Online adverteren? Hou het weerbericht in de gaten!

Of het nu koud of warm weer is, online advertenties zijn een mooie manier om extra verkopen genereren en je zichtbaarheid te vergroten. Toch kan het weerbericht wel degelijk invloed hebben op je advertentie resultaten. Hoe dat precies zit en hoe je het weer ook online in jouw voordeel kunt gebruiken lees je in deze blog!

online adverteren en het weer

Hoe kan het weerbericht mijn advertentie resultaten beïnvloeden?

Hoewel je het misschien niet direct zou verwachten, kan het weer grote invloed hebben op de resultaten van je online marketing campagnes. Bij een periode van bijvoorbeeld prachtig zomers weer, zien we vaak de eerste periode van het goede weer een daling in het algemene internetverkeer. Minder mensen maken dan gebruik van Google, Facebook, Instagram of Youtube. Als er minder mensen bereikt kunnen worden, stijgen de advertentiekosten en dalen de inkomsten. Bij koud weer is dit vaak andersom. Na de zomer, zien we bijvoorbeeld vaak een flinke stijging in het aantal gebruikers.

Moet ik in de zomer wel adverteren op Facebook of via Google?

Hoewel veel internetgebruikers in de zomer online minder actief zijn, is adverteren in de zomer vaak toch wel de moeite waard. Want minder actief, betekent natuurlijk niet dat we helemaal niet meer op het internet rondstruinen. Er zijn nog genoeg mensen die gebruik maken van Facebook, Instagram, Whatsapp of hun traditionele internetbrowser. Daarnaast heeft het zomerse weer ook vaak een positief effect op mensen. Uit onderzoek van Kliger et. al. (2015) blijkt namelijk dat we meer geld aan producten willen uitgeven, wanneer het goed weer is. Vooral impulsaankopen doen het goed in de zomer.

Wat moet ik doen om bij elke weersverwachting succesvol te adverteren?

Hoe jij het beste met de weersverwachting kunt omgaan hangt helemaal af van jouw product. Het belangrijkste is dat je ook met je online marketing campagnes inspeelt op de behoefte van de doelgroep en het weer! Een voorbeeld: Als sportschool eigenaar (met airco) zou je bij warm weer een advertentie kunnen gebruiken, die vertelt dat mensen in een koele ruimte kunnen sporten. Bij koud regenachtig weer, laat je dan juist weer zien dat ze droog kunnen sporten. Zorg er dus voor dat je altijd relevant bent of je nu kiest voor Google Ads of Social Advertising.

adverteren in de zomer

Verlaag je kosten, verhoog je omzet met relevante advertentie campagnes

Weermarketing advertenties in Google en Facebook hebben ook nog een ander voordeel: doordat ze relevanter zijn voor de doelgroep krijgen ze vaak een hogere kwaliteitsscore, waardoor je advertenties beter scoren. Een hogere kwaliteit score betekent tevens dat je kosten per klik aanzienlijk verlaagd kunnen worden. Dit betekent betere prestaties van je advertenties, lagere kosten en meer verkopen. Mocht het onverhoopt toch niet aanslaan, kun je er tijdens deze periodes ook voor kiezen om het budget tijdelijk te verlagen en in te zetten op het moment dat jouw doelgroep weer online is.

Heb je alles geprobeerd?

Hulp nodig bij online adverteren? Neem dan gewoon even contact op, vinden we leuk!

Gerelateerde artikelen

5 on-page optimalisaties die direct impact hebben op jouw SEO

3 veelgemaakte fouten bij het instellen van conversies in Google Ads

Wat is een landingspagina en waarom je er nu mee aan de slag wilt

De kracht van adverteren op Instagram. Dit is waarom je het niet wilt missen

Haal meer uit je social media

De impact van kleur op professioneel webdesign

Kennismaken onder het genot van een pittig bakkie.

Plan een bakkie

Zelf een project starten of kennismaken.

Zelf een project starten of gewoonweg benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Kies je favoriete bakkie en maak vrijblijvend kennis met ons team. 

Martien de Jong

Webdesigner en SEO expert

Deze digitale Bob Ross ontwerpt er alle dagen heerlijk op los. Hij brengt jouw ideeën tot leven en legt deze vast in een nieuwe styleguide, een brandbook of ontwerp van je nieuwe website of webshop. Verder helpt hij bedrijven hoger te scoren in Google en bouwt hij mee aan verschillende website en webshop projecten. 

