan de slag gaan en er alles aan doen om het beste resultaat naar boven te halen. Bij Facebook adverteren kan het zomaar zijn dat we de plank direct raak slaan, maar uit ervaring weten we dat het algoritme van Facebook en wij vaak een paar weken nodig heeft voor het optimaliseren van jouw Facebook ads.
Instagram adverteren
Instagram is echt een beeld platform. Daarom is het de perfecte plek om jouw bedrijf te laten zien. Daarnaast heeft Instagram erg veel gebruikers, waardoor je met Instagram ads eigenlijk altijd jouw doelgroep kan bereiken. Het is wel zo dat Instagram minder wordt gebruikt door bepaalde groepen, zoals de oudere leeftijdsgroepen. Dit zijn dingen waar onze marketing specialisten rekening mee houden wanneer ze je advies geven. Naast dat je doelgroep aanwezig moet zijn op Instagram om daar te adverteren, is het natuurlijk ook belangrijk dat je doelstelling aansluit. Wil je graag je merkbekendheid vergroten of meer leads, verkopen of omzet binnenhalen? Dan is Instagram een goede plek om te beginnen!
Wil je gericht advies? Bel dan even, we denken graag met je mee!
Door de vele mogelijkheden die adverteren op Instagram met zich meebrengt wat betreft doelgroeptargeting, maar ook plaatsingen van je berichten, is Instagram een erg aantrekkelijk advertentiemiddel. Deze mogelijkheden maken het namelijk makkelijker om het campagnebudget gericht en effectief uit te geven. Het algoritme zorgt zelf ook nog eens ervoor dat de juiste mensen getarget worden. Zo laten ze jouw Instagram ads voor websiteverkeer vaker zien aan mensen die geneigd zijn om op advertenties te klikken.
Huh? De Facebook pixel? Hadden we het dan niet over adverteren op Instagram? Dat klopt! Maar doordat Instagram onderdeel van Facebook is, wordt ook hier de Facebook pixel gebruikt om je resultaten te meten. Deze pixel is een klein stukje code dat op jouw website komt te staan. Hierdoor is het mogelijk om te zien wat mensen op je website doen als zij via jouw advertentie op je website komen.
Deze pixel is echter niet de enige manier waarop wij zorgen dat we de resultaten van je advertentie kunnen inzien, zodat we zeker weten dat we de juiste keuzes maken voor jouw Instagram ads. We maken namelijk ook gebruik van een Conversie API (CAPI). Met de CAPI verzamelt jouw website server zelf de resultaten van jouw advertenties en stuurt ze dan naar Facebook, zodat de resultaten daar aan jouw advertentie gekoppeld kunnen worden. Zo’n CAPI wordt steeds vaker ingezet. Dit komt door de iOS14 update die in 2020 uit is gekomen. Door deze update mag Facebook van veel mensen geen gegevens meer verzamelen. En dit heeft natuurlijk effect op de mate waarin onze specialisten een effectieve campagne kunnen runnen. Dankzij deze CAPI en andere partijen waarmee we kunnen meten zoals Google Analytics, krijgen we toch de informatie die we nodig hebben om jouw campagne goed te laten lopen.
Als onze specialisten aan de slag gaan, hebben ze van jou alleen wat basis beeldmateriaal nodig. Zodra we dat hebben, kunnen we direct aan de slag met het maken van jouw advertenties. We schrijven namelijk zelf scherpe, aantrekkelijke teksten die passen bij jouw doelgroep, product en bedrijf. Daarnaast zorgen we dat jouw beeldmateriaal volledig advertentie klaar is. Wil je wat meer grip op de content van jouw Instagram ads? We laten de advertenties altijd door je controleren voordat ze live gaan, zodat je zeker weet dat het juiste geadverteerd wordt.
Natuurlijk! Van ons krijg je een maandelijks rapport met de resultaten van jouw Instagram ads. Daarnaast plannen we een maandelijkse (zoom)meeting met je in om de resultaten door te spreken en toe te lichten. Zo maken wij al die cijfers voor jou begrijpelijk. Ten slotte heb jij altijd toegang tot jouw advertentie account. Mocht je dus zelf eens willen meekijken hoe wij voor je aan de slag gaan en wat er met je budget gebeurt, kun je hier altijd terecht!
De kosten van adverteren op Instagram zijn vergelijkbaar met die van Facebook. Ondanks onze ervaring met adverteren op beide platforms, hebben wij toch meer informatie nodig om goed antwoord te geven op deze vraag. De kosten zijn namelijk ook nog afhankelijk van je product, doelgroep en je doelstelling.
Meer inzicht in wat Instagram adverteren voor jou kost? Neem contact met ons op!
Goede vraag! Instagram is namelijk niet voor iedereen. Het platform wordt bijvoorbeeld minder gebruikt door de oudere generatie. Ga je targeten op mensen tussen de 15 en 40 jaar? Dan is Instagram zeker de plek voor jou!
Onze social media experts hebben ervaring met adverteren op Instagram, Facebook, LinkedIn en Twitter. Vanaf het eerste gesprek houden wij rekening met de voordelen van de verschillende platforms. Op basis van jouw verhaal, komen wij met een voorstel met de juiste platforms voor jouw bedrijf. Richt jij je bijvoorbeeld volledig op de B2B markt, dan is LinkedIn misschien wel iets voor jou!
Gericht advies over welk platform het beste bij jou past? Plan een (bel)afspraak!
Je las het misschien al eerder: Instagram is onderdeel van Facebook. Hierdoor kun je dus tegelijkertijd op Instagram en Facebook adverteren. Omdat dit vanuit hetzelfde advertentiebeheer gaat, vragen wij hier dan ook geen extra fee voor! Zo sla je twee vliegen in één klap.
Misschien heb je adverteren op Instagram eerder geprobeerd, maar begreep je het nog niet helemaal. Of heb je het juist nog nooit gedaan en lijkt het je hartstikke leuk om ermee aan de slag te gaan. Hoe dan ook, jij bent dolenthousiast om te leren adverteren op Instagram. Van die instelling worden wij blij en daarom leren wij je ook graag hoe jij zelf kunt adverteren op Instagram!
Geen enkel probleem! We hebben alleen toegang nodig tot jouw beeldbank. Vanaf daar zorgen wij voor scherpe, aantrekkelijke teksten en zorgen we dat de juiste hashtags gebruikt worden in jouw berichten. Met ons social media beheer wordt jouw Instagram pagina een feestje om te volgen!
Nee! Daar doen wij niet aan. We vragen enkel een commitment in de vorm van een minimale samenwerkingsperiode van 3 maanden. Op die manier leer jij hoe wij te werk gaan en kunnen wij resultaten gaan boeken!
LinkedIn adverteren
Richt jij je met jouw business op ondernemers? Of ben je op zoek naar de perfecte nieuwe collega? Dan ja! Maar het ligt natuurlijk wat genuanceerder. Zo hangt de klik tussen LinkedIn adverteren en jouw bedrijf ook af van jouw doelstellingen en budget. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook of Instagram is het bij adverteren op LinkedIn namelijk duurder om resultaten te boeken. Hiervoor krijg je wel terug dat de resultaten kwalitatief beter zijn dan op de andere platformen.
Adverteren op LinkedIn brengt een aantal grote voordelen ten opzichte van de andere social media kanalen waarop wij adverteren. Als jouw doelgroep uit ondernemers bestaat ten minste. Via LinkedIn is het bijvoorbeeld mogelijk om te targeten op bepaalde bedrijfsgrootte, specifieke functies binnen een bedrijf of bedrijven binnen een bepaalde branche. Zo weet je zeker dat je het juiste bedrijf en de juiste persoon binnen een bedrijf bereikt. Door deze opties is het adverteren op LinkedIn wat duurder dan bij andere partijen, maar daar krijg je dus voor terug dat je heel gericht kan targeten en veel waardevollere leads binnenhaalt.
Meten is weten! Ook voor adverteren op LinkedIn. Om de juiste gegevens te kunnen meten voor jouw LinkedIn ads installeren wij de LinkedIn Insights tag op je website. Dit is een klein stukje code dat ervoor zorgt dat LinkedIn kan bijhouden wat je doelgroep op jouw website doet, nadat zij op jouw advertenties hebben geklikt. Met de informatie die LinkedIn op die manier verzamelt, kunnen wij zien hoe jouw LinkedIn ads scoren. Voor ons is deze informatie erg belangrijk, dit zijn namelijk de cijfers die wij analyseren en gebruiken om de advertenties bij te sturen waar nodig. Zo optimaliseren we jouw LinkedIn ads op dagelijkse basis. Handig toch?
Wil je starten met adverteren op LinkedIn? Dan is daar niet veel voor nodig. Om voor jou toppers van LinkedIn ads te draaien, is er natuurlijk allereerst een advertentiebudget nodig. Hoeveel? Dat hangt af van jouw doelgroep, product en doelstellingen. Naast een advertentiebudget vragen wij je om wat beeldmateriaal. Dit hebben we nodig om goede, opvallende LinkedIn ads voor je te maken. Last, but definitely not least: een goed verhaal. Het is belangrijk dat jouw bedrijf een missie heeft, een goed verhaal waar mensen zich in kunnen herkennen en onderdeel van willen zijn. Op die manier verkoop je niet alleen producten, maar verkoop je je merk aan je doelgroep. Dat is nog veel waardevoller!
