Veelgestelde vragen over Instagram adverteren.
Wanneer je op Instagram wil gaan adverteren, wil je natuurlijk zeker weten dat het goed gebeurt. Dat begrijpen wij maar al te goed, daarom vind je hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen.
Hoe weet ik of adverteren op Instagram bij mij past?
Instagram is echt een beeld platform. Daarom is het de perfecte plek om jouw bedrijf te laten zien. Daarnaast heeft Instagram erg veel gebruikers, waardoor je met Instagram ads eigenlijk altijd jouw doelgroep kan bereiken. Het is wel zo dat Instagram minder wordt gebruikt door bepaalde groepen, zoals de oudere leeftijdsgroepen. Dit zijn dingen waar onze marketing specialisten rekening mee houden wanneer ze je advies geven. Naast dat je doelgroep aanwezig moet zijn op Instagram om daar te adverteren, is het natuurlijk ook belangrijk dat je doelstelling aansluit. Wil je graag je merkbekendheid vergroten of meer leads, verkopen of omzet binnenhalen? Dan is Instagram een goede plek om te beginnen!
Wil je gericht advies? Bel dan even, we denken graag met je mee!
Waarom moet ik adverteren op Instagram?
Door de vele mogelijkheden die adverteren op Instagram met zich meebrengt wat betreft doelgroeptargeting, maar ook plaatsingen van je berichten, is Instagram een erg aantrekkelijk advertentiemiddel. Deze mogelijkheden maken het namelijk makkelijker om het campagnebudget gericht en effectief uit te geven. Het algoritme zorgt zelf ook nog eens ervoor dat de juiste mensen getarget worden. Zo laten ze jouw Instagram ads voor websiteverkeer vaker zien aan mensen die geneigd zijn om op advertenties te klikken.
Wat is een Facebook pixel?
Huh? De Facebook pixel? Hadden we het dan niet over adverteren op Instagram? Dat klopt! Maar doordat Instagram onderdeel van Facebook is, wordt ook hier de Facebook pixel gebruikt om je resultaten te meten. Deze pixel is een klein stukje code dat op jouw website komt te staan. Hierdoor is het mogelijk om te zien wat mensen op je website doen als zij via jouw advertentie op je website komen.
Deze pixel is echter niet de enige manier waarop wij zorgen dat we de resultaten van je advertentie kunnen inzien, zodat we zeker weten dat we de juiste keuzes maken voor jouw Instagram ads. We maken namelijk ook gebruik van een Conversie API (CAPI). Met de CAPI verzamelt jouw website server zelf de resultaten van jouw advertenties en stuurt ze dan naar Facebook, zodat de resultaten daar aan jouw advertentie gekoppeld kunnen worden. Zo’n CAPI wordt steeds vaker ingezet. Dit komt door de iOS14 update die in 2020 uit is gekomen. Door deze update mag Facebook van veel mensen geen gegevens meer verzamelen. En dit heeft natuurlijk effect op de mate waarin onze specialisten een effectieve campagne kunnen runnen. Dankzij deze CAPI en andere partijen waarmee we kunnen meten zoals Google Analytics, krijgen we toch de informatie die we nodig hebben om jouw campagne goed te laten lopen.
Maken jullie de content voor mijn Instagram advertenties?
Als onze specialisten aan de slag gaan, hebben ze van jou alleen wat basis beeldmateriaal nodig. Zodra we dat hebben, kunnen we direct aan de slag met het maken van jouw advertenties. We schrijven namelijk zelf scherpe, aantrekkelijke teksten die passen bij jouw doelgroep, product en bedrijf. Daarnaast zorgen we dat jouw beeldmateriaal volledig advertentie klaar is. Wil je wat meer grip op de content van jouw Instagram ads? We laten de advertenties altijd door je controleren voordat ze live gaan, zodat je zeker weet dat het juiste geadverteerd wordt.
Kan ik zelf ook inzien hoe mijn Instagram ads lopen?
Natuurlijk! Van ons krijg je een maandelijks rapport met de resultaten van jouw Instagram ads. Daarnaast plannen we een maandelijkse (zoom)meeting met je in om de resultaten door te spreken en toe te lichten. Zo maken wij al die cijfers voor jou begrijpelijk. Ten slotte heb jij altijd toegang tot jouw advertentie account. Mocht je dus zelf eens willen meekijken hoe wij voor je aan de slag gaan en wat er met je budget gebeurt, kun je hier altijd terecht!
Hoe duur is adverteren op Instagram?
De kosten van adverteren op Instagram zijn vergelijkbaar met die van Facebook. Ondanks onze ervaring met adverteren op beide platforms, hebben wij toch meer informatie nodig om goed antwoord te geven op deze vraag. De kosten zijn namelijk ook nog afhankelijk van je product, doelgroep en je doelstelling.
Meer inzicht in wat Instagram adverteren voor jou kost? Neem contact met ons op!
Kan ik mijn doelgroep bereiken met Instagram adverteren?
Goede vraag! Instagram is namelijk niet voor iedereen. Het platform wordt bijvoorbeeld minder gebruikt door de oudere generatie. Ga je targeten op mensen tussen de 15 en 40 jaar? Dan is Instagram zeker de plek voor jou!
Kunnen jullie ook adverteren op andere social media?
Onze social media experts hebben ervaring met adverteren op Instagram, Facebook, LinkedIn en Twitter. Vanaf het eerste gesprek houden wij rekening met de voordelen van de verschillende platforms. Op basis van jouw verhaal, komen wij met een voorstel met de juiste platforms voor jouw bedrijf. Richt jij je bijvoorbeeld volledig op de B2B markt, dan is LinkedIn misschien wel iets voor jou!
Gericht advies over welk platform het beste bij jou past? Plan een (bel)afspraak!
Ik wil ook op Facebook adverteren, kan dat?
Je las het misschien al eerder: Instagram is onderdeel van Facebook. Hierdoor kun je dus tegelijkertijd op Instagram en Facebook adverteren. Omdat dit vanuit hetzelfde advertentiebeheer gaat, vragen wij hier dan ook geen extra fee voor! Zo sla je twee vliegen in één klap.
Geven jullie ook cursussen over adverteren op Instagram?
Misschien heb je adverteren op Instagram eerder geprobeerd, maar begreep je het nog niet helemaal. Of heb je het juist nog nooit gedaan en lijkt het je hartstikke leuk om ermee aan de slag te gaan. Hoe dan ook, jij bent dolenthousiast om te leren adverteren op Instagram. Van die instelling worden wij blij en daarom leren wij je ook graag hoe jij zelf kunt adverteren op Instagram!
Kunnen jullie ook mijn niet-betaalde Instagram berichten beheren?
Geen enkel probleem! We hebben alleen toegang nodig tot jouw beeldbank. Vanaf daar zorgen wij voor scherpe, aantrekkelijke teksten en zorgen we dat de juiste hashtags gebruikt worden in jouw berichten. Met ons social media beheer wordt jouw Instagram pagina een feestje om te volgen!
Werken jullie met vaste contracten?
Nee! Daar doen wij niet aan. We vragen enkel een commitment in de vorm van een minimale samenwerkingsperiode van 3 maanden. Op die manier leer jij hoe wij te werk gaan en kunnen wij resultaten gaan boeken!