Veelgestelde vragen over LinkedIn adverteren.

Wanneer je op LinkedIn wil gaan adverteren, wil je natuurlijk zeker weten dat het goed gebeurt. Dat begrijpen wij maar al te goed, daarom vind je hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen.

Richt jij je met jouw business op ondernemers? Of ben je op zoek naar de perfecte nieuwe collega? Dan ja! Maar het ligt natuurlijk wat genuanceerder. Zo hangt de klik tussen LinkedIn adverteren en jouw bedrijf ook af van jouw doelstellingen en budget. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook of Instagram is het bij adverteren op LinkedIn namelijk duurder om resultaten te boeken. Hiervoor krijg je wel terug dat de resultaten kwalitatief beter zijn dan op de andere platformen.

Adverteren op LinkedIn brengt een aantal grote voordelen ten opzichte van de andere social media kanalen waarop wij adverteren. Als jouw doelgroep uit ondernemers bestaat ten minste. Via LinkedIn is het bijvoorbeeld mogelijk om te targeten op bepaalde bedrijfsgrootte, specifieke functies binnen een bedrijf of bedrijven binnen een bepaalde branche. Zo weet je zeker dat je het juiste bedrijf en de juiste persoon binnen een bedrijf bereikt. Door deze opties is het adverteren op LinkedIn wat duurder dan bij andere partijen, maar daar krijg je dus voor terug dat je heel gericht kan targeten en veel waardevollere leads binnenhaalt.

Meten is weten! Ook voor adverteren op LinkedIn. Om de juiste gegevens te kunnen meten voor jouw LinkedIn ads installeren wij de LinkedIn Insights tag op je website. Dit is een klein stukje code dat ervoor zorgt dat LinkedIn kan bijhouden wat je doelgroep op jouw website doet, nadat zij op jouw advertenties hebben geklikt. Met de informatie die LinkedIn op die manier verzamelt, kunnen wij zien hoe jouw LinkedIn ads scoren. Voor ons is deze informatie erg belangrijk, dit zijn namelijk de cijfers die wij analyseren en gebruiken om de advertenties bij te sturen waar nodig. Zo optimaliseren we jouw LinkedIn ads op dagelijkse basis. Handig toch?

Wil je starten met adverteren op LinkedIn? Dan is daar niet veel voor nodig. Om voor jou toppers van LinkedIn ads te draaien, is er natuurlijk allereerst een advertentiebudget nodig. Hoeveel? Dat hangt af van jouw doelgroep, product en doelstellingen. Naast een advertentiebudget vragen wij je om wat beeldmateriaal. Dit hebben we nodig om goede, opvallende LinkedIn ads voor je te maken. Last, but definitely not least: een goed verhaal. Het is belangrijk dat jouw bedrijf een missie heeft, een goed verhaal waar mensen zich in kunnen herkennen en onderdeel van willen zijn. Op die manier verkoop je niet alleen producten, maar verkoop je je merk aan je doelgroep. Dat is nog veel waardevoller!

Als onze social media specialisten voor jou aan de slag gaan, zorgen zij voor aantrekkelijke, professionele teksten en content. We vragen je alleen om wat basis beeldmateriaal, hiermee maken wij beelden die perfect op LinkedIn passen en de aandacht van je doelgroep trekken. Per campagne zorgen we ervoor dat er meerdere beelden en teksten gemaakt worden. Door hiermee te a/b testen weten we precies wat goed werkt voor jouw doelgroep waardoor de resultaten steeds beter zullen worden. Jij blij, wij blij.

Natuurlijk! LinkedIn adverteren doen we altijd via jouw eigen LinkedIn pagina. Hierdoor heb je altijd toegang tot de resultaten van jouw LinkedIn ads. Naast dat je de resultaten zelf kan inzien, laten wij het hier natuurlijk niet bij. Elke maand plannen we een (zoom) call met je in om de resultaten van die maand met je door te nemen en toe te lichten wat ze voor jou betekenen. Tijdens deze meeting beantwoorden we ook eventuele andere vragen die jij nog hebt over jouw advertenties en geven we advies over hoe we het beste verder kunnen met LinkedIn adverteren.

Het is lastig om je zo 1, 2, 3 te vertellen wat adverteren op LinkedIn precies kost. Heb je al ervaring met adverteren op bijvoorbeeld Facebook of Instagram? Reken er dan op dat LinkedIn wat duurder is dan die twee. Daar krijg je wel voor terug dat adverteren op LinkedIn zorgt voor meer waardevolle leads. Heb je nou geen idee wat online adverteren ongeveer kost? We schreven eerder al over de kosten van adverteren op Facebook. Je kunt natuurlijk ook even de telefoon oppakken en bellen met een van onze social media experts! Op basis van jouw doelgroep, bedrijf, product en verhaal kunnen zij alvast een inschatting maken van wat voor budget er nodig is om je doelstellingen te behalen.

Zijn ondernemers niet jouw (enige) doelgroep of wil je jouw verhaal niet alleen met ondernemers, maar ook met de rest van de wereld delen? Dan is het inderdaad een goed idee om ook andere sociale media toe te voegen aan je social media marketing strategie! Wij denken hier ook graag met je over mee en nemen die mogelijkheden altijd mee in ons advies. De sociale media platformen waar wij, naast LinkedIn, voor je kunnen adverteren zijn Twitter, Facebook en Instagram.

Wij adverteren op LinkedIn voor allerlei MKB’ers en zelfstandige professionals. Bij Pittig Bakkie willen wij graag gepassioneerde ondernemers helpen om de wereld een beetje mooier te maken, daar krijgen wij namelijk energie van! We willen de mensen met passie, gedrevenheid en energie helpen om online meer zichtbaar te worden. 

 

Voorbeelden van bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:

  • Autorijscholen
  • Bloemisten
  • Coaches
  • Horeca
  • Interieurstylisten
  • Makelaars
  • Scholen
  • Schoonheidsspecialisten
  • Sportscholen
  • Stichtingen en Verenigingen
  • Winkels

“Give a man a fish and you feed him for a day. Teach him how to fish and you feed him for his lifetime.”. 

Oftewel: dat kan zeker! Naast het volledig uit handen nemen van jouw LinkedIn ads, kunnen we je ook zelf leren hoe je deze inricht, analyseert en optimaliseert. Sterker nog, dit vinden wij hartstikke leuk om te doen! Zo leer je precies hoe je zelf die waardevolle leads binnenhaalt en wordt jij ook een LinkedIn ads specialist! 

Voor meer informatie over leren LinkedIn adverteren, neem contact met ons op!

Dat doen we graag! Onze social media experts zorgen ervoor dat er interessante, relevante en professionele teksten komen. Ze hebben van jou alleen wat basis beeldmateriaal nodig dat ze kunnen gebruiken voor jouw berichten. Zij zorgen voor de laatste touch aan dit beeldmateriaal, zodat het 100% social media klaar is. Op basis van wat jij nodig hebt in social media beheer maken we maandelijks jouw berichten. Wil je deze eerst even controleren? Geen probleem! Voordat de berichten worden ingepland, kun je nog enige aanpassingen doorgeven. Zo weten we zeker dat jij achter de posts staat en dat jouw verhaal goed vertaald is!

Bij Pittig Bakkie geloven we in goede, passende en misschien wel langdurige samenwerkingen. Niet in vaste contracten. Daarom is het enige stukje commitment dat wij vragen aan de start van zo’n samenwerking, een minimale periode van drie maanden. Niet zodat je toch voor drie maanden aan ons vast zit, maar zodat we de tijd hebben om de juiste resultaten te boeken en je kan zien hoe wij te werk gaan.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.