Als onze social media specialisten voor jou aan de slag gaan, zorgen zij voor aantrekkelijke, professionele teksten en content. We vragen je alleen om wat basis beeldmateriaal, hiermee maken wij beelden die perfect op LinkedIn passen en de aandacht van je doelgroep trekken. Per campagne zorgen we ervoor dat er meerdere beelden en teksten gemaakt worden. Door hiermee te a/b testen weten we precies wat goed werkt voor jouw doelgroep waardoor de resultaten steeds beter zullen worden. Jij blij, wij blij.
Natuurlijk! LinkedIn adverteren doen we altijd via jouw eigen LinkedIn pagina. Hierdoor heb je altijd toegang tot de resultaten van jouw LinkedIn ads. Naast dat je de resultaten zelf kan inzien, laten wij het hier natuurlijk niet bij. Elke maand plannen we een (zoom) call met je in om de resultaten van die maand met je door te nemen en toe te lichten wat ze voor jou betekenen. Tijdens deze meeting beantwoorden we ook eventuele andere vragen die jij nog hebt over jouw advertenties en geven we advies over hoe we het beste verder kunnen met LinkedIn adverteren.
Het is lastig om je zo 1, 2, 3 te vertellen wat adverteren op LinkedIn precies kost. Heb je al ervaring met adverteren op bijvoorbeeld Facebook of Instagram? Reken er dan op dat LinkedIn wat duurder is dan die twee. Daar krijg je wel voor terug dat adverteren op LinkedIn zorgt voor meer waardevolle leads. Heb je nou geen idee wat online adverteren ongeveer kost? We schreven eerder al over de kosten van adverteren op Facebook. Je kunt natuurlijk ook even de telefoon oppakken en bellen met een van onze social media experts! Op basis van jouw doelgroep, bedrijf, product en verhaal kunnen zij alvast een inschatting maken van wat voor budget er nodig is om je doelstellingen te behalen.
Zijn ondernemers niet jouw (enige) doelgroep of wil je jouw verhaal niet alleen met ondernemers, maar ook met de rest van de wereld delen? Dan is het inderdaad een goed idee om ook andere sociale media toe te voegen aan je social media marketing strategie! Wij denken hier ook graag met je over mee en nemen die mogelijkheden altijd mee in ons advies. De sociale media platformen waar wij, naast LinkedIn, voor je kunnen adverteren zijn Twitter, Facebook en Instagram.
Wij adverteren op LinkedIn voor allerlei MKB’ers en zelfstandige professionals. Bij Pittig Bakkie willen wij graag gepassioneerde ondernemers helpen om de wereld een beetje mooier te maken, daar krijgen wij namelijk energie van! We willen de mensen met passie, gedrevenheid en energie helpen om online meer zichtbaar te worden.
Voorbeelden van bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:
- Autorijscholen
- Bloemisten
- Coaches
- Horeca
- Interieurstylisten
- Makelaars
- Scholen
- Schoonheidsspecialisten
- Sportscholen
- Stichtingen en Verenigingen
- Winkels
“Give a man a fish and you feed him for a day. Teach him how to fish and you feed him for his lifetime.”.
Oftewel: dat kan zeker! Naast het volledig uit handen nemen van jouw LinkedIn ads, kunnen we je ook zelf leren hoe je deze inricht, analyseert en optimaliseert. Sterker nog, dit vinden wij hartstikke leuk om te doen! Zo leer je precies hoe je zelf die waardevolle leads binnenhaalt en wordt jij ook een LinkedIn ads specialist!
Voor meer informatie over leren LinkedIn adverteren, neem contact met ons op!
Dat doen we graag! Onze social media experts zorgen ervoor dat er interessante, relevante en professionele teksten komen. Ze hebben van jou alleen wat basis beeldmateriaal nodig dat ze kunnen gebruiken voor jouw berichten. Zij zorgen voor de laatste touch aan dit beeldmateriaal, zodat het 100% social media klaar is. Op basis van wat jij nodig hebt in social media beheer maken we maandelijks jouw berichten. Wil je deze eerst even controleren? Geen probleem! Voordat de berichten worden ingepland, kun je nog enige aanpassingen doorgeven. Zo weten we zeker dat jij achter de posts staat en dat jouw verhaal goed vertaald is!
Bij Pittig Bakkie geloven we in goede, passende en misschien wel langdurige samenwerkingen. Niet in vaste contracten. Daarom is het enige stukje commitment dat wij vragen aan de start van zo’n samenwerking, een minimale periode van drie maanden. Niet zodat je toch voor drie maanden aan ons vast zit, maar zodat we de tijd hebben om de juiste resultaten te boeken en je kan zien hoe wij te werk gaan.
Twitter adverteren
Adverteren op Twitter past bij jou als je: snel je zichtbaarheid en merkbekendheid wil vergroten bij een relevante doelgroep, meer verkeer naar je website wil sturen, meer reacties op je tweets wil of simpelweg je volgersaantal wil vergroten en nog veel meer. Wil je echt weten of adverteren op Twitter bij je past? Bel dan eens met ons. We denken graag met je mee en geven je advies over welk social media platform jij het best kunt gebruiken om je doelstellingen te bereiken. Voordat je begint met adverteren is het namelijk belangrijk dat je goed weet wat je wil bereiken, wie je wil bereiken en wat je ze wil vertellen. Deze drie dingen zijn belangrijk bij het bepalen van je strategie.
Twitter biedt een groot aantal targeting opties, hierdoor kan jij een relevante en geïnteresseerde doelgroep bereiken met Twitter ads. Deze opties bestaan uit demografische en geografische gegevens, maar ook uit de interesses van je doelgroep. Op Twitter target je op de interesses van je doelgroep door middel van trefwoorden. Tweeten zij over het trefwoord dat jij hebt aangegeven in je targeting? Dan krijgen ze je advertentie te zien. Zo is de advertentie altijd relevant voor degene die het ziet.
Meten is weten! Als we jouw Twitter ads uitvoeren, vinden we het belangrijk dat we weten wat voor effect deze ads hebben. Daarvoor moet er een ‘universal website tag’ geïnstalleerd worden op je website. Dit is een stukje code dat ervoor zorgt dat Twitter jouw doelgroep op je website kan volgen. Dit gaat als volgt: iemand klikt op jouw advertentie op Twitter en komt zo op jouw website terecht. Nu kan Twitter zien of diegene een gebeurtenis uitvoert op jouw website. Deze gebeurtenissen zijn van te voren in te stellen. Je kunt bijvoorbeeld meten op aankopen, maar ook op het invullen van een bepaald formulier. Handig toch?
Dat doen wij zeker! Om je Twitter ads te beheren, hebben we van jou alleen wat basis beeldmateriaal nodig. Wij zorgen, als dat nodig is, dat het bruikbaar wordt voor de advertenties. Daarnaast zorgen wij ervoor dat deze beelden gecombineerd worden met scherpe, aantrekkelijke, doelgerichte teksten. Vanaf hier monitoren we hoe deze teksten aanslaan bij je doelgroep. Werkt de ene tekst of afbeelding beter dan de ander? Dan gaat de minder goed presterende afbeelding of tekst weg en maken we een nieuw beeld of tekst om te concurreren met de advertentie die al goed liep. Door op deze manier te blijven a/b testen, zorgen we dat jouw campagne een succes blijft.
Uiteraard! Het Twitter advertentieaccount is gekoppeld aan het Twitter account van jouw bedrijf. Je kunt dus altijd in het advertentieaccount kijken om te zien waar wij mee bezig zijn en wat de resultaten daarvan zijn. Daarnaast plannen we elke maand een (zoom) meeting om de resultaten van die maand door te spreken, toe te lichten en je te adviseren over hoe we het beste verder kunnen gaan. Ontvang jij je resultaten het liefst in een rapport? Ook dat regelen we voor je. Zo kun je jouw maandelijkse resultaten makkelijk terugvinden.
De kosten van adverteren zijn altijd afhankelijk van wat je ermee wil bereiken, wie je ermee wil bereiken en wat je aan je doelgroep wil vertellen. Wil je bijvoorbeeld dat je doelgroep meer weet over waar jouw bedrijf voor staat, dan is dat goedkoper dan wanneer je wil dat potentiële klanten op jouw website een aankoop doen. Daarom kun je voor een goed antwoord op deze vraag het beste even bellen met een van onze social media experts. Na even met je te praten over de bovenstaande onderwerpen, kunnen ze je een goede inschatting geven van wat voor budget jij nodig hebt om jouw doelstellingen te bereiken.
Dat is altijd een beetje afhankelijk van wie jouw doelgroep precies is. We weten al wel dat er in Nederland dagelijks zo’n 2 miljoen actieve gebruikers zijn. De kans dat een deel van jouw doelgroep daar onder valt is dus zeker aanwezig! Het voordeel van adverteren op Twitter is dat je kunt targeten op bepaalde onderwerpen door middel van trefwoorden. Zo weet je dat jouw advertenties alleen terechtkomen bij mensen waarvoor het ook daadwerkelijk relevant is.
Ja, dat kunnen we! Onze social media experts specialisten houden zich naast het adverteren op Twitter ook bezig met Facebook, Instagram en LinkedIn. Wanneer we met je in gesprek gaan, zijn dit ook altijd opties die we open houden in ons advies. Is jouw doelgroep beter te vinden op een ander platform of is jouw doelstelling beter te behalen via een ander platform? Dan denken we graag met je mee in hoe je dat het beste kan oppakken. Interesse in advies over social media marketing? Neem dan even contact op met onze specialisten!
