fbpx
Online marketingWebshopWebsite

Whatsapp knop als chatfunctie op je website

By 26 januari 2021 februari 25th, 2021 No Comments

Je wilt graag zo goed mogelijk bereikbaar zijn voor je klanten. Niet alleen omdat klanten nu misschien wel meer vragen hebben dan ooit, maar ook omdat de behoefte aan snel en direct contact met bedrijven steeds meer toeneemt onder online consumenten. Dan is een whatsapp knop op je website dus een mooie kans om aan die behoefte te voldoen. Dit kun je zelf doen of uitbesteden aan je online marketing of reclamebureau.

klantencontact

Waarom hebben klanten behoefte aan snel contact?

Klanten verwachten een positieve ervaring met het bedrijf waarbij ze een aankoop doen. Service wordt hierbij gezien als de nummer één prioriteit in het onderhouden van klantenrelaties. Wanneer je goede service biedt, geef je klanten het gevoel dat je echt naar ze luistert. Na het verlenen van goede en snelle service stijgt de loyaliteit bij klanten dan ook aanzienlijk! Niemand heeft namelijk zin om een week te wachten op een reactie via de mail (in die tijd ben je vaak al tot aankoop overgegaan bij een ander bedrijf). Een Whatsapp knop als chatfunctie op jouw website maakt het makkelijk voor je klanten om contact met je op te nemen. Daarnaast biedt de Whatsapp chat functie de mogelijkheid tot persoonlijk contact. Klanten praten namelijk liever met een echt persoon dan met een chatbot. Wanneer mensen weten dat ze met een echt persoon chatten, is er meer waardering voor de service. En hoewel chatbots prima kunnen werken bij veelgestelde vragen over bijvoorbeeld de openingstijden of verschillende diensten, toch zijn ze een stuk minder succesvol bij persoonlijke of ingewikkelde vragen.

Whatsapp knop als extra service op jouw website

Wil je dat klanten snel met jou in contact kunnen komen? Dan biedt een Whatsapp knop op je website de perfecte oplossing! Nog niet overtuigd? We hebben een aantal belangrijke voordelen voor jouw klant én voor jou als ondernemer onder elkaar gezet.

chatfunctie

Klanten kunnen direct met je in contact komen.

Doordat je snel vragen kunt beantwoorden, wek je het vertrouwen van klanten en kun je het aantal conversies positief beïnvloeden. Daarnaast liegen de cijfers er niet om. De tevredenheidsscore bij een chatfunctie op de website is namelijk 73%, ten opzichte van 61% bij contact via de mail en 44% bij telefonisch contact. Er zijn veel verschillende soorten chatfuncties waar je gebruik van kunt maken, maar een Whatsapp knop als chatfunctie op je website is al snel voldoende om je klanten snel en klantvriendelijk te kunnen helpen. Je hebt daarnaast je telefoon waarschijnlijk het grootste deel van de dag bij de hand, dus dit is voor jezelf ook een fijne en snelle manier om in contact te zijn met je klanten.

Hoe gaat conversie optimalisatie in zijn werk?

Je kunt zelf aangeven wanneer je bereikbaar bent

Het is een fijn idee dat je constant bereikbaar bent als een klant een prangende vraag heeft, want deze vraag kan een lead zijn die leidt tot een aankoop. Maar je zit er waarschijnlijk niet op te wachten om op je vrije dag of avond te worden overspoeld met meldingen van berichten die binnen komen. Zo kom je nooit helemaal tot rust! Daarom kun je zelf aangeven wanneer je bereikbaar bent. Ook fijn voor je klanten om te weten. 😌

Het is een laagdrempelige manier om contact op te nemen

Contact opnemen via een chatfunctie op de website is laagdrempeliger dan telefonisch contact opnemen of het versturen van een e-mail. Hierdoor vergroot je de kans dat een potentiële klant contact met je opneemt. Stel je voor: je bent je online aan het oriënteren om een jas te kopen. Je komt uiteindelijk uit op twee verschillende websites waar dezelfde jas te koop is voor dezelfde prijs. Je hebt alleen een aantal vragen, waar je graag direct antwoord op wilt. Je wilt de jas namelijk het liefst zo snel mogelijk bestellen zodat hij deze week nog binnen is! De ene website heeft een chatfunctie rechtsonderin, waardoor je binnen een paar minuten direct in contact bent met de verkoper. De andere website heeft (na eventjes zoeken) enkel een e-mail adres en telefoonnummer onder de contactgegevens staan. Je wilt graag snel met de verkoper in contact komen, dus kies je ervoor om op de website mét chatfunctie contact op te nemen. De chatoperator staat je direct vriendelijk te woord en geeft antwoord op je vragen. Je bedankt de chatoperator voor het meedenken en gaat uiteindelijk over tot een aankoop op de website waar je zo goed en snel geholpen bent. Hierbij is net dat extra beetje service dus een goede reden voor de consument om tot een aankoop over te gaan. Het is dus belangrijk dat jij die extra service biedt, om ervoor te zorgen dat klanten voor jou kiezen en niet voor jouw concurrenten. 😉

Kwalitatieve leads genereren, zo doe je dat!

Bakkie doen?

Klinkt goed, toch?! Heb je interesse in deze feature? Wij zorgen ervoor dat de Whatsapp knop op jouw website komt te staan. Laat die gesprekken maar komen! 🤗  Laat je ons trouwens even weten hoe jij je bakkie drinkt? Zetten wij op tijd de koffie klaar (thee mag natuurlijk ook).

Laat een bericht achter