Veelgestelde vragen over Facebook adverteren.

Wanneer je op Facebook wil gaan adverteren, wil je natuurlijk zeker weten dat het goed gebeurt. Dat begrijpen wij maar al te goed, daarom vind je hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen.

Of Facebook adverteren bij jou past, is afhankelijk van je doel en doelgroep. We gaan altijd samen met je in gesprek om deze te bepalen en kijken samen of Facebook ads in jouw strategie passen. We kijken of jouw doel haalbaar is met Facebook adverteren, jouw doelgroep wel gebruik maakt van Facebook en bekijken ook welke andere opties er zijn om te adverteren.

Facebook heeft als voordeel dat er heel veel gebruikers zijn. Hierdoor is de kans dat jouw doelgroep daar tussen zit erg groot. Daarnaast biedt Facebook veel verschillende mogelijkheden en informatie die wij kunnen gebruiken om jouw Facebook ads te optimaliseren en is hun algoritme ook altijd bezig met het zo effectief mogelijk targeten binnen de ingestelde doelgroep op basis van de campagnedoelstelling. Wil jij bijvoorbeeld meer websiteverkeer, dan laat Facebook de advertentie zien aan de mensen binnen de doelgroep waarvan de kans het grootst is dat ze naar jouw website klikken.

Ontdek de mogelijkheden

Meten is weten! Daarvoor gebruiken wij bijvoorbeeld de Facebook pixel. Dit is klein een stukje code dat je op je website zet. Hierdoor kunnen wij meten wat de mensen die via jouw advertentie naar je website gaan, op jouw website doen. Het is erg belangrijk dat deze pixel goed is ingesteld, want zonder deze informatie is het moeilijk in te zien wat het effect van de Facebook ads nou daadwerkelijk is.

In de afgelopen jaren is privacy een steeds belangrijker onderwerp geworden. Dit heeft gevolgen voor adverteren via Facebook. De iOS 14 update is hier een goed voorbeeld van. Sinds deze update is Facebook verplicht om gebruikers te vragen of zij gebruiksgegevens buiten de Facebook app willen delen, geven zij aan dit niet te willen. Dan kunnen zij niet meer via de Facebook pixel gevolgd worden.

Gelukkig is de Facebook pixel niet de enige manier om het effect van Facebook adverteren te meten. Naast de Facebook pixel, biedt Facebook ook een Conversie API aan. Door deze te gebruiken, stuurt jouw website de nodige data door aan Facebook, waardoor we de resultaten van je Facebook ads toch kunnen analyseren en zo je campagne optimaliseren. Daarnaast zijn er nog partijen los van Facebook die we kunnen gebruiken om het effect van Facebook adverteren te meten en hierop te sturen. Een voorbeeld hiervan is Google Analytics.

Ontdek de mogelijkheden

Als experts op het gebied van adverteren op Facebook zorgen wij voor scherpe, aantrekkelijke teksten. Hierbij houden we ook rekening met wie je doelgroep is en met de manier waarop zij de tekst te zien krijgen in jouw Facebook ads. Daarnaast geven wij advies over het beeldgebruik voor Facebook adverteren. Het basis beeldmateriaal hebben we wel van jou nodig, op die manier sluit het ook het best aan bij jouw bedrijf.

Ontdek de mogelijkheden

Je hebt altijd toegang tot je Facebook advertentieaccount. Hier kun je alle resultaten van Facebook adverteren op elk moment terugzien. Maar wij maken je het liever wat makkelijker. Daarom plannen we één keer per maand een zoom call om de resultaten van het adverteren op Facebook met je door te nemen. Wij vertalen dan al die cijfers en informatie die Facebook geeft in concrete conclusies die te begrijpen zijn. Mocht je toch meer willen weten over je resultaten, vraag het dan gerust! Wij leggen je graag uit hoe wij tot die conclusie zijn gekomen! Naast deze zoom call ontvang je je resultaten ook nog in een net, overzichtelijk rapport.

Ben je benieuwd wat jouw website gaat kosten? Vraag dan een offerte aan en wij doen jou een scherp aanbod!

