Facebook ads cursus.

Ben jij van plan te starten met Facebook ads voor jouw bedrijf? Goed idee! Maar als je nog geen ervaring hebt, komt daar nog wat bij kijken. Bij ons ben je aan het juiste adres! Tijdens onze Facebook ads cursus leer jij van A tot Z hoe jij een succesvolle facebook advertentiecampagne opzet, analyseert en optimaliseert!

Best spannend

Een Facebook ads cursus volgen.

Waarom moet je starten met Facebook adverteren? Facebook is een van de grootste social media platformen van het moment. Dagelijks zijn er in Nederland zo’n 7,1 miljoen mensen die Facebook gebruiken. Dat is bijna de helft van onze bevolking. Dit betekent echter ook dat er 7,1 miljoen mensen zijn die jij op dagelijkse basis kan bereiken met je Facebook ads. Het kan dus bijna ook niet anders dan dat jouw doelgroep zich ook op Facebook bevindt. Daarnaast zorgt adverteren ervoor dat jij meer invloed kan uitoefenen op hoeveel mensen jouw bedrijf voorbij zien komen. Wat een direct effect heeft op het aantal leads dat je consistent zal binnenhalen. Heb je dus al een drukke periode? Kun je je budget wat omlaag draaien zodat je wat minder nieuwe leads binnenkrijgt. Draai je de andere kant op? Kun je al snel meer leads verwachten!

 

Waarom dan een Facebook ads cursus? Kan ik niet gewoon op de ‘promoten’ knop klikken nadat ik een bericht heb geplaatst? Het kan wel, maar liever niet. Het is namelijk veel effectiever om je eigen campagne op te zetten vanuit de advertentiemanager. Je kunt hier precies instellen wat je wil bereiken, wie je wil bereiken en hoeveel je daaraan wil uitgeven. Tijdens de Facebook ads cursus leer je precies dat. Zo krijg je uiteindelijk veel meer grip op je advertenties en kun je echt van de effecten gaan genieten.

Pittig Bakkie Online Marketing Nijmegen

Wat ga je leren tijdens de training.

Tijdens de Facebook ads cursus leren we je van A tot Z hoe je aan de slag gaat met Facebook adverteren. Deze Facebook ads cursus is zo ingestoken dat je niet alleen leert hoe je een leuke advertentietekst schrijft, maar ook hoe je je überhaupt zo’n advertentieaccount maakt en goed instelt. We starten dus echt bij stap 1.

Stap 1: Een goed begin...

Starten met Facebook adverteren is niet iets dat je zomaar doet. Hiervoor moet je een advertentie account aanmaken. Tijdens de Facebook ads cursus leer je hoe je dit doet en wat hierbij komt kijken. We behandelen het koppelen van je pagina, de Facebook pixel, het instellen van een conversie API (CAPI), het aanmaken van gebeurtenissen en aangepaste conversies en noem maar op. Niet al deze termen zullen je nu iets zeggen, maar aan het eind van de Facebook ads cursus weet jij precies waar je aan toe bent!

Stap 2: Advertenties maken

Als jouw advertentie account helemaal klaar staat, kun je aan de slag met het maken van je advertenties. Tijdens onze Facebook ads cursus, leren we je hoe je zo’n advertentiecampagne opzet. Wat voor soort campagne hoort bij jouw doel? Wat voor budget heb je nodig? Op wie ga je je eigenlijk richten? En hoe maak je content die bij die doelgroep aansluit? Dat zijn allemaal vragen die je jezelf moet stellen voordat je een campagne op kan stellen in Facebook ads. TIjdens de cursus leer je precies hoe je het antwoord op deze vragen vindt.

Stap 3: Analyseren en bijsturen

Nu je advertenties klaar zijn en een tijdje gelopen hebben, komt het belangrijkste onderdeel van de Facebook ads cursus aan bod. Het analyseren van je resultaten en op basis hiervan je vervolgstappen bedenken. Als je advertentie eenmaal loopt, geeft Facebook je toegang tot een hele hoop cijfers over die advertentie. Tijdens de Facebook ads cursus leer je welke cijfers belangrijk voor jou zijn en wat ze betekenen. Je leert hoe je de cijfers moet interpreteren en welke acties je moet ondernemen om ze te verbeteren en je doelstelling te behalen.

