Support

Heb je ergens hulp bij nodig?

Telefoon

Whatsapp

Om je mailproblemen zo snel mogelijk op te lossen kun je het beste de volgende stappen doorlopen:

  • Check hieronder de meest gestelde e-mail vragen en ontdek wat je zelf kunt doen om je probleem direct op te lossen.

  • Controleer uw internetverbinding. Zorg ervoor dat u verbonden bent met het internet en dat uw verbinding stabiel is.
  • Controleer de instellingen van uw e-mailaccount. Mogelijk hebt u de verkeerde inkomende of uitgaande serverinformatie. Is je website bij ons gehost? Dan gebruik je de volgende instellingen:

    Inkomende e-mail instellingen (IMAP)

    • Inkomende e-mailserver:Ā mail.zxcs.nl
    • Gebruikersnaam:Ā Jouw aangemaakte e-mailadres
    • Wachtwoord: Jouw gekozen wachtwoord
    • E-mail poorten: IMAP 993

    Uitgaande e-mail intellingen (SMTP)

    • Uitgaande e-mailserver: mail.zxcs.nl
    • Gebruikersnaam:Ā Jouw aangemaakte e-mailadres
    • Wachtwoord: Jouw gekozen wachtwoord
    • E-mail poorten: SMTP 465

  • Zorg ervoor dat uw e-mailadres en wachtwoord correct zijn. U kunt dit controleren door in te loggen op uw e-mail via uwdomeinnaam.nl/webmail (vervang uwdomeinnaam.nl door de url van je eigen website).
  • Probeer uw e-mailclient of webbrowser opnieuw op te starten. Dit kan eventuele tijdelijke problemen oplossen.
  • Controleer of er updates beschikbaar zijn voor uw e-mailclient of webbrowser. Verouderde software kan problemen veroorzaken met het laden van e-mails. Zorg er dus altijd voor dat je bij problemen eerst je e-mail programma update.

Geen zorgen, zolang je gebruik maakt van Imap via Ć©Ć©n van onze servers is er geen reden tot paniek. Je mail blijft namelijk altijd dubbel bewaard op onze server. Grote kans dat er iets mis gaat in de synchronisatie van je mailprogramma en onze server. Controleer daarom eerst of de volgende instellingen kloppen en of je e-mail programma de laatste updates heeft gehad.Ā 

Inkomende e-mail instellingen (IMAP)

Ā 

  • Inkomende e-mailserver:Ā mail.zxcs.nl
  • Gebruikersnaam:Ā Jouw aangemaakte e-mailadres
  • Wachtwoord: Jouw gekozen wachtwoord
  • E-mail poorten: IMAP 993

Ā 

Uitgaande e-mail intellingen (SMTP)

  • Uitgaande e-mailserver:Ā mail.zxcs.nl
  • Gebruikersnaam:Ā Jouw aangemaakte e-mailadres
  • Wachtwoord: Jouw gekozen wachtwoord
  • E-mail poorten: SMTP 465

Ā 

Heb je haast? Dan kun je ook altijd verbinding maken met je eigen webmail. Dit is een online mailprogramma dat direct in verbinding staat met onze server. Ga hiervoor naar: jouwdomeinnaam.nl/webmail (vervang dit door jouw eigen domeinnaam) en log hier in met je e-mailadres en je gebruikelijke wachtwoord.Ā 

  1. Open de Mail-applicatie op je Mac.

  2. Klik in het menu bovenaan op ‘Mail’ en vervolgens op ‘Voeg account toe’.

  3. In het dialoogvenster dat verschijnt, selecteer je ‘Andere Mail-account’ en klik je op ‘Ga door’.

  4. Voer je naam, e-mailadres en wachtwoord in en klik op ‘Log in’. De Mail-app probeert je e-mailinstellingen automatisch op te zoeken en je account in te stellen. Als dit niet lukt, moet je mogelijk de accountdetails handmatig invoeren. Ga door naar stap 5 als dit het geval is.

  5. Selecteer ‘IMAP’ voor het accounttype. Als je website door ons wordt gehost voer je de inkomende en uitgaande serverinstellingen in, die je hieronder kunt terugvinden.

    Inkomende e-mail instellingen (IMAP)

    Ā 

    • Inkomende e-mailserver:Ā mail.zxcs.nl
    • Gebruikersnaam:Ā Jouw aangemaakte e-mailadres
    • Wachtwoord: Jouw gekozen wachtwoord
    • E-mail poorten: IMAP 993

    Ā 

    Uitgaande e-mail intellingen (SMTP)

    • Uitgaande e-mailserver:Ā mail.zxcs.nl
    • Gebruikersnaam:Ā Jouw aangemaakte e-mailadres
    • Wachtwoord: Jouw gekozen wachtwoord
    • E-mail poorten: SMTP 465
  6. Klik op ‘Log in’ nadat je deze details hebt ingevoerd.

  7. De Mail-app zal proberen in te loggen op de mailserver met de gegevens die je hebt opgegeven. Als dit succesvol is, kun je de standaardmailinstellingen opgeven voor het account, zoals welke Mail-functies je wilt gebruiken (Mail, Contacts, Calendars, enz.).

