Veelgestelde vragen over Google Ads uitbesteden.

Wanneer je Google Ads wilt gaan uitbesteden, wil je natuurlijk zeker weten dat het goed gebeurt. Dat begrijpen wij maar al te goed, daarom vind je hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen.

Google Ads, (vroeger Google AdWords genoemd), is het portaal waarmee wij adverteren op de grootste zoekmachine ter wereld en partnernetwerken. Hiermee kunnen wij duizenden potentiële klanten bereiken en in contact brengen met jouw bedrijf!

Adverteren op Google kan, zoals je hebt gelezen, op verschillende manieren. Welke manier het beste bij jou past hangt af van je doelstellingen, je product of dienst en je concurrentie. Je kunt Google Ads helemaal uitbesteden aan één van onze advertentie experts of met onze hulp zelf aanpakken. Wat je ook wil, onze specialisten staan voor je klaar.

Goede vraag! Het opzetten van een Google ads campagne kun je eenvoudig doen op ads.google.com. Zodra je een account hebt aangemaakt, kun je direct aan de slag. Of dit een verstandige keuze is, ligt eraan. Als je zelf al ervaring hebt met adverteren via andere platformen, genoeg tijd hebt, analytisch kunt denken of al eerder succesvol hebt geadverteerd, dan ja. Anders kunnen wij je aanraden om adverteren via Google ads uit te besteden aan een expert of zelf een cursus te volgen.

De haalbaarheid van een Google Ads campagne wordt beïnvloed door je budget, de winstmarge en de kosten per klik of kosten per conversie (aankoop of aanvraag). Samen bepalen zij eigenlijk de “return on ads spend”, ook wel ROAS genoemd. Deze waarden zijn voor ons belangrijk om uitspraken te kunnen doen over de haalbaarheid van campagnes voor jouw website, webshop of bedrijf. Wij geven je hier graag helder en eerlijk advies over! Soms kun je namelijk beter met Social Advertising of SEO aan de slag. Of adverteren op Google bij jouw bedrijf past, kunnen wij je vertellen na een pittig bakkie.

Adverteren op Google kan ontzettend interessant zijn. Zo kun je in één keer een hele grote doelgroep bereiken en zorgen voor meer klanten. Het mooie van online adverteren via de bekendste zoekmachine is dat je je budget heel gericht kunt uitgeven. Zo kun je via Google Ads campagnes precies aangeven wie je advertentie wel of niet te zien moet krijgen. Zo kun je heel lokaal adverteren of mensen van een bepaalde leeftijd uitsluiten. Zo verspil je geen budget en dat is wel zo fijn!

Ben je benieuwd wat jouw website gaat kosten? Vraag dan een offerte aan en wij doen jou een scherp aanbod!

Wij houden alleen van leuke verrassingen, daarom meten we alles wat we doen. Door Google Ads te koppelen aan Google Analytics en Google Search Console kunnen we 24/7 precies in de gaten houden wat er gebeurt. Zo kunnen we niet alleen zien hoeveel mensen er op je advertenties klikken of iets bestellen, maar ook op welke zoekwoorden ze zoeken en waar ze afhaken. Deze info gebruiken wij vervolgen om je advertenties nog beter te maken en zo het resultaat van je budget te verhogen.

De teksten voor je Google advertenties maken wij, maar dit doen wij wel graag in samenspraak met jou. Zo zorgen wij er namelijk samen voor dat de advertenties precies de uitstraling hebben die bij jouw bedrijf past. Bij de Google Display campagnes kunnen we ook afbeeldingen tonen. Hiervoor kunnen wij stockfoto’s gebruiken, maar over het algemeen is het sterker om eigen materiaal te gebruiken. Om aansprekende advertenties te maken, hebben we dus ook graag toegang tot jullie eigen beeldmateriaal (indien beschikbaar).

Yes, natuurlijk! Sterker nog, dat vinden wij ontzettend belangrijk. Zo weet je namelijk precies waar wij mee bezig zijn en kun je (als je zin hebt) meedenken over de strategie. Wij hebben namelijk een hoop ervaring met adverteren in verschillende branches, maar jij kent je (potentiële) doelgroep toch het beste.

Ja, bij het adverteren via Google Ads draaien wij de campagnes op jouw account. Dit is niet alleen handig voor de facturatie, maar zo ben jij ook eigenaar van alle opgebouwde data. Mocht je onverhoopt bij ons weggaan (wat we niet verwachten), blijft alle informatie bij jou. Zo kun je je Google ads altijd uitbesteden of zelf oppakken. Je geeft ons als beheerder toegang om voor jou op Google te adverteren, maar bent uiteindelijk altijd zelf de baas.

Dat is een hele goede vraag! Helaas hebben we daar geen panklaar antwoord op. De kosten van adverteren op Google lopen namelijk nogal uiteen. Dit heeft voornamelijk te maken met de concurrentie. Uiteindelijk kan er maar één partij helemaal bovenaan staan, dus hoe meer concurrentie er op een zoekterm is, hoe hoger de kosten. Mocht je het interessant vinden om te weten wat de verwachte kosten zijn per klik of per conversie, dan kunnen onze ads specialisten dat voor je uitzoeken. Dankzij het slimme algoritme van Google en andere tools kunnen wij vooraf redelijk inschatten hoe hoog het budget is wat je nodig hebt om succesvol te kunnen adverteren op Google.

Veel MKB’ers en zelfstandige professionals laten het adverteren op Google over aan experts. Bij Pittig Bakkie helpen wij jou daar als ondernemer graag bij. Dit doen wij vooral voor mensen en bedrijven die willen helpen om de wereld een stukje mooier te maken. 

 

Voorbeelden van soorten bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:

  • Autorijscholen
  • Bloemisten
  • Coaches
  • Horeca
  • Interieurstylisten
  • Makelaars
  • Scholen
  • Multinationals
  • Schoonheidsspecialisten
  • Sportscholen
  • Stichtingen en Verenigingen
  • Winkels

Zeker weten! Onze Ads specialisten vinden het zelfs ontzettend leuk om jou uit te leggen hoe Google adverteren precies werkt. Wij verzorgen een uitgebreide training bij ons op kantoor, op locatie of via Zoom. De mogelijkheden zijn eindeloos. De trainingen worden uiteraard op maat gemaakt, maar bestaan vaak uit twee delen. Het eerste deel is gericht op het maken van de perfecte advertentie bij Google ads en het tweede deel gaat over de andere mogelijkheden om te adverteren binnen Google Ads en het finetunen van je advertenties.

Natuurlijk! Als we dat niet zouden doen, hadden we onszelf natuurlijk ook geen online marketing bureau genoemd. We adverteren naast Google ook op de meeste Social media platformen zoals Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter en TikTok. Welk platform het beste bij jouw bedrijf past, kunnen wij je vertellen als wij precies weten wat je doet, wie je doelgroep is, wat je ambities zijn en wat je concurrenten doen.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.