Ben jij klaar voor onze Facebook ads cursus? Schrijf je dan nu in!

Pittig Bakkie Online Marketing Nijmegen
Pittig Bakkie Online Marketing Nijmegen

Start vandaag nog

Zelf aan de slag met Facebook ads.

Na het volgen van onze Facebook ads cursus kun jij helemaal zelf aan de slag met je eigen Facebook advertenties. Het is dus tijd om zelf te gaan zorgen voor meer merkbekendheid, meer leads, meer verkopen en meer omzet. 

Wat moet je weten over deze cursus? 

– Het is een één op één cursus en daarom dus ook een maatwerk cursus! 

– Hoe lang de cursus duurt, hangt dus volledig af van hoeveel jij al weet en wat je nog moet leren. 

– De prijs van de cursus is afhankelijk van hoelang de cursus duurt. Weet jij dus al veel, maar heb je nog hulp nodig bij de laatste puntjes op de i? Dan is deze cursus ook iets voor jou! Voor een duidelijk beeld van wat de cursus zal kosten, kun je het beste even contact opnemen met onze Facebook marketeers!

– De cursus is zowel online via Zoom als face-to-face bij ons op kantoor te doen. Dit is volledig afhankelijk van jouw voorkeur! Wel zo makkelijk.

Klinkt deze cursus als iets voor jou? Schrijf je dan snel in en bereid je voor om uiteindelijk zelfstandig aan de slag te gaan met het vergroten van jouw merkbekendheid, het binnenhalen van leads en het verhogen van je omzet!

De mogelijkheden na een Facebook ads cursus.

Heb je je nog niet ingeschreven voor onze Facebook ads cursus? Hier heb je nog een paar redenen waarom jij zou moeten kunnen adverteren op Facebook!

Grote doelgroep

Hierboven schreven we al dat Facebook dagelijks ongeveer 7,1 miljoen gebruikers heeft. Daarnaast zijn er nog drie miljoen mensen die niet dagelijks, maar wel degelijk gebruik maken van Facebook. Wie jouw doelgroep dus ook is, de kans dat ze niet te bereiken zijn met Facebook advertenties is heel erg klein.

Veel target mogelijkheden

“Maar ik wil geen geld uitgeven om mijn advertentie te laten zien aan mensen die niet in mijn doelgroep vallen.”. Dat klopt! Het is zonde van je geld om het uit te geven aan mensen die jouw product toch niet kopen. Daarom leer je tijdens onze Facebook ads cursus alle mogelijkheden rondom targeting bij Facebook advertenties. We laten je niet alleen maar gewoonweg zien hoe je een doelgroep aanmaakt, maar ook hoe je bijvoorbeeld mensen kunt targeten die vergelijkbare interesses hebben als de mensen uit je klantenbestand. Daarnaast laten we je zien hoe je heel makkelijk kunt retargeten met Facebook. Heb jij de laatste tijd veel website bezoekers gehad die niet gekocht hebben? Dan kun je een advertentie aanmaken die alleen zij te zien krijgen! Handig hè?

Werken met het Facebook algoritme

Tijd om hand in hand samen te werken met het Facebook algoritme! Dit algoritme is een belangrijk onderdeel van adverteren op Facebook. Tijdens onze Facebook ads cursus leer je hoe je je campagnes zo kan inrichten, dat het algoritme voor jou werkt. Wil jij dat jouw advertentie bijvoorbeeld meer verkeer naar je website loodst? Stel dan in dat het algoritme zich gaat focussen op mensen die eerder geneigd zijn om naar je website toe te klikken. Die groep is namelijk groter dan de groep waarvan het algoritme zegt dat ze een aankoop zouden doen. Zo bereik je dus meer mensen!

Dit zeggen onze
klanten over ons.

Meet the Bakkies

Het Pittig Bakkie Team.

Advertentie tijgers en marketing specialisten

Max Arts

Content creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Martien de Jong

Designer, eigenaar en SEO-expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten.

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen.

Devi Jacobs

Websitebouwer en code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Pittig Bakkie Online Marketing Nijmegen - Pip

Pip

Sfeer Manager

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Samen met jou maken wij de
wereld graag elke dag een
beetje mooier.

Veelgestelde vragen over deze Facebook ads cursus.

