Veelgestelde vragen over LinkedIn adverteren.
Wanneer je op LinkedIn wil gaan adverteren, wil je natuurlijk zeker weten dat het goed gebeurt. Dat begrijpen wij maar al te goed, daarom vind je hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen.
Past adverteren op LinkedIn bij mij?
Richt jij je met jouw business op ondernemers? Of ben je op zoek naar de perfecte nieuwe collega? Dan ja! Maar het ligt natuurlijk wat genuanceerder. Zo hangt de klik tussen LinkedIn adverteren en jouw bedrijf ook af van jouw doelstellingen en budget. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook of Instagram is het bij adverteren op LinkedIn namelijk duurder om resultaten te boeken. Hiervoor krijg je wel terug dat de resultaten kwalitatief beter zijn dan op de andere platformen.
Welke voordelen heeft adverteren op LinkedIn?
Adverteren op LinkedIn brengt een aantal grote voordelen ten opzichte van de andere social media kanalen waarop wij adverteren. Als jouw doelgroep uit ondernemers bestaat ten minste. Via LinkedIn is het bijvoorbeeld mogelijk om te targeten op bepaalde bedrijfsgrootte, specifieke functies binnen een bedrijf of bedrijven binnen een bepaalde branche. Zo weet je zeker dat je het juiste bedrijf en de juiste persoon binnen een bedrijf bereikt. Door deze opties is het adverteren op LinkedIn wat duurder dan bij andere partijen, maar daar krijg je dus voor terug dat je heel gericht kan targeten en veel waardevollere leads binnenhaalt.
Hoe weten jullie dat mijn LinkedIn ads effect hebben?
Meten is weten! Ook voor adverteren op LinkedIn. Om de juiste gegevens te kunnen meten voor jouw LinkedIn ads installeren wij de LinkedIn Insights tag op je website. Dit is een klein stukje code dat ervoor zorgt dat LinkedIn kan bijhouden wat je doelgroep op jouw website doet, nadat zij op jouw advertenties hebben geklikt. Met de informatie die LinkedIn op die manier verzamelt, kunnen wij zien hoe jouw LinkedIn ads scoren. Voor ons is deze informatie erg belangrijk, dit zijn namelijk de cijfers die wij analyseren en gebruiken om de advertenties bij te sturen waar nodig. Zo optimaliseren we jouw LinkedIn ads op dagelijkse basis. Handig toch?
Wat heb ik nodig om te adverteren op Linkedin?
Wil je starten met adverteren op LinkedIn? Dan is daar niet veel voor nodig. Om voor jou toppers van LinkedIn ads te draaien, is er natuurlijk allereerst een advertentiebudget nodig. Hoeveel? Dat hangt af van jouw doelgroep, product en doelstellingen. Naast een advertentiebudget vragen wij je om wat beeldmateriaal. Dit hebben we nodig om goede, opvallende LinkedIn ads voor je te maken. Last, but definitely not least: een goed verhaal. Het is belangrijk dat jouw bedrijf een missie heeft, een goed verhaal waar mensen zich in kunnen herkennen en onderdeel van willen zijn. Op die manier verkoop je niet alleen producten, maar verkoop je je merk aan je doelgroep. Dat is nog veel waardevoller!
Maken jullie ook beelden en teksten voor mijn LinkedIn advertenties?
Als onze social media specialisten voor jou aan de slag gaan, zorgen zij voor aantrekkelijke, professionele teksten en content. We vragen je alleen om wat basis beeldmateriaal, hiermee maken wij beelden die perfect op LinkedIn passen en de aandacht van je doelgroep trekken. Per campagne zorgen we ervoor dat er meerdere beelden en teksten gemaakt worden. Door hiermee te a/b testen weten we precies wat goed werkt voor jouw doelgroep waardoor de resultaten steeds beter zullen worden. Jij blij, wij blij.
Heb ik zelf inzicht in de resultaten van mijn LinkedIn advertenties?
