Veelgestelde vragen over E-mail marketing.

Wanneer je op e-mail marketing gaat inzetten, wil je natuurlijk zeker weten dat het goed gebeurt. Dat begrijpen wij maar al te goed, daarom vind je hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen.

E-mail marketing is op dit moment een van de meest effectieve vormen van marketing. Een van de voordelen van e-mail marketing is dat je altijd zeker weet dat je bericht aankomt bij je doelgroep. Dit in tegenstelling tot social media, waar mensen je bericht zo voorbij kunnen scrollen.

E-mail marketing is iets voor jou als je niet de hele dag bezig wil zijn met het handmatig opvolgen van leads, je doelgroep wil voorzien van interessante en relevante informatie waardoor ze meer betrokken raken bij je bedrijf en wanneer je je klanten wilt aansporen tot (nóg) een aankoop. We zetten een funnel voor je op waardoor de klanten in jouw klantenbestand informatie toegestuurd krijgt die ze nodig hebben in de fase van de customer journey waar ze op dat moment in zitten. Allemaal automatisch!

Vind jij dat ook zo’n goed idee? Dan is e-mail marketing iets voor jou!

Persoonlijk

Een e-mail is persoonlijk. Je kunt bijvoorbeeld je (potentiële) klanten bij hun voornaam aanspreken in je mail of zelfs in het onderwerp. Dit soort trucjes maakt e-mail marketing persoonlijker dan veel andere marketingvormen. 

Makkelijk en snel

Zorg één keer dat je een goed opgemaakte template voor je e-mail marketing opzet. Dan hoef je deze daarna alleen nog maar te vullen met content als je weer een nieuwe mail wil versturen.

Je blijft in beeld

Natuurlijk zorgen andere marketingvormen ook dat je in beeld blijft, maar het verschil met e-mail marketing is dat je (met een goede funnel in ieder geval) regelmatig waardevolle informatie kunt sturen die past bij de fase van de customer journey waarin je klant zich bevindt. Zo blijf je bij je doelgroep in beeld en kun je toch telkens unieke en relevante content aanbieden.

E-mail marketing heeft nog meer voordelen. Die vertellen we je graag onder het genot van een kopje koffie. Dan kunnen we ook het beste meedenken met jouw situatie en bekijken welke voordelen e-mail marketing voor jou heeft.

De mogelijkheden van e-mail marketing zijn gigantisch! Als wij voor je aan de slag gaan, bouwen we met ActiveCampaign een e-mail funnel waarmee we zorgen dat een persoon op basis van zijn eerdere acties (op je website of in een vorige e-mail) een nieuwe e-mail ontvangt. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een aparte nieuwsbrief te sturen naar mannen en vrouwen als jij producten hebt die beter aansluiten bij de een of de ander. Het is ook mogelijk om mensen te herinneren aan de volle winkelmand die ze op jouw website hebben achtergelaten.

E-mail marketing is ook heel nuttig om een band te houden met je bestaande klanten. Heb jij een product dat regelmatig onderhoud nodig heeft? Herinner jouw klanten hier dan per mail aan. Zo blijf je bij ze in beeld en laat je zien dat je betrokken bent.

Wil je meer weten over hoe jij e-mail marketing kan inzetten? Plan even een afspraak met ons in!

Het is zeker meetbaar! Om te zien of jouw e-mail marketing effectief is, kijken we bijvoorbeeld naar hoe vaak je e-mail geopend wordt. Als de mail niet eens geopend wordt, is de titel van de mail misschien nog niet goed genoeg of het wordt eens tijd om je contactenlijst schoon te maken. Daarnaast kunnen we meten hoeveel iemand klikt in je mails, hoeveel bestellingen er vanuit je mailings worden gedaan en hoe vaak je mailing wordt doorgestuurd. Allemaal informatie die wij kunnen gebruiken om jouw e-mail marketing zo effectief mogelijk op te zetten!

Je kunt op elk moment inloggen bij ActiveCampaign om jouw resultaten en funnels in te zien. Omdat wij het belangrijk vinden dat je begrijpt waar we mee bezig zijn, organiseren we elke maand een meeting waarin we deze resultaten ook met je doorspreken. Dan kunnen we toelichten wat bepaalde resultaten betekenen en kunnen we jou adviseren welke vervolgstappen er genomen moeten worden om de resultaten te verbeteren!