  8. Klik op ‘Gereed’ en je zou nu je e-mail moeten kunnen zien in de Mail-app op je Mac.

    1. Open Outlook op je Mac.

    2. Klik in het menu bovenaan op ‘Tools’ en dan op ‘Accounts’.

    3. In het venster dat verschijnt, klik je op het ‘+’-symbool onderaan en selecteer je ‘New Account’.

    4. Voer je emailadres in en klik op ‘Continue’. Als Outlook je accounttype niet automatisch kan vinden, wordt je gevraagd het handmatig in te voeren. In dit geval ga je naar stap 5.

    5. Selecteer ‘IMAP’ als het accounttype.

    6. Je moet nu de inkomende en uitgaande serverinstellingen invoeren die je hieronder kunt terugvinden. (Als je website en mail bij ons staat gehost).

      Inkomende e-mail instellingen (IMAP)

      Ā 

      • Inkomende e-mailserver:Ā mail.zxcs.nl
      • Gebruikersnaam:Ā Jouw aangemaakte e-mailadres
      • Wachtwoord: Jouw gekozen wachtwoord
      • E-mail poorten: IMAP 993

      Ā 

      Uitgaande e-mail intellingen (SMTP)

      • Uitgaande e-mailserver:Ā mail.zxcs.nl
      • Gebruikersnaam:Ā Jouw aangemaakte e-mailadres
      • Wachtwoord: Jouw gekozen wachtwoord
      • E-mail poorten: SMTP 465
    7. Klik op ‘Add Account’ na het invoeren van deze gegevens.

    8. Outlook zal nu proberen in te loggen op de mailserver met de gegevens die je hebt opgegeven. Als dit succesvol is, zou je nu je email moeten kunnen zien in Outlook.

het koppelen van je IMAP-mailaccount aan Mozilla Thunderbird is een relatief eenvoudig proces. Volg de volgende stappen:

  1. Open Mozilla Thunderbird op je Mac.

  2. Klik op het menu ‘Accounts’ aan de linkerzijde van het scherm.

  3. Klik op ‘Email’ onder ‘Set up an account’ aan de rechterzijde van het scherm.

  4. Voer je naam, e-mailadres en wachtwoord in in de betreffende velden, en klik dan op ‘Continue’.

  5. Thunderbird zal proberen je e-mailinstellingen automatisch te detecteren. Als het dit niet kan, moet je de details handmatig invoeren. Kies in dit geval voor ‘Manual config’.

  6. Vul de gevraagde informatie in, inclusief je inkomende (IMAP) en uitgaande (SMTP) servernamen, de poort, SSL en authenticatiemethode. Als je website en mail bij ons wordt gehost, kun je de onderstaande gegevens gebruiken:

    1. Inkomende e-mail instellingen (IMAP)

      Ā 

      • Inkomende e-mailserver:Ā mail.zxcs.nl
      • Gebruikersnaam:Ā Jouw aangemaakte e-mailadres
      • Wachtwoord: Jouw gekozen wachtwoord
      • E-mail poorten: IMAP 993

      Ā 

      Uitgaande e-mail intellingen (SMTP)

      • Uitgaande e-mailserver:Ā mail.zxcs.nl
      • Gebruikersnaam:Ā Jouw aangemaakte e-mailadres
      • Wachtwoord: Jouw gekozen wachtwoord
      • E-mail poorten: SMTP 465
  7. Nadat je alle informatie correct hebt ingevoerd, klik je op ‘Re-test’. Als alles correct is, zou Thunderbird in staat moeten zijn om verbinding te maken met je e-mailserver.

  8. Als alles goed werkt, klik je op ‘Done’ om het proces te voltooien. Je e-mailaccount is nu ingesteld in Thunderbird en je zou je e-mails moeten kunnen zien.

Als je website bij ons wordt gehost, kun je altijd gratis gebruik maken van je eigen webmail. Dit is een online mailprogramma dat direct in verbinding staat met onze server. Ga hiervoor naar: jouwdomeinnaam.nl/webmail (vervang jouwdomeinnaam door jouw eigen domeinnaam) en log hier in met je e-mailadres en je gebruikelijke wachtwoord.Ā 


Kom je er na het lezen van de FAQā€™s nog steeds niet uit? Dan kun je onze hulp inschakelen*.

  • Stuur dan een e-mail naar support@pittigbakkie.nl met daarin een duidelijke omschrijving van het probleem. of gebruik onderstaand formulier
  • Geef aan met welk e-mailadres je problemen ondervindt.
  • Stuur je IP adres mee van de plek waarmee je verbinding maakt met je mail (kun je hier vinden).
  • Geef aan welke e-mailclient je gebruikt, denk aan Outlook, Gmail of Thunderbird etc.

*Let op, liggen de problemen aan je eigen instellingen of heb je ze zelf veroorzaakt? Ook dan helpen onze experts je natuurlijk graag. Echter rekenen wij dan hiervoor ons gebruikelijke uurtarief.