Natuurlijk! LinkedIn adverteren doen we altijd via jouw eigen LinkedIn pagina. Hierdoor heb je altijd toegang tot de resultaten van jouw LinkedIn ads. Naast dat je de resultaten zelf kan inzien, laten wij het hier natuurlijk niet bij. Elke maand plannen we een (zoom) call met je in om de resultaten van die maand met je door te nemen en toe te lichten wat ze voor jou betekenen. Tijdens deze meeting beantwoorden we ook eventuele andere vragen die jij nog hebt over jouw advertenties en geven we advies over hoe we het beste verder kunnen met LinkedIn adverteren.
Wat kost adverteren op LinkedIn?
Het is lastig om je zo 1, 2, 3 te vertellen wat adverteren op LinkedIn precies kost. Heb je al ervaring met adverteren op bijvoorbeeld Facebook of Instagram? Reken er dan op dat LinkedIn wat duurder is dan die twee. Daar krijg je wel voor terug dat adverteren op LinkedIn zorgt voor meer waardevolle leads. Heb je nou geen idee wat online adverteren ongeveer kost? We schreven eerder al over de kosten van adverteren op Facebook. Je kunt natuurlijk ook even de telefoon oppakken en bellen met een van onze social media experts! Op basis van jouw doelgroep, bedrijf, product en verhaal kunnen zij alvast een inschatting maken van wat voor budget er nodig is om je doelstellingen te behalen.
Kunnen jullie ook adverteren op andere social media?
Zijn ondernemers niet jouw (enige) doelgroep of wil je jouw verhaal niet alleen met ondernemers, maar ook met de rest van de wereld delen? Dan is het inderdaad een goed idee om ook andere sociale media toe te voegen aan je social media marketing strategie! Wij denken hier ook graag met je over mee en nemen die mogelijkheden altijd mee in ons advies. De sociale media platformen waar wij, naast LinkedIn, voor je kunnen adverteren zijn Twitter, Facebook en Instagram.
Voor wie maken jullie LinkedIn advertenties?
Wij adverteren op LinkedIn voor allerlei MKB’ers en zelfstandige professionals. Bij Pittig Bakkie willen wij graag gepassioneerde ondernemers helpen om de wereld een beetje mooier te maken, daar krijgen wij namelijk energie van! We willen de mensen met passie, gedrevenheid en energie helpen om online meer zichtbaar te worden.
Voorbeelden van bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:
- Autorijscholen
- Bloemisten
- Coaches
- Horeca
- Interieurstylisten
- Makelaars
- Scholen
- Schoonheidsspecialisten
- Sportscholen
- Stichtingen en Verenigingen
- Winkels
Kan ik bij jullie leren LinkedIn adverteren?
“Give a man a fish and you feed him for a day. Teach him how to fish and you feed him for his lifetime.”.
Oftewel: dat kan zeker! Naast het volledig uit handen nemen van jouw LinkedIn ads, kunnen we je ook zelf leren hoe je deze inricht, analyseert en optimaliseert. Sterker nog, dit vinden wij hartstikke leuk om te doen! Zo leer je precies hoe je zelf die waardevolle leads binnenhaalt en wordt jij ook een LinkedIn ads specialist!
Voor meer informatie over leren LinkedIn adverteren, neem contact met ons op!
Kan ik het beheer van mijn organische LinkedIn berichten ook aan jullie overlaten?
Dat doen we graag! Onze social media experts zorgen ervoor dat er interessante, relevante en professionele teksten komen. Ze hebben van jou alleen wat basis beeldmateriaal nodig dat ze kunnen gebruiken voor jouw berichten. Zij zorgen voor de laatste touch aan dit beeldmateriaal, zodat het 100% social media klaar is. Op basis van wat jij nodig hebt in social media beheer maken we maandelijks jouw berichten. Wil je deze eerst even controleren? Geen probleem! Voordat de berichten worden ingepland, kun je nog enige aanpassingen doorgeven. Zo weten we zeker dat jij achter de posts staat en dat jouw verhaal goed vertaald is!
Werken jullie met vaste contracten?
Bij Pittig Bakkie geloven we in goede, passende en misschien wel langdurige samenwerkingen. Niet in vaste contracten. Daarom is het enige stukje commitment dat wij vragen aan de start van zo’n samenwerking, een minimale periode van drie maanden. Niet zodat je toch voor drie maanden aan ons vast zit, maar zodat we de tijd hebben om de juiste resultaten te boeken en je kan zien hoe wij te werk gaan.