Veelgestelde vragen over Instagram adverteren.

Wanneer je op Instagram wil gaan adverteren, wil je natuurlijk zeker weten dat het goed gebeurt. Dat begrijpen wij maar al te goed, daarom vind je hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen.

Instagram is echt een beeld platform. Daarom is het de perfecte plek om jouw bedrijf te laten zien. Daarnaast heeft Instagram erg veel gebruikers, waardoor je met Instagram ads eigenlijk altijd jouw doelgroep kan bereiken. Het is wel zo dat Instagram minder wordt gebruikt door bepaalde groepen, zoals de oudere leeftijdsgroepen. Dit zijn dingen waar onze marketing specialisten rekening mee houden wanneer ze je advies geven. Naast dat je doelgroep aanwezig moet zijn op Instagram om daar te adverteren, is het natuurlijk ook belangrijk dat je doelstelling aansluit. Wil je graag je merkbekendheid vergroten of meer leads, verkopen of omzet binnenhalen? Dan is Instagram een goede plek om te beginnen!

Wil je gericht advies? Bel dan even, we denken graag met je mee!

Door de vele mogelijkheden die adverteren op Instagram met zich meebrengt wat betreft doelgroeptargeting, maar ook plaatsingen van je berichten, is Instagram een erg aantrekkelijk advertentiemiddel. Deze mogelijkheden maken het namelijk makkelijker om het campagnebudget gericht en effectief uit te geven. Het algoritme zorgt zelf ook nog eens ervoor dat de juiste mensen getarget worden. Zo laten ze jouw Instagram ads voor websiteverkeer vaker zien aan mensen die geneigd zijn om op advertenties te klikken.

Huh? De Facebook pixel? Hadden we het dan niet over adverteren op Instagram? Dat klopt! Maar doordat Instagram onderdeel van Facebook is, wordt ook hier de Facebook pixel gebruikt om je resultaten te meten. Deze pixel is een klein stukje code dat op jouw website komt te staan. Hierdoor is het mogelijk om te zien wat mensen op je website doen als zij via jouw advertentie op je website komen.

Deze pixel is echter niet de enige manier waarop wij zorgen dat we de resultaten van je advertentie kunnen inzien, zodat we zeker weten dat we de juiste keuzes maken voor jouw Instagram ads. We maken namelijk ook gebruik van een Conversie API (CAPI). Met de CAPI verzamelt jouw website server zelf de resultaten van jouw advertenties en stuurt ze dan naar Facebook, zodat de resultaten daar aan jouw advertentie gekoppeld kunnen worden. Zo’n CAPI wordt steeds vaker ingezet. Dit komt door de iOS14 update die in 2020 uit is gekomen. Door deze update mag Facebook van veel mensen geen gegevens meer verzamelen. En dit heeft natuurlijk effect op de mate waarin onze specialisten een effectieve campagne kunnen runnen. Dankzij deze CAPI en andere partijen waarmee we kunnen meten zoals Google Analytics, krijgen we toch de informatie die we nodig hebben om jouw campagne goed te laten lopen.

Als onze specialisten aan de slag gaan, hebben ze van jou alleen wat basis beeldmateriaal nodig. Zodra we dat hebben, kunnen we direct aan de slag met het maken van jouw advertenties. We schrijven namelijk zelf scherpe, aantrekkelijke teksten die passen bij jouw doelgroep, product en bedrijf. Daarnaast zorgen we dat jouw beeldmateriaal volledig advertentie klaar is. Wil je wat meer grip op de content van jouw Instagram ads? We laten de advertenties altijd door je controleren voordat ze live gaan, zodat je zeker weet dat het juiste geadverteerd wordt.

Natuurlijk! Van ons krijg je een maandelijks rapport met de resultaten van jouw Instagram ads. Daarnaast plannen we een maandelijkse (zoom)meeting met je in om de resultaten door te spreken en toe te lichten. Zo maken wij al die cijfers voor jou begrijpelijk. Ten slotte heb jij altijd toegang tot jouw advertentie account. Mocht je dus zelf eens willen meekijken hoe wij voor je aan de slag gaan en wat er met je budget gebeurt, kun je hier altijd terecht!

De kosten van adverteren op Instagram zijn vergelijkbaar met die van Facebook. Ondanks onze ervaring met adverteren op beide platforms, hebben wij toch meer informatie nodig om goed antwoord te geven op deze vraag. De kosten zijn namelijk ook nog afhankelijk van je product, doelgroep en je doelstelling. 

Meer inzicht in wat Instagram adverteren voor jou kost? Neem contact met ons op!

Goede vraag! Instagram is namelijk niet voor iedereen. Het platform wordt bijvoorbeeld minder gebruikt door de oudere generatie. Ga je targeten op mensen tussen de 15 en 40 jaar? Dan is Instagram zeker de plek voor jou!

Onze social media experts hebben ervaring met adverteren op Instagram, Facebook, LinkedIn en Twitter. Vanaf het eerste gesprek houden wij rekening met de voordelen van de verschillende platforms. Op basis van jouw verhaal, komen wij met een voorstel met de juiste platforms voor jouw bedrijf. Richt jij je bijvoorbeeld volledig op de B2B markt, dan is LinkedIn misschien wel iets voor jou!

Gericht advies over welk platform het beste bij jou past? Plan een (bel)afspraak!

Je las het misschien al eerder: Instagram is onderdeel van Facebook. Hierdoor kun je dus tegelijkertijd op Instagram en Facebook adverteren. Omdat dit vanuit hetzelfde advertentiebeheer gaat, vragen wij hier dan ook geen extra fee voor! Zo sla je twee vliegen in één klap.

Misschien heb je adverteren op Instagram eerder geprobeerd, maar begreep je het nog niet helemaal. Of heb je het juist nog nooit gedaan en lijkt het je hartstikke leuk om ermee aan de slag te gaan. Hoe dan ook, jij bent dolenthousiast om te leren adverteren op Instagram. Van die instelling worden wij blij en daarom leren wij je ook graag hoe jij zelf kunt adverteren op Instagram!

Geen enkel probleem! We hebben alleen toegang nodig tot jouw beeldbank. Vanaf daar zorgen wij voor scherpe, aantrekkelijke teksten en zorgen we dat de juiste hashtags gebruikt worden in jouw berichten. Met ons social media beheer wordt jouw Instagram pagina een feestje om te volgen!

Nee! Daar doen wij niet aan. We vragen enkel een commitment in de vorm van een minimale samenwerkingsperiode van 3 maanden. Op die manier leer jij hoe wij te werk gaan en kunnen wij resultaten gaan boeken!

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.