Wij kunnen adverteren op Twitter voor allerlei MKB’ers en zelfstandige professionals. Bij Pittig Bakkie willen wij graag gepassioneerde ondernemers helpen om de wereld een beetje mooier te maken, daar krijgen wij namelijk energie van! We willen de mensen met passie, gedrevenheid en energie helpen om online meer zichtbaar te worden.
Voorbeelden van bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:
- Autorijscholen
- Bloemisten
- Coaches
- Horeca
- Interieurstylisten
- Makelaars
- Scholen
- Schoonheidsspecialisten
- Sportscholen
- Stichtingen en Verenigingen
- Winkels
Zeker! Wij worden er namelijk ook heel blij van om onze kennis met anderen te mogen delen. Daarom bieden wij trainingen aan voor bijna alles wat we doen. Ook Twitter adverteren dus! Naast onze trainingen, kunnen we je ook ‘uurtje factuurtje’ helpen met al je problemen met onze dienst ‘Oploskoffie’. We helpen je dan bij al jouw vragen over adverteren op Twitter.
Wil je meer weten over de mogelijkheden? Bel even naar ons!
Als jij jouw social media beheer uitbesteed bij Pittig Bakkie, zorgen wij dat jouw Twitter account relevant en interessant wordt en blijft voor je volgers. Hiervoor hebben we wel wat beeldmateriaal van je nodig, dit zorgt er namelijk voor dat jouw content ook echt van jou is.
Nee, wij hanteren geen vaste contracten. We vinden namelijk dat een samenwerking moet passen. Gaan we voor jou adverteren op Twitter? Dan vragen we wel om een stukje commitment in de vorm van een samenwerkingsperiode van drie maanden. Zo kunnen we serieus voor jou aan de slag om de best mogelijke resultaten naar boven te halen. Soms werkt adverteren namelijk in één keer, maar 90% van de tijd zien we dat er even getest moet worden om te zien welk advertentiemateriaal het beste werkt bij jouw doelgroep.
Daarnaast gebruiken we deze drie maanden ook om elkaar en onze manieren van werken beter te leren kennen, zodat we jou kunnen helpen op een manier die jij fijn vindt. Hierdoor, samen met de resultaten die we kunnen behalen met het juiste advertentiemateriaal, hopen we langdurige samenwerkingen aan te gaan.
Google ads uitbesteden
Google Ads, (vroeger Google AdWords genoemd), is het portaal waarmee wij adverteren op de grootste zoekmachine ter wereld en partnernetwerken. Hiermee kunnen wij duizenden potentiële klanten bereiken en in contact brengen met jouw bedrijf!
Adverteren op Google kan, zoals je hebt gelezen, op verschillende manieren. Welke manier het beste bij jou past hangt af van je doelstellingen, je product of dienst en je concurrentie. Je kunt Google Ads helemaal uitbesteden aan één van onze advertentie experts of met onze hulp zelf aanpakken. Wat je ook wil, onze specialisten staan voor je klaar.
Goede vraag! Het opzetten van een Google ads campagne kun je eenvoudig doen op ads.google.com. Zodra je een account hebt aangemaakt, kun je direct aan de slag. Of dit een verstandige keuze is, ligt eraan. Als je zelf al ervaring hebt met adverteren via andere platformen, genoeg tijd hebt, analytisch kunt denken of al eerder succesvol hebt geadverteerd, dan ja. Anders kunnen wij je aanraden om adverteren via Google ads uit te besteden aan een expert of zelf een cursus te volgen.
De haalbaarheid van een Google Ads campagne wordt beïnvloed door je budget, de winstmarge en de kosten per klik of kosten per conversie (aankoop of aanvraag). Samen bepalen zij eigenlijk de “return on ads spend”, ook wel ROAS genoemd. Deze waarden zijn voor ons belangrijk om uitspraken te kunnen doen over de haalbaarheid van campagnes voor jouw website, webshop of bedrijf. Wij geven je hier graag helder en eerlijk advies over! Soms kun je namelijk beter met Social Advertising of SEO aan de slag. Of adverteren op Google bij jouw bedrijf past, kunnen wij je vertellen na een pittig bakkie.
Adverteren op Google kan ontzettend interessant zijn. Zo kun je in één keer een hele grote doelgroep bereiken en zorgen voor meer klanten. Het mooie van online adverteren via de bekendste zoekmachine is dat je je budget heel gericht kunt uitgeven. Zo kun je via Google ads campagnes precies aangeven wie je advertentie wel of niet te zien moet krijgen. Zo kun je heel lokaal adverteren of mensen van een bepaalde leeftijd uitsluiten. Zo verspil je geen budget en dat is wel zo fijn!
Ben je benieuwd wat jouw website gaat kosten? Vraag dan een offerte aan en wij doen jou een scherp aanbod!
Wij houden alleen van leuke verrassingen, daarom meten we alles wat we doen. Door Google Ads te koppelen aan Google Analytics en Google Search Console kunnen we 24/7 precies in de gaten houden wat er gebeurt. Zo kunnen we niet alleen zien hoeveel mensen er op je advertenties klikken of iets bestellen, maar ook op welke zoekwoorden ze zoeken en waar ze afhaken. Deze info gebruiken wij vervolgen om je advertenties nog beter te maken en zo het resultaat van je budget te verhogen.
De teksten voor je Google advertenties maken wij, maar dit doen wij wel graag in samenspraak met jou. Zo zorgen wij er namelijk samen voor dat de advertenties precies de uitstraling hebben die bij jouw bedrijf past. Bij de Google Display campagnes kunnen we ook afbeeldingen tonen. Hiervoor kunnen wij stockfoto’s gebruiken, maar over het algemeen is het sterker om eigen materiaal te gebruiken. Om aansprekende advertenties te maken, hebben we dus ook graag toegang tot jullie eigen beeldmateriaal (indien beschikbaar).
Yes, natuurlijk! Sterker nog, dat vinden wij ontzettend belangrijk. Zo weet je namelijk precies waar wij mee bezig zijn en kun je (als je zin hebt) meedenken over de strategie. Wij hebben namelijk een hoop ervaring met adverteren in verschillende branches, maar jij kent je (potentiële) doelgroep toch het beste.
Ja, bij het adverteren via Google Ads draaien wij de campagnes op jouw account. Dit is niet alleen handig voor de facturatie, maar zo ben jij ook eigenaar van alle opgebouwde data. Mocht je onverhoopt bij ons weggaan (wat we niet verwachten), blijft alle informatie bij jou. Zo kun je je Google ads altijd uitbesteden of zelf oppakken. Je geeft ons als beheerder toegang om voor jou op Google te adverteren, maar bent uiteindelijk altijd zelf de baas.
Dat is een hele goede vraag! Helaas hebben we daar geen panklaar antwoord op. De kosten van adverteren op Google lopen namelijk nogal uiteen. Dit heeft voornamelijk te maken met de concurrentie. Uiteindelijk kan er maar één partij helemaal bovenaan staan, dus hoe meer concurrentie er op een zoekterm is, hoe hoger de kosten. Mocht je het interessant vinden om te weten wat de verwachte kosten zijn per klik of per conversie, dan kunnen onze ads specialisten dat voor je uitzoeken. Dankzij het slimme algoritme van Google en andere tools kunnen wij vooraf redelijk inschatten hoe hoog het budget is wat je nodig hebt om succesvol te kunnen adverteren op Google.
Veel MKB’ers en zelfstandige professionals laten het adverteren op Google over aan experts. Bij Pittig Bakkie helpen wij jou daar als ondernemer graag bij. Dit doen wij vooral voor mensen en bedrijven die willen helpen om de wereld een stukje mooier te maken.
Voorbeelden van soorten bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:
- Autorijscholen
- Bloemisten
- Coaches
- Horeca
- Interieurstylisten
- Makelaars
- Scholen
- Multinationals
- Schoonheidsspecialisten
- Sportscholen
- Stichtingen en Verenigingen
- Winkels
Zeker weten! Onze Ads specialisten vinden het zelfs ontzettend leuk om jou uit te leggen hoe Google adverteren precies werkt. Wij verzorgen een uitgebreide training bij ons op kantoor, op locatie of via Zoom. De mogelijkheden zijn eindeloos. De trainingen worden uiteraard op maat gemaakt, maar bestaan vaak uit twee delen. Het eerste deel is gericht op het maken van de perfecte advertentie bij Google ads en het tweede deel gaat over de andere mogelijkheden om te adverteren binnen Google Ads en het finetunen van je advertenties.
Natuurlijk! Als we dat niet zouden doen, hadden we onszelf natuurlijk ook geen online marketing bureau genoemd. We adverteren naast Google ook op de meeste Social media platformen zoals Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter en TikTok. Welk platform het beste bij jouw bedrijf past, kunnen wij je vertellen als wij precies weten wat je doet, wie je doelgroep is, wat je ambities zijn en wat je concurrenten doen.
