Veelgestelde vragen over Twitter adverteren.

Wanneer je op Twitter wil gaan adverteren, wil je natuurlijk zeker weten dat het goed gebeurt. Dat begrijpen wij maar al te goed, daarom vind je hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen.

Adverteren op Twitter past bij jou als je: snel je zichtbaarheid en merkbekendheid wil vergroten bij een relevante doelgroep, meer verkeer naar je website wil sturen, meer reacties op je tweets wil of simpelweg je volgersaantal wil vergroten en nog veel meer. Wil je echt weten of adverteren op Twitter bij je past? Bel dan eens met ons. We denken graag met je mee en geven je advies over welk social media platform jij het best kunt gebruiken om je doelstellingen te bereiken. Voordat je begint met adverteren is het namelijk belangrijk dat je goed weet wat je wil bereiken, wie je wil bereiken en wat je ze wil vertellen. Deze drie dingen zijn belangrijk bij het bepalen van je strategie.

Twitter biedt een groot aantal targeting opties, hierdoor kan jij een relevante en geïnteresseerde doelgroep bereiken met Twitter ads. Deze opties bestaan uit demografische en geografische gegevens, maar ook uit de interesses van je doelgroep. Op Twitter target je op de interesses van je doelgroep door middel van trefwoorden. Tweeten zij over het trefwoord dat jij hebt aangegeven in je targeting? Dan krijgen ze je advertentie te zien. Zo is de advertentie altijd relevant voor degene die het ziet.

Meten is weten! Als we jouw Twitter ads uitvoeren, vinden we het belangrijk dat we weten wat voor effect deze ads hebben. Daarvoor moet er een ‘universal website tag’ geïnstalleerd worden op je website. Dit is een stukje code dat ervoor zorgt dat Twitter jouw doelgroep op je website kan volgen. Dit gaat als volgt: iemand klikt op jouw advertentie op Twitter en komt zo op jouw website terecht. Nu kan Twitter zien of diegene een gebeurtenis uitvoert op jouw website. Deze gebeurtenissen zijn van te voren in te stellen. Je kunt bijvoorbeeld meten op aankopen, maar ook op het invullen van een bepaald formulier. Handig toch?

Dat doen wij zeker! Om je Twitter ads te beheren, hebben we van jou alleen wat basis beeldmateriaal nodig. Wij zorgen, als dat nodig is, dat het bruikbaar wordt voor de advertenties. Daarnaast zorgen wij ervoor dat deze beelden gecombineerd worden met scherpe, aantrekkelijke, doelgerichte teksten. Vanaf hier monitoren we hoe deze teksten aanslaan bij je doelgroep. Werkt de ene tekst of afbeelding beter dan de ander? Dan gaat de minder goed presterende afbeelding of tekst weg en maken we een nieuw beeld of tekst om te concurreren met de advertentie die al goed liep. Door op deze manier te blijven a/b testen, zorgen we dat jouw campagne een succes blijft.

Uiteraard! Het Twitter advertentieaccount is gekoppeld aan het Twitter account van jouw bedrijf. Je kunt dus altijd in het advertentieaccount kijken om te zien waar wij mee bezig zijn en wat de resultaten daarvan zijn. Daarnaast plannen we elke maand een (zoom) meeting om de resultaten van die maand door te spreken, toe te lichten en je te adviseren over hoe we het beste verder kunnen gaan. Ontvang jij je resultaten het liefst in een rapport? Ook dat regelen we voor je. Zo kun je jouw maandelijkse resultaten makkelijk terugvinden.

De kosten van adverteren zijn altijd afhankelijk van wat je ermee wil bereiken, wie je ermee wil bereiken en wat je aan je doelgroep wil vertellen. Wil je bijvoorbeeld dat je doelgroep meer weet over waar jouw bedrijf voor staat, dan is dat goedkoper dan wanneer je wil dat potentiële klanten op jouw website een aankoop doen. Daarom kun je voor een goed antwoord op deze vraag het beste even bellen met een van onze social media experts. Na even met je te praten over de bovenstaande onderwerpen, kunnen ze je een goede inschatting geven van wat voor budget jij nodig hebt om jouw doelstellingen te bereiken.

Dat is altijd een beetje afhankelijk van wie jouw doelgroep precies is. We weten al wel dat er in Nederland dagelijks zo’n 2 miljoen actieve gebruikers zijn. De kans dat een deel van jouw doelgroep daar onder valt is dus zeker aanwezig! Het voordeel van adverteren op Twitter is dat je kunt targeten op bepaalde onderwerpen door middel van trefwoorden. Zo weet je dat jouw advertenties alleen terechtkomen bij mensen waarvoor het ook daadwerkelijk relevant is.

Ja, dat kunnen we! Onze social media experts specialisten houden zich naast het adverteren op Twitter ook bezig met Facebook, Instagram en LinkedIn. Wanneer we met je in gesprek gaan, zijn dit ook altijd opties die we open houden in ons advies. Is jouw doelgroep beter te vinden op een ander platform of is jouw doelstelling beter te behalen via een ander platform? Dan denken we graag met je mee in hoe je dat het beste kan oppakken. Interesse in advies over social media marketing? Neem dan even contact op met onze specialisten!

Wij kunnen adverteren op Twitter voor allerlei MKB’ers en zelfstandige professionals. Bij Pittig Bakkie willen wij graag gepassioneerde ondernemers helpen om de wereld een beetje mooier te maken, daar krijgen wij namelijk energie van! We willen de mensen met passie, gedrevenheid en energie helpen om online meer zichtbaar te worden. 

Voorbeelden van bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:

  • Autorijscholen
  • Bloemisten
  • Coaches
  • Horeca
  • Interieurstylisten
  • Makelaars
  • Scholen
  • Schoonheidsspecialisten
  • Sportscholen
  • Stichtingen en Verenigingen
  • Winkels

Zeker! Wij worden er namelijk ook heel blij van om onze kennis met anderen te mogen delen. Daarom bieden wij trainingen aan voor bijna alles wat we doen. Ook Twitter adverteren dus! Naast onze trainingen, kunnen we je ook ‘uurtje factuurtje’ helpen met al je problemen met onze dienst ‘Marketing advies’. We helpen je dan bij al jouw vragen over adverteren op Twitter. 

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Bel even naar ons!

Als jij jouw social media beheer uitbesteed bij Pittig Bakkie, zorgen wij dat jouw Twitter account relevant en interessant wordt en blijft voor je volgers. Hiervoor hebben we wel wat beeldmateriaal van je nodig, dit zorgt er namelijk voor dat jouw content ook echt van jou is.

Nee, wij hanteren geen vaste contracten. We vinden namelijk dat een samenwerking moet passen. Gaan we voor jou adverteren op Twitter? Dan vragen we wel om een stukje commitment in de vorm van een samenwerkingsperiode van drie maanden. Zo kunnen we serieus voor jou aan de slag om de best mogelijke resultaten naar boven te halen. Soms werkt adverteren namelijk in één keer, maar 90% van de tijd zien we dat er even getest moet worden om te zien welk advertentiemateriaal het beste werkt bij jouw doelgroep.

Daarnaast gebruiken we deze drie maanden ook om elkaar en onze manieren van werken beter te leren kennen, zodat we jou kunnen helpen op een manier die jij fijn vindt. Hierdoor, samen met de resultaten die we kunnen behalen met het juiste advertentiemateriaal, hopen we langdurige samenwerkingen aan te gaan.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.