“Hoe duur is Facebook adverteren?” Is een vraag die we regelmatig horen. Daarom schreven we er eerder al eens over. Het antwoord is echter niet zo makkelijk. De kosten van adverteren op Facebook zijn afhankelijk van bijvoorbeeld het doel, de doelgroep, het budget, maar ook de kwaliteit van je advertentie. Door al deze variabelen is het lastig om te zeggen “Adverteren op Facebook kost X.”. Maar als we een idee hebben van wat je wil bereiken, kunnen we van tevoren altijd al een inschatting doen van het budget dat we daarvoor nodig hebben. 

Naast het budget dat nodig is om je Facebook ads bij je doelgroep te krijgen, hanteren wij nog een vaste maandelijkse fee per doelstelling. Wil jij harde sales? Dan rekenen wij €299,00 per maand voor een conversie campagne. Wil jij je doelgroep kennis laten maken met je merk? Dan runnen wij een merkbekendheid campagne voor je en betaal je €225,00 per maand.

Ontdek de mogelijkheden

Bij een eerste gesprek over Facebook adverteren, kijken onze social media experts altijd of Facebook wel het geschikte platform is voor jou. Soms past een ander platform namelijk net beter bij jouw doelstelling of doelgroep. LinkedIn bijvoorbeeld, omdat je je in een B2B markt bevindt. Of Instagram, omdat jouw product of dienst helemaal om beeld draait. In dat geval nemen we dit ook direct mee in ons advies en in de strategie.

Op basis van jouw behoeften kunnen we adverteren op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter! Wist je trouwens dat als je met adverteren op Facebook je advertenties ook op Instagram kunt laten zien? Handig hè!

Ontdek de mogelijkheden

Wij adverteren op Facebook voor allerlei MKB’ers en zelfstandige professionals. Bij Pittig Bakkie willen wij graag gepassioneerde ondernemers helpen om de wereld een beetje mooier te maken, daar krijgen wij namelijk energie van! We willen de mensen met passie, gedrevenheid en energie helpen om online meer zichtbaar te worden. 

Voorbeelden van bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:

  • Autorijscholen
  • Bloemisten
  • Coaches
  • Horeca
  • Interieurstylisten
  • Makelaars
  • Scholen
  • Schoonheidsspecialisten
  • Sportscholen
  • Stichtingen en Verenigingen
  • Winkels

Ontdek de mogelijkheden

Ja! Als we voor jou adverteren op Facebook, kost het niks extra om jouw ads ook op Instagram te laten zien. Adverteren op Instagram loopt namelijk volledig via Facebook. 

Ontdek de mogelijkheden

“Give a man a fish and you feed him for a day. Teach him how to fish and you feed him for his lifetime.”. 

 

We willen gepassioneerde ondernemers helpen om de wereld een beetje mooier te maken. Of dat nou is door ze volledig te ontzorgen op het gebied van Facebook adverteren of door ze de juiste kennis en tools aan te bieden om het zelf te doen! Wij leren je graag Facebook adverteren! Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Ontdek de mogelijkheden

Probeer je al regelmatig wat berichten te plaatsen op Facebook en zo het gesprek met je doelgroep aan te gaan, maar wil het nog niet helemaal lukken of heb je er gewoonweg niet genoeg tijd voor? Ook hierin kunnen we je ontzorgen. Om het social media beheer bij je uit handen te nemen, kijken we samen hoe vaak je een bericht wil plaatsen en gaan wij aan de slag met het bedenken van content voor jouw socials. Net zoals bij adverteren op Facebook vragen we je nog wel om beeldmateriaal, waar we gebruik van kunnen maken, bij ons aan te leveren.

Ontdek de mogelijkheden

Wij vinden dat een samenwerking moet passen. Daarom hanteren wij geen vaste contracten. Als wij voor je gaan adverteren op Facebook vragen we wel een stukje commitment in de vorm van een samenwerkingsperiode van drie maanden. Op deze manier willen we laten zien dat we serieus voor je aan de slag gaan en er alles aan doen om het beste resultaat naar boven te halen. Bij Facebook adverteren kan het zomaar zijn dat we de plank direct raak slaan, maar uit ervaring weten we dat het algoritme van Facebook en wij vaak een paar weken nodig heeft voor het optimaliseren van jouw Facebook ads.

Ontdek de mogelijkheden

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.