Wanneer je een Facebook ads cursus gaat beginnen, wil je natuurlijk zeker weten dat je de juiste keuze maakt. Dat begrijpen wij maar al te goed, daarom vind je hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen.

Dit is inderdaad geen onbelangrijke vraag om te stellen voordat je start met een Facebook ads cursus. Als het antwoord namelijk ‘nee’ is, kun je het geld beter in iets anders investeren. Gelukkig is over het algemeen het antwoord op deze vraag voor elke onderneming ‘ja’. De reden hiervan is dat het aantal Facebook gebruikers op de wereld zo hoog is, dat het zeer onwaarschijnlijk is dat jouw doelgroep hier niet te vinden is. 

 

Daarnaast biedt Facebook ads ook nog eens heel veel mogelijkheden als het gaat om targeten van deze mensen. Je kunt bijvoorbeeld targeten op interesses die jij zelf instelt, maar het is ook mogelijk om een doelgroep te maken die lijkt op de mensen die bijvoorbeeld al een aankoop hebben gedaan op jouw website. Handig hè?

Het voordeel van adverteren op Facebook is dat je relatief goedkoop je bedrijf, product en boodschap aan je doelgroep kan laten zien. Het kost ongeveer een tientje om jouw advertentie aan zo’n duizend mensen te laten zien. Dankzij de targeting mogelijkheden van Facebook, kun jij zorgen dat die duizend mensen ook enige affiniteit met jouw bedrijf hebben. Zo weet je zeker dat jouw tientje effectief wordt uitgegeven! 

 

Een ander voordeel van adverteren op Facebook, is dat het andere grote bekende social media platform Instagram, onderdeel is van Facebook. Met hetzelfde systeem plaats je jouw advertenties dus op zowel Instagram als Facebook! Dus ook als jouw doelgroep vooral bestaat uit jongeren, is het leren van Facebook ads een goed idee! 

 

Nog een voordeel van Facebook ads, is het algoritme van Facebook! Die helpt jou namelijk een handje targeten van de juiste mensen. Binnen de door jou aangegeven doelgroep, gaat dit algoritme op zoek naar de mensen die het meest geneigd zijn om bijvoorbeeld op jouw advertentie te klikken. Zo helpt Facebook met het effectief uitgeven van het advertentiebudget.

Ook dit behandelen we tijdens deze Facebook ads cursus, maar we zullen het je alvast wat toelichten. De Facebook pixel is een klein stukje code dat je op je eigen website zet. Via dit stukje code kan Facebook meten welke acties mensen, die via jouw advertenties op je website komen, op je website ondernemen. Met behulp van deze informatie laat Facebook aan je zien welke resultaten je hebt geboekt met je advertenties. Facebook gebruikt deze informatie ook als je een vergelijkbare doelgroep wil maken van de mensen die bijvoorbeeld een aankoop hebben gedaan op je website.

 

Meer over de Facebook pixel en hoe je die installeert, behandelen we tijdens de Facebook ads cursus. Meld je dus snel aan!

Wil jij nou wel graag adverteren op Facebook, maar lijkt deze Facebook ads cursus of überhaupt het adverteren op Facebook jou helemaal niet leuk om zelf te gaan doen? Dan kunnen we Facebook adverteren ook volledig voor je uit handen nemen. Dit betekent dat wij alles voor A tot Z voor je gaan uitvoeren. We richten je advertentieaccount in, denken mee in je strategie en gaan aan de slag met het schrijven van teksten voor je advertenties. Lopen je campagnes eenmaal? Dan zitten wij niet stil. We checken dagelijks wat de voortgang is van je campagne en op basis van de resultaten sturen we dan bij. Op deze manier zorgen wij op dagelijkse basis dat jouw campagnes optimaal blijven lopen en je advertentiebudget dus ook effectief wordt besteed!

Een vraag die we vaak horen is ‘Wat kost dat nou? Adverteren op Facebook?’. Hoewel de vraag makkelijk gesteld is, ligt het antwoord niet zo voor de hand als dat we graag zouden willen. We schreven al eerder over de kosten van Facebook adverteren. In het kort kun je er van uitgaan dat het ongeveer een tientje kost om je advertentie aan duizend mensen te laten zien. Maar de kosten van adverteren zijn ook afhankelijk van jouw bedrijf, je product, je doelgroep en van wat jij wil bereiken met adverteren op Facebook. Als jij alleen je merkbekendheid wil vergroten, kom je er met een paar euro per dag al vanaf. Wil jij echt sales gaan halen uit je advertenties? Dan moet je er toch wat meer aan uitgeven.