SEO uitbesteden
Zoekmachine optimalisatie (SEO) biedt een hoop mooie kansen voor meer bezoekers en omzet. Het maakt niet uit of je nu een klein of juist een heel groot budget hebt. Onze SEO specialisten denken namelijk graag met je mee en gaan altijd op zoek naar de meest effectieve manier om jouw bedrijf op de online kaart te zetten. Wanneer je op dit moment nog een klein budget hebt, heb je waarschijnlijk meer tijd. Je kunt dan ook gebruik maken van ons SEO advies door Oploskoffie in te plannen. Tijdens deze sessie krijg je advies en antwoord op al je SEO vraagstukken. Heb je een groter budget, maar juist wat minder tijd? Dan nemen onze experts ook graag alles voor je uit handen. Zo kun jij zorgeloos ondernemen en vergroten wij je online zichtbaarheid.
SEO staat voor “Search Engine Optimization” ofwel zoekmachine optimalisatie, SEA daarentegen staat voor “Search Engine Advertising” ofwel zoekmachine adverteren. Dus waar we ons met SEO optimalisaties richten op een hogere positie in Google, richten wij ons bij SEA simpel gezegd op de best mogelijke positie, voor de beste prijs, bij de advertenties in Google. Hoewel het dus twee verschillende zaken zijn, heeft een duidelijke SEO strategie voor je website vaak wel een positief effect op je advertentie resultaten.
Goede vraag! Zoekmachine optimalisatie is eigenlijk ontstaan, doordat de meeste mensen tegenwoordig zoekmachines gebruiken wanneer ze op zoek zijn naar bepaalde diensten of producten. Wanneer je bedrijf goed gevonden wordt in Google kun je namelijk “gratis” extra bezoekers naar je website krijgen en zo meer omzet genereren. En zeg eens eerlijk, wie wil dat nu niet?
Zoekmachine optimalisatie kun je eigenlijk zien als een diesellocomotief. Die moet even op gang komen, maar zodra de vaart erin zit knalt deze lekker door. Alle werkzaamheden en veranderingen die wij nu voor je uitvoeren, moeten namelijk opgepikt worden door de zoekmachines. Hoe lang het precies duurt, valt lastig te voorspellen. Dit hangt namelijk ook af van de concurrentie en je eigen pagina autoriteit (rapportcijfer van Google). Er zijn websites waarbij we binnen een paar weken leuke resultaten halen, maar over het algemeen is SEO vooral iets voor de toekomst. Vooral als je website net nieuw is of je net begint met SEO werkzaamheden, kan het even duren voordat je scoort op relevante zoekwoorden.
Ben je bijvoorbeeld net gestart met je bedrijf of wil je direct resultaat? Kijk dan even naar de mogelijkheden voor het adverteren via Social media of Google ads.
Als wij voor je aan de slag gaan met SEO, plannen we elke maand een (zoom)meeting met jou in om de uitgevoerde werkzaamheden en resultaten te bespreken. Zo weet jij precies waar wij mee bezig zijn en kunnen we samen zorgen voor het maximale rendement. Ga jij zelf met je SEO aan de slag en helpen wij je daarmee? Dan leggen wij je tijdens Oploskoffie precies uit hoe jij je SEO resultaten in de gaten kunt houden.
Lastig te zeggen. De kosten van SEO werkzaamheden hangen af van je groeiplannen, de hoeveelheid zoekwoorden en de snelheid waarmee jij bovenaan in Google wil staan. De SEO werkzaamheden bestaan vaak uit het schrijven en plaatsen van SEO teksten, het optimaliseren van de website en de landingspagina’s en linkbuilding. Gemiddeld gezien besteden wij voor onze klanten 8 uur per maand aan deze werkzaamheden. Hoe wij de werkzaamheden het beste kunnen inrichten hangt af van de organisatie, het budget en de wensen. Wij gaan in ieder geval altijd voor de win-win situatie en denken dus graag met je mee.
Als je precies weet wie je doelgroep is, ben je al een heel eind. Het is namelijk een goed begin als je ongeveer weet welke zoekwoorden potentiële klanten gebruiken. Vervolgens kunnen wij in onze systemen zien hoe vaak er op een bepaald zoekwoord wordt gezocht en wat je concurrentie doet. Daarom starten we elk traject met een uitgebreid zoekwoorden onderzoek. Hierdoor weet je vooraf precies op welke zoekwoorden wij wel en juist ook niet moeten inzetten. Het is dan ook niet de vraag “Kan ik mijn doelgroep bereiken via Google?”, maar “Hoe kan ik mijn doelgroep het beste bereiken via Google?”.
Natuurlijk! Adverteren via Google vinden onze online marketing tijgers ook ontzettend leuk om te doen. Ze beginnen nog net niet te springen bij deze vraag, maar zijn al wel laaiend enthousiast. Benieuwd hoe adverteren via Google Ads in zijn werk gaat en wat de mogelijkheden zijn om direct extra bezoekers en nieuwe klanten te vinden voor je bedrijf? Bekijk dan onze Google Ads pagina.
Yes! Onze enthousiaste online specialisten helpen je ook graag met het aanmelden en goed opzetten van je Google mijn bedrijf account. Met deze aanmelding krijg je een vermelding in Google Maps en kun je reviews verzamelen in Google. Zo krijgen je potentiële klanten een goed beeld van je bedrijf.
Veel MKB’ers en zelfstandige professionals laten hun SEO uitbesteden. Bij Pittig Bakkie helpen wij graag gepassioneerde ondernemers om de wereld een stukje mooier te maken, daar krijgen wij namelijk energie van! We willen de mensen met passie, gedrevenheid en energie helpen om online beter zichtbaar te worden.
Voorbeelden van soorten bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:
- Autorijscholen
- Bloemisten
- Coaches
- Horeca
- Interieurstylisten
- Makelaars
- Scholen
- Multinationals
- Schoonheidsspecialisten
- Sportscholen
- Stichtingen en Verenigingen
- Winkels
Goede vraag! Garanties kunnen wij helaas nooit geven, wij houden namelijk niet van loze beloftes. Uitspraken zoals: “Wij zetten je op 1 in Google” of “Wij gaan je verkopen verdubbelen” zal je dan ook nooit horen. Wel kunnen we garanderen dat wij onze uiterste best doen om het maximale resultaat te behalen voor jouw bedrijf en krijg je van ons elke maand een uitgebreide analyse tijdens onze maandelijkse (zoom)meeting. Zo ben je altijd op de hoogte en weet je precies waar het budget naar toe gaat.
Dat kan zeker. Sterker nog, dat vinden we hartstikke leuk! Dat kan op twee manieren. Zo kun je gebruik maken van Oploskoffie. Daarin plan je simpelweg een sessie waarop wij je adviseren en antwoord geven op alle marketing vraagstukken die je hebt. Of je kunt een training volgen. Met onze kennis en ervaring op het gebied van online vindbaarheid geven wij namelijk ook geregeld trainingen op maat. Na zowel een strategische Oploskoffie sessie of training ga je naar huis met een rugzak vol nieuwe kennis en vaardigheden.
Natuurlijk wil je een toppositie in Google en wil je graag weten wat dit voor jouw bedrijf gaat kosten. Hoewel we je daar graag een panklaar antwoord op zouden geven, is dat lastig. De SEO werkzaamheden en het budget hangen namelijk af van jouw doelen en ambities. Gelukkig kunnen wij op basis van onze eigen kennis en ervaring met wat extra informatie wel vooraf een goede inschatting maken van de mogelijkheden en het bijbehorende kostenplaatje.
Nope, bij ons zit je niet vast aan lange contracten. Wij geloven namelijk in de kracht van tevreden klanten. De enige commitment die wij vragen is een opstartperiode van 3 maanden. Deze tijd hebben wij nodig om je te laten zien hoe wij werken en de eerste resultaten te behalen.
Blije klanten die een langdurige samenwerking zien zitten kunnen we nog blijer maken.
Linkbuilding
SEO staat voor “zoekmachine optimalisatie”, maar als je onze pagina over SEO al hebt gelezen, wist je dat natuurlijk. Het is een manier om je content zo te schrijven en aan te bieden, dat Google precies weet voor welke gebruikers het bedoeld is. Op deze manier is de kans groter dat je hoger scoort in Google. Om het nog beter te doen is het, zoals je hebt kunnen lezen, ook ontzettend belangrijk om autoriteit op te bouwen. Dit kun je doen door middel van linkbuilding. Linkbuilding is eenvoudig gezegd een manier om ervoor te zorgen dat andere websites links op hun website plaatsen die naar jouw website linken.
Waar moet ik mij op richten? Is linkbuilding belangrijker of moet ik mij juist richten op het maken van goede SEO teksten? Goede vraag, met eigenlijk maar één simpel antwoord. Allebei. Zowel goed geschreven SEO teksten en SEO optimalisaties als linkbuilding zijn belangrijk. Met alleen linkbuilding ga je het namelijk niet redden, maar met alleen SEO waarschijnlijk ook niet. Beter scoren in Google is namelijk echt het resultaat van de som der delen. Alleen een goed geschreven SEO tekst zet namelijk geen zoden aan de dijk, net zoals alleen linkbuilding je ook geen gouden eieren gaat brengen.
Content linkbuilding is dé nieuwe manier van linkbuilding. Het draait allemaal om relevante content maken die door relevante websites, liefst diegene met een hoog “rapportcijfer”, kan worden gedeeld. Dit betekent dat wij bij linkbuilding 2.0 inzetten op goede SEO teksten, met het gebruik van relevante zoekwoorden die meerwaarde bieden voor bezoekers. De pagina of website waarop de teksten (met link naar je website) worden geplaatst moeten daarnaast aan hoge kwaliteitseisen voldoen, zodat de relevantie, een hoge autoriteit en de authenticiteit gewaarborgd zijn.