De afgelopen periode heeft Martien de website ontworpen voor Brand New Coffee, de styleguide gemaakt voor Studio22, en de huisstijl ontwikkeld van Influencer Zoekmachine. Hij heeft daarnaast meegebouwd met de website voor Maus IT, Crooked Halo, Brand New Coffee.

Pip

Pip is de sfeer manager op kantoor. Met Pip op kantoor is geen dag hetzelfde. De ene dag slingert ze een knuffel naar je hoofd en de volgende dag kauwt ze de oplaadkabel van je laptop kapot. Ze heeft energie voor tien en zorgt ervoor dat we tijd maken voor een uitgebreide wandeling. Zo blijven we ook op drukke dagen fit en scherp!

Romy van Rossum

Junior designer en marketeer

Romy is onze grootste creatieveling. Of ze nu iets moet schetsen, ontwerpen of animeren ze draait er haar hand niet voor om. Zo brengt ze ideeën van klanten tot leven. Naast het ontwerpen van een logo of een complete huisstijl kun je bij haar ook terecht voor illustraties en animaties die aansluiten bij jouw wensen. Wat ze eigenlijk het leukste vind om te doen? Geen idee, dat moet je haar zelf maar eens vragen 😉.

Devi Jacobs

Website bouwer en trotse code nerd

Code koning Devi brengt ontwerpen tot leven met <html>, .javascript; en {css}. Zo heb je binnen no-time een prachtige nieuwe website, webshop of app. Coderen is niet het enige wat hij graag doet. Heeft hij nog wat tijd over, dan helpt hij je bij het opfrissen van je huisstijl of het ontwerpen van je nieuwe logo.

Devi heeft zich de laatste tijd bezig gehouden met het bouwen van de Brand New Coffee webshop waar ze heerlijke koffie middels abonnementen verkopen en het bouwen van de Influencer Zoekmachine. Hier kunnen influencers en bedrijven elkaar vinden, contact leggen en leuke samenwerkingen aangaan.

Eva Velers

Junior Online Marketeer

Als Junior Online Marketeer houd ik me vooral bezig met social media advertenties, Google Ads, SEO optimalisatie en content creatie. Lekker creatief bezig zijn, doe ik het liefst. Daarnaast leg ik als Twentenaar mijn Gelderlandse collega’s graag uit wat het verschil is tussen Twente en de Achterhoek. En hoe ik mijn Pittig Bakkie het liefst drink? Ik zeg geen nee tegen een sterke espresso of de welbekende ‘haver cappu’.

Iris Abbas

Social expert en eigenaar

Iris is onze super woman! Zij maakt technische verhalen voor iedereen begrijpelijk, geeft antwoord op al je online marketing vragen en is vaak je eerste aanspreekpunt bij Pittig Bakkie. Ook krijgt Iris energie van het adverteren op socials, e-mail marketing en het ontwerpen van reclame materiaal.

Als je iris vraagt wat ze de afgelopen periode heeft gedaan, is de kans groot dat ze je werk laat zien voor de volgende klanten: Baron Academy, Watts OneFlow, Sanne de Wit, Atama Solar Energy, Anytime Fitness.

Maarten Arts

SEO en SEA expert

Maarten is onze SEO en SEA expert. Hij weet alles van de grootste zoekmachine ter wereld en hoe jij die kunt inzetten voor je business. Met zijn internetgekkie imitaties, zorgt hij elke dag voor wat extra sfeer. Het bouwen van websites en inrichten van een succesvolle e-mail funnel kun je daarnaast ook met een gerust hart aan hem overlaten.

De laatste periode heeft hij werk gedaan voor Building Healthy Bodies, Local Touch Travel, Brand New Coffee, Mignon van de Bunt, Interieurwijfie.

Max Arts

Content Creator

Max is na zijn stageperiode blijven plakken en houdt zich vooral bezig met content creatie. Dit doet hij naast zijn opleiding mediavorming. Creatief bezig zijn is echt zijn passie. Of het nu gaat om het maken van designs op zijn computer of het bedenken van nieuwe wrapcombinaties tijdens de lunch. En een Pittig Bakkie lust hij ook, het liefst een cappuccino met een scheutje karamelsiroop.

Vivianne Maas

Office manager en designer

De energieke duizenpoot van ons kantoor. Vivianne is net een duracell konijntje, op werk hebben we nog niet gemerkt dat ze op gaat. Elke dag barst ze van de energie en zorgt ze ervoor dat alles op rolletjes loopt. Ze heeft de touwtjes stevig en handen en zorgt ervoor dat iedereen zijn werk op tijd klaar heeft. Naast al het regelwerk vind deze creatieveling het ook heerlijk om te ontwerpen.