Veelgestelde vragen over SEO.

Wanneer je SEO gaat uitbesteden, wil je natuurlijk zeker weten dat het goed gebeurt. Dat begrijpen wij maar al te goed, daarom vind je hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen.

Zoekmachine optimalisatie (SEO) biedt een hoop mooie kansen voor meer bezoekers en omzet. Het maakt niet uit of je nu een klein of juist een heel groot budget hebt. Onze SEO specialisten denken namelijk graag met je mee en gaan altijd op zoek naar de meest effectieve manier om jouw bedrijf op de online kaart te zetten. Wanneer je op dit moment nog een klein budget hebt, heb je waarschijnlijk meer tijd. Je kunt dan ook gebruik maken van ons SEO advies door Marketing advies in te plannen. Tijdens deze sessie krijg je advies en antwoord op al je SEO vraagstukken. Heb je een groter budget, maar juist wat minder tijd? Dan nemen onze experts ook graag alles voor je uit handen. Zo kun jij zorgeloos ondernemen en vergroten wij je online zichtbaarheid.

Zoekmachine optimalisatie  biedt een hoop mooie kansen voor meer bezoekers en omzet. De keuze of je zelf met je SEO aan de slag gaat of het moet uitbesteden is een van de meest gestelde vragen. Wat ons betreft zijn er drie opties:

Zelf met je SEO aan de slag

De goedkoopste optie is om zelf met SEO aan de slag te gaan. Vooral beginnende ondernemers kiezen voor deze optie. Het is een logische keuze wanneer je kijkt naar de tijd en het beschikbare budget wat er beschikbaar is.

SEO uitbesteden aan een expert

Veel ondernemers kiezen ervoor om hun zoekmachine optimalisatie uit te besteden. Het spaart namelijk een hoop kostbare tijd, die jij als ondernemer weer aan je eigen business kunt besteden. Daarnaast kun je ervan uitgaan dat jouw SEO expert precies weet waar hij/zij mee bezig is.

Samen met je SEO strategie aan de slag

Samen aan de slag gaan met zoekmachine optimalisatie en het verbeteren van je vindbaarheid van je website kan natuurlijk ook. Zo heb je grip op je bedrijf en ben je verzekerd van helder advies en besteed je de werkzaamheden uit waar wat meer technische kennis voor nodig is.

SEO staat voor “Search Engine Optimization” ofwel zoekmachine optimalisatie, SEA daarentegen staat voor “Search Engine Advertising”  ofwel zoekmachine adverteren. Dus waar we ons met SEO optimalisaties richten op een hogere positie in Google, richten wij ons bij SEA simpel gezegd op de best mogelijke positie, voor de beste prijs, bij de advertenties in Google. Hoewel het dus twee verschillende zaken zijn, heeft een duidelijke SEO strategie voor je website vaak wel een positief effect op je advertentie resultaten.

Goede vraag! Zoekmachine optimalisatie is eigenlijk ontstaan, doordat de meeste mensen tegenwoordig zoekmachines gebruiken wanneer ze op zoek zijn naar bepaalde diensten of producten. Wanneer je bedrijf goed gevonden wordt in Google kun je namelijk “gratis” extra bezoekers naar je website krijgen en zo meer omzet genereren. En zeg eens eerlijk, wie wil dat nu niet?

Zoekmachine optimalisatie kun je eigenlijk zien als een diesellocomotief. Die moet even op gang komen, maar zodra de vaart erin zit knalt deze lekker door. Alle werkzaamheden en veranderingen die wij nu voor je uitvoeren, moeten namelijk opgepikt worden door de zoekmachines. Hoe lang het precies duurt, valt lastig te voorspellen. Dit hangt namelijk ook af van de concurrentie en je eigen pagina autoriteit (rapportcijfer van Google). Er zijn websites waarbij we binnen een paar weken leuke resultaten halen, maar over het algemeen is SEO vooral iets voor de toekomst. Vooral als je website net nieuw is of je net begint met SEO werkzaamheden, kan het even duren voordat je scoort op relevante zoekwoorden. 

Ben je bijvoorbeeld net gestart met je bedrijf of wil je direct resultaat? Kijk dan even naar de mogelijkheden voor het adverteren via Social media of Google Ads.

Als wij voor je aan de slag gaan met SEO, plannen we elke maand een (zoom)meeting met jou in om de uitgevoerde werkzaamheden en resultaten te bespreken. Zo weet jij precies waar wij mee bezig zijn en kunnen we samen zorgen voor het maximale rendement. Ga jij zelf met je SEO aan de slag en helpen wij je daarmee? Dan leggen wij je tijdens Marketing advies precies uit hoe jij je SEO resultaten in de gaten kunt houden.

Lastig te zeggen. De kosten van SEO werkzaamheden hangen af van je groeiplannen, de hoeveelheid zoekwoorden en de snelheid waarmee jij bovenaan in Google wil staan. De SEO werkzaamheden bestaan vaak uit het schrijven en plaatsen van SEO teksten, het optimaliseren van de website en de landingspagina’s en linkbuilding. Gemiddeld gezien besteden wij voor onze klanten 8 uur per maand aan deze werkzaamheden. Hoe wij de werkzaamheden het beste kunnen inrichten hangt af van de organisatie, het budget en de wensen. Wij gaan in ieder geval altijd voor de win-win situatie en denken dus graag met je mee.

Als je precies weet wie je doelgroep is, ben je al een heel eind. Het is namelijk een goed begin als je ongeveer weet welke zoekwoorden potentiële klanten gebruiken. Vervolgens kunnen wij in onze systemen zien hoe vaak er op een bepaald zoekwoord wordt gezocht en wat je concurrentie doet. Daarom starten we elk traject met een uitgebreid zoekwoorden onderzoek. Hierdoor weet je vooraf precies op welke zoekwoorden wij wel en juist ook niet moeten inzetten. Het is dan ook niet de vraag “Kan ik mijn doelgroep bereiken via Google?”, maar “Hoe kan ik mijn doelgroep het beste bereiken via Google?”.

Natuurlijk! Adverteren via Google vinden onze online marketing tijgers ook ontzettend leuk om te doen. Ze beginnen nog net niet te springen bij deze vraag, maar zijn al wel laaiend enthousiast. Benieuwd hoe adverteren via Google Ads in zijn werk gaat en wat de mogelijkheden zijn om direct extra bezoekers en nieuwe klanten te vinden voor je bedrijf? Bekijk dan onze Google Ads pagina.

Yes! Onze enthousiaste online specialisten helpen je ook graag met het aanmelden en goed opzetten van je Google mijn bedrijf account. Met deze aanmelding krijg je een vermelding in Google Maps en kun je reviews verzamelen in Google. Zo krijgen je potentiële klanten een goed beeld van je bedrijf.

Veel MKB’ers en zelfstandige professionals laten hun SEO uitbesteden. Bij Pittig Bakkie helpen wij graag gepassioneerde ondernemers om de wereld een stukje mooier te maken, daar krijgen wij namelijk energie van! We willen de mensen met passie, gedrevenheid en energie helpen om online beter zichtbaar te worden. 

 

Voorbeelden van soorten bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:

  • Autorijscholen
  • Bloemisten
  • Coaches
  • Horeca
  • Interieurstylisten
  • Makelaars
  • Scholen
  • Multinationals
  • Schoonheidsspecialisten
  • Sportscholen
  • Stichtingen en Verenigingen
  • Winkels

Goede vraag! Garanties kunnen wij helaas nooit geven, wij houden namelijk niet van loze beloftes. Uitspraken zoals: “Wij zetten je op 1 in Google” of “Wij gaan je verkopen verdubbelen” zal je dan ook nooit horen. Wel kunnen we garanderen dat wij onze uiterste best doen om het maximale resultaat te behalen voor jouw bedrijf en krijg je van ons elke maand een uitgebreide analyse tijdens onze maandelijkse (zoom)meeting. Zo ben je altijd op de hoogte en weet je precies waar het budget naar toe gaat.

Dat kan zeker. Sterker nog, dat vinden we hartstikke leuk! Dat kan op twee manieren. Zo kun je gebruik maken van Marketing advies. Daarin plan je simpelweg een sessie waarop wij je adviseren en antwoord geven op alle marketing vraagstukken die je hebt. Of je kunt een training volgen. Met onze kennis en ervaring op het gebied van online vindbaarheid geven wij namelijk ook geregeld trainingen op maat. Na zowel een strategische Marketing advies sessie of training ga je naar huis met een rugzak vol nieuwe kennis en vaardigheden.

Natuurlijk wil je een toppositie in Google en wil je graag weten wat dit voor jouw bedrijf gaat kosten. Hoewel we je daar graag een panklaar antwoord op zouden geven, is dat lastig. De SEO werkzaamheden en het budget hangen namelijk af van jouw doelen en ambities. Gelukkig kunnen wij op basis van onze eigen kennis en ervaring met wat extra informatie wel vooraf een goede inschatting maken van de mogelijkheden en het bijbehorende kostenplaatje.

Nope, bij ons zit je niet vast aan lange contracten. Wij geloven namelijk in de kracht van tevreden klanten. De enige commitment die wij vragen is een opstartperiode van 3 maanden. Deze tijd hebben wij nodig om je te laten zien hoe wij werken en de eerste resultaten te behalen. 

Blije klanten die een langdurige samenwerking zien zitten kunnen we nog blijer maken.