Veelgestelde vragen over Facebook adverteren.
Wanneer je op Facebook wil gaan adverteren, wil je natuurlijk zeker weten dat het goed gebeurt. Dat begrijpen wij maar al te goed, daarom vind je hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen.
Past adverteren op Facebook bij mij?
Of Facebook adverteren bij jou past, is afhankelijk van je doel en doelgroep. We gaan altijd samen met je in gesprek om deze te bepalen en kijken samen of Facebook ads in jouw strategie passen. We kijken of jouw doel haalbaar is met Facebook adverteren, jouw doelgroep wel gebruik maakt van Facebook en bekijken ook welke andere opties er zijn om te adverteren.
Welke voordelen heeft adverteren op Facebook?
Facebook heeft als voordeel dat er heel veel gebruikers zijn. Hierdoor is de kans dat jouw doelgroep daar tussen zit erg groot. Daarnaast biedt Facebook veel verschillende mogelijkheden en informatie die wij kunnen gebruiken om jouw Facebook ads te optimaliseren en is hun algoritme ook altijd bezig met het zo effectief mogelijk targeten binnen de ingestelde doelgroep op basis van de campagnedoelstelling. Wil jij bijvoorbeeld meer websiteverkeer, dan laat Facebook de advertentie zien aan de mensen binnen de doelgroep waarvan de kans het grootst is dat ze naar jouw website klikken.
Wat is een facebook pixel?
Meten is weten! Daarvoor gebruiken wij bijvoorbeeld de Facebook pixel. Dit is klein een stukje code dat je op je website zet. Hierdoor kunnen wij meten wat de mensen die via jouw advertentie naar je website gaan, op jouw website doen. Het is erg belangrijk dat deze pixel goed is ingesteld, want zonder deze informatie is het moeilijk in te zien wat het effect van de Facebook ads nou daadwerkelijk is.
In de afgelopen jaren is privacy een steeds belangrijker onderwerp geworden. Dit heeft gevolgen voor adverteren via Facebook. De iOS 14 update is hier een goed voorbeeld van. Sinds deze update is Facebook verplicht om gebruikers te vragen of zij gebruiksgegevens buiten de Facebook app willen delen, geven zij aan dit niet te willen. Dan kunnen zij niet meer via de Facebook pixel gevolgd worden.
Gelukkig is de Facebook pixel niet de enige manier om het effect van Facebook adverteren te meten. Naast de Facebook pixel, biedt Facebook ook een Conversie API aan. Door deze te gebruiken, stuurt jouw website de nodige data door aan Facebook, waardoor we de resultaten van je Facebook ads toch kunnen analyseren en zo je campagne optimaliseren. Daarnaast zijn er nog partijen los van Facebook die we kunnen gebruiken om het effect van Facebook adverteren te meten en hierop te sturen. Een voorbeeld hiervan is Google Analytics.
Maken jullie ook beelden en teksten voor mijn Facebook ads?
Als experts op het gebied van adverteren op Facebook zorgen wij voor scherpe, aantrekkelijke teksten. Hierbij houden we ook rekening met wie je doelgroep is en met de manier waarop zij de tekst te zien krijgen in jouw Facebook ads. Daarnaast geven wij advies over het beeldgebruik voor Facebook adverteren. Het basis beeldmateriaal hebben we wel van jou nodig, op die manier sluit het ook het best aan bij jouw bedrijf.
Heb ik zelf inzicht in de resultaten van mijn Facebook advertenties?
Je hebt altijd toegang tot je Facebook advertentieaccount. Hier kun je alle resultaten van Facebook adverteren op elk moment terugzien. Maar wij maken je het liever wat makkelijker. Daarom plannen we één keer per maand een zoom call om de resultaten van het adverteren op Facebook met je door te nemen. Wij vertalen dan al die cijfers en informatie die Facebook geeft in concrete conclusies die te begrijpen zijn. Mocht je toch meer willen weten over je resultaten, vraag het dan gerust! Wij leggen je graag uit hoe wij tot die conclusie zijn gekomen! Naast deze zoom call ontvang je je resultaten ook nog in een net, overzichtelijk rapport.
Ben je benieuwd wat jouw website gaat kosten? Vraag dan een offerte aan en wij doen jou een scherp aanbod!
