fbpx
Uncategorized

Google vs. Facebook Ads

By 11 juni 2020 No Comments

We krijgen ontzettend vaak de vraag: Wat kan ik het beste inzetten voor mijn bedrijf Google of Facebook ads? In deze blog vertellen we je wie de winnaar is (en wat jij het beste kunt inzetten voor jouw bedrijf).

Nou vertel maar, wie is de winnaar?

Wat was het fijn geweest om hier een panklaar antwoord op te hebben, maar die is er helaas niet. Facebook advertenties en Google ads, zijn namelijk twee verschillende platformen met beide hun eigen pluspunten. Je kunt je dus wel voorstellen dat bij elk bedrijf of doel van een campagne een ander advertentieplatform kan worden ingezet.

Het verschil tussen Google en Facebook Ads.

Er zijn twee grote verschillen tussen de gebruikers van Google en Facebook (tenminste als we kijken naar Google search of Google shopping). Bij Google zijn mensen vaak op zoek naar een bepaald product of dienst. Facebook of andere social media platformen, bezoeken mensen vaak om even te ontspannen. De intentie van deze twee gebruikers is dus compleet anders.

social media

Social Ads

Facebook ads of advertenties op anders social media (Youtube, Instagram, Tiktok of LinkedIn) zetten we voornamelijk in om naamsbekendheid en betrokkenheid te creëren bij je potentiële doelgroep. Deze platformen maken het namelijk mogelijk om mensen te bereiken op basis van verschillende interesses.

Google Ads

De basis van Google Ads is op dit moment Google search. De meeste mensen gebruiken Google namelijk het meeste om dingen op te zoeken. Google geeft adverteerders de mogelijkheid om op bepaalde zoekwoorden te adverteren. Stel je verkoopt schoenen en iemand zoekt schoenen, is het natuurlijk handig als jij daarop naar voren komt.  Naast Google search, kun je met Google ook mensen bereiken door Display campagnes of  door middel van retargeting. Leestip: 5 factoren voor een Google Ads campagne

Conclusie

Er is geen winnaar! Het hangt er maar net vanaf waar jouw bedrijf naar opzoek is. Elk bedrijf is anders, samen zoeken we naar de juiste inzet van marketingtools. Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Laat ons dan even weten wat we voor je kunnen betekenen en hoe jij je bakkie drinkt? Zetten wij op tijd de koffie klaar (thee mag natuurlijk ook)![/vc_column_text]

[/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column]
[/vc_row]

Laat een bericht achter