De kosten van je e-mail marketing hangen af van 2 factoren. De eerste is de grote van jouw mailinglijst. ActiveCampaign rekent een hogere prijs als jij je e-mail naar 10.000 mensen wil sturen, dan wanneer je contactenlijst uit 500 contacten bestaat. Daarnaast betaal je voor de functionaliteiten die je krijgt. Bij ActiveCampaign zijn er vier pakketten waar je uit kan kiezen: Lite, Plus, Professional en Enterprise. Het Lite pakket is het goedkoopst, maar daarmee krijg je ook de minste functionaliteiten. De kosten zijn dus afhankelijk van wat en wie jij wil bereiken. Wil je een duidelijke schets van deze kosten? Neem dan even contact met ons op! Wij helpen je graag verder.

Er zijn aardig wat aanbieders als het gaat om e-mail marketing software. Een van de meest bekende is misschien wel MailChimp. Deze wordt vaak gebruikt om nieuwsbrieven te versturen. Bij Pittig Bakkie maken we liever gebruik van ActiveCampaign (in Nederland ook wel bekend als MailBlue). In ActiveCampaign breng je je funnels namelijk heel overzichtelijk in beeld. Daarnaast biedt het ongelooflijk veel mogelijkheden binnen je funnel. Een andere aanbieder is MailPoet. Heb je een WordPress website? Dan kan je MailPoet hierin installeren. Dit maakt de koppeling met je website en eventuele webshop erg makkelijk.

Ben je net gestart? Dan zul je nog niet zo veel e-mailadressen hebben. Een goede manier om deze te krijgen is met een gratis weggever. Denk hierbij aan een gratis e-book, checklist of bijvoorbeeld een webinar. De mensen die zich hiervoor aanmelden vraag je om wat informatie, waaronder natuurlijk hun e-mailadres, en jij kan rustig aan starten met het vullen van je mailinglijst. Ben je al wat langer bezig? Kijk dan eens naar je klantenbestand. Mensen die bij jou besteld hebben, hebben al interesse in je product. Zij vinden het vast niet erg om hier wat meer over te horen!

Wil je echt investeren in het groeien van je mailinglijst? Dan is het misschien een idee om social media marketing in te zetten. Social media is namelijk de perfecte plek om je gratis weggevers bij je doelgroep te krijgen.

Bij Pittig Bakkie specialiseren wij ons in online marketing. We gebruiken onze kennis van online marketing om te zorgen dat jouw bedrijf online zichtbaar wordt, terwijl jij lekker kan focussen op ondernemen.

E-mail marketing is slechts één van de manieren waarop jouw bedrijf online zichtbaar wordt. 

Naast e-mail marketing houden we ons op dagelijkse basis bezig met SEO, Google ads, social media marketing (denk hierbij aan adverteren op Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn) en bouwen we webshops of zelfs volledige websites. 

Wil je meer weten over hoe wij jou helpen groeien? Neem eens contact met ons op!

Wij verzorgen e-mail marketing voor allerlei MKB’ers en zelfstandige professionals. Bij Pittig Bakkie willen wij graag gepassioneerde ondernemers helpen om de wereld een beetje mooier te maken, daar krijgen wij namelijk energie van! We willen de mensen met passie, gedrevenheid en energie helpen om online meer zichtbaar te worden. 

 

Voorbeelden van bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:

  • Autorijscholen
  • Bloemisten
  • Coaches
  • Horeca
  • Interieurstylisten
  • Makelaars
  • Scholen
  • Schoonheidsspecialisten
  • Sportscholen
  • Stichtingen en Verenigingen
  • Winkels

Wij doen niks liever dan ondernemers helpen met de groei van hun bedrijf en online zichtbaarheid. Wil jij liever zelf aan de slag met e-mail marketing? Dan helpen we je daar maar al te graag mee! Vraag ons eens naar onze dienst ‘Marketing advies’. Hier kunnen wij al je e-mail marketing vragen beantwoorden!

Helaas, we gaan je mailtjes niet voor je beantwoorden. Wel kunnen wij zorgen dat jij meer tijd hebt om dit te doen, door verschillende marketing werkzaamheden voor je uit handen te nemen. Daarnaast kunnen we ook je mailbox hosten! Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Wij vinden dat een samenwerking moet passen. Daarom hanteren wij geen vaste contracten. Als wij e-mail marketing voor je gaan uitvoeren, vragen we wel om een stukje commitment in de vorm van een samenwerkingsperiode van drie maanden. Op deze manier willen we laten zien dat we serieus voor je aan de slag gaan en er alles aan doen om het beste resultaat naar boven te halen.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.