Wil je een duidelijker beeld van wat jij ongeveer kwijt zou zijn aan adverteren op Facebook? Bel dan met een van onze online marketeers!

Omdat dit een maatwerk cursus is, is er niet één vaste prijs. De kosten van de cursus zijn dus afhankelijk van jouw huidige kennis. Weet jij al het een en ander van adverteren op Facebook? Dan hoeven we daar wat minder aandacht aan te besteden en kunnen we direct over naar de punten waar jij hulp bij nodig hebt. In dat geval hoef je dus ook niet de volle mep te betalen.

 

Wil je weten wat de Facebook ads cursus voor jou kost? Bel dan even met onze Facebook specialisten!

Tijdens deze cursus helpen we je in principe door het hele proces heen. Dit start bij het opzetten van jouw advertentieaccount en gaat door tot het analyseren van je resultaten en optimaliseren van je campagnes. Je hoeft hier dus eigenlijk niks aan voor te bereiden, maar als je je graag van te voren even in wil lezen, mag dat natuurlijk wel. Zorg bij de start van de cursus wel dat je jouw Facebook inloggegevens bij de hand hebt! Anders kunnen we je namelijk niet helpen met je advertentieaccount.

De Facebook ads cursus is voor allerlei MKB’ers en zelfstandige professionals. Bij Pittig Bakkie willen wij graag gepassioneerde ondernemers helpen om de wereld een beetje mooier te maken, daar krijgen wij namelijk energie van! We willen de mensen met passie, gedrevenheid en energie helpen om online meer zichtbaar te worden. Daarom bieden we niet alleen maar om om dat volledig voor je te doen, maar helpen we je ook graag om te leren hoe je dit zelf kunt verwezenlijken!

 

Voorbeelden van bedrijven waar we nu mee samenwerken zijn:

  • Autorijscholen
  • Bloemisten
  • Coaches
  • Horeca
  • Interieurstylisten
  • Makelaars
  • Scholen
  • Schoonheidsspecialisten
  • Sportscholen
  • Stichtingen en Verenigingen
  • Winkels

Ja zeker gaat dat tegelijkertijd! Misschien heb je al wel eens gelezen of gehoord dat Instagram onderdeel is van Facebook. Hierdoor is het heel makkelijk om via Facebook ads, ook op Instagram te adverteren. Alle advertenties die jij namelijk op Facebook laat zien, kun je tegelijkertijd op Instagram laten zien! Ook dit behandelen we tijdens de Facebook ads cursus. Juist omdat het zo’n handig trucje is. Zeker als jouw doelgroep bestaat uit mensen tussen de 18 en 40 jaar. Die zijn namelijk heel actief op Instagram!

Dat kan zeker! Als online marketing bureau zijn wij regelmatig bezig met het opstellen van content kalenders en zelfs het uitwerken van wekelijkse/maandelijkse posts voor verschillende van onze klanten. Hiervoor is geen aparte cursus, maar kijk eens naar onze dienst ‘Marketing advies’. Hierbij beantwoorden we, uurtje factuurtje, alle vragen die je hebt over online marketing. Dus ook hoe jij een goede contentkalender maakt en relevant blijft op social media!

Ja hoor! Als jij al bekend bent met bepaalde onderdelen van Facebook ads, is het mogelijk om deze over te slaan tijdens de cursus. Wij vinden het zonde om je tijdens onderdelen van de cursus dingen te vertellen die je al weet, we helpen je liever bij het leren van nieuws!

Als je de cursus online volgt, via Zoom bijvoorbeeld, kunnen we de Facebook ads cursus opnemen. Zo kun je het later op elk moment terugkijken. Ook handig als je even iets niet meer weet over een bepaald onderdeel! Kom je bij ons op kantoor om de Facebook ads cursus te volgen? Dan kunnen we het gesprek ook opnemen. Maar je mag ons natuurlijk ook altijd even mailen of bellen als je na de cursus nog ergens vragen over hebt!

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.