SEO en linkbuilding worden over het algemeen niet gebruikt om snel extra bezoekers naar je website te krijgen en zo snel extra omzet te kunnen verdienen. Linkbuilding en SEO werkzaamheden kun je daarom het beste zien als een stoomlocomotief. Die moet even op gang komen, maar zodra de vaart erin zit, knalt deze lekker door. Alle werkzaamheden die wij nu voor je doen en de links die worden geplaatst, moeten namelijk opgepikt worden door de zoekmachines. Hoe lang het precies duurt, valt lastig te voorspellen. Dit hangt namelijk ook af van de concurrentie en je eigen pagina autoriteit (het “rapportcijfer” van Google). Er zijn websites waarbij we binnen een paar weken leuke resultaten halen, maar over het algemeen is SEO vooral iets voor de toekomst. Vooral als je website net nieuw is of je net begint met SEO werkzaamheden, kan het even duren voordat je scoort op relevante zoekwoorden.
Ben je net gestart met je bedrijf of wil je direct resultaat? Kijk dan even naar de mogelijkheden voor het adverteren via Social media of Google ads.
Als wij voor je aan de slag gaan met linkbuilding, hebben we elke maand een (zoom)meeting om de uitgevoerde werkzaamheden en resultaten te bespreken. Zo weet jij precies waar wij mee bezig zijn en kunnen we samen zorgen voor het maximale rendement. Je krijgt dan ook een overzicht van de links die wij hebben geplaatst binnen ons eigen netwerk en links die wij hebben laten plaatsen op relevante blogs. Ga jij zelf met je SEO of linkbuilding aan de slag en helpen wij je daarmee? Dan leggen wij je tijdens oploskoffie precies uit hoe jij je resultaten in de gaten kunt houden.
De kosten van linkbuilding werkzaamheden hangen af van je ambities, de hoeveelheid zoekwoorden waarop je wilt scoren en de snelheid waarmee jij bovenaan in Google wil staan. Gemiddeld gezien besteden wij voor onze klanten 8 uur per maand aan SEO werkzaamheden en reserveren wij daarnaast ongeveer 4 uur voor linkbuilding. Hoe wij de werkzaamheden het beste kunnen inrichten hangt af van je bedrijf, het budget en de wensen. Wij gaan in ieder geval altijd voor de win-win situatie en denken dus graag met je mee. Het kan dus ook zijn dat wij je leren hoe je zelf een goede SEO tekst kunt schrijven en dat wij je helpen door linkbuilding voor je uit te voeren. Deze manier van werken heeft ook al tot veel succes geleverd, zolang beide partijen er maar voor de volle 100% voor gaan. Dus ben jij klaar om te knallen?
Veel MKB’ers en zelfstandige professionals laten hun linkbuilding uitbesteden. Dat is ook niet zo gek, gezien het veel tijd en energie kost om dit op de juiste manier te doen. Bij Pittig Bakkie helpen wij daarom gepassioneerde ondernemers om de wereld een stukje mooier te maken door o.a. linkbuilding voor ze uit te voeren. We helpen namelijk graag de bedrijven met een goed verhaal en een duidelijke missie om beter online zichtbaar te worden.
Voorbeelden van soorten bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:
- Autorijscholen
- Bloemisten
- Coaches
- Goede doelen
- Horeca
- Interieurstylisten
- Makelaars
- Scholen
- Multinationals
- Schoonheidsspecialisten
- Sportscholen
- Stichtingen en Verenigingen
- Winkels
Goede vraag! Garanties kunnen wij helaas nooit geven, wij houden namelijk niet van loze beloftes. Uitspraken zoals: “Wij zetten je op 1 in Google” of “We gaan je omzet verdubbelen” zal je dan ook nooit horen. Wel kunnen we garanderen dat wij onze uiterste best doen om het maximale resultaat te behalen voor jouw bedrijf en krijg je van ons elke maand een uitgebreide analyse tijdens onze maandelijkse (zoom)meeting. Zo ben je altijd op de hoogte en weet je precies waar je budget naar toe gaat.
Zeker kan dat! Sterker nog, dat leggen we je ook graag uit. Op veel vlakken geven wij namelijk ook trainingen, denk aan SEO, Facebook adverteren of Google ads. Linkbuilding is echter een specifieke klus is, hierdoor is het lastig om hier zelf goede resultaten mee te behalen. Wij hebben de afgelopen jaren namelijk een groot linkbuilding netwerk opgebouwd die wij voor onze klanten inzetten. Hierdoor kunnen wij gerichte links bemachtigen die jou helpen om je autoriteit te vergroten. Wil je hier meer van weten of ben je benieuwd naar onze andere trainingen? Kijk dan eens naar oploskoffie of trainingen.
Natuurlijk wil jij hoger scoren in Google en wil je graag vooraf precies weten waar je aan toe bent. Dat begrijpen wij maar al te goed. Hoewel we je daar dan ook graag een eenduidig antwoord op willen geven, is dat lastig. De linkbuilding werkzaamheden en het budget hangen namelijk voor een groot gedeelte af van de bedrijfsdoelen en de concurrentie op bepaalde zoekwoorden. Gelukkig kunnen wij op basis van onze eigen kennis en ervaring met wat extra informatie wel vooraf een goede inschatting maken van de mogelijkheden en het bijbehorende kostenplaatje. Wil je dus weten wat linkbuilding voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan gewoon even contact op.
Nope, bij ons zit je niet vast aan lange contracten. Wij geloven namelijk in de kracht van tevreden klanten. De enige commitment die wij vragen is een opstartperiode van 3 maanden. Deze tijd hebben wij nodig om je te laten zien hoe wij werken en de eerste resultaten te behalen.
E-mail marketing
E-mail marketing is op dit moment een van de meest effectieve vormen van marketing. Een van de voordelen van e-mail marketing is dat je altijd zeker weet dat je bericht aankomt bij je doelgroep. Dit in tegenstelling tot social media, waar mensen je bericht zo voorbij kunnen scrollen.
E-mail marketing is iets voor jou als je niet de hele dag bezig wil zijn met het handmatig opvolgen van leads, je doelgroep wil voorzien van interessante en relevante informatie waardoor ze meer betrokken raken bij je bedrijf en wanneer je je klanten wilt aansporen tot (nóg) een aankoop. We zetten een funnel voor je op waardoor de klanten in jouw klantenbestand informatie toegestuurd krijgt die ze nodig hebben in de fase van de customer journey waar ze op dat moment in zitten. Allemaal automatisch!
Vind jij dat ook zo’n goed idee? Dan is e-mail marketing iets voor jou!
Persoonlijk
Een e-mail is persoonlijk. Je kunt bijvoorbeeld je (potentiële) klanten bij hun voornaam aanspreken in je mail of zelfs in het onderwerp. Dit soort trucjes maakt e-mail marketing persoonlijker dan veel andere marketingvormen.
Makkelijk en snel
Zorg één keer dat je een goed opgemaakte template voor je e-mail marketing opzet. Dan hoef je deze daarna alleen nog maar te vullen met content als je weer een nieuwe mail wil versturen.
Je blijft in beeld
Natuurlijk zorgen andere marketingvormen ook dat je in beeld blijft, maar het verschil met e-mail marketing is dat je (met een goede funnel in ieder geval) regelmatig waardevolle informatie kunt sturen die past bij de fase van de customer journey waarin je klant zich bevindt. Zo blijf je bij je doelgroep in beeld en kun je toch telkens unieke en relevante content aanbieden.
E-mail marketing heeft nog meer voordelen. Die vertellen we je graag onder het genot van een kopje koffie. Dan kunnen we ook het beste meedenken met jouw situatie en bekijken welke voordelen e-mail marketing voor jou heeft.
De mogelijkheden van e-mail marketing zijn gigantisch! Als wij voor je aan de slag gaan, bouwen we met ActiveCampaign een e-mail funnel waarmee we zorgen dat een persoon op basis van zijn eerdere acties (op je website of in een vorige e-mail) een nieuwe e-mail ontvangt. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een aparte nieuwsbrief te sturen naar mannen en vrouwen als jij producten hebt die beter aansluiten bij de een of de ander. Het is ook mogelijk om mensen te herinneren aan de volle winkelmand die ze op jouw website hebben achtergelaten.
E-mail marketing is ook heel nuttig om een band te houden met je bestaande klanten. Heb jij een product dat regelmatig onderhoud nodig heeft? Herinner jouw klanten hier dan per mail aan. Zo blijf je bij ze in beeld en laat je zien dat je betrokken bent.
Wil je meer weten over hoe jij e-mail marketing kan inzetten? Plan even een afspraak met ons in!
Het is zeker meetbaar! Om te zien of jouw e-mail marketing effectief is, kijken we bijvoorbeeld naar hoe vaak je e-mail geopend wordt. Als de mail niet eens geopend wordt, is de titel van de mail misschien nog niet goed genoeg of het wordt eens tijd om je contactenlijst schoon te maken. Daarnaast kunnen we meten hoeveel iemand klikt in je mails, hoeveel bestellingen er vanuit je mailings worden gedaan en hoe vaak je mailing wordt doorgestuurd. Allemaal informatie die wij kunnen gebruiken om jouw e-mail marketing zo effectief mogelijk op te zetten!
Je kunt op elk moment inloggen bij ActiveCampaign om jouw resultaten en funnels in te zien. Omdat wij het belangrijk vinden dat je begrijpt waar we mee bezig zijn, organiseren we elke maand een meeting waarin we deze resultaten ook met je doorspreken. Dan kunnen we toelichten wat bepaalde resultaten betekenen en kunnen we jou adviseren welke vervolgstappen er genomen moeten worden om de resultaten te verbeteren!
De kosten van je e-mail marketing hangen af van 2 factoren. De eerste is de grote van jouw mailinglijst. ActiveCampaign rekent een hogere prijs als jij je e-mail naar 10.000 mensen wil sturen, dan wanneer je contactenlijst uit 500 contacten bestaat. Daarnaast betaal je voor de functionaliteiten die je krijgt. Bij ActiveCampaign zijn er vier pakketten waar je uit kan kiezen: Lite, Plus, Professional en Enterprise. Het Lite pakket is het goedkoopst, maar daarmee krijg je ook de minste functionaliteiten. De kosten zijn dus afhankelijk van wat en wie jij wil bereiken. Wil je een duidelijke schets van deze kosten? Neem dan even contact met ons op! Wij helpen je graag verder.
Er zijn aardig wat aanbieders als het gaat om e-mail marketing software. Een van de meest bekende is misschien wel MailChimp. Deze wordt vaak gebruikt om nieuwsbrieven te versturen. Bij Pittig Bakkie maken we liever gebruik van ActiveCampaign (in Nederland ook wel bekend als MailBlue). In ActiveCampaign breng je je funnels namelijk heel overzichtelijk in beeld. Daarnaast biedt het ongelooflijk veel mogelijkheden binnen je funnel. Een andere aanbieder is MailPoet. Heb je een Wordpress website? Dan kan je MailPoet hierin installeren. Dit maakt de koppeling met je website en eventuele webshop erg makkelijk.
Ben je net gestart? Dan zul je nog niet zo veel e-mailadressen hebben. Een goede manier om deze te krijgen is met een gratis weggever. Denk hierbij aan een gratis e-book, checklist of bijvoorbeeld een webinar. De mensen die zich hiervoor aanmelden vraag je om wat informatie, waaronder natuurlijk hun e-mailadres, en jij kan rustig aan starten met het vullen van je mailinglijst. Ben je al wat langer bezig? Kijk dan eens naar je klantenbestand. Mensen die bij jou besteld hebben, hebben al interesse in je product. Zij vinden het vast niet erg om hier wat meer over te horen!
Wil je echt investeren in het groeien van je mailinglijst? Dan is het misschien een idee om social media marketing in te zetten. Social media is namelijk de perfecte plek om je gratis weggevers bij je doelgroep te krijgen.
Bij Pittig Bakkie specialiseren wij ons in online marketing. We gebruiken onze kennis van online marketing om te zorgen dat jouw bedrijf online zichtbaar wordt, terwijl jij lekker kan focussen op ondernemen.
E-mail marketing is slechts één van de manieren waarop jouw bedrijf online zichtbaar wordt.
Naast e-mail marketing houden we ons op dagelijkse basis bezig met SEO, Google ads, social media marketing (denk hierbij aan adverteren op Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn) en bouwen we webshops of zelfs volledige websites.
Wil je meer weten over hoe wij jou helpen groeien? Neem eens contact met ons op!
Wij verzorgen e-mail marketing voor allerlei MKB’ers en zelfstandige professionals. Bij Pittig Bakkie willen wij graag gepassioneerde ondernemers helpen om de wereld een beetje mooier te maken, daar krijgen wij namelijk energie van! We willen de mensen met passie, gedrevenheid en energie helpen om online meer zichtbaar te worden.
Voorbeelden van bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:
- Autorijscholen
- Bloemisten
- Coaches
- Horeca
- Interieurstylisten
- Makelaars
- Scholen
- Schoonheidsspecialisten
- Sportscholen
- Stichtingen en Verenigingen
- Winkels
Wij doen niks liever dan ondernemers helpen met de groei van hun bedrijf en online zichtbaarheid. Wil jij liever zelf aan de slag met e-mail marketing? Dan helpen we je daar maar al te graag mee! Vraag ons eens naar onze dienst ‘Oploskoffie’. Hier kunnen wij al je e-mail marketing vragen beantwoorden!
Helaas, we gaan je mailtjes niet voor je beantwoorden. Wel kunnen wij zorgen dat jij meer tijd hebt om dit te doen, door verschillende marketing werkzaamheden voor je uit handen te nemen. Daarnaast kunnen we ook je mailbox hosten! Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Wij vinden dat een samenwerking moet passen. Daarom hanteren wij geen vaste contracten. Als wij e-mail marketing voor je gaan uitvoeren, vragen we wel om een stukje commitment in de vorm van een samenwerkingsperiode van drie maanden. Op deze manier willen we laten zien dat we serieus voor je aan de slag gaan en er alles aan doen om het beste resultaat naar boven te halen.
Website laten maken
Wij vinden dat een nieuwe website echt bij jou en je bedrijf moet passen, daarom starten wij altijd met een Pittig Bakkie. Tijdens onze eerste of tweede meeting gaan we samen met jou op zoek naar de zaken die voor je bedrijf echt belangrijk zijn. De website moet je leven tenslotte makkelijker maken, helpen meer omzet te draaien en het bedrijf verder laten groeien.
Wanneer we precies weten wat je wilt, maken wij een voorstel. Op het moment dat je daar enthousiast van wordt kunnen we echt beginnen.
We vragen je eerst om wat startinformatie aan te leveren en starten vervolgens met het ontwerpen van je nieuwe website. Als onze website specialisten en marketing gekkies klaar zijn, ontvang je het eerste ontwerp van je nieuwe website.
Daarna kunnen we beginnen met het bouwen van je nieuwe website. Dit doen we op een bouwlocatie, zodat je live mee kunt kijken en je huidige website gewoon online blijft staan. Als de website staat vragen wij om je feedback. Je geeft dan aan wat je mooi vind en wat je graag nog anders zou willen zien en daar gaan wij vervolgens weer mee aan de slag. Zo weet je zeker dat je nieuwe website precies zo is gebouwd als jij dat wilt.
Hoelang het bouwen van je website in beslag neemt, hangt af van de grootte en complexiteit van je nieuwe website. Wil je een basis website met alleen wat informatie en adresgegevens dan is deze sneller klaar dan een complete webshop die van alle toeters en bellen is voorzien. Doorgaans houden wij ongeveer 4 tot 8 weken aan voor het ontwerpen en bouwen van de website.
Wij bouwen websites voor allerlei soorten bedrijven en in verschillende stijlen. Op deze manier kunnen we namelijk inspelen op jouw wensen. Elke ondernemer en elke doelgroep heeft namelijk weer andere behoeften en eisen van de website. We maken websites voor:
– Autorijscholen
– Bloemisten
– Coaches
– Horeca
– Interieurstylisten
– Makelaars
– MKB’ers
– Scholen
– Schoonheidsspecialisten
– Sportscholen
– Stichtingen en Verenigingen
– Winkels
Wij worden enthousiast van WordPress websites, want voor veel MKB bedrijven en ZZP’ers is dit de perfecte website oplossing. Toch bouwen we ook websites in andere systemen. Denk hierbij aan Lightspeed, Shopify of Magento. Wil jij weten wat voor jou het beste past? Neem dan gewoon even contact met ons op, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
Elke ondernemer heeft andere wensen, daarom is het lastig om standaard prijzen te hanteren voor het maken van een website. We proberen altijd rekening te houden met ieders budget en te kijken, hoe we jou daarvoor het beste kunnen helpen. Om je een idee te geven, wij bouwen websites vanaf 750,-, maar ook voor 20,000,-. Het verschil zit hem voornamelijk in de functionaliteiten, de grootte van de websites en het werk wat je uitbesteed of zelf doet. Samen met jou gaan we graag op zoek naar de beste oplossing voor jou!
Ben je benieuwd wat jouw website gaat kosten? Vraag dan een offerte aan en wij doen jou een scherp aanbod!
Yes! Wij bouwen jouw website namelijk met een front-end builder. Dit betekent dat je zelf eenvoudig aan de voorkant van je website (kleine) aanpassingen kunt doen. Zo kun je zelf een foto of tekst aanpassen of een nieuw product toevoegen in je webshop.
Natuurlijk, sterker nog we kunnen ook een webshop aan je huidige WordPress toevoegen. Wat het beste bij jou past hangt af van je wensen.
Goede vraag! Wanneer wij een website opleveren mag je ervan uitgaan dat alles goed werkt en helemaal up to date is. Om te kunnen garanderen dat het ook na 3 maanden goed werkt is het belangrijk om tijdig updates door te voeren op je website. Bij een WordPress website wordt dit altijd netjes aangegeven. Vind je het spannend om dit zelf te doen, of wil je er gewoon geen omkijken naar hebben, dan kun je ook kiezen voor WordPress onderhoud.
Webshop laten maken
Hoe werkt het bouwen van een nieuwe webshop?
Wij vinden dat je nieuwe webshop echt bij jou en je bedrijf moet passen, daarom starten wij altijd met een Pittig Bakkie. Tijdens onze eerste of tweede meeting gaan we samen met jou op zoek naar de zaken die voor je bedrijf echt belangrijk zijn. De webshop moet je leven tenslotte makkelijker maken, helpen meer omzet te genereren en je bedrijf verder laten groeien.
Wanneer we precies weten wat je wilt, maken wij een voorstel om je nieuwe webshop te bouwen. Op het moment dat je daar enthousiast van wordt en de offerte hebt geaccepteerd kunnen we echt beginnen.
We vragen je dan eerst om wat informatie aan te leveren en beginnen daarna aan het ontwerp van je nieuwe webshop. Als onze website specialisten en designers klaar zijn, ontvang je het eerste ontwerp van je webshop.
Daarna kunnen we beginnen met het bouwen van je nieuwe webshop. Dit doen we op een bouwlocatie, zodat je live mee kunt kijken en je huidige webshop gewoon online blijft staan. Als de website gebouwd is vragen wij om je feedback. Je geeft dan aan wat je mooi vindt en wat je graag nog anders zou willen zien. Daar gaan wij vervolgens weer mee aan de slag. Zo weet je zeker dat je nieuwe webshop precies zo is gebouwd als jij dat wilt.
Hoe lang duurt het bouwen van mijn webshop?
Hoe lang wij bezig zijn met het maken van je webshop hangt een beetje af van de omvang van het project en onze planning. Zo kunnen onze webshop experts binnen een paar weken een project opleveren, maar zijn er ook webshops waar we een stuk langer mee bezig zijn. Om je toch een schatting te geven, kun je rekening houden met ca. 8 weken vanaf het moment dat je de offerte hebt ondertekend. Mocht dit anders zijn, dan hoor je dit uiteraard vooraf van ons.
Voor wie bouwen jullie webshops?
Wij maken webshops voor diverse partijen in verschillende branches. Dat maakt ons werk uitdagend en zorgt ervoor dat onze creativiteit elke keer opnieuw geprikkeld wordt. Daar houden wij van! Zo maken we webshops voor bedrijven van groot tot klein en voor bedrijven die direct aan de consument verkopen of juist B2B. Wat al deze bedrijven met elkaar gemeen hebben? Een goed verhaal en de intentie om de wereld een stukje mooier te maken. Door jou te helpen bij het maken van een webshop kunnen wij namelijk (in)direct meer impact maken en daar krijgen wij energie van! Dus heb je een goed idee, een product met een mooi verhaal en ben jij klaar om de wereld mooier te maken? Neem dan gewoon even contact met ons op, al is het alleen maar om samen even een Pittig Bakkie te drinken.
Maken jullie alleen WordPress webshop?
Wij worden enthousiast van WordPress websites, want voor veel MKB bedrijven en ZZP’ers is dit de perfecte website oplossing. Het is goed te gebruiken als je net begint, maar ook ideaal als je bedrijf groter wordt. Zo weet je zeker dat je met een nieuwe Wordpress webshop een hele tijd goed zit. Toch bouwen we ook websites in andere systemen. Niet alleen omdat er klanten zijn die er naar vragen, maar ook omdat er bedrijven en branches zijn, waar een ander platform beter past. Dit heeft vaak te maken met een stuk voorraadbeheer en betaalsoftware die ook in de fysieke winkel wordt gebruikt. Denk hierbij aan Lightspeed, Shopify of Magento. Wil jij weten wat voor jou het beste past? Neem dan gewoon even contact met ons op, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
Wat kost het maken van een nieuwe webshop?
Elke ondernemer heeft andere wensen, daarom is het voor ons lastig om standaard prijzen te hanteren voor het maken van een webshop. We proberen namelijk altijd rekening te houden met elk budget en samen met jou te kijken hoe we je bedrijf daarmee het beste kunnen helpen. Om je toch een idee te geven van de kosten, wij bouwen webshops vanaf 950,-, maar ook voor 20,000,-. Het verschil zit hem voornamelijk in de functionaliteiten, de grootte van de websites en het werk wat je uitbesteed of zelf doet. Samen met jou gaan we graag op zoek naar de beste oplossing voor jou!
Ben je benieuwd wat jouw webshop gaat kosten? Vraag dan een offerte aan en wij doen jou een scherp aanbod.
Kan ik mijn webshop zelf eenvoudig aanpassen?
Uiteraard, we vinden het namelijk ontzettend belangrijk dat jij zelf je business kunt runnen, zonder dat je daarvoor elke keer aan de bel moet trekken als je wat geregeld wilt hebben. Je kunt ons na de oplevering dan ook vooral zien als je persoonlijke backup plan en onderhouds- en adviesteam. Wil je dat wij ook na de bouw van je website betrokken blijven bij je webshop? Dat kan! Naast het bouwen van webshops voeren wij namelijk ook graag online marketing werkzaamheden voor je uit, zoals SEO, Google Ads en Social ads.
Kunnen jullie vooraf aangeven of mijn huidige software programma’s te koppelen zijn met mijn nieuwe webshop?
Werk je al met bepaalde software en wil je dat graag blijven doen? Dan is het verstandig om onze specialisten vooraf te vragen op welke manier wij je nieuwe webshop het beste kunnen bouwen. De meest gebruikte software systemen zijn over het algemeen met een API oplossing goed met elkaar te koppelen en anders is er vaak een maatwerkoplossing mogelijk. Toch is het goed om vooraf na te denken over de voor- en nadelen van de oplossing. Een maatwerkoplossing is namelijk vaak minder flexibel en update bestendig dan eventuele standaard oplossingen. Welke mogelijkheden er voor jouw favoriete software programma’s zijn kunnen we daarom altijd even voor je uitzoeken. Zo weet je vooraf altijd precies waar je aan toe bent en kun je kiezen voor de gunstigste oplossing voor jou en je bedrijf!
Waar moet ik vooraf over nadenken bij het laten maken van een webshop?
Goede vraag! Een eigen webshop lijkt misschien iets wat je erbij kunt doen, maar is vaak meer werk dan je denkt. Er komt namelijk nogal wat kijken bij je eigen webwinkel. Want producten verkopen is één ding, maar klanten naar je webshop krijgen is een tweede. Denk er dus vooraf goed na over hoe jij verwacht mensen naar je online webwinkel te krijgen. Ga je dit doen door je eigen online netwerk in te zetten, via SEO of door online te adverteren via Facebook ads of Google Ads. Daarnaast is het ook goed om vooraf na te denken over wat praktische zaken, denk aan je retourbeleid, afspraken met leveranciers en algemene voorwaarden.
Maken jullie ook websites?
Jazeker! Die maken wij ook, sterker nog dat vinden we ontzettend leuk om te doen. Dus heb je geen online webshop nodig, maar wil je wel graag een eigen website hebben, dan kunnen wij je daar ook mee helpen. Hoe dit precies werkt en wat je van ons mag verwachten lees je op de website laten maken pagina. Hier vind je ook direct wat voorbeelden terug van websites die wij met veel plezier hebben gemaakt en waar wij trots op zijn.
Krijg ik garantie op mijn webshop?
Goede vraag! Wanneer wij een website opleveren mag je ervan uitgaan dat alles goed werkt en helemaal up to date is. Om te kunnen garanderen dat het ook na 3 maanden goed werkt is het belangrijk om tijdig updates door te voeren op je website. Bij een WordPress website wordt dit altijd netjes aangegeven. Vind je het spannend om dit zelf te doen, of wil je er gewoon geen omkijken naar hebben, dan kun je ook kiezen voor WordPress onderhoud.
Wat levert een nieuwe webshop mij eigenlijk op?
Een nieuwe website, wat koop je daar eigenlijk voor? Dat hangt natuurlijk niet alleen af van je webshop, maar ook van jezelf. Toch kan een gebruiksvriendelijke, goed ingerichte webshop je conversiepercentage (het aantal verkopen) op je website aanzienlijk verbeteren. Klanten kunnen producten online namelijk niet aanraken, maar hebben wel vertrouwen nodig dat ze krijgen waar ze naar op zoek zijn. Daarnaast zitten ook je concurrenten niet stil. Klanten raken gewend aan positieve webshop verbeteringen en de snelheid en verwachten dat vervolgens ook van jou. Gelukkig kun je je webshop of website zien als een canvas, waar je continu verbeteringen op door kan voeren. Ook bij het optimaliseren van je webshop helpen onze webshop specialisten en UX designers graag. Je kunt ze inhuren voor advies om gewoon om het werk voor je uit handen te nemen, de keuze is aan jou!
Social media beheer
Je hebt de pagina niet goed gelezen, of wel? Maakt niet uit! We vertellen het je graag nog een keer.
Social media wordt door bijna ie-de-reen gebruikt. Hierdoor is het potentiële bereik dat je met jouw social media accounts hebt heel erg groot. Alleen daarom al is het een goed idee om met social media te starten. Daar komt nog eens bij dat elke gebruiker van social media ook kan reageren op berichten die ze voorbij zien komen. Ook op die van jou dus! Meer reacties betekent meer bereik. Dat zorgt weer voor meer reacties en ga zo maar door. Dit sneeuwbaleffect zorgt er uiteindelijk voor dat meer mensen jouw verhaal en boodschap kennen. Dus meer merkbekendheid, meer kans op leads en meer kans op verkopen. Moeten we nog doorgaan?
Wij zijn ook maar mensen, dus we starten gewoon met een bakje koffie. Tijdens dat bakkie gaan we met jou in gesprek over wat je wil bereiken met je social media accounts. Op basis van wat je wil bereiken, wie je wil bereiken en waarom, gaan we aan de slag met jouw persoonlijke social media strategie. Een strategie die past bij jouw bedrijf, je doelgroep en je product. Een strategie die doorschijnt in al jouw social media uitingen. Alleen met zo’n strategie kun je echt gaan shinen op social media!
Even sparren over jouw social media strategie? Plan een afspraak!
Als je start met het beheren van je social media bedrijfsaccounts zul je merken dat er aardig wat tijd in gaat zitten als je het goed wil doen. Dit is waarschijnlijk tijd die je niet hebt of er in ieder geval niet aan wil besteden. Nu je tot hier bent gekomen, weet je vast al wel waarom social media zo belangrijk is voor je bedrijf en wat je er allemaal mee kunt bereiken. Nu is het voordeel van social media beheer uitbesteden heel simpel uit te leggen. Je krijgt namelijk alle positieve effecten van social media gebruiken, zonder dat je hier zelf mee bezig moet zijn en tijd aan kwijt bent. In plaats daarvan kun jij je bezig houden met wat jij leuk vindt en goed kan!
We willen niet opscheppen, maar we hebben al het een en ander aan ervaring als het gaat om social media beheer. Dankzij die ervaring hebben we altijd een goed idee van wat wel of niet werkt. Om erachter te komen wat voor jouw bedrijf en bij jouw doelgroep écht werkt, moeten we altijd even testen. Daarom houden we maandelijks bij welke berichten de beste resultaten opleveren. Met die resultaten houden we dan weer rekening bij het maken van de social media content van de maand erop. Door op deze manier te werken, laten we jouw social media account(s) groeien!
De kosten van social media beheer zijn afhankelijk van wat jij wil bereiken. De ene doelstelling is de andere niet en daarom kost het soms meer tijd en energie om je doelstelling te behalen. Om je een goed en duidelijk antwoord te kunnen geven op deze vraag, gaan we graag met je in gesprek over het social media beheer van jouw bedrijf en hoe wij jou kunnen helpen met het behalen van je doelen.
Dat kunnen we zeker! We zien onze social media experts al opspringen bij het horen van deze vraag. Zij doen niets liever dan jouw verhaal en boodschap met je doelgroep delen door middel van social media marketing. Het maken van goede, leuke en relevante advertentie content, analyseren van de resultaten en optimaliseren van je campagnes is waar ze echt goed in zijn!
Wist je dat adverteren op social media ook effect heeft op de rest van jouw social media? Als mensen klikken op jouw advertenties, ziet het algoritme dat jouw pagina interessant is en zullen ook je organische berichten vaker naar voren komen. Handig hè?
Natuurlijk! Dat is een groot onderdeel van wat we doen als het gaat om social media beheer. We starten met het opstellen van jouw persoonlijke social media strategie. Aan de hand daarvan kunnen we aan de slag met het maken van relevante en interessante content. Hiervoor schrijven wij aansprekende teksten en die combineren we met het juiste beeldmateriaal. Het enige wat we van je nodig hebben, is wat basis beeldmateriaal zodat we hiermee uit de voeten kunnen.
Wij doen het social media beheer voor allerlei MKB’ers en zelfstandige professionals. Bij Pittig Bakkie willen wij graag gepassioneerde ondernemers helpen om de wereld een beetje mooier te maken, daar krijgen wij namelijk energie van! We willen de mensen met passie, gedrevenheid en energie helpen om online meer zichtbaar te worden.
Voorbeelden van bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:
- Autorijscholen
- Bloemisten
- Coaches
- Horeca
- Interieurstylisten
- Makelaars
- Scholen
- Schoonheidsspecialisten
- Sportscholen
- Stichtingen en Verenigingen
- Winkels
Om te zorgen dat alle content die we maken past bij jouw bedrijf, stellen we van tevoren jouw persoonlijke social media strategie op. Maar we snappen dat je, voordat de berichten geplaatst worden, een blik wil werpen op wat we gemaakt hebben. Daarom werken onze social media specialisten altijd vooruit. Afhankelijk van wat jij fijn vindt, zorgen we dat jouw berichten maandelijks of wekelijks voor je klaarstaan. Zo hoef jij alleen nog maar een laatste check te doen en staat je social media account altijd vol met berichten die zeker aansluiten bij je bedrijf.
Op welke social media kanaal jij je focus het beste kan leggen, hangt van een paar factoren af. Dit hangt namelijk af van je doel, je doelgroep, je bedrijf en je boodschap. Als jij graag je product, dienst of bedrijf in volle glorie wil laten zien omdat jij een gigantische beeldbank met prachtige foto’s hebt, dan is Instagram misschien wel het kanaal voor jou. Maar is het nu zo dat jouw doelgroep voornamelijk bestaat uit 50-plussers? Dan is het ineens niet meer zo handig om je te focussen op Instagram. Deze leeftijdsgroep is namelijk helemaal niet zo actief op Instagram. In dat geval kun je je beter richten op Facebook.
Omdat wij nu door je computerscherm niet kunnen zien wie je bent, wat je doet en waarom je doet wat je doet, is het erg lastig om een goed antwoord te geven op deze vraag. We kunnen je hier het beste mee verder helpen door met je in gesprek te gaan. Onze social media experts denken met je mee en sparren met je om te kijken welk social media kanaal het beste past bij jouw bedrijf. Hiervoor kun je gewoon even naar ons bellen of een afspraak inplannen!
Lijkt het je leuk om zelf aan de slag te gaan met de social media accounts van je bedrijf? Dan ben je bij Pittig Bakkie aan het juiste adres! Onze social media tijgers leren je namelijk graag de ins en outs van social media. Wanneer en hoe vaak je iets moet plaatsen, hoe je het beste inspeelt op het algoritme en wat belangrijk is bij het maken van je social media berichten. Dit doen we in de vorm van volledige trainingen, maar ook met onze dienst Oploskoffie. Tijdens de laatste helpen we je ‘uurtje factuurtje’ met al je social media vragen. Meer weten? Neem even contact met ons op!
We geloven in (langdurige) samenwerkingen, maar niet in vaste contracten. Daarom is de enige vorm van commitment die wij aan het begin van onze samenwerking aan je vragen een minimale samenwerkingsperiode van drie maanden. In die tijd leren we elkaar beter kennen, kunnen we een goede samenwerking opbouwen en kunnen we de eerste resultaten voor je binnenhengelen!
Branding en design
Is een nieuwe huisstijl iets voor mij?
Wil je graag starten met een nieuw bedrijf, wil je je bedrijf herpositioneren of wil je zelf bepalen welk gevoel mensen krijgen als ze denken aan jouw bedrijf? Dan is een (re)branding iets voor jou! Op basis van jouw input, je wensen en je doelgroep gaan onze enthousiaste creatievelingen graag voor je aan de slag.
Wat krijg ik wanneer jullie een nieuwe huisstijl voor mij maken?
Natuurlijk wil je vooraf precies weten waar je aan toe bent. Vinden wij ook altijd fijn! Juist daarom bespreken wij vooraf met jou wat we gaan doen. Er zijn namelijk nogal wat verschillende mogelijkheden. Zo kunnen we een alleen een styleguide maken, waarin alle visuele elementen worden vastgelegd of een compleet brandbook. Verder maken we ook graag ontwerpen voor drukwerk, banners, social posts etc.
Wat kost een nieuwe huisstijl?
Yes, let’s talk business! Het geld, de poen, de knaken zijn tenslotte ook belangrijk. Toch is er niet één vaste prijs. Het ene bedrijf heeft namelijk al helemaal duidelijk waar ze voor staan en wat ze willen uitstralen. Het andere bedrijf weet nog niet welk verhaal ze willen vertellen en hebben daar wat extra hulp bij nodig. Bij ons krijg je altijd precies wat je nodig hebt om online te “shinen”. Een styleguide met alle visuele elementen erin krijg je al vanaf 950,- en een compleet brandbook vanaf 2250,-. Dit is inclusief een strategiesessie en oplevering van de verschillende huisstijlelementen.
Hoe weten jullie nu precies wat mijn doelgroep nodig heeft?
Simpel, onze experts maken niet alleen graag mooie dingen, maar combineren het altijd met de kennis van de markt en de doelgroep. Bij Pittig Bakkie werken namelijk een hoop creatieve online marketing tijgers die precies weten wat er nodig is om meer te verkopen en je omzet te verhogen. Daarnaast starten we altijd met een kick-off sessie om je nog beter te leren kennen. Tijdens deze sessie vuren wij een hoop moeilijke vragen op je af. Zo weten we precies waar je bedrijf voor staat, waar je naartoe wilt en hoe je doelgroep eruit ziet. Vervolgens gaan wij verder op onderzoek uit. Zo weten we vooraf precies wie je doelgroep is en waar deze mensen op zitten te wachten. In combinatie met onze eigen kennis en ervaring gaan onze creatievelingen voor je aan de slag.
Voor welke bedrijven hebben jullie de huisstijl gemaakt?
Bij Pittig Bakkie helpen wij graag gepassioneerde ondernemers om de wereld een stukje mooier te maken, daar krijgen wij energie van! We willen de mensen met passie, gedrevenheid en energie helpen om online beter zichtbaar te worden.
Voorbeelden van soorten bedrijven waar we werk voor hebben gedaan:
- Autorijscholen
- Bloemisten
- Coaches
- Horeca
- Interieurstylisten
- Makelaars
- Scholen
- Multinationals
- Schoonheidsspecialisten
- Sportscholen
- Stichtingen en Verenigingen
- Winkels