Veelgestelde vragen over Google Ads uitbesteden.
Wanneer je Google Ads wilt gaan uitbesteden, wil je natuurlijk zeker weten dat het goed gebeurt. Dat begrijpen wij maar al te goed, daarom vind je hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen.
Wat is Google Ads?
Google Ads, (vroeger Google AdWords genoemd), is het portaal waarmee wij adverteren op de grootste zoekmachine ter wereld en partnernetwerken. Hiermee kunnen wij duizenden potentiële klanten bereiken en in contact brengen met jouw bedrijf!
Hoe werkt Google Ads?
Adverteren op Google kan, zoals je hebt gelezen, op verschillende manieren. Welke manier het beste bij jou past hangt af van je doelstellingen, je product of dienst en je concurrentie. Je kunt Google Ads helemaal uitbesteden aan één van onze advertentie experts of met onze hulp zelf aanpakken. Wat je ook wil, onze specialisten staan voor je klaar.
Hoe kan ik een Google Ads campagne opzetten?
Goede vraag! Het opzetten van een Google ads campagne kun je eenvoudig doen op ads.google.com. Zodra je een account hebt aangemaakt, kun je direct aan de slag. Of dit een verstandige keuze is, ligt eraan. Als je zelf al ervaring hebt met adverteren via andere platformen, genoeg tijd hebt, analytisch kunt denken of al eerder succesvol hebt geadverteerd, dan ja. Anders kunnen wij je aanraden om adverteren via Google ads uit te besteden aan een expert of zelf een cursus te volgen.
Is adverteren op Google Ads iets voor mijn bedrijf?
De haalbaarheid van een Google Ads campagne wordt beïnvloed door je budget, de winstmarge en de kosten per klik of kosten per conversie (aankoop of aanvraag). Samen bepalen zij eigenlijk de “return on ads spend”, ook wel ROAS genoemd. Deze waarden zijn voor ons belangrijk om uitspraken te kunnen doen over de haalbaarheid van campagnes voor jouw website, webshop of bedrijf. Wij geven je hier graag helder en eerlijk advies over! Soms kun je namelijk beter met Social Advertising of SEO aan de slag. Of adverteren op Google bij jouw bedrijf past, kunnen wij je vertellen na een pittig bakkie.
Welke voordelen heeft adverteren op Google Ads?
Adverteren op Google kan ontzettend interessant zijn. Zo kun je in één keer een hele grote doelgroep bereiken en zorgen voor meer klanten. Het mooie van online adverteren via de bekendste zoekmachine is dat je je budget heel gericht kunt uitgeven. Zo kun je via Google Ads campagnes precies aangeven wie je advertentie wel of niet te zien moet krijgen. Zo kun je heel lokaal adverteren of mensen van een bepaalde leeftijd uitsluiten. Zo verspil je geen budget en dat is wel zo fijn!
Ben je benieuwd wat jouw website gaat kosten? Vraag dan een offerte aan en wij doen jou een scherp aanbod!
Hoe meten jullie de resultaten van Google adverteren?
Wij houden alleen van leuke verrassingen, daarom meten we alles wat we doen. Door Google Ads te koppelen aan Google Analytics en Google Search Console kunnen we 24/7 precies in de gaten houden wat er gebeurt. Zo kunnen we niet alleen zien hoeveel mensen er op je advertenties klikken of iets bestellen, maar ook op welke zoekwoorden ze zoeken en waar ze afhaken. Deze info gebruiken wij vervolgen om je advertenties nog beter te maken en zo het resultaat van je budget te verhogen.
Maken jullie de content voor mijn advertenties?
De teksten voor je Google advertenties maken wij, maar dit doen wij wel graag in samenspraak met jou. Zo zorgen wij er namelijk samen voor dat de advertenties precies de uitstraling hebben die bij jouw bedrijf past. Bij de Google Display campagnes kunnen we ook afbeeldingen tonen. Hiervoor kunnen wij stockfoto’s gebruiken, maar over het algemeen is het sterker om eigen materiaal te gebruiken. Om aansprekende advertenties te maken, hebben we dus ook graag toegang tot jullie eigen beeldmateriaal (indien beschikbaar).
Heb ik zelf inzicht in de resultaten van mijn Google advertenties?
Yes, natuurlijk! Sterker nog, dat vinden wij ontzettend belangrijk. Zo weet je namelijk precies waar wij mee bezig zijn en kun je (als je zin hebt) meedenken over de strategie. Wij hebben namelijk een hoop ervaring met adverteren in verschillende branches, maar jij kent je (potentiële) doelgroep toch het beste.
Adverteren jullie op mijn account?
Ja, bij het adverteren via Google Ads draaien wij de campagnes op jouw account. Dit is niet alleen handig voor de facturatie, maar zo ben jij ook eigenaar van alle opgebouwde data. Mocht je onverhoopt bij ons weggaan (wat we niet verwachten), blijft alle informatie bij jou. Zo kun je je Google ads altijd uitbesteden of zelf oppakken. Je geeft ons als beheerder toegang om voor jou op Google te adverteren, maar bent uiteindelijk altijd zelf de baas.
Wat kost adverteren op Google?
Dat is een hele goede vraag! Helaas hebben we daar geen panklaar antwoord op. De kosten van adverteren op Google lopen namelijk nogal uiteen. Dit heeft voornamelijk te maken met de concurrentie. Uiteindelijk kan er maar één partij helemaal bovenaan staan, dus hoe meer concurrentie er op een zoekterm is, hoe hoger de kosten. Mocht je het interessant vinden om te weten wat de verwachte kosten zijn per klik of per conversie, dan kunnen onze ads specialisten dat voor je uitzoeken. Dankzij het slimme algoritme van Google en andere tools kunnen wij vooraf redelijk inschatten hoe hoog het budget is wat je nodig hebt om succesvol te kunnen adverteren op Google.
Voor wie maken jullie Google advertenties?
Veel MKB’ers en zelfstandige professionals laten het adverteren op Google over aan experts. Bij Pittig Bakkie helpen wij jou daar als ondernemer graag bij. Dit doen wij vooral voor mensen en bedrijven die willen helpen om de wereld een stukje mooier te maken.
Voorbeelden van soorten bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:
- Autorijscholen
- Bloemisten
- Coaches
- Horeca
- Interieurstylisten
- Makelaars
- Scholen
- Multinationals
- Schoonheidsspecialisten
- Sportscholen
- Stichtingen en Verenigingen
- Winkels
Kan ik bij jullie leren hoe ik zelf op Google kan adverteren?
Zeker weten! Onze Ads specialisten vinden het zelfs ontzettend leuk om jou uit te leggen hoe Google adverteren precies werkt. Wij verzorgen een uitgebreide training bij ons op kantoor, op locatie of via Zoom. De mogelijkheden zijn eindeloos. De trainingen worden uiteraard op maat gemaakt, maar bestaan vaak uit twee delen. Het eerste deel is gericht op het maken van de perfecte advertentie bij Google ads en het tweede deel gaat over de andere mogelijkheden om te adverteren binnen Google Ads en het finetunen van je advertenties.
Adverteren jullie ook op andere platformen?
Natuurlijk! Als we dat niet zouden doen, hadden we onszelf natuurlijk ook geen online marketing bureau genoemd. We adverteren naast Google ook op de meeste Social media platformen zoals Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter en TikTok. Welk platform het beste bij jouw bedrijf past, kunnen wij je vertellen als wij precies weten wat je doet, wie je doelgroep is, wat je ambities zijn en wat je concurrenten doen.