Wat kost adverteren op Facebook bij Pittig Bakkie
“Hoe duur is Facebook adverteren?” Is een vraag die we regelmatig horen. Daarom schreven we er eerder al eens over. Het antwoord is echter niet zo makkelijk. De kosten van adverteren op Facebook zijn afhankelijk van bijvoorbeeld het doel, de doelgroep, het budget, maar ook de kwaliteit van je advertentie. Door al deze variabelen is het lastig om te zeggen “Adverteren op Facebook kost X.”. Maar als we een idee hebben van wat je wil bereiken, kunnen we van tevoren altijd al een inschatting doen van het budget dat we daarvoor nodig hebben.
Naast het budget dat nodig is om je Facebook ads bij je doelgroep te krijgen, hanteren wij nog een vaste maandelijkse fee per doelstelling. Wil jij harde sales? Dan rekenen wij €299,00 per maand voor een conversie campagne. Wil jij je doelgroep kennis laten maken met je merk? Dan runnen wij een merkbekendheid campagne voor je en betaal je €225,00 per maand.
Kunnen jullie ook adverteren op andere social media?
Bij een eerste gesprek over Facebook adverteren, kijken onze social media experts altijd of Facebook wel het geschikte platform is voor jou. Soms past een ander platform namelijk net beter bij jouw doelstelling of doelgroep. LinkedIn bijvoorbeeld, omdat je je in een B2B markt bevindt. Of Instagram, omdat jouw product of dienst helemaal om beeld draait. In dat geval nemen we dit ook direct mee in ons advies en in de strategie.
Op basis van jouw behoeften kunnen we adverteren op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter! Wist je trouwens dat als je met adverteren op Facebook je advertenties ook op Instagram kunt laten zien? Handig hè!
Voor wie maken jullie Facebook ads?
Wij adverteren op Facebook voor allerlei MKB’ers en zelfstandige professionals. Bij Pittig Bakkie willen wij graag gepassioneerde ondernemers helpen om de wereld een beetje mooier te maken, daar krijgen wij namelijk energie van! We willen de mensen met passie, gedrevenheid en energie helpen om online meer zichtbaar te worden.
Voorbeelden van bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:
- Autorijscholen
- Bloemisten
- Coaches
- Horeca
- Interieurstylisten
- Makelaars
- Scholen
- Schoonheidsspecialisten
- Sportscholen
- Stichtingen en Verenigingen
- Winkels
Ik wil ook op Instagram adverteren, kan dat?
Ja! Als we voor jou adverteren op Facebook, kost het niks extra om jouw ads ook op Instagram te laten zien. Adverteren op Instagram loopt namelijk volledig via Facebook.
Kan ik bij jullie leren Facebook adverteren?
“Give a man a fish and you feed him for a day. Teach him how to fish and you feed him for his lifetime.”.
We willen gepassioneerde ondernemers helpen om de wereld een beetje mooier te maken. Of dat nou is door ze volledig te ontzorgen op het gebied van Facebook adverteren of door ze de juiste kennis en tools aan te bieden om het zelf te doen! Wij leren je graag Facebook adverteren! Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Kan ik het beheer van mijn organische Facebook berichten ook aan jullie overlaten?
Probeer je al regelmatig wat berichten te plaatsen op Facebook en zo het gesprek met je doelgroep aan te gaan, maar wil het nog niet helemaal lukken of heb je er gewoonweg niet genoeg tijd voor? Ook hierin kunnen we je ontzorgen. Om het social media beheer bij je uit handen te nemen, kijken we samen hoe vaak je een bericht wil plaatsen en gaan wij aan de slag met het bedenken van content voor jouw socials. Net zoals bij adverteren op Facebook vragen we je nog wel om beeldmateriaal, waar we gebruik van kunnen maken, bij ons aan te leveren.
Werken jullie met vaste contracten?
Wij vinden dat een samenwerking moet passen. Daarom hanteren wij geen vaste contracten. Als wij voor je gaan adverteren op Facebook vragen we wel een stukje commitment in de vorm van een samenwerkingsperiode van drie maanden. Op deze manier willen we laten zien dat we serieus voor je aan de slag gaan en er alles aan doen om het beste resultaat naar boven te halen. Bij Facebook adverteren kan het zomaar zijn dat we de plank direct raak slaan, maar uit ervaring weten we dat het algoritme van Facebook en wij vaak een paar weken nodig heeft voor het optimaliseren van